1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

seřadit vzestupně/sestupně
Par detailu P50 (11)
VlaVla Profil uživatele + foto
22/11/2004 15:21:53
Ahoj,
 
protoze minuly vikend probihal pomerne hekticky, tak mne nezbyl
temer zadny cas na obhlidku ruznych detailu. Teprve tenhle vikend jsem
se vypravil s fotakem do garaze a nafotil nektere detaily, ktere mne
prisly zajimave.
 
Plna kvalita vsech fotek je na obvyklem miste a ma cca 50MB.
 
Sem do fora jsem vybral jen ty, podle meho mineni, nejzajimavejsi.
 
1) Detail na stred kapoty, kde je prasklina, ktera si vyzada vymenu
kompletni kapoty. Vuz neni v takovem perfektnim stavu, jak vypada z
fotky ze dvou metru. Nicmene o teto zavade jsem byl informovan predem.
2) Levy predni blatnik, kde se puvodnimu majiteli podarilo zakryt
kozenkou otvor v Duroplastu :-) To jsem taky vedel predem, jedine co
mne zarazilo, byl material pouzity na opravu.
3) Promacklina v oblasti LP blinkru. Pri blizsim ohledani byla patrna
uz z puvodnich fotek, co jsem mel k dispozici.
4) V interieru se nachazeji dve protislunecni clony. Zrejme originalni
soucast nejlepe vybaveneho modelu. Textura povrchu mne prisla na
pohled lehce odlisna od clony z T600 (viz levy dolni roh), ale nemel
jsem clonu z T600 po ruce, abych je porovnal.
5) Solidni kovove vnitrni madlo dveri a odlisna zapadka posuvneho
okna.
6) Skrinka zapalovani se nachazi v tesnem sousedstvi radici paky. Pro
mne jako pravaka, vyhodne umisteni.
7) Kolejnice sedadel se naklapeji, pro pohodlnejsi pristup na zadni
sedadla.
8) Pod palubni deskou mne prekvapila hadice tepleho vzduchu
vytvarovana z gumy. Jestli se za palubni deskou nachazi ofuky predniho
skla podobne tem z T600 jsem prozatim nezkoumal.
9) Hlinikovy ram okna dveri je obnazen o zhruba deset centimetru vic,
nez je obvykle.
10) Plovakova komora karburatoru. Ten jsem na miste podrobneji
nezkoumal, ale z tehle fotografie se mne zda, ze viko komory ma jenom
jedno vyztuzne zebro a je tedy jine nez u T600. V pozadi je videt
zacatek vyrobniho cisla motoru.
11) Zde je hezky videt, ze koleno sani karburatoru ma sroub na strane.
Pri blizsim zkoumani predchozi fotografie, to vypada, ze na druhe
strane je jeste druhy takovy. Sberne vyfukove potrubi ma sipkou
oznacene osazeni, ktere pozdeji zmizelo.
12) Nasleduji doplnky obdrzene spolu s vozem. Jako prvni to je nadobka
brzdove kapaliny stareho typu.
13) Prestoze na fotografiich mel vuz osazene poklice z T601 (komoly
kuzel), tak jsem v cene dostal i sadu originalnich poklic. Az na jednu
hodne poskozenou, jsou po vylesteni pouzitelne.
14) Puvodni vicedilny zvedak a klic na kola.
15) A jako malickost na konec jedne par originalnich brzdovych
celisti.
Ivosh Profil uživatele + foto
23/11/2004 10:42:05
Ahojte.
 
Fotky jsem vsechny dukladne prosel a musím uznat, ze nekteré detaily jsou
brilantní a pro sestistovkáre a ceské trabantisty obecne znacne exotické.
Takze Vládo, más asi velký závazek. Jakozto asi nejpeknejsí petikilo na
území CR budes tvorit jakýsi etalon. Který musí být samozrejme jako z linky.
:-)
 
Pár komentáru z mé strany:
 
> 4) V interieru se nachazeji dve protislunecni clony. Zrejme originalni
> soucast nejlepe vybaveneho modelu. Textura povrchu mne prisla na
> pohled lehce odlisna od clony z T600 (viz levy dolni roh), ale nemel
> jsem clonu z T600 po ruce, abych je porovnal.
 
Je to celkem zrejmé, T600 má hladký povrch, tady je to drsné. Urcite to bude
dobové.
 
> 5) Solidni kovove vnitrni madlo dveri a odlisna zapadka posuvneho
> okna.
 
Pekné. To madlo urcite vydrzí víc, nez to, co se zacalo montovat pozdeji
(hliník byl asi drahý).
 
> 6) Skrinka zapalovani se nachazi v tesnem sousedstvi radici paky. Pro
> mne jako pravaka, vyhodne umisteni.
 
To je zajímavý postreh. Já jezdil vzdy na vozech, co mely také zapalování
vpravo. Poprvé to zmenil az Wartburg 900. Prislo mi to jako nádherná
exotika. Zapalování vlevo, sytic vpravo. A tesil jsem se na T600, která to
má stejne. Dnes rídím bezne W353 a ten to má také tak. Takze to mají oba mé
nynejsí vozy a kdyz obcas presednu nekam jinam, prijde mi exotické spís
opacné (dnes prevazující) usporádání. Osobne ale preferuji, kdyz je sytic na
opacné strane, nez zapalování, pro prípad ovládání obého témer soucasne. Kde
má vlastne P 50 sytic? Vpravo?
 
> 8) Pod palubni deskou mne prekvapila hadice tepleho vzduchu
> vytvarovana z gumy. Jestli se za palubni deskou nachazi ofuky predniho
> skla podobne tem z T600 jsem prozatim nezkoumal.
 
Mely by být jiné.
 
> 10) Plovakova komora karburatoru. Ten jsem na miste podrobneji
> nezkoumal, ale z tehle fotografie se mne zda, ze viko komory ma jenom
> jedno vyztuzne zebro a je tedy jine nez u T600. V pozadi je videt
> zacatek vyrobniho cisla motoru.
 
Dal jsem si trochu práce s pruzkumem materiálu. Ve vsech továrních
materiálech jsem nasel u karburátoru 28 H 1-1 víko plovákové komory na 2
srouby BEZ jakéhokoliv zebra. V literature jsou zebra az na karburátorec 28
HB 2-x. No -- zebra -- JEDNO zebro. Dve na víku komory nikdy nebyly. Nicméne
asi vsichni víme, jak se dá firemní literature verit. Nezdá se mi
pravdepodobné, ze by se na voze nacházel karburátor 28 HB 2-1, jelikoz tak
rychle se asi puvodní 1-1 nepokazil a pozdeji byly dostupné mnohem
modernejsí koncepce. O tom, ze je to bud 1-1 nebo 2-1 (snad i 2-2), svedcí
nekolik detailu, které jsou z fotky zrejmé. Napr. starodávný úchyt kolena
dvema srouby. Nasel jsem ovsem jeden snímek, který by mohl svedcit pro to,
ze i H 1-1 se mohly vyrábet s vyztuzeným víkem. Snímek je z DSV a
podíváte-li se na H 1-1, uvidíte zebro. Takze osobne se prikláním k tomu, ze
na Vládove voze je H 1-1. Osobne bych tomu byl rád, jelikoz jsem tento atyp
nikdy nevidel a rád bych si jej nekdy prohlédl a nafotil. Ale rozsekne to
asi az Vláda. H 1-1 se totiz lisí ZÁSADNE od svých nástupcu tím, ze drzák
hlavní trysky není veden zleva (pri pohledu zepredu), ale zprava, coz
znesnadnuje prístup k hlavní trysce. Odlisností je víc, ale tato je
markantní zvenku. Takze bych poprosil jeste výhledove o snímek z druhé
strany karburátoru, ze strany plovákové komory. Dík. :-)
 
> 12) Nasleduji doplnky obdrzene spolu s vozem. Jako prvni to je nadobka
> brzdove kapaliny stareho typu.
 
Pekná vecicka. :-)
 
> 13) Prestoze na fotografiich mel vuz osazene poklice z T601 (komoly
> kuzel), tak jsem v cene dostal i sadu originalnich poklic. Az na jednu
> hodne poskozenou, jsou po vylesteni pouzitelne.
 
Myslím, ze budou shodné s T600, ne?
 
> 15) A jako malickost na konec jedne par originalnich brzdovych
> celisti.
 
Ty mi pripadají také shodné s T600 a prvními T601. Mám jich doma asi dve
sady fungl nových. Nemel by být moc velký problém je sehnat...
 
IJ
Přílohy:  28hb11-2x.jpg (33,4 kB)
Ivosh Profil uživatele + foto
23/11/2004 10:52:11
Oprava: vsude, kde jsem napsal H 1-1 jsem myslel (samozrejme) HB 1-1. Kapku
se mi to plete, pricemz je to uplne neco jinyho... :-)
 
IJ
VlaVla Profil uživatele + foto
24/11/2004 11:03:57
> Fotky jsem vsechny dukladne prosel a musím uznat, ze nekteré detaily jsou
> brilantní a pro sestistovkáre a ceské trabantisty obecne znacne exotické.
> Takze Vládo, más asi velký závazek.
 
Závazek to je v každém případě a už před zakoupením jsem si
uvědomoval, že si přidělám spoustu starostí především se sháněním
původních dílů, které budou z velké části v naší zemi totálně
nedostupné.
Hlavně jsem si zakoupením tohohle autíčka splnil svůj sen.
 
>> 6) Skrinka zapalovani se nachazi v tesnem sousedstvi radici paky. Pro
>> mne jako pravaka, vyhodne umisteni.
 
> Kde má vlastne P 50 sytic? Vpravo?
 
Nikoliv. Sytič je na opačné straně než skříňka zapalování, tedy vlevo.
 
>> 10) Plovakova komora karburatoru.
 
> H 1-1 se totiz lisí ZÁSADNE od svých nástupcu tím, ze drzák hlavní
> trysky není veden zleva (pri pohledu zepredu),
 
Protože si myslím, že Ivoš má nastudovanou konstrukci a historii
karburátorů z nás nejlépe, tak pro nás ostatní (já jsem si to
vyhledával včera večer :-) přikládám obrázek toho, jak se zmiňované
karburátory liší. Kromě držáku hlavní trysky jsem zvýraznil ještě
podivě natočený difuzor u staršiho typu.
 
>> 13) ...jsem dostal i sadu originalnich poklic.
 
> Myslím, ze budou shodné s T600, ne?
 
Myslím, že určitě.
 
>> 15) A jako malickost na konec jeden par originalnich brzdovych
>> celisti.
 
> Ty mi pripadají také shodné s T600 a prvními T601. Mám jich doma asi dve
> sady fungl nových. Nemel by být moc velký problém je sehnat...
 
Nepředpokládám, že jsou z roku 1960. Ale já doma neměl dosud žádnou,
tedy jsem je vřele uvítal.
 
V.V.
Přílohy:  hb1-1&hb2-1.jpg (27,7 kB)
Ivosh Profil uživatele + foto
24/11/2004 16:07:20
> vyhledával včera večer :-) přikládám obrázek toho, jak se zmiňované
> karburátory liší. Kromě držáku hlavní trysky jsem zvýraznil ještě
> podivě natočený difuzor u staršiho typu.
 
Jojo. To později změnili kvůli sacím vibracím, ke kterým v určitých otáčkách
u HB 1-1 docházelo. Karbecy se liší, pokud vím, ještě například funkčně v
tom, že emulzní trubka u HB 1-1 není zašroubovaná, ale jen nějak zaaretovaná
ve své poloze, takže se může vychodit, nebo změnit pracovní polohu na jinou
nežádoucí. Pak si nejsem jist, zda HB 1-1 má zpevňující žebro pod sytičem.
No a pak má navíc tu věc, kterou posílám označenou v příloze. Bohužel se mi
nikde nepodařilo zjistit, co to vlastně je. To by mohl rozřešit Vláďa. Moje
prozatimní teorie je, že to slouží k měření hladiny plovákové komory. Výška
umístění by odpovídala. Ale tuto teorii zase vyvrací článek z DSV, co jsem
posílal minule... Takže nevím.
 
IJ
Ivosh Profil uživatele + foto
25/11/2004 07:28:27
Jo, ta priloha. Pardon. Diky Vladovi za upozoneni...
Přílohy:  28hb1-1.jpg (15,6 kB)
VlaVla Profil uživatele + foto
14/12/2004 13:55:00
>>> 10) Plovakova komora karburatoru.
 
>> H 1-1 se totiz lisí ZÁSADNE od svých nástupcu tím, ze drzák hlavní
>> trysky není veden zleva (pri pohledu zepredu),
 
Takze jsem byl o vikendu zase na chvilku v garazi a podarilo se mne
ulovit jeden snimek karburatoru, ktery dokazuje, ze se na mem voze
opravdu nachazi puvodni karburator typu HB1-1.
 
Chtel jsem se zeptat kdo z vas ma na svem aute puvodni starter s
plechovym pasem kryjicim uhliky a pripadne jsetli u nej mate i puvodni
ctyrhrany elektromagnet? Diky za odpovedi
 
Vlada
Přílohy:  hb1-1.jpg (60,8 kB)
Vladimir Vlach
14/12/2004 13:55:00
>>> 10) Plovakova komora karburatoru.
 
>> H 1-1 se totiz lisí ZÁSADNE od svých nástupcu tím, ze drzák hlavní
>> trysky není veden zleva (pri pohledu zepredu),
 
Takze jsem byl o vikendu zase na chvilku v garazi a podarilo se mne
ulovit jeden snimek karburatoru, ktery dokazuje, ze se na mem voze
opravdu nachazi puvodni karburator typu HB1-1.
 
Chtel jsem se zeptat kdo z vas ma na svem aute puvodni starter s
plechovym pasem kryjicim uhliky a pripadne jsetli u nej mate i puvodni
ctyrhrany elektromagnet? Diky za odpovedi
 
Vlada
Přílohy:  hb1-1.jpg (60,8 kB)
Vladimir Vlach
14/12/2004 13:55:00
>>> 10) Plovakova komora karburatoru.
 
>> H 1-1 se totiz lisí ZÁSADNE od svých nástupcu tím, ze drzák hlavní
>> trysky není veden zleva (pri pohledu zepredu),
 
Takze jsem byl o vikendu zase na chvilku v garazi a podarilo se mne
ulovit jeden snimek karburatoru, ktery dokazuje, ze se na mem voze
opravdu nachazi puvodni karburator typu HB1-1.
 
Chtel jsem se zeptat kdo z vas ma na svem aute puvodni starter s
plechovym pasem kryjicim uhliky a pripadne jsetli u nej mate i puvodni
ctyrhrany elektromagnet? Diky za odpovedi
 
Vlada
Přílohy:  hb1-1.jpg (60,8 kB)
Ivosh Profil uživatele + foto
14/12/2004 14:01:49
Pekne foto. Ocenuji. :-)
 
> Chtel jsem se zeptat kdo z vas ma na svem aute puvodni starter s
> plechovym pasem kryjicim uhliky a pripadne jsetli u nej mate i puvodni
> ctyrhrany elektromagnet? Diky za odpovedi
 
Ja mam tento starter z modraska. Tam je funkcni, zkousel jsem jej jeste s
motorem, ktery jsem tak nesetrne kratce po koupi nastartoval. Dalsi dva tyto
startery jsem dostal s koupi soucasne T600. Jeden je nefunkcni (zkousel
jsem), druhy je na dva kusy, takze se neda ani vyzkouset. Ma demontovany
spinac, ktery je samostatne, a myslim, ze tam neco chybi. Tak snad to dam
nejak do kupy.
 
Pak mam jeste starter, ktery ma sice kryci pas na uhliky, ale uz ma jiny
elektromagnet.
 
IJ
julo cako
15/12/2004 07:19:08
Ahojte
Vlado, ja mam v oboch 600vkach tieto startery. Jeden ale (v lim) blbne, neviem ci je problem v startery, alebo v napajani, ale na aku ktory pretoci v pohode kombi sa lim ani nepretoci. Teraz je kosa na zistovanie, ale musim to odhalit a napravit, lebo je to zradna vec.
Pa
JULO
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Par detailu P50

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist