1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Karburátor (46)
Lojza
4/1/2006 17:43:35
Dobry den,
prosim o radu. Již delší dobu laboruju s karburátorem. Zkoušel jsem 28H1-1, který mi jde výborne ve vysokych otackach, ale volnoběh a nízké otáčky jsou k brečení skáče to, cuká, čištění ani nastavování mi nepomohlo. Nebo máte někdo návod jak ho seštelovat, nikde jsem nic nenašel, mám na mysli směs volnoběhu.
Momentálně jezdim na nějaký prastarý karb. který táhne od spoda uplne perfektně, ale do vysokých se mu vubec nechce a kapánek baští. Mám doma ještě 28HB4-1, pomůže mi? Nebo mi doporučte, jaky karburátor je nejlepší do Trabanta. Dik
 
Lojza
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
5/1/2006 08:33:14
Nastavovat H1-1cku? Jedine co sa na H1-1cke da nastavit su volnobezne otacky, inak nic, pretoze karburator je od vyroby nastaveny pre kazdy motor zvlast, akekolvek ine prestavenie je sice mozne, ale motor uz nepojde tak ako by mal.
Ivosh Profil uživatele + foto
5/1/2006 08:56:02
To neni pravda. H1-1 se da serizovat, nicmene je to docela slozite. Tedy
slozitejsi nez treba starsi karburatory. Navod jsou dostupne na nekolika
ceskych trabantich serverech v publikaci Dilenska prirucka -- dalsi vyvoj.
Bohuzel neznam cloveka, ktery by se do toho pustil. Zato znam desitky lidi,
kteri radeji tento dobry a spolehlivy karburator vyhodi. :-)
Lojza
5/1/2006 15:17:36
Vzhledem k tomu, ze trabant se jiz asi 15 let nevyraby, je argument, ze to bylo nastaveno z vyroby ponekud najivni. Vsude je popsano nastaveni hladiny, klapek atd. Ale muj problem je v nasteveni smesy volnobehu, coz je kombinaci nastaveni bohatosti a mnozstvi smesy volnobehu. Toto nastaveni je vsude odkazovano na vyrobce. A PROTO SE PTAM, VY NEKDO JAK NA TO? Potom budu muset tento vyborny karb. /28h1-1/ hodit do sberu.
Ivosh Profil uživatele + foto
5/1/2006 15:21:17
Mrkni na trabant.jinak.cz, tam je Dilenska prirucka - Dalsi vyvoj, co jsem
zminoval.
Ivosh Profil uživatele + foto
20/3/2007 09:06:30
Rozdíly mezi 2-7 a 2-9 jsou prakticky zanedbatelné, na charakter karburátoru jako takový nemají žádný vliv. Pokud nemáš s 2-7 problémy a spotřeba Ti vyhovuje, doporučuji do toho nevrtat. Jediná závažnější změna je, že pozdější série karburátoru 2-9 měly zazátkovanou volnoběžnou trysku, podle výrobce vzhledem k častým případům netěsnosti kolem staršího vyhotovení této trysky, kdy byla volně našroubovaná do bloku z boku (stejně jako tryska sytiče). A jedna praktická věc -- karburátor 2-9 má skloněný šroub na seřizování škrtící klapky. To kvůli topnému plášti na sběrném výfukovém potrubí.
Tadeáška Profil uživatele + foto
20/3/2007 21:21:23
Jak teda? Je lepší 2-9 nebo nechat 2-7 nebo je to stejný :-) A trojka a čtyřka jsou nezáměnný nebo nepovedený?
Ivosh Profil uživatele + foto
20/3/2007 21:26:31
Měnil bych v případě, že bych nebyl spokojen s 2-7 a měl naději, že 2-9 bude
lepší. Jsi-li spokojen(a), nechej tak. Trojka má jinak vyřešený volnoběh,
jinak je stejná, čtverku nedoporučovali už v dobových testech, protože
nesplnila očekávání, kteréna ni byly kladené. Ale obecně a jednoduše řečeno,
můžeš osadit kterýkoliv karburátor na kterýkoliv motor, když teď na chvíli
pominu šedesáté roky.
Tadeáška http://hugo.skodateam.cz Profil uživatele + foto
20/3/2007 21:42:51
Už je to dýl, co jsem naposled drandila, ale myslím, že s karbecem jsem problém neměla absolutně. Díky, nechám tak. Pavouky už jsem vysypala =-)
zop
15/6/2007 08:18:40
Prosím o objasnění - má karburátor 28HB2-9 trysku sytiče? Na rozdíl od 28HB2-7 tam za zaslepovacím šroubem vidím je odlitou díru - bez závitu pro trysku.
Ivosh Profil uživatele + foto
15/6/2007 10:06:42
Tryska sytiče je při pohledu zpředu na pravé straně dole, před oskou škrtící klapky. A není zaslepená ani u 28HB2-9. Tam je naopak "zaslepená" tryska volnoběhu (stejná poloha nahoře).
peter
29/7/2007 15:56:00
Zaujímalo by ma ako presne od zaciatku az do konca postupuje rada karburatorov podla typu.
Vsetky druhy 28HB atd.....
neviem to presne porade a niektore druhy ani nepoznam....
 
dakujem
VladaB Profil uživatele + foto
29/7/2007 23:18:06
Re Peter: Jednotlivá čísla mají odpovídat počtu seřizovacích míst, počtu trysek či vzdušníků, to teď ale nemám přesně před sebou, netuším zda typy začínaly 28 HB 2-1, ale co vím (znám), že postupně šly od čísla 28HB 2-4 takto: 28HB 2-4, 28HB 2-5, 28HB 2-6, 28HB 2-7, 28HB 2-8, 28HB 2-9, 28HB 2-9E, 28HB 3-1, 28HB 4-1, 28 H 1-1 někde je uváděn prý i typ 28 H 1-2 (ale o tom jsme se dočetl, že ho prakticky nikdo nikdy neviděl a v ruce ho neměl)... Sám mám zkušenosti s 28HB 2-7, 2-9E a 4-1 (u prvního Trabanta před 8 lety to už nevím ani co tam bylo..., tehdál jsem moc info o tom neměl, ale r.v. byl tuším 1980 tak asi 2-9E a nebo 3-1).
Ivosh Profil uživatele + foto
30/7/2007 13:30:09
Upřesním. Čísla neodpovídají počtu seřizovacích míst, ani počtu trysek či vzdušníků. Číslo před pomlčkou označuje základní typ karburátoru. Když se udála větší změna na typu, číslo se zvedlo, nebo zavedla jiná řada. Číslo za pomlčkou označuje podtyp, měnilo se vždy se změnou menšího charakteru na karburátoru.
 
Typová řada 28 HB 2 navazuje na řadu 28 HB 1-1 (jediný podtyp). Řada 28 HB 2 obsahuje podtypy 1 až 9, přičemž podtyp 5 se na trabanta sériově nemontoval. Na řadu 28 HB 2 navazovaly pak další řady, již ne tak dlouhodobé.
 
Celý seznam:
 
H 26 1-0 (P50)
H 26 1-1
H 26 1-2
28 HB 1-1
28 HB 2-1
28 HB 2-2 (P50, P60, P601)
28 HB 2-3 (P601)
28 HB 2-4
28 HB 2-6
28 HB 2-7
28 HB 2-8
28 HB 2-8E
28 HB 2-9
28 HB 2-E
28 HB 3-1
28 HB 4-1
28 H 1-1
 
Sám jsem vlastnil karburátor 28 H 1-3, bohužel nevím, jak se lišil od 1-1. Byl ale zakoupen dlouho po ukončení výroby T v Mototechně, je možné, že šlo o nějakou dodatečnou výrobu dílů.
peter
30/7/2007 14:38:14
dakujem za informacie. ja mam na T601 z r. 1967 28 HB 2-1 moze to byt original na tom aute?
Ivosh Profil uživatele + foto
30/7/2007 14:40:00
V zadnem pripade. To spis vypada, ze je tam 2-7 a 7 vypada jako 1. Kdybys tam mel 2-7, tak by to byla HODNE velka rarita.
Ivosh Profil uživatele + foto
30/7/2007 14:55:06
Opravuji: " Kdybys tam mel 2-1, tak by to byla HODNE velka rarita."
Vojto
29/1/2008 13:26:50
Vraj na strankach www.trabi.de by mal byť článok na nastavenie 28H1-1. Neviete o tom niečo ?
adam
11/3/2008 10:24:56
Zdravim,
nevite nekdo jaky typ karburatoru je v priloze? Mam ho na svem traboskovi a uz je dost jetej a nekde mi asi prisava vzduch. A popr. kdyby mi nekdo mohl rict jaky s nim mam zkusenosti a jake spotreby s nim dosahuje. Diky
Přílohy:  karb.jpg (28,3 kB)
VlaVla Profil uživatele + foto
11/3/2008 10:57:01
Na fotce je karburátor posledního typu. Tedy 28H1-1 (nebo téměř stejný 28H1-2). Tento typ má mít nižší spotřebu, ale například mně přinesl zvýšení asi o 0,2 litru. Je taky mnohem komplikovanější na seřízení a mnoho lidí ho nemá rádo. Já s ním problém nemám a na několika vozech ho používám.
adam
11/3/2008 12:03:08
No to jsem ani netusil ze mam uplne posledni typ karburatoru. Ovsem o uspore paliva s nim nejde mluvit, mam spotrebu cca 8 litru. Ale pricitam to jiz velmi vybehanemu motoru, ktery pri vyssich otackach vydava desne zvuky kvuli spatnemu lozisku na klice. Myslite ze je to mozne, nebo mam chybu vysoke spotreby hledat jinde??
DUKE
14/3/2008 08:55:11
RE: Adam - ja som mal novy H1-1 na uplne starom motore - nemal skoro ziadnu kompresiu !
 
Napriek tomu isiel ochotne do otacok a mimo mesta som na tomto motore spravil spotrebu 5 litrov/100 km pri 100km/h (tachometrovych, nie skutocnych) a v meste v lete pri jazde plyn-brzda-plyn-$%#$& do 7,5 litra/100km (v Bratislave) !
 
Ten karbec spolu s autom treba zobrat niekomu co vie zmerat CO a nastavit medzi 1 az 2%.
Ja som mal udajne 1,2% a bolo to ok.
Radek Kessler Profil uživatele
3/8/2009 16:38:55
Zdravim.Poradí mi někdo ?Trabant 601,6V.Při nastartování běží motor jen chvilku a to ještě na sytič a po přidání plynu zhasne.Nevím čím to může být.Díky za info.
Eda Profil uživatele
3/8/2009 21:25:29
Radek Kessler : otázka je jak závada vznikla? Byl rozebraný a vyčistěný karburátor?? - špatně poskládaný. Je benzín dobrý - může jít o špatný benzín - vypustit, případně dolét zaručeně dobrý, dolét dvojnasobek množství v nádrží.
Vždy neuškodi vyčistit sítko pod ventilem nádrže.
Radek Kessler Profil uživatele
4/8/2009 10:35:04
Benzín je tam čistý.Karburátor je vyčištěný,všechny trysky jsou průchozí.
na začátek předchozí  1 | 2  další další

Odepsat na: Karburátor

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist