1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

seřadit vzestupně/sestupně
Problem motor - nejde valec na strane prevodovky (8)
Michal
4/4/2011 14:51:52
Dobry den, chcel by som sa nieco spytat ohladom motora trabant. Obraciam sa na vas, mozno by ste mi vedeli poradit.
 
Motor je pouzity v rogale.
Mam takyto problem:
Motor je cerstvo zlozeny, lietany na olej Castrol 2t. Motor isiel spociatku po zlozeni dobre, ale neskor, asi 4-5 mth, zacal ist iba na jeden valec, najmä studeny. Po ohriati na oba. Teraz ide uz iba na jeden, ten druhy vobec nechyta, resp. odpali len sem-tam. Ide o valec od prevodovky. Motor inak startuje pekne, bez problemov, na otocenie vrtule, takto chyta aj na ten jeden valec, ide aj do otacok. Iskra ide, skusali sme vsetko mozne, aj mastnejsi benzin, aby zalepilo polmesiac na kluke, ale nic.. sviecka zo zadneho valca je sucha. Z predneho oranzova. Zapalovanie je prerabane bez moznosti nastavit predstih na kazdom valci zvlast, iba oba naraz, teda iskra vzdy presne po 180st. Neda sa teda nastavit jeden valec inak ako druhy. Ked isli oba valce, obe sviecky boli ciste, oranzove, motor isiel bez vybracii.
 
Ide o valec zo strany prevodovky. Prevodovka tam nie je, je tam iba na kuzeli taka remenica na reduktor, takze kluka okrem gufera a tych plechov-podloziek, nie je niak inak tesnena. Pred GO isiel motor normalne, na oba valce, aj studeny, aj ohriaty.
 
Netusim cim to moze byt, tipujem to na gufero, ze by tahal falosnyt vzduch.. Pri skladani som dal pod obe gufera vazelinu aby nesli hned nasucho. Gufera som pouzil cierne, otocil ich spravne. Lietali sme na tom v zime, je mozne ze odislo. Pripadne keby ste mi poradili ake gufero, z akeho materialu tam dat, resp. cim sa to da nahradit, co je tam najvhodnejsie, aby s tym bol pokoj.
 
Vdaka za napady a rady ako to vyriesit.
Eda Profil uživatele
4/4/2011 16:35:18
Sundej reduktor a pod ním je víčko na tři šrouby, to odšroubuj a vyměň gufero - klidně černé, nebo jakékoliv, namazej břit trošku vazelínou a poskládej. Pokud to nepůjde v guferu to není.
Má nechodící válec kompresi?? Ucpi prstem otvor po svíčce a zatoč motorem - musí tam být tlak, jak jde píst dolů tak musí nasávat- když není je díra v pístu, nebo vylámané kroužky.
Michal
4/4/2011 17:32:03
Piest je ok, tlak to ma dobry, aj podtlak ako ide piest dolu. Ani hlava nie je podfuknuta, to by bolo vsetko spinave od oleja, bez tlaku, valce su na papiery a silikone, vsetko ciste, tam to tiez nebude. Polmesiace na kluke som pri montazi skontroloval, nezamenil medzi sebou, strunky nove, takze mali by byt ok. Piest a kruzky pri montazi boli tiez ok a asi aj su, tlak to ma rovnaky ako druhy valec. Prip. by sa dali ciastocne skontrolovat cez vyfuk. Gufero som daval pri montazi nove-cierne.
 
Chcel som len vedet ci to moze robit gufero. Ci sa s tym niekto stretol.
 
Z akeho materialu je najlepsie to gufero? Ako su na tom silikonove? resp. od akeho vyrobcu ? Nech to nemenim o dva tyzdne znova. Dik za rady a postrehy.
julo600
5/4/2011 09:48:13
Pocuvol by som Edu. Vymenil gufero a potom sa uvidi. Za cely zivot som to musel urobit len 2x (na cca 13tich motoroch a pri 200 000 km na Trabantoch, takze by som sa materialu gufera nebal a nehladal chybu v nom (pokial nie je stare a stvrdnute tak tam patri bezne obycajne gufero(ale cerstve))
Michal
5/4/2011 10:23:47
Ok tedam, fajn skusim to gufero. Je dost mozne, ze je u mna dajak vysse namahane koli reduktoru a remneu co akoby taha remenicu a teda aj kluku smerom od valca. Pri pouziti reduktorov tiez rado odchadza aj lozisko od strany prevodovky. To mam ale nove. Pred opravou bolo lozisko uplne vymlatene, aj gufero a motor isiel v pohode. No nic, vyskusam. Mozno som ho nechtiac pokazil pri montazi. Uvidim.
 
Ozaj nestretli ste sa s tymto javom - ze motor chyti na jeden valec a ten druhy sa po ohriati, neskor akoby prida ? Co som si vsimol robi to viacej ludom. No nijak sa to nezhorsuje. V com by to mohlo byt ?
Maroš Komjáty
28/7/2014 22:51:09
Zdravím, asi neskoro ale chcem to tu napísať, podeliť sa o skúsenosť a zistenie. Mal som ten istý problém, valec I nešiel a pritom som motor skladal s novými guferami, piestami a krúžkami. problém bol v neutesnenej perodrážke kľukovky na strane zotrvačníka. gufero tesní medzi blokom a zotrvačníkom, zistil som to tak, že som motor vybral, pretáčal a počúval. Vyriešil som to tak, že som perodrážku vyplnil tekutým tesnením na motory, naložil zotrvačník a do drážky medzi zotrvačníkom a perodrážkou som natlačil tiež tekuté tesnenie, založil podložku utiahol nechal som to vyschnúť a problém bol vyriešený.
oldřich řezníček Profil uživatele
7/12/2014 17:24:32
Zdravím.. chci se zeptat na příčinu vady ..nepravidelný chod motoru na volnoběh (vnízkých otáčkách) motor je bez výkonu, jako kdyby jel na jeden válec. Po chvíli s přidáním plynu se do otáček dostane, ale jestliže se plyn opět ubere, motor se začne třepat a běží nepravidelně. Tohle se stále opakuje, tady i na teplém motoru. Prosím o radu..děkuji.
Ivan
16/11/2016 14:56:10
Ahojte chlapi,prosim vas poradte mi neviem co mam uz robit,mam malotraktor s motorom trabant,na volnobeh nejde pravidelne valec od zapalovania,skusal som vsetko mozne a nic,kupil som nove kruzky komresia je ok,pretesnil som cely motor,je to motor ktory nema gufera ale labirynty,karburator som skusal uz aj s druheho trabanta ktory ide krasne a stale nic ,vzdy to iste,sviecky nove,aj inducky som menil,proste vsetko je tak ako ma byt ale nejde ten jeden valec,,
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Problem motor - nejde valec na strane prevodovky

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist