1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

výfuk (45)
Lord
4/4/2005 10:25:04
Zdar panové! Tento problem: Vyměnil jsem těsnění pod parohy (klingerit), vyčistil styčné plochy, dotahl rovnoměrně (bez momenťáku, s citem) avšak stále mi z jednoho mista fouká, na zadním plechu je mastný flek. Dotahoval jsem se sundaným předním výměníkem, je možné, že by se parohy po jeho nasazení nějak pohly? Dík za rady.
Ivosh Profil uživatele + foto
4/4/2005 10:51:17
> na zadním plechu je mastný flek.
 
Možná tomu až tak nerozumím, ale pokud je flek na zadním plechu, hledal bych
spíš netěsnost někde zezadu na válcích, např. pod hlavou zezadu. Je sice
možné, že by se dostal bordel zpředu od parohů dozadu, ale to by byl i všude
po cestě tam, tzn. mezi chladicími žebry apod.
 
IJ
Lord
4/4/2005 11:02:40
Zapomnel jsem pripomenout mastnota se tahne od parohu mezi zebry az na zadni plech. Těsnění pod hlavou OK (to jsem kontroloval jako prvni). Fouka to z casti parohu, ktere je bliz vymeniku. Pod srouby jsou jen podlozky (viz. diskuse na nostalgia trabant HABR)
Ivosh Profil uživatele + foto
4/4/2005 11:10:05
A co takhle třeba nerovinné styčné plochy?
 
IJ
Lord
4/4/2005 11:22:07
Myslim, že tam asi problem neni. To tesneni je pomerne tluste. Asi jsem nerovnomerne dotahl
RadimPRW
4/4/2005 12:46:43
Podle mne muze byt problem v tom, ze priruby vyfuku obou valcu nebyly pred pritazenim valcu k bloku dobre srovnany pritazenim brouseneho srovnavaciho pripravku - viz Slehoffer
Honza Cimr Profil uživatele + foto
4/4/2005 13:01:15
Tusim, ze Radim chtel naznacit moznou nesouosost dosedacich ploch vyfukovych
prirub valcu...
Lord
4/4/2005 13:01:56
Valce nebyly demontovany. Slo pouze o vymenu tesneni. Neni problem v tom, ze tesneni bylo davano suche aby se zabranilo připečení- (viz HABR nostalgia)
peky
6/4/2005 13:18:36
To LORD: a videl si uz "suchy" Trabant ? ja nie.....
Vrbis Profil uživatele + foto
7/4/2005 09:04:41
Jenom těsnění nepomůže.
 
1. odmontuj parohy a pokud možno i válce
2. vem si třeba ocelový úhelník, nebo něco co má 100% rovnou hranu a postupným přikládáním si zkontroluj dosedací plochy válců i parohů a případné nerovnosti oprav
3. až budeš montovat vše zpět, usaď válce, ale nedotahuj šrouby nadoraz a nech je trochu volné, aby se s válci dalo mírně hýbat
4. nasaď parohy a s citem je dotáhni (povolené válce si přesně vemou polohu podle parohů) - každé parohy jsou jinak vertikálně pokroucené
5.dotáhni válce a je to
 
Ještě drobná vychytávka:
 
Vystřihni si z měděného plechu o síle max. 0.2mm 4 stejná těsnění jako jsou u praohů a dej z každé strany těsnění jeden takový kousek. Měď se po ohřátí zalisuje do těsnění a to pak neprofukuje. (samozřejmě po ujetí pár desítek km dotáhnout šrouby)
majatrabi Profil uživatele
20/4/2005 12:44:51
Zajímal se někdo z vás o nerezový vyfukový systém. Hlavně přední a středovou část. Dělá to někdo, kolik to stojí atd.
Pavel JHB
20/4/2005 15:09:35
Majatrabi> no tak to by mne taky moooc zajimalo, stacil by bohate predni vymenik.
habr
20/4/2005 17:30:29
Já to viděl udělané z pozinku. Nerez síly 1 mm by asi stačil, dalo by se na laseru vyřezat rozvinutý tvar pláště, dvě dna a ty potom přivařit na starý vnitřní výměník. Ten to většinou přežije a vyhazuje se to kvůli vnějšímu plášti. Hrdla by mohly být rovněž stejné síly a přivařená. To co jsem viděl, si dělal zručný zákazník sám, odpáral výztuhu vyústění trubky, navlékl plášť a sletoval jej pouze nahoře, dole šev nebyl. Dal dna a vstup/výstup trubky a bylo. Jediné co nedal zpět byla výztuha. Vzhledné to moc nebylo, vypadalo to skoro jako minimax, ale snad to bylo dobré.
metrák Profil uživatele
22/4/2005 23:25:44
To Habr:Na jaký peníz by takováhle skládačka vyšla?
Andre Profil uživatele
23/4/2005 12:22:55
Nevíte někdo, co je špatně, když mi z tohoto místa (viz příloha, v červeném kroužku) kape olej? Kromě toho že to mám netěsný...
Přílohy:  vyfuk.jpg (49,5 kB)
habr
23/4/2005 13:41:13
To metrák> jestli dokážeš nakreslit aspoň hrubý výkres rozvinutého pláště, vstupního a výstupního hrdla topení a obou den, můžu to v práci zjistit celkem přesně. Nemusel by to být žádný ranec. I kdyby to celé vyšlo kolem 650,- včetně svaření, tak je to jen průměrná cena nového výfuku, ale asi na doživotí. Vnitřní tlumící komora musí být kvůli výkonu a spotřebě zachovaná. Pokud se mi při nějaké opravě dostane do rukou předřazený tlumič a bude na vyhození (zákazník se ho vzdá na "vědecké účely") tak ho rozeberu a podumám, jak na to.
habr
23/4/2005 13:44:49
To Andre> pokud ti vytéká olej tam, kde to označuješ, tak motor pracuje s velkým prebytkem oleje který se nestíhá spálit. To může být z několika důvodů: moc mažeš, máš bohatou směs a tím i vysokou spotřebu, nebo je i možnost, že je značně zakarbonovaný zadní díl, plyny nemohou ven klasickou cestou a derou se kudy to jde. To by nemělo snahu jít do otáček a motor by se dusil.
Pavel MAREK Profil uživatele
23/4/2005 14:34:11
Habr> Skoda, mam tu jeden zanovni u ktereho upadla vystupni roura, kdyby
bylo Brno za humny, hodil bych ti ho tam... Kdyz uz se s tim nekdo bude
parat, nebylo by lepsi okopcit to komplet? 2kKc za to dam a vim, ze mam klid
do smrti. Nevim proc, ale veskere vymeniky, ktere jsem koupil meli proklate
malou zivotnost.
Andre Profil uživatele
23/4/2005 14:58:57
To Habr: No, mažu 1:50 Mogul TSF. A dneska jsem tam dolejval čerstvej benzin, musel jsem z kanystru, pač jsem měl uplně vycuclou nadrž. Takže příliš bohatou směsí to nebude... Takže asi to teda bude zakarbonovanej vejfuk. I když na druhou stranu nepříjde mi že by se to nějak dusilo... Nejsou ještě další možnosti zakopanýho psa? :) Třeba je to něco méně obvyklého...
Andre Profil uživatele
23/4/2005 15:03:18
Jinak jeden předřazenej tlumič vejfuku navic bych měl, je sice s uraženym hrdlem (je to to hrdlo ze kterýho mi kape olej), ale to by myslim vašim účelum nevadilo pokud jsem je dobře pochopil...akorat že jsem Praha...
metrák Profil uživatele
24/4/2005 00:49:25
To Habr:Výkres by nebyl problém,jeden starej tlumič mám.Klidně ho rozřežu a nakreslím-takže jen vnější plášť a hrdla nebo komplet?V jakém formátu(.cdr,.dwg,.iso)?Jenom je otázkou jak brzo,protože mi došla do firmy nová drátovka Charmilles a momentálně se na ní učím a školím, takže nestíhám...
habr
25/4/2005 10:29:47
To ALL> výfuky mi nijak dopravovat nemusíte, opravuji Trabanty a získat starý výfuk je otázkou dnů.
To Metrák> no, jestli si smím vybrat, tak nejlépe mi vyhovuje formát dxf. protože v něm se programuje souřadnicové zadání pro CNC Laser. Jinak musím dodat k výpočtu papírový výkres s okótováním. Já se domnívám, že zhotovit vnitřní část předního výfuku na koleně nelze. Tam je totiž potřeba 100% přesně dodržet všechny podmínky pro zachování vyplachovacího procesu motoru. Už pouhé nahrazení zaoblených ploch ostrými hranami může zabránit správné činnosti motoru. Kdyby nastal v tomto díle větší přetlak než má být, nebyly by spaliny vytlačeny novou směsí a snížil by se výkon, spalování chudé ale příliž horké směsi by nemělo potřebnou razanci ani průběh. Nejlepší tvary jak kalhotek tak tlumiče jistě dost kvalitně navrhl tým inženýrů a těžko v domácích podmínkách nalezneme lepší řešení.
metrák
25/4/2005 23:47:52
To Habr:Aj,aj formát .dxf bohužel neumím-asi tedy autocad-tedy formát .dwg.Samozřejmě jsem pochopil že výkres musí být okótovaný.Snad se na to dostanu příští výkend,ale slíbit na jisto to nemohu.
metrák
25/4/2005 23:50:25
oprava:víkend-já vím, ale když hlava blbne,tak blbne...
habr
29/4/2005 23:38:50
To Metrák> pošli jak zvládneš a já zjistím, zda může být i jiný formát, nobo kdo to převede do dxf. a zjistím cenovou nabídku.
na začátek předchozí  1 | 2  další další

Odepsat na: výfuk

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2020 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist