1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

seřadit vzestupně/sestupně
Olej v prevodovke (41)
Tomas BB, SK
6/6/2005 07:18:38
Ahoj,
cez vikend som menil olej na tripo prevodovke z konca roku 86 (asi - cislo som skusmo pod nanosom bordelu nenasiel). Po vypusteni stareho oleja a naliati ani nie 1,0 litra noveho tento veselo vytekal z kontrolneho otvoru. Stara na pln mala 1,25 l. Ide teda o prevodovku s maximom 1,3l ? (pri akej hladine prestane vytekat olej z kontrolneho otvoru -teda ake je minimum pri tejto prevodovke?) Alebo je to (podla vasich stranok) najnovsia 1,0l? (ta by ale mala byt az od 87) Velmi by mi pomohli fotky detailov, podla ktorych sa daju posledne dva typy rozlist, pripadne aj podrobnejsi popis + urcenie minim a maxim jednotlivych typv. Mam v tom trochu chaos, nerad by som tam nalial vic nez je zdrave...
Dakujem.
Beda
6/6/2005 10:46:33
Domnívám se, že se jedná o normální situaci, neboť v převodovce trocha zůstala a ta trocha je asi 1-2 dcl. Sám mám podobnou zkušenost (tříkamenná převodovka), vlezlo s mi tam 1,1 litru a protože mi olej tekl i přes nově vyměněná gufera poloos, (taky kolem náhonu tachometru), neřešil jsem to a nalil tam víc (+1dcl) a neodpouštěl kontrolním otvorem. prostě je to olejnička.....
Tomas BB, SK
6/6/2005 11:49:12
To Beda: Dakujem za odpoved, ale neuspokojila ma :-(. Nejaky system v tom byt musi ! Nie je mozne, aby po naliati jedneho litru vytekal olej kontrolnym otvorm. Alebo je, a potom by som rad vedel, kolko treba doliat nad uroven kontrolneho otvoru aby sa dosiahlo vyrobcom predpisane maximum??? 1 dc, 2, 3 ? Co sa tvojho problemu tecenia aj s novymi gufarmi tyka, nemyslim ze bol problem v mnozstve oleja ...
Tomáš
6/6/2005 11:57:30
Někde jsem četl (Schlehofer), že se má nalít olej až po okamžik, kdy začne vytékat kontrolním otvorem (tj. minimální povolené množství oleje v převodovce). Pak zavřít kontrolní otvor a nalít cca 3dcl oleje.
Tomas BB, SK
6/6/2005 12:23:19
To Tomas: No, to mas pravdu. Ovsem to bola 2 kamenna prevodovka. Hovorime o tripo. Tu na strankach je dva krat zmienka o zmene objemu oleja. Mna prave zaujimaju znaky, ako taketo prevodovky spolahlivo rozlisit a kolko mam vlastne doliat oleja nad kontrolny otvor v tom ktorom pripade (stara 2 kamena je vsetkym jasna - klasika)... Ale dakujem za reakciu. Dufam ze sa najde niekto, kto do toho vnesie trochu svetla...
Ivosh Profil uživatele + foto
6/6/2005 12:52:58
To Tomas SK> Mám doma v jedné knížce nafoceno, jak se to pozná. Pokud si
vzpomenu, večer to nafotím a zítra sem pošlu. Asi by to chtělo přesně
zjistit, jak máš rok výroby. Ale on ten trik s nalitím po otvor a dolitím
tří deci platí i pro tripo. Ta skříň převodovky je totiž změněná ve spodní
části, takže v oblasti kontrolního otvoru má (myslím) zrcadlo hladiny stejný
tvar, jako u starší. Zkusím ofotit celý popis z té příručky. Kdybych
zapoměl, připomeň se.
Tomas BB, SK
6/6/2005 13:18:04
To Ivosh: karoseria je (+-mesiac) 9/86. Interier, motor a pod. vypada povodne. Zamerne hovorim vypada. Auto bolo dovezene z nemecka. Tazko povedat ci prevodovka je povodna. Predpokladam ze ano, teda koniec roku 86. Vybava Sonderwunsh.
Ivosh Profil uživatele + foto
7/6/2005 09:37:09
Tak jsem včera pořídil snímky z knihy páně Metznera ohledně převodovky. Je
to v Němčině, snad si s tím nějak poradíte, kdyby ne, napište. Co jsem z
toho pochopil, tak celková náplň u staré/nové převodovky je 1,5/1,2 l. Dále
tam píší, že při vypouštění něco zůstane v diferenciálu, takže další dolití
do plna činí 1,3/1,0 l. Z fotky na druhé stránce vpravo je patrné, čím se
nová skříň liší.
 
Dotazy? :-)
Přílohy:  01.gif (132,0 kB)  02.gif (264,7 kB)
Tomas BB, SK
8/6/2005 07:54:39
Mrknem na to, zatial dik.
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
8/6/2005 08:14:47
To Tomas BB: Naco so robis take starosti a zbytocne to komplikujes? Proste nalejem olej po kontrolny otvor, zavrem, dolejem trochu navyse a je to. Nemas co pokazit. Ja osobne davam len po otvor, max. tak o 1-2 dl viac. Pokial ti prevodovka netecie, tak staci aj menej.
Ivosh Profil uživatele + foto
8/6/2005 08:25:26
> Ja osobne davam len po otvor, max. tak o 1-2 dl viac.
 
Clovece, precti si nekdy po sobe, co napises. :-) Nic ve zlym, ale tato
hlaska je jako ze zlateho fondu slovenskeho humoru!
 
Jinak si myslim, ze Tomas resi to, co ja osobne taky resim. Ne, aby to jelo,
ono to nejak pojede vzdy. Ale JAK JE TO SPRAVNE. Proto ta dlouha diskuze
kolem neceho, co se nekomu muze zdat jako banalita.
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
8/6/2005 08:41:41
Sorry Ivosh, ale vazne som nepochopil, ako si to myslel, asi som fakt nejaky blby :)))
Tomas BB, SK
8/6/2005 09:04:19
To Ivosh: Vidim tam to, ze ked sa pozrem na prevodovku zo zadu (vypustny schraube je napravo) tak je skrina diferaku zaoblena "konkavne" - teda smerom hore sa rozsiruje. Pozeram dobre? Ako vyzera diferak na starej prevodovke si veru z hlavy ani nahodou nespomeniem ...
Z popisu teda vyplyva, ze ked zacne z kontrolneho otvoru vytekat olej (malo by tam byt 0,8 noveho + 2 dcl stareho), treba doliat 2 dcl a som na maxime? Vysledne mnozstvo pri doliati jedneho litra mi potom vychadza 1,2 l. Chapem to dobre?
Ivosh Profil uživatele + foto
8/6/2005 09:56:40
> Sorry Ivosh, ale vazne som nepochopil, ako si to myslel,
> asi som fakt nejaky blby :)))
 
To nikdo nerekl. Jen mne pobavila formulace "len po otvor, max o 1-2 dcl
viac". Je to tak trochu jako bys daval bolsevikovi rok, max. 2. Nebo neco z
takoveho soudku.
 
Slehofer pise, abys nalil po otvor, pak zavrel a dolil 3 dcl. Metzner zase
pise, ze vypustit a dolit o 2 dcl mene, nez cini celkovy objem, jelikoz ty
dve deci zustanou v diferencialu. Totez se doctete napr. v udrzovaci
prirucce k novemu modelu -- vypustit a dolit 1 l oleje. Nevim, proc se
neridit radami starych zkusenych. Vysledek bude v obou pripadech stejny a
zoubky dobre mazane, aniz by to strikalo nekam, kam nema.
 
Ona to opravdu neni az takova veda (v cemz souhlasim s Mrkujem). Ale Mrkuji,
abychom se dobrali k jadru veci, jaky mas duvod pro to, ze tam nedolivas po
zavreni otvoru 3 dcl, ale nic, max. 1-2 dcl?
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
8/6/2005 13:25:56
To bude mojim zvykom z motocyklov - doliat po kontrolny otvor, zavriet, trochu priliat a je to. Inak neviem, ale moja prevodovka je nejak zazracna! Dolieval som tam olej pred rokom, sice nejazdim kazdy den ani nejak moc, jazdil som parkrat aj do Ciech a pod., minule som ho kontroloval a hladina stale ta ista! Zeby neusla ani kvapka?
walkingtall
11/10/2005 15:25:36
Zdravím. Následující dotaz neberte jako sci-fi, myslím ho zcela vážně. Chtěl jsem vyměnit olej v převodovce a tak jsem vyšrouboval výpustný ventil a čekám s kanystrama okolo a ono nic nevyteklo. Tak jsem tam vrchem nalil deci novýho a ta pak už spodem vytekl. Před dvěma rokama jsem tam nalil cca 1 - 1,5 l. KAM TEN OLEJ ZMIZEL?!
Tudíž se ptám, je možné, aby olej (1 litr) z převodovky během dvou let takřka zmizel, prostě se ztratil?
Vrtá mi to hlavou.
Díky za odpověď.
Ivosh Profil uživatele + foto
11/10/2005 15:29:57
Pokud máš převodovku netěsnou, tak to možné samozřejmě je. Měla by být hodně
potečená. Je?
walkingtall
11/10/2005 15:48:40
No, je celá černá, prostě od šmíru, oleje, taková ta klasická černota. A je fakt, že je černá kompletně. Ale divný je, že i vršek, ne? To by snad měl podléhat gravitaci a téct po stěnách dolů?
No a teď to bylo na STK a v lehkých závadách bylo právě "netěsnost převodovky. "Ale je otázka, do jaké míry tomu mám věřit, protože STK byla poněkud "nestandardně" řešená :-) - čili, jestli si to jenom nevymysleli...
OK. V případě, že by byla nětěsná, tak co to znamená? Znamená to, že řešením je, přejít a dotáhnout všechny šrouby apod.?
walkingtall
11/10/2005 15:54:16
Ehm. Teď mě tak napadá - to znamená, že maximální hladina oleje v mé převodovce byla dnes max. na úrovní výpustného ventilu! To bylo asi jenom kousínek od nějaké menší katastrofy, co? Já tomu prd rozumím, ale myslím, že si to dokážu domyslet.
Ivosh Profil uživatele + foto
11/10/2005 15:55:09
No, kdyby mi zmizel z převodovky litr oleje, tak té netěsnosti určitě věřít
budu. Obzvlášť, když je černá. A že je nahoře -- může být netěsná i v jiných
místech, než je spára mezi skříněmi. Např. v ústí náhonu tachometru a pod.
 
V první fázi bych ji komplet očistil a pak nějaký čas jezdil a sledoval,
kudy teče. Pak bych se podle toho zařídil. Buď rozlepením a přetěsněním,
pokud to bude ve spárách, nebo adekvátním řešením jiného zjištěného místa.
Ivosh Profil uživatele + foto
11/10/2005 15:57:24
Počkej, počkej, výpustní ventil nemá žádnou hladinu. Ten je dole a vyteče
skoro všechno. Myslíš ten úplně dole na boku?
walkingtall
11/10/2005 16:07:27
Myslím ten ventil, cca 2 cm od spodku převodovky, na boku. Je to skutečně on, to vím jistě. Řeknu to takhle, vyšrouboval jsem ho, pak sjem vyšrouboval ten nálevní ventil a nic nevyteklo. Absolutně nic. Pak jsem tam jenom na zkoušku nalil asi 1dcl nového oleje a ten už mi spodem vytekl. Čili tam sand skutečně nebyl žádný olej!
walkingtall
11/10/2005 16:08:38
Já jsem teda poslední dobou asi opravdu jezdil bez oleje!!
Ivosh Profil uživatele + foto
11/10/2005 16:16:40
Když se nad tím zamyslím kolem a kolem, řekl bych, žes bez oleje opravdu
jezdil. :-))
walkingtall
11/10/2005 16:22:44
Ivoshi díky za vyjasnění celé kauzy a slibuju, že bez oleje v převodovce nadále jezdit nebudu. Myslím, že by mě to ani nebavilo :-)
Zdar.
na začátek předchozí  1 | 2  další další

Odepsat na: Olej v prevodovke

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2020 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist