1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Ošetření spodku vozu (46)
Ivosh Profil uživatele + foto
4/8/2005 15:38:03
Už jsem sondoval na více místech, tak ještě jedna rychlá anketka tady. Zítra
nastane okamžik, kdy půjdu do drogerie a koupím něco na nátěr spodku auta.
Co kdo používá, co byste doporučili a hlavně PROČ. Předem díky všem.
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
4/8/2005 15:42:34
Doporucil by som klasiku - BODY 930, tu moc nenavymyslas. A preco? Pretoze to pouziva snad kazdy autoservis a je to kvalitne. Poznam aj ludi co davaju napr. gumoasfalt a podobne veci, ja by som to neriskoval....staci mala bublinka pod gumoasfaltom a diera je za nejaky cas na svete....
Jara 600
4/8/2005 17:03:37
Mluvil jsem ted s jednim prodejcem Skodovky, ktery ve svem servisu renovoval stare Felicie, Octavie, MB... a vrele doporucil take nastrikat (muze se i natrit) Body9XX - koukni na [URL] pripadne [URL]
Radim
5/8/2005 08:38:35
Gumoasfalt v zadnem pripade, v zime je krehky snadno se poskodi, nekdy se pod nim usidli koroze a dobre se ji dari (vlasni spatna zkusenost). Doporučil bych asi: základ-olejova, (pokud je koroze tak očistit co nejvic a Antirezin misto olejove), vrchni1-2x cerna syntetika matna, a na to BODY. Mam tuto kombinaci 3 roky na Trabim co jezdi denne do prace a zatim spokojenost.
Hoda Profil uživatele
5/8/2005 23:32:59
Na ošetření podvozku používá Rezistin Car stojí asi 130 kč 1l.mám sním dobré zkušenosti zustavá měkky a v zime nepraská jako gumoasfalt.A do dutin používam Rezistin Ml s ředení tech.benzínem.
TDD Profil uživatele
8/8/2005 14:17:49
a co treba tohle:
na spodek: tlumex + olej motorovej (ne vyjetej, ne prevodovej) nebo konkor + resistin car;
dutiny: (ohrata) smes rezistin + motorovej olej nebo konkor
...at to frci...TDD
Ivosh Profil uživatele + foto
10/8/2005 10:32:02
Nakonec jsem na šestikilo dal Resistin Car (díky, Hoďo), myslím, že je to
dobrá volba. Současný výsledek viz foto. Ještě se dodělá druhá (dolní)
strana a pak druhá vrstva.
Přílohy:  tdsc03054.jpg (94,4 kB)
Tommy Forsage
10/8/2005 10:45:39
to Ivoš: Výsledek je perfektní, ale zeptám se možná blbě: stříkal jsi to nebo natíral štětcem? Já jsem svou 601 (07/86) koupil s výborným podvozkem s původním ošetřením z fabriky, ale na jaře ho radši ošetřil větší vrstvou natíraného Tlumexu kvůli vrstvě a ještě chci použít nastříkanou "krupici" Body, aby to bylo super! V zimě Trabik jezdit sice nebude, ale nic tím nepokazím...
Ivosh Profil uživatele + foto
10/8/2005 10:59:11
> Výsledek je perfektní
 
Možná ne tak docela. Někdo by možná zabrousil vše do hladka, ale mám pocit,
že výsledná námaha se nevyplatí. Odstranil jsem z původního nátěru jen to,
co šlo samo, nešlo mi tedy o zcela hladký povrch. Vypadá to i tak více než
dobře.
 
> stříkal jsi to nebo natíral štětcem?
 
Štětcem. Resistin je hodně dobře tekutý a přilnavý, dostane se všude bez
bublinek. V tomto ohledu se mi zdá lepší, než body. Alespoň to body, co mám
doma, je mnohem tužší.
 
> V zimě Trabik jezdit sice nebude, ale nic tím nepokazím...
 
Ten můj taky ne. Rekreační jízdy, takže Resistin snad bude spolehlivá
ochrana.
Hoda Profil uživatele
10/8/2005 22:22:04
To Ivosh:Nemáš zač,já sním mám dobré skušenosti tak snad jsem neporadil špatně.Jinak to vypada parádně.
Mikuš TN
14/8/2005 23:57:47
Rezistin je dobrá vec ale ľachko sa posškodí kamienkami aj pieskom ostrekujúcimi za mokra od kolies doporučujem nato naniesť niektorý z prípravkou na báze asfaltu a kaučuku, na Slovensku Protecor car, Body to čo je riediteľné organickými rozpúšťadlami NIKDY nie vodou riediteľnými !!!! Dostal si mail s prospektami z dodatočného ventilátoru?
Georgius
16/8/2005 11:02:27
taky malinko prispeju. ja osobne uprednostnuju starej dobrej tlumex special. a to z toho duvodu ze je stribrnej. Jakakoliv zacinajici koroze je okamzite videt i malinka prasklinka se zbarvi do zrzava, kdezto na cerne to je videt o dost pozdeji a mnohdy muze byt pozde a musi se udelat radikalnejsi zasah. ak dyz se jde na technickou tak to staci jen umejt opravit drobna mista a jede se a technic je primo "oslnen". takhle jsem to delal patnact let na starym trabikovi a aplikuju ina dnesnich
Pavel JHB Profil uživatele
16/8/2005 12:53:39
Tlumex spec neni taky to prave orechove, praska, pokud je na spatnem
podkladu. Byl idealni, pokud se nastrikal na naprosto cistej spodek. Jinak
vzhledem k tomu, ze se redi toluenem, tak nalepta spolehlive podklad,
vytvori se vlasove trhliny a koroze pracuje, ani poledne nedrzi. Nastrik
resistinem je dobrej, ale auto nsmi vyjet za deste, normalne se umeje.
Tlumex plast je o neco lepsi nez special, ale taky zadna slava. Mam ho na
trabikovi i na fiatu, postupne to predelavam na Body. Uz to tu psal Mr_Kuj -
verte je to jedine dobre. Na rozdil od tlumexu nesteka, idealni aplikace,
nejlepsi kvalita.
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
16/8/2005 22:37:40
Ked uz sa tu o tom rozprava, co by ste mi doporucili do dutin? Ako zaciatocnik :) kedysi som daval zmes vazelina:olej:petrolej. Dnes som si kupil nejaky pripravok v spreji MOTIP s hadickou a s tryskou. Tym som daco nastriekal no a co zvysok? Poradte...nieco co sa bezne da dostat v obchode (aj na Slovensku).
Pavel JHB Profil uživatele
17/8/2005 10:45:31
Mr_Kuj> porad zustava nejlepsi variantou olej. Kdysi se pridaval petrolej
kvuli vyvzlinani. Samozrejme, ze to musi byt olej novy, ne vyjety. Strikat v
lete, olej ohrat jak to jde nejvic. Pokud se jedna o vyvarovane auto pristi
rok opakovat, jinak staci po 3 letech. Spreje jsou jen na paradu, hadicka
musi byt dostatecne tuha a dlouha, tryska musi delat mlhu.
Tomas BB, SK
17/8/2005 11:04:37
Ten sprej je dobry, aspon dufam. Pravidelne kazdy rok nim striekam vnutra zadnych ramien (po odmontovani drziaku tlmica - hadicka s tryskou sa tade akurat vopcha). Navyse vzdy namaznem skrutky grafitovou vazelinou, takze sa nemusim bat zalomenia ... Do dutin som este nic nedaval, je tam akysi "mazlavy sajrajt" co asi dal povodny majitel z DDR. Aj po rokoch drzi dobre. Ale asi bude treba casom obnovu, pouzijem pravdepodobne klasiku - vazelina+olej+petrolej.
Na prahy davam zasadne body - na dobre ocistene, odmastene a opatrene zakladnym syntetickym naterom. Spodok mal este povodnu vrstvu ochranneho nateru, nieco ako gumoafvalt, ale aj po rokoch to bolo pruzne a neodlepujuce sa, "obnovil" som to naterom rezistinu car.
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
17/8/2005 11:39:55
To Pavel JHB: Co sa tyka toho oleja, mozem davat aj prevodovy olej (samozrejme novy) ? Myslim do zmesi olej:vazelina:petrolej? Ten sprej s tou hadickou je celkom v pohode, hadicka je dostatocne dlha, na konci je tryska, ktora to mlhovinou rozprasuje do vsetkych smerov. Lenze predsa to je len dost draha alterntiva, kedze neviem kolko by bolo treba tych sprejov na cele auto. Ja som ho pouzil len na naozaj zle pristupne miesta. A kupil som si ho aj kvoli tej hadicke s tryskou, ktora sa da nasadit na akokolvek dozu so sprejom. Inak vo vseobecnosti pouzivam striekacku s hadickou a uz spominanu zmes...
To Tomas BB: S tymi ramenami to je dobry napad, som zvedavy ked budem povolovat uchyt tlmicu co sa stane :)
Pavel JHB Profil uživatele
17/8/2005 11:56:59
Mr_Kuj> Pokud ho dostatecne ohrejes a bude ti delat pri cvicnem striknuti
mimo dutinu mlhu, muze byt. Dulezite je, aby byl levny :-)) My tady ale
strikame sudovym motorakem.
TDD Profil uživatele
17/8/2005 17:28:07
nechci bejt moc chytrej ale tusim ze se do techle samo-doma maglajzu na spodky a dutiny nedoporucovaly vyjetej a prevodovej volej - vyjetej kvuli tomu ze snad je na karoserii moc agresivni (kyselej?) a prevodovej minimalne proto, ze dost a dlouho smrdi, mozna i kvuli necemu dalsimu(?) - ale rad se poucim pokud je to jinak...servus
farrokh
28/8/2005 16:27:01
Mám takový pocit, že to každý natírá čím chce, každý prostě něčím jiným, takže pokud to nebude máslem, tak to bude OK.
Ivosh Profil uživatele + foto
29/8/2005 11:33:37
> Dostal si mail s prospektami z dodatočného ventilátoru?
 
Dostal, díky. Nikdy jsem to neviděl, je to zajímavá věc.
Tommy Forsage
5/9/2005 10:56:30
Psal jsem tady 10.8., že chci ještě celý podvozek nastříkat "Body", ale vše nakonec dopadlo trošku jinak...Tatík si nechal vyvařit svého Fiata a proto se rozhodl, že tento již uplynulý víkend vystříká dutiny a ošetří podvozek. Přinesl si na to všelijaké přípravky a sledoval jsem v sobotu jeho počínání:-) Výsledek mě velmi překvapil a rozhodl jsem se udělat na svém Trabikovi to samé. Takže na řádně očistěný podozek od bahna jsem nastříkal Motip Bitumen v kartuši, ale jelikož k tomu nemám vhodnou pistoli, přelil jsem obsah do pistole s hliníkovou nádobkou a velikou tryskou. Poté jej malinko naředil Universálním ředidlem OBI a jal se do stříkání. Výborně to krylo a chytalo na již předtím použitý Tlumex. Výsledek uvidíte na fotce. Pak jsem vzal Motip Bitumen (verze na štětec) a natřel jím nejvíce zasažitelná místa,tj. lemy, podběhy, límečky, vlaštovku, prahy atp. Na závěr byl použit další přípravek od Motipu a to ML Antiroest na dutiny. Vše dopadlo na výbornou a teď budu sledovat jak se to bude chovat a chránit podvozek. Vypadá to jako reklama na Motip, ale není a všechny výrobky zakoupíte v OBI nebo tomu podobných obchodech. Cena je cca 150,- ks + ředidlo, takže podvozek mě vyšel na 360,- a to je dost slušná cena, ne?!
Přílohy:  p9040040.jpg (269,4 kB)
Tommy Forsage
5/9/2005 10:57:08
a ještě foto potřebných výrobků...
Přílohy:  p9040044.jpg (279,3 kB)
Ivosh Profil uživatele + foto
5/9/2005 11:03:07
Mám dotaz. Proč jsi nestříknul i zadní ramena?
Ivosh Profil uživatele + foto
5/9/2005 11:08:04
Jinak -- k této diskuzi o ošetření spodku mám ještě jeden příspěvek, který
jsem zmínil i na víkendovém rekreačním setkání členů realizačního týmu
Trabant.cz. Na četná doporučení jsem použil na konzervaci spodku svého
renovovaného šestikila Resistin Car. Teď je asi 3 týdny po zaschnutí a
myslím, že to opravdu nebyla nejlepší volba. Už při slabém zarýpnutí nehtem
do vrstvy je možné se dostat až na podklad. Mám tedy strach, že kamínky
budou vadit. Jedno místo, kde je potřeba kvůli navařenému plechu silnější
vrstva, jsem zkusmo natřel přípravkem Body, který nám zůstal z nějaké
opravy. Nutno říct, že je MNOHEM pevnější. Teď zvažuji, zda jako druhou
vrstvu pokačovat v Resistin Car, nebo raději koupit pixlu Body. Myslíte, že
to lze míchat?
na začátek předchozí  1 | 2  další další

Odepsat na: Ošetření spodku vozu

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2020 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist