1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Odhlaseni auta (58)
Pavlik
5/11/2005 15:42:54
Mel bych takovy dotazek: vim, ze kdyz chci odhlasit auto z registru motorovych vozidel, potrebuju k tomu doklad o ekologicke likvidaci...ale nejde to udelat nejak jinak? Napr. na zaklade cestneho prohlaseni, ze dane auto uz opravdu neni-ze je ekologicky (doma v garazi:) rozebrane na nahradni dily? Dik za radu
VlaVla Profil uživatele + foto
5/11/2005 16:44:37
V zásadě to tak nejde, bohužel. Zkus si zavolat na ten tvůj konkretní úřad a tam ti poví, jestli to u vás náhodou nefunguje jinak. Čestné prohlášení poud vím fungovalo jen u aut, která opravdu fyzicky zanikla před působností současného zákona. Takže čistě teoreticky, kdybys tvrdil, že to auto už neexistuje např. pět let a nemůžeš tedy přinést potvrzení, tak by to mohlo jít. Ale jak říkám je to jenom moje teoriie, nikdy jsem to nezkoušel.
Petr Vaverka Profil uživatele
5/11/2005 18:34:01
O tomto nic nevím , ale myslel jsem si, že bych vypověděl smlouvu pojišťovně, technickou bych nechal propadnout a značky bych si buď nechal, nebo je dal do depozita. Když je tam nechám X let... Kdo po mě může něco chtít? S autem mě nikdy nikdo na silnici neuvidí, tak co. Takhle by to nešlo?
VlaVla Profil uživatele + foto
5/11/2005 19:26:37
A z jakého důvodu vypovíš smlouvu pojišťovně? Dokud bude auto registrované, tak musíš platit povinné ručení. Na to bacha! Můžou se ozvat za pár let a chtít to zpětně včetně mastného penále.
Petr Vaverka Profil uživatele
6/11/2005 11:45:53
A musí se udávat důvod výpovědi? 6 týdnů před koncem smlouvy ji vypovím (třeba jako že chci k jiné pojišťovně) a k nové se nepřihlásím. Stará smlouva bude zrušená a nová nebude, tak kdo by po mě mohl co chtít? A nebo dát značky do depozita třeba na 100 let a taky pojišťovna utře... Jen teoretizuju, nikdy jsem to řešit nemusel a doufám , že ani se svým trabikem nebudu
Pavlik
6/11/2005 19:21:22
to s tou pojistovnou si taky tak myslim-ikdyz sem to este nedelal, ale prece to snad jde, zrusit (ukoncit) tu smlouvu...ale hlavne mi slo o to, ze kdyz dam znacky do depozita, tak jak dlouho je tam muzu mit...at potom nemam potahovacky s inspektoratem, respektive ten clovek, na koho je to auto napsane-tim myslim to, ze kdyz ted koupim nepojizdneho Trabika, na rozebrani, tak ho na sebe nemuzu prepsat-to by musel mit technickou a evidencku a kdovi co este, coz s nepojizdnym vozem tezko zaridim(legalne:)
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
6/11/2005 21:04:26
S poistkou nie je žiaden problém. Jednoducho sa dá vypovedať osobne, telefonicky, alebo písomne. Ak tak nespravíte, stačí nezaplatiť a mesiac po konci poistného obdobia poistka automaticky podľa zákona zanikne, doplatíte poisťovni potom ten mesiac (budú to po vás chcieť) a to je všetko. A na záver ešte jedna dobrá rada - ODKLADAJTE SI VŠETKY DOKLADY, teda doklad o tom že ste mali poistku, príp. kópiu zmluvy, bielej + zelenej karty...atď, niekedy sa to dosť vyplatí!!! (vlastná skúsenosťˇ)...to len pre prípad, keby náhodou niekedy v budúcnosti nejaké nezmyselné úrady po vás chceli dokladovať, že auto XXX malo poistku XY v čase od XX.XX.XXXX do YY.YY.YYYY. Píšem to, lebo s tým už mám nejednu skúsenosť.
Ivosh Profil uživatele + foto
8/11/2005 08:47:04
Myslím si, že pojišťovna nemá proč se ptát na důvod zrušení pojistky. Je to
smluvní vztah a dá se ukončit bez udání důvodu. Poud by se ale přeci jen
ptali, není těžké říci -- "Auto je ve špatném stavu, ale nechci ho dát pryč.
Dám SPZ do depozitu a tak dva tři roky ho budu renovovat. Pak se uvidí."
VlaVla Profil uživatele + foto
8/11/2005 12:56:33
Dva nebo tři měsíce před koncem pojistného období můžeš vypovědět smlouvu vždycky, ale pokud si necháš značky, tak jsi pořád povinen platit dál pojištění. To je ten případ, který jsem měl na mysli já. Pak po tobě můžou vymáhat pojištění i několik let zpátky.
Pokud dáš značky do depozita, tak ti smlouvu zruší okamžitě a pojistku samozřejmě platit nebudeš. Otázka je, jestli to tak bude pořád, protože to jistě napadne mnoho lidí, že se takhle můžou zbavit auta bez odhlašování respektive ekologické likvidace.
Ivosh Profil uživatele + foto
8/11/2005 12:58:05
Tak to jo. Mít doma značky a neplatit pojistku se nesmí. I když znám pár
lidí, kterým to léta prochází...
Honza Cimr Profil uživatele + foto
8/11/2005 13:12:30
Ivos: Ale jak dlouho? Pojistovny v posledni dobe jdou po neplaticich pomerne
tvrde a vypovezeni smlouvy neni zadny problem. Dokonce nevim jak, ale ma
fungovat, ze pri neabsolvovani tusim dvou povinnych TK auto z evidence
vyskrtavaji... Viz dale...
 
Vla: Kdyz das dnes znacky do depozitu, tak ti je za rok zrusi a auto vyradi
z evidence. JENZE - neustrihnou roh TP a ty muzes znovu auto do evidence
zaregistrovat (mam doma dvoji takovyhle papiry). Nebo kazdy rok znacky
vyzvednout, zaplatit povinne pojisteni a hned na otocku je zase na rok dat
do depozitu... Po prechodnou dobu fungovalo (stihl jsem to u S1000MB), ze
depozit nebyl omezen dobou ulozeni na jeden rok. Tedy byl neomezeny...
Vseobecne plati, ze auto odhlasene po (tusim) 2003 znovu do evidence
prihlasi bez problemu. Jedinym predpokladem je platna TK a ME, zaplacene
povinne ruceni...
 
Honza
Ivosh Profil uživatele + foto
8/11/2005 13:15:36
Chces rict, ze znacky, ktere jsem dal zacatkem roku (nebo koncem minulyho,
ted nevim) do depozitu, musim ted zase vyzvednout, jinak mi to auto
odhlasi??????
Honza Cimr Profil uživatele + foto
8/11/2005 13:18:03
Ano, aspon tak to platilo... Ale auto ti zrusi VRATNE, tedy muzes jej znovu
do registru zapsat...
Ale nejjistejsi info dostanes na prislusnem odboru uradu...
Petr Vaverka Profil uživatele
8/11/2005 13:22:26
Takže tedy příklad: chci od někoho koupit auto,to má značky,končí technická a chci ho doma rozebrat na náhradní díly. Jak tedy udělat (buď já, nebo předchozí majitel) , aby se auto odhlásilo... a už neexistovalo. Potvrzení o likvidaci dá třeba kovošrot, ale to auto tam musím dát a musí být kompletní. A já chci třeba vše kromě karoserie.
Lubor Grund
8/11/2005 13:38:29
Ahoj Pánové!
Mám doma jednoho Traba navíc. Po rekonstrukci.Chtěl bych si nechat některé
díly a a tak rád přenechám-prodám techničák+RZ. Přihlásí to někomu ještě na
jinou karoserii? Pokud nebude zájemce tak se pokusím auto zrušit - odhlásit.
Dva Trabíky nevyužiju.
Ivosh Profil uživatele + foto
8/11/2005 13:44:31
> Ale nejjistejsi info dostanes na prislusnem odboru uradu...
 
Mne se prave plete, ze jsem se jich na to ptal, a rikali mi, ze je to casove
neomezene.
Honza Cimr Profil uživatele + foto
8/11/2005 14:06:53
Luborku, spaso ma jedina... Je to limuzina? Vice asi po mailu nebo po
telefonu...
Pavlik
8/11/2005 16:33:30
to Petr Vaverka: presne o to mi slo:proc davat auto na ekologickou likvidaci(zadara) a pak si od nich zpatky kupovat (za velke prachy) ty svoje dily....kdyby to slo udelat jinak...hlavne by mne zajimalo, jestli to dopravaci nebudou nejak postihovat-kdyz dam znacky do depozitu a auto rozeberu...
HaD
8/11/2005 21:48:15
Honza Cimr: a co když auto má zaplacený poviný ručení, ale STK+ME nemá? taky to nějak vyřadí?
HaD
8/11/2005 21:52:22
ještě jsem se chtěl zeptat - slyšel jsem, že když dám značky do depozitu, tak už mi nevrátí ty moje (starý typ), ale dostanu uplně nový (např.1B1 1234), nevíte, co je na tom pravdy? K "veteránovi" by se ty nový moc nehodily...
Ivosh Profil uživatele + foto
9/11/2005 07:27:21
To s výměnou značek jsem slyšel a je to logické. Staré značky jsou v
nemilosti, můžeme být ale rádi, že to zatím nevyhlásili příkazem jako na
Slovensku, kde dost lidí přišlo o svoje auta natrvalo, co jsem slyšel.
 
Já už mám na T600 bohužel nové značky. Přemýšlel jsem, že bych si nechal
udělat repliku původních, ale nevím, jestli by to vzadu vypadalo dobře. Nové
SPZ mají výhodu, že zadní se dá sehnat čtveratá užší. Staré se tam vešly tak
tak a opticky to nebylo nic moc.
 
Máte někdo dobové fotky T600 s českýma značkama starého typu z 60. let?
Nebyly užší, než ty v 70. a 80. letech?
Honza Cimr Profil uživatele + foto
9/11/2005 10:01:23
HaD: vseobecne plati, ze nekdy do roku 2008 musi mit vsechna auta novy typ
RZ schvaleny podle EU. Vsichni veteraniste splacou, ale bud daji sve
nalestene milacky na veteranska cisla nebo budou jezdit s novymi RZ typu 1X1
1234 s EU pruhem.
 
Mr. Kuj & Zajda: Ano, mate recht, ne Master ale Traffic do rv 1997. Ale
maloktery ma hliniky, prevazna vetsina jezdi na plechacich... Prvni serie
Renaultu Fuego mela taky roztec 4x160, ale aut bylo minimum vyrobeno a
dodnes jich urcite nejezdi vic... A kola na ne? Asi nesehnatelny... Jak R25,
to uz netusim ani nahodou... Nejak tyhle auta nesleduju...
 
Daniel: A myslis, ze ty dve mi nestaci? Aspon prvni vlastovka... Navic
chystam furu prekvapeni, tak je treba pouziju...
Honza Cimr Profil uživatele + foto
9/11/2005 10:49:06
Policii (dnes tedy obecni urady) nezajimalo a ani nezajima primo povinne
ruceni. Pokud auto neprovozujes, mel bys ho vyradit z evidence vozidel.
Pokud na auto, ktere neprovozujes, platis ruceni, jsi blazen...
Znovu opakuji: Pokud DNES odhlasis vozidlo z evidence (sezenes nejakym
zpusobem potvrzeni o ekologicke likvidaci nebo se domluvis o upotrebeni vozu
na ND), na papiry prihlasis "ono" vozidlo zpet. Tedy aby to vonelo urednikum
lepe, je jednodussi a overene fungujici, dat RZ do depozitu, po roce je
nechat propadnout a protoze jsi "jen nestihl" za rok zrenovovat cenneho
veterana, bez problemu by ti ho meli prihlasit zpet do evidence...
Ondra Ptak
10/11/2005 20:39:17
Mam interni informace, ze pristi rok by se to melo zmenit a bejt dalsi zpusob k odhlaseni/zruseni auta. Podrobnosti zatim nevim, ale budu je prubezne zjistovat
Petra
11/11/2005 14:23:56
- K tomu "depozitu" - dočasnému vyřazení- zatím je neomezené, ale od novelizace zákona k 1.7.2006 je depozit jen na 1 rok, a po roce jde o půl roku prodloužit, ale zatím k tomu pokyny z ministertva nedeošly, prý¨ještě není jak to bu!!!!!!!! (kdo sa má v tem vyznan, snad né my chudáci úředníci.
Při vyzvednutí se nemusí měnit staré SPZ za např. 1B1 .... .
 
- Při provozování je potřeba mít podle zákona 168/1999 vozidlo pojištěné ......
PROVOZOVANÉ je zjednodušeně každé vozidlo, které buď není dočasně vyřazené(depozit) nebo trvale vyřazené.
 
- K trvalému vyřazení je potřeba mít u vozidel typu M1 (osobní) a N1 (nákl. do 3,5 tuny) doklad o ekolo. likvidaci, od pověřených "šrotovišť".
V pokynech z ministerstva je zakázáno brát čestné provhlášení , ale jak už nekdo podokl, při zániku vozidlo před 1.5.2004 (před vstupem do EU) je to možné vyřadit.
(nesmí tam být manipulace na úřadě od té doby, když nebyla tak to "u nás" vyřadíme na čest. prohl. ale od 1.1.2006 už zákon nezná pojem " čestné provhlášení! - tak to bude potom hodně, hodně velký problém!!!!!!
 
Hlavně to dycky zišťujete na tem svém pověřeném úřadě!!!!, käždý to dělá jinak.
 
Ahojte Petra
na začátek předchozí  1 | 2 | 3  další další

Odepsat na: Odhlaseni auta

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2014 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist