1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Snížení podvozku (51)
Vrbis
5/7/2005 15:35:31
Kdesi jsem četl, že se dá přední část trabiho snížit úpravou počtu nebo tvaru listových per. Nevíte někdo nějaké podrobnosti????
Pavel JHB Profil uživatele
6/7/2005 13:29:25
CTRL C/V prispevku odbornika na slovo vzateho Ivana Mikova...
 
trab. snížíš jenom když ubereš listy na péru,stačí 3+4 plát. To jim na STK
nevadí. Rozšířit ho můžeš i na disky s roztečí 100mm , třeba z Fav,VW ap. a
potom ho postavit na elektrony.
Sežeň si starší brzd. kotouče z Fav. do původních děr nalisuj kolové šrouby
ze Škodovky a do původně brzd. plochy na děličce vyvrtej rozmer Trabanta.
Máš mezikus a rozšíření o 5cm do strany. Nemusíš mít strach , že je to
litina a že
by mohla prasknout je to vyskoušený ve velmi tvrdých podmínkách autocrossu.
Musíš mu dál ,ale každopádně tvrdší tlumiče. Používáme při úpravách na
silnici
tlummiče ze žigulika přední a pak si sedí v zatáčkách, jinak ti budou občas
drhnout kola o podběhy.Postavil jsem jednu přední nápravu bez list. pera,ale
na
horní raminka,podobné těm spodnim,a na tlumič jsem dal vynutou pružinu.
Auto krásně sedělo i pružilo , ale co na STK to nevím.
Ivan
Pavel JHB Profil uživatele
6/7/2005 13:31:36
A jeste jeden doplnek z roku 2000...
 
Jestli jsi vyndal 3 + 4 list vzadu ,udělej to i vepředu.
Potom máš ale špatně nastavený tlumiče,Jsou dvě možnosti jak
je předělat. To složitější je ,je rozebrat a přidat podložky pod
přepouštěcí pérka , tím je stvrdit,ale problém je jak silné podložky
tam dát,je to trochu laborace.
Druhý spůsob je ,že z nich vyleješ původní hydr. olej a nahradíš ho
motorovým /polosyntetickým/ 10W-40,ten nepění a tlumič
stvrdne zhruba o 30procent. Pak uvidíš jak bude sedět v zatáčkách-ani se
nehne- když se ti ho ale podaří v zatáče dostat
do smyku-- Bůh s tebou--.
Ivan
Andre Profil uživatele
6/7/2005 16:19:14
K tomuhle bych řekl pár slov... Trabanta s touhle úpravou mám, vyndal jsem vepředu i vzadu dva listy. Ale že by to bylo vzhledově kdo ví co, to teda ne... Prdel stejně tak i tak sedí níž než předek (což se samozřejmě dalo očekávat, když se vyndá stejnej počet listů na obou stranách). Podle mě, ideální je vyndat vepředu dva a vzadu jeden. Když bude auto mírně ponořený dopředu, je to určitě vzhledově atraktivnější než se zabořenym zadkem. Ale taky záleží na tom, jak kdo má to zadní péro vyskákaný... Už slyšim ty připomínky, že je totální blbost mít na každý nápravě jinej počet listů z důvodu bezpečnosti a ovladatelnosti atd. :-) Ale za prvý, když je vyskákaný zadní péro, má rozhodně uplně jinou "pruživost" než nevyskákaný přední. A za druhý, tu "pruživost" budou mít taky zcela jistě jinou listy a vinutý pružiny. Takže týhle asimetrický úpravy bych se vůbec nebál... A ještě k těm tlumičum. Zatim tam mám teda origoš, ale plánuju nainstalovat na všechny kola přední ze 105ky. Myslim si, že z Žigula je to už moc velkej brutál, když si vezmem, že Žigul je fakt mega kus poctivýho ruskýho plechu. Na trabantcross to chápu, ale tam jsou trošku extrémnější podmínky než při běžnym ježdění. A co se týče výměny tlumičovýho oleje s jinou viskozitou...sám si na to netroufnu, do Motexu už v životě nevlezu, takže zbejvá poslední možnost si koupit ty ze 105ky. Cena 500 peněz za jeden je myslim přijatelná.
Pavel JHB Profil uživatele
6/7/2005 16:57:17
Neco mas asi spatne :-) Trabant je snad standardne lehlej na predek, takze
po vyndani listu to zustane. Pokud mas pera unaveny sezen jiny, nebo je
vyhamruj.
Tlumice ze Zigula pokud si pamatuju se tam nedavaly kvuli tuhosti vzhledem k
vaze vozu, ale kvuli uchyceni. Proto se davaly predni dozadu (skoda) a zadni
dopredu (zigul)
Proc se bojis vylejt olej??? To je problem vytocit matku, vylejt olej detem
do piskoviste :-))) vymejt v technicaku a nalejt tam synt/polosynt ??? Muze
nastat jedinej problem, ze tam budes matku, ktera ma jemnej zavit hnat pres
zavit, ale tak volsovy ruce snad nemas ne :-) Navic tre to stoji 60kc a na
2000...
Pavel JHB Profil uživatele
6/7/2005 17:01:43
Jinak moje osobni poznamka k perum: delal jsem to kamosovi, zadnej list jsme
nevyndavali, jen jsme vyhamtovali pera, nasledne pekne promazali a nemelo to
chybu. Kdybych jel ja s vinutakem do zatacky stejne, tak jsem na budce.
Vrbis
6/7/2005 18:00:49
Dík za rady .. nebyl jsem si jistej který péra se mají vyndat ... trochu jsem laboroval a stejně vyšlo to 3 a 4 péro. Jinak tlumiče jsem si sám plnil ... od jisté doby to radši dělám sám (zkušenost z Motexem :( ), dělal jsem je tvrdší - mix 75% 10W + 25% 20W. Trabík si stejně lehne trochu víc, protože je tam W353 motor a je prodlouženej čumák o 16cm a ještě nějaká váha se přidá. Zadek snižovat nebudu ... nejspíš (mám tam vinutý), ale posadím ho na širší kola (15" nebo 16" / 195 - 215)
Andre Profil uživatele
6/7/2005 21:36:53
To Pavel: Jasně, vždyť jsem taky psal (jinými slovy), že se sklon karoserie nezměnil, jen se snížila. Tak to co mám špatně je, že je unavený zadní péro. A ještě k těm tlumičum...snad takový dřevo nejsem, ale jednou jsem mluvil s jistym pánem, a ten mě docela vystrašil, protože řikal něco o tom, že hodně nerad (a vlastně vůbec) leze do trabanťáckejch tlumičů, protože potom prej dost chčijou. A taky řikal že v Praze je snad jenom jeden člověk kterej se v nich vyzná atd, ňáký takovýhle bláboly... No, ale poté co jsem nechal v Motexu repasovat jednu sadu, jsem mu dal za pravdu, že to moc vhodný neni vrtat se tlumičích (a očividně ten člověk o kterym mluvil, v Motexu nepracuje).
Vrbis
6/7/2005 21:50:48
To Andre: na T tlumičích je blbý to, že jakmile poškodíš těsnění kolem tyčky tlumiče tak začne chcát .... je to v podstatě gufero a dá se koupit ... pak je ještě důležitý mít plstěný nový nebo zánovní prachovky ... výroba samodomo z plsti. Pár desítek jsem jich už udělal a za celou dobu mi tekly jenm dva vinou nerovnosti na samotné tyči tlummiče ... .btw ... na T tlumičích není nic moc extra složitého :)
Karel
6/7/2005 22:06:51
Ahoj, takže, když zanecháme závodničiny a jde mi pouze o to, aby moje auto nevypadalo jako motorovej člun, tak co se - neškodného - doporučí postaršímu muži, aby si auto lehlo víc na předek - mám vzadu lisťák. Pro PAvla JHB uvádím, že i když je z kombíka (já mám limču) a je vyhamrované, stejně má vůz působí jak motorovej člun. Tož napiš.
Andre Profil uživatele
6/7/2005 23:55:56
To Vrbis: Takže řikáš, že je nejlepší mít ještě před demontáží připravený plstěný prachovky, případně ty malý guferátka...nevíš přesně jakej je to rozměr a jestli se daj normálně sehnat, ne jenom jako náhradní díl na Trabanta? A jěště dotaz: musim ten tlumič, když ho budu zavírat, mít ponořenej v tom oleji? Ja bych se totiž bál, že tam vzniknou vzduchový bublinky...
Vrbis
7/7/2005 10:51:55
Prachovky nejsou tak důležitý, ale když už tlumič otvírám tak měním všechno .... gufera jsem si objednával ... na rozměr bych se musel podívat až budu doma ... je to i jako normální díl v prodejně s ložisky (firma KORBEL). Pokud použiješ dobrý olej, tak se ti bublinky dělat nebudou .. jinak ho zavírám tak, že pístnici nejdřív naplním cca. z 25% pak vložím píst a trochu ho stlačím, aby vrchem vylezl všechen vzduch a trocha oleje. Pak doplním olej až po okraj pístnice a uzavřu víčkem s ojnící a zbytek oleje naleju do hlavního válce (obalu) a zavřu .... plstičku pak namočím trochu do benzínu aby se nasákla a pak ji potopím do oleje ... vymačkám a nasadím do šroubu ... toť vše :)
Pavel JHB Profil uživatele
7/7/2005 13:52:44
Andre> 601% souhlas s Vrbisem, never nejakymu strejdovy a jeho informaci
typu JPP. Sezen si starej tlumic, rozeber ho a zjistis, ze opravdu neni co
zkazit. Gufero normalne koupis a filcovy krouzky, pokud jsou spatny
vyseknes. Je treba je nepodcenovat, jinak se svinstvem vydre gufero popr i
poskodi pistnice a pak uz nepomuze nic, stejne jako nema cenu se pokouset
repasovat tlumice s podrenou ci jinak poskozenou pistnici. Prakticky stejny
tlumice jsem mel kdysi na soutezni Jawe rozebiral jsem je po kazdej soutezi,
nikdy problemy nebyly....
Ivosh Profil uživatele + foto
7/7/2005 13:59:28
Díky všem za dosavadní info k tlumičům. Zajímají mne ještě dvě věci:
 
1) Nemám klíč na tlumiče, lze jej něčím nahradit, nebo je lepší si jej
obstarat -- vyrobit?
2) Na některých tlumičích mám pístnice s chromovaným povrchem (asi), na
některých ale s takovým mosazným (měděným?). Nevíte, jaký je v tom rozdíl?
KArel
7/7/2005 14:18:14
Jo, a nezapomeňte na mne, tzn. co se doporučuje běžného k odstranění náklonu vzor "motorový člun".
Pavel JHB Profil uživatele
7/7/2005 14:20:11
Ja to delam presne obracene :-)) Hodim pajsl dovnit a naleju plny oleje, pak
opatrrne povytahnu pistnici, abu pretekl olej dovnit + opet doleju. Tim je
vse plny. Pak opatrne nasroubuju za par zavitu matici a stlacim/vytahnu
pomalu pistnici. Prebytecny olej vytece, jinak by byl tlumic "drevenej".
Zasroubuju matici otru a zkusim, jestli tlumic nema mrtvej chod. Pokud ano
opatrne vysroubuju matici a doleju.
Zbytek souhlasi :-)) Simeringy jsem kupoval v servisu elektrospotrebicu. Je
to do nejaky vrtacky/pracky...
Pavel JHB Profil uživatele
7/7/2005 14:25:49
Karel> z pojmu "motorovej clun" jsem pochopil, ze to mas lehly na zadek. Je
tedy otazka, ceho chces dosahnout. Bud vyhodis listy, nebo ponechas.
Kazdopadne musis hamrovanim dohnat jedno pero do spravne podoby (tzn klepes
ho do vetsiho/mensiho prohnuti). Vzdy to musis trosku prehnat, protoze se
pero o kus vrati! Ja osobne bych dal dozadu spravny (limcovy) pero, protoze
kombik ma MYSLIM o list vic a je zbytecne tvrde. Namahas tim zbytecne vuz a
komfort ne taky horsi.
KArel
7/7/2005 15:03:09
To Pavel, díky. Doplňuji, že pero jsem měnil 2x, poprvé jsem dal odborně vyhamrované z limuzíny, efekt motorový člun se vytratil asi na 36 hodin, pak mi kdosi poradil kombíkácké pero, dal jsem opět vyhamrované a byl jsem spokojen, asi tak 4 dny, je fakt, že v té době nebyl nikdo, kdo by mi poradil, tudíž, stačí na předku ubrat jeden, dva ... a který, děkuji moc za kvalifikované info, rád si nechám poradit i s výměnou tlumičů za jiné - Škoda/Lada atp. Jde mi pouze o odstranění efektu "motorový člun" a to i když je doba dovolených .....:-)))
Andre Profil uživatele
7/7/2005 17:59:58
To KArel: Udělej to jako já :-) Vyndej jeden list zepředu. A pokud chceš i snížit, tak vyndej jeden vzadu a dva vepředu. Ještě jsem to teda nezkoušel, ale v nejbližší době se na to chystám. Protože když jsem vyndal dva listy i vzadu na mym vyskákanym péru, tak si mi to sedlo na ty gumový dorazy. Sice je to tvrdý jak kámen, ale moc dobroty to vzhledem k životnosti nedělá. Jinak, podotýkám že se stáke bavíme o LISTOVÉM peru na mym AUTĚ ;-) A jinak tlumičema žádnýho zvýšení nebo snížení nedosáhneš. Ty tam jsou proto, aby se auto v zatáčce tolik nekolíbalo, když máš vlastně vyndánim listu(ů) měkčí péra.
Vrbis
7/7/2005 19:08:55
To Ivosh: klíč jsem kdysi zdědil po servismanovi, ale časem jsem si ještě jeden udělal ... návod včetně rozměrů je v knize Opravy T600 a T601 - Šlehofr ... jinak se dá použít i klíč od flexy nebo "mafla" pouze se musí zakalit a trochu prodloužit ...ad tlumiče ... to ti přesně nepovím ... potkal jsem se s nimi jen dvakrát a vždy to bylo na T601 r.v. 11/70 ... to je vše co vím :)
Karel
7/7/2005 20:30:07
2 Andre a Pavel JHB, tak díky, sundám jedno péro vepředu a abych měl trvdý podvozek (což chci), tak jaké tlumiče (nové) mám osadit.
Vrbis
7/7/2005 21:54:09
To Karel ... pokud změkčíš péra ... musíš přitvrdit na tlumičích :)
Andre Profil uživatele
7/7/2005 23:12:44
To Karel: Pokud se nechceš vrtat v tlumičích jak tady bylo řečeno, pak jedině koupit nový na Škodu 105. Koupíš 4 přední, a dáš je na včechny kola. Vyjde to na 2000 peněz. A pokud si dobře vzpomínám, když se na Nostalgia Klubu tohle řešilo, byla tam zmíňka o tom, že škodovácký tlumiče chtěj menší úpravu. Myslim flexou, že maj o něco širší místo pro upevnění... Ale tim si nejsem stoprocentně jistej...
Karel
7/7/2005 23:19:55
2 Andre: Děkuju, ještě bych potřeboval dovysvětlit, jak jak je to s tím vyndáváním listů, tzn. když budu odebírat na předku, jestli je jedno, který list odeberu a jestli stačí jeden, nebo je lepší vzít dva a které, Pavel JHB tady něco naznačoval o tlumičích z Lady, tak bych prosil trochu rozvést ...., na téma, jestli ty ze S105 je nutné uzpravovat, nebo ne a co ty ze žigula, děkuji. Začínám být opět na tomto fóru závislý -.......:-)))
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
9/7/2005 11:24:37
To Karel: Nepochopil som, ako si to myslel s tym motorovym clnom. Akoze auto je vzadu moc na zemi a vpredu moc vysoko? Napadol ma este druhy vyznam :), ze ked sa zozadu pozries na auto, tak kolesa su do V, teda auto vyzera ako cln :) Ak myslis toto, odstranis to zmenou odklonu kolies (podlozkami pod ramena).
Inak aj mna by zaujimalo ako to je s tymi tlmicmi. Pasuju zo Skody aj z Lady? A ktore kam? Myslim tym ci predne/zadne zo Skody/Lady na ktoru napravu Trabantu. Dik
na začátek předchozí  1 | 2 | 3  další další

Odepsat na: Snížení podvozku

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2021 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist