1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Zadní svítilny T601 (29)
Vít
21/7/2005 18:33:13
Máte, prosím, někdo zcela jasno, jak mají být (či nebýt) osazeny vnitřní přepážky, tj. přepážky mezi žárovkami, v zadních skupinových svítilnách T601? Mám tím na mysli jak staré provedenídržáků, kde jsou plechové přepážky nanýtovány přímo na držáku žárovek, ale ne na všech starých krytech (oranžádách) je prolis pro tuto přepážku, tak mi to není jasné u nových držáků, které už byly zakryty dvoubarevnými kryty. Mám exempláře, které opět mají výlisky pro papírový kryt, ale právě tak mám kusy, na kterých není vylisováno nic. Hlavní rozdíl mezi starým a novým držákem je ten, že u starého držáku jsou oba hliníkové reflektorky stejného průměru, kdežto u nového mají průměry rozdílné.
Ivosh Profil uživatele + foto
22/7/2005 12:22:30
Nemůže to být třeba tak, že nejstarší provedení "střev" zadních světel mělo
přepážky nanýtované (plechové?) na sobě a patřil k nim starý typ
celooranžových skel bez vertiálního dělení, a později že by začali skla
vertikálně dělit drážkami pro papírové přepážky a zrušili nýtované přepážky
na "střevech" světla? Konkrétně by vývoj vypadal takto:
 
lampy oranžové bez vert. členění + střeva s přepážkou
lampy oranžové s vert. členěním + střeva bez přepážky
lampy dvoubarevné s vert. členěním + střeva bez přepážky
 
Dvoubarevné lampy bez přepážek jsem asi ani neviděl...
Honza Cimr Profil uživatele + foto
22/7/2005 12:24:32
zni to logicky i z pohledu narocnosti na vyrobu a uspory nakladu pri vyrobe
Vít
22/7/2005 15:31:47
Ano, má to logiku. Ale pokračuji v dotazu. V momentě, kdy se začaly montovat oranžády uzpůsobené pro papírové přepážky, dávala se "střeva" bez nanýtovaných plechových přepážek. A teď to ale. Ponechala se původní sřeva a jen se na ně nenýtovaly přepážky (pak zůstanou dva otvory po nýtech) nebo se konstrukčně uzpůsobila i střeva?
Ivosh Profil uživatele + foto
22/7/2005 15:41:48
Tak tady bohužel neporadím. Logické by bylo, pokud byly staré zásby "střev"
nebo jejich polotovarů, že je dovyužili, tj. použili bez nýtovaných
přepážek. Stejně logické by ovšem bylo, kdyby, pokud by měli zásoby starých
skel, aby do nových "střev" ještě nýtovaly přepážky, i když se mi to zdá
méně praděpodobné.
 
Takže máme tři možné cesty vývoje, bohužel zdroje mlčí. Snad že bychom našli
auto, kde by to bylo původně zachováno. Což ovšem vzhledem k frekventované
výměně oranžád za dvoubarevá skla (a s tím často i kompletních "střev")
velmi nepředpokládám. Zbývají možná dobové snímky.
Honza Cimr Profil uživatele + foto
22/7/2005 15:43:24
barevne a kvalitni?
VlaVla Profil uživatele + foto
22/7/2005 15:44:58
Pro ty, kdo nevědí o čem je tady řeč :-) přikládám snímek diskutovaného vnitřku zadní skupinové svítilny z prvních ročníků Trabanta 601. Kromě plechových přepážek se liší taky tím, že konektory kabelů jsou na zadní straně.
Přílohy:  zadnilampy601.jpg (42,2 kB)
Ivosh Profil uživatele + foto
22/7/2005 15:52:13
> barevne a kvalitni?
 
Barevne byt nemusi, kvalita podle zobrazene velikosti pozadovanych objektu.
Honza Cimr Profil uživatele + foto
22/7/2005 15:53:05
----- Original Message -----
From: "Ivo Jancik"
To:
Sent: Friday, July 22, 2005 3:52 PM
Subject: [Trabant diskuze] Re: [Trabant diskuze] Zadní svítilny T601
 
>> barevne a kvalitni?
>
> Barevne byt nemusi, kvalita podle zobrazene velikosti pozadovanych
> objektu.
>
Honza Cimr Profil uživatele + foto
22/7/2005 15:54:20
Mas pravdu, ze barevne byt nemusi... Jenze v dobe, o ktere se tady ted mluvi
(tedy pise) bylo zvykem reklamni fotografie vyrazne retusovat...
Ivosh Profil uživatele + foto
22/7/2005 15:54:34
Teď mne ovšem napadla ještě jedna možnost. Co když se do prvních typů 601
žádné přepážky nemontovaly? Nevybavuje se mi, že bych je viděl v díl.
příručce z roku 1966. Doma se určitě podívám a ověřím to.
Ivosh Profil uživatele + foto
22/7/2005 15:57:31
Reklamni fotografie bych nebral moc vazne. Na nich asi nenaleznes "streva",
o ktera tady jde, taky se bezne pouzivaly starsi dostupne kvalitni snimky (v
ramci uspornych opatreni... :-)).
Vít
22/7/2005 16:00:54
Ivoš má pravdu, v katalozích (ale těm já moc nevěřím), žádné přepážky nejsou. Ještě jedna věc stojí za povšimnutí. Na fotce, kterou před chvílí zveřejnil Vláďa Vlach je vidět ve spodní části celého soklu zadní svítilny pět otvorů - toť znak původního dílu. Novější sokly mají tuším díry tři. Kdo máte, prosím, pětidírový sokl, nabídněte k prodeji, beru všemi deseti. Díky.
Vít
22/7/2005 16:18:14
V této souvislosti mne napadla ještě jedna otázka. Nemá někdo tušení, kdy se "narodily" nožové konektory typu faston? Tím nemám na mysli, kde se objevily na trabantech, ale obecně, kdy se začaly používat. Já toriž myslel, že je to poměrně nový "vynález", ale v roce 1966 už je trabi používal třeba právě na těch zadních svítidelch.
A podobná otázka týkající se šroubů s hlavou s vnitřním sestihranem - imbus. Na T601 kombi jsou použity na připevnění pantů zadních dveří!!!
Ivosh Profil uživatele + foto
25/7/2005 10:33:25
K těm zadním lampám -- nalezl jsem dva staré zdroje, jeden je Dílenská
příručka 1966, druhý katalog ND z roku 1968. V obou jsou vyfoceny ještě asi
starší typy zadním "střev", mají všechny tři odrazové plochy kulaté
(prostřední nejmenší), na rozdíl od té na fotce, kde je plocha hranatá
konkávní, a nejsou tam žádné přepážky. V KND je k tomu ještě přifoceno sklo
nedělěné.
Vít
25/7/2005 11:12:20
Ano, v katalogu 1968 jsou střeva bez přepážek a přesně takové, jak je popisuje Ivoš. Jinak připojuji obrázek kolekce krytů těchto svítidel, jak jsem je shromáždil.
Vít
25/7/2005 11:13:57
Omlouvám se, teď už připojuji i ten obrázek.
Přílohy:  kryty_zadnich_svitidel.jpg (519,2 kB)
Honza Cimr Profil uživatele + foto
25/7/2005 12:25:21
Presne takhle mam srovnany kryty na sve fotce... Mam i stary typ strev a
urcite prostredni odrazna plocha neni kulata... Za to jsou vsechny v
chromu...
Ivosh Profil uživatele + foto
25/7/2005 12:35:34
A nemají náhodou střeva na sobě vyraženo datum výroby? To by mohlo pomoci.
VlaVla Profil uživatele + foto
25/7/2005 12:40:25
Koukal jsem o víkendu na zadní sokly na dvou autech z osmdesátých let, všechny sokly měly dole pět děr. Takže to není žádná vzácnost....
Honza Cimr Profil uživatele + foto
25/7/2005 12:41:17
vsechny ne, ale vyacnost to asi takova nebude...
Vít
25/7/2005 12:42:07
Pokud se týká mých střev, tak mají, ale neberu to příliš vážně ( v servisu asi střeva upravovali). Protože střeva s 2x malým kruhovým reflektorem a 1x oddélníkovým jsou datovány 4/65, nemají přepážky, ale mají díry po nýtech. Navíc byly namontovány na autě 3/66.
Další střeva s 2x malým kruhovým reflektorem a 1x oddélníkovým jsou datovány 5/67 a mají přepážky.
Takže vyberte si.
Vít
25/7/2005 12:44:36
Souhlasím s Vláďou, výjimečnost to není. ale nevím, proč tam je pět děr.
Pavel
28/10/2005 08:44:48
Zdravím všechny,
 
poraďte prosím kdo vyrábí nebo velkoobchodně prodává zadní lampy na trabanta
laaaci Ke
28/10/2005 20:38:03
Su to Madari, ale teraz neviem presne ako sa to mesto vola, kde je ta firma
na začátek předchozí  1 | 2  další další

Odepsat na: Zadní svítilny T601

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist