1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

seřadit vzestupně/sestupně
Zinkování (42)
Vít
25/7/2005 11:22:28
Pro pražské a z blízkého okolí dávám k dobru fotku práce galvanizovny v Tesle Hloubětín. Kvalita výborná, ceny lidové.
Přílohy:  dsc_0589.jpg (2,6 MB)  dsc_0589_oriznuto.jpg (147,6 kB)
Ivosh Profil uživatele + foto
25/7/2005 11:58:58
Moc pěkné. Jen mne zarazila ta barva zinku. Ta žlutá byl výtvarný záměr nebo
nebyla možnost volby?
Vít
25/7/2005 12:23:40
Zmiňovaná galvanizovna provádí niklování, zinkování a mám ten dojem, že i elox. Nedělají chromy. V zinku nabízejí bílý a žlutý zinek. Žlutý zinek byl opravdu záměr, protože soused si před lety v Mototechně tento díl kupoval neb potřeboval ostřikovač namotovat do bojového KDF. A bylo mu prodáno trabant příslušenství (nebo náhradní díl ?) právě ve žlutém zinku o čemž jsem se mohl přesvědčit na vlastní oči.
Ivosh Profil uživatele + foto
25/7/2005 12:34:58
To je zajímavá informace. Můj držák na ostřikovač totiž neměl stopy po
žlutém zinku, jen jakýsi náznak ziknu bílého. Myslím, že na
original-trabant.de mají vozy z té doby také bílý zinek. Nepamatujete si, ve
kterém roce si to ten známý kupoval?
Vít
25/7/2005 12:50:41
Datum koupě nevím, pokusím se zjistit. Ale vím přesně, jak už jsem kdysi psal, že v mém autě byl originál držák lakován v barvě vozu. Pozinkovat jsem ho nechal pouze a jen proto, protože jsem se před časem inspiroval Vaším pokovením stejného držáku. Myslím si, že to neuškodí, naopak.
Ivosh Profil uživatele + foto
25/7/2005 12:53:53
Takže bude následovat lakování do barvy vozu? Zkusím doma ještě projít
zdroje. Mně se to lakovat moc nechce. Myslím, že na tyrkysovém voze by to
vypadalo blbě. :-( Bílý zinek mi přijde jako opticky neutrální a přitom
pěkný. Na druhou stranu -- je fakt, že třeba vložky do hrnců světel měly už
třeba u Trabantů 600 žlutý zinek. Takže dobová technologie to určitě je.
Pavel JHB Profil uživatele
25/7/2005 14:52:41
Ivosi bul to urcite zluty zinek? Ja mam zafixovano, ze veci z NDR byly
kadmiovane.
Ivosh Profil uživatele + foto
25/7/2005 14:59:28
To Pavel> tak teď jsi mne dostal. :-) Přiznám se, že nevím, jak vypadá
kadmiovaný povrch, takže je dost možné, že jsem si spletl žlutý zinek s
kadmiovaným povrchem. Vypadá to podobně? Jak se to liší? A jak to laik
pozná?
VlaVla Profil uživatele + foto
25/7/2005 15:09:08
Ja tedy nevím, jak se to pozná, ale vzpomínám si, že jsem nějaký takový nažloutlý Trabi díl (držák nádobky ostřikovače a nádobky brzdové kapaliny) ukazoval strejdovi strojařovi, a ptal se ho co to je za povrchovou úpravu a on bez váhání odpověděl, že to je pokadmiované. :-)
Honza Cimr Profil uživatele + foto
25/7/2005 15:18:28
Tusim, opravdu jen hodne ztuha vzpominam, ze zinek je jednobarevny a kadmium
dela na plochach takovy duhovy mapky...
Pokud to tak neni, asi si to s necim pletu... ;o)
Ivosh Profil uživatele + foto
25/7/2005 15:20:59
Nedela ty duhovy mapky spis prave zinek? Co jsem daval do zluteho zinku,
delalo misty takove modravocervene efekty.
Honza Cimr Profil uživatele + foto
25/7/2005 15:22:37
je to mozny, vim, ze se to nejak takhle poznavalo - snad - a uz si
nevybavuju co delalo co...
Vít
25/7/2005 15:32:33
S tím kadmiováním to zní věrohodně.
hrubatko Profil uživatele + foto
25/7/2005 17:12:10
moja skúška z mechanickej technológie a materiálového inžinierstva uz má nejaký ten rok, ale pokiaľ si dobre pamätám, tak zinok robí "mapky", kadmium nie, no a podľa toho čo viem, tak nejáké diely na karosérie /ak nie celé/ sa fosfátovali... to myslím vo všeobecnosti, ako to bolo konkrétne u Trabbiho presne neviem, ale fosfátovanie bolo asi lacnejšie ako kadmium...
Hoďa
25/7/2005 19:15:23
Je toto kadmiovaný povrch- Já jsem v to taky moc nevyznám,ale jsou to orig.ddr dily na trabant.
Přílohy:  dily016.jpg (559,2 kB)
Honza Cimr Profil uživatele + foto
26/7/2005 07:41:29
Tak jsem si to asi otocil, dekuji za upresneni
Mikuš TN
15/8/2005 00:20:02
Neviem presne kde som to čítal ale všetko čo je original na trabanta 601 pokovené nažlto je pokadmiované.
Pavel JHB Profil uživatele
15/8/2005 12:21:14
Mikus TN> to jsi mne potesil, ja delam od davnych studii strojariny neco
jineho, takze uz to nemuzu vysvetlit, ale dle pohledu se mi to vse jevi jako
kadmiovane. :-)
hrubatko
15/8/2005 16:54:11
to Hoďa:
ak ma slepe ocko neklame, tak tvoj obrazok naozaj dokuentuje nahradny diel, ktory je pokadmiovany...
Dan Profil uživatele + foto
30/7/2006 02:20:02
Nevim kde se stala chyba, ale nechal jsem pozinkovat skoro vsechny drzaky z motoroveho prostoru a cekal jsem hladky zlatavy nebo stribrny povrch.
Misto toho je vsechno hrube, jako jemny smirgl. kdyz jsem se ptal proc, rekli mi, ze je to spravne. Nevim co s tim, asi budu muset sehnat vsechny dily znova. V tom "smirglu" se akorat drzi spina a jedine reseni by asi byl dat navrch komaxit :(
Myslel jsem, ze treba dily predtim opiskovali a tim to vzniklo, ale vratili mi je na kusu dratu, na kterem je uplne stejna vrstva. Netusite co to je za podivne zinkovani?
Pavel JHB Profil uživatele
4/8/2006 16:06:14
Dan> Sice jsem to za bratra Zizky studoval, ale nevim, cim se to prihodilo,
kazdopadne opiskovany povrch je temer hladky, staci nastrikat zakladovkou na
zinek + barva. Problem je akorat v zahybech (typicky lem disku, kam zinek
stece a je traba vzit autogen, ohrat + treva draty. kartac a vysmejcit
"kaluz"
Proste nejakej technologickej prusvih...
Jara 600 Profil uživatele
4/8/2006 16:42:03
Jakým způsobem jsi to nechal pozinkovat? Také jsem měl možnost něco málo z tohoto oboru pochytit ve škole a bohužel, není zinkování jako zinkování. To se v principu rozděluje na dvě základní metody pokovení a to žárové x galvanické. Při žárovém zinkování se vše "koupe" v lázni rozžhaveného zinku a zpravidla malého množství železa při cca 450 stupňů. Tato metoda se používá zpravidla na velké konstrukce (mosty... ale je možno ji aplikovat téměř na vše). Zde je upravený povrch pak mírně hrubší. Druhé, galvanické zinkování, probíhá v kyselé lázni - elektrolytický děj se zinkovou anodou a povrch je po úpravě hladký. Tedy by alespoň měl být - škola mi bohužel dala jen teoretické znalosti :-) Já jsem nechával pár věcí pozinkovat (galvanicky) a vše bylo OK.
Pavel JHB Profil uživatele
4/8/2006 23:41:01
Jara 600> Toto je zarove a je to taky hladke. Akorat je problem s tim
stecenim, jak to tahaji z lazne, to nejde (spis nechce se) nejak osetrit.
Dan Profil uživatele + foto
12/8/2006 11:13:03
Asi to bude zarove zinkovani, je to povrch jak jemny smirgl. Nejspis dam ty pozinkovane casti i se zbyvajicimi dily motoroveho prostoru do komaxitu, bude to dvakrat osetrene, bude to hladke a bude klid.
Az budu priste neco zinkovat, napred se optam, jak to vlastne delaji.
mp Profil uživatele + foto
22/3/2007 11:16:48
Zinkovali jste někdo listová pera? Lze je potom, místo mazání, proložit zinkovým plechem?
na začátek předchozí  1 | 2  další další

Odepsat na: Zinkování

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2020 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist