přihlášení
Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.
|
Výpis vláknaManžeta převodky řízení (9) |
---|
ONDRA 19/8/2008 09:46:04 | Ahoj lidi. Prosba a dotaz: Jak lze nejjednodušším způsobem, vyměnit manžetu "harmoniku" převodky řízení ? (Při čelním pohledu proti vozu, po levé straně převodky :-) Vytáhl jsem závlačku, povolil matici, a teď nevím zda je nutno použít stahovák, nebo lze uvolnit poklepem? Nechtěl jsem ublížit žádné ze součáatí, popř. samotné převodce. Děkuji všem za odpověď, či radu. Ondra. | Ivosh  19/8/2008 09:54:14 | Na autě stáhneš páku řízení jedině stahovákem. Poklep nemůžu doporučit, drží to velmi pevně na kuželu, hrozí poškození řízení, nehledě na to, že se nemusíš trefit a rozbiješ něco jiného. Nemáš-li stahovák, lze převodku s pákou řízení vybrat z vozu ven i s tyčemi řízení, upnout do svěráku, na závit dát dvě matky, abys nezničil závit (druhou tak, aby lícovala s čelní hranou závitu), a pak přes tvrdé dřevo poklepem uvolnit. Ranami napřímo opět riskuješ zničení závitu na převodce. | ONDRA 19/8/2008 10:26:26 | Rozumím. Děkuji za ochotu a odpověď. Jdu půjčit stahovák. Ondra. | Pavel JHB  20/8/2008 09:25:38 | Ja osobne bych vyndal rizeni. Dostat novou manzetu na rizeni je komedie a delat to na aute je o nervy. | habr  21/8/2008 09:28:29 | Nesouhlasím s názorem Pavla JHB, demontáž řízení představuje uvolnění obou kulových čepů nejlépe stahovákem, dále rozebrání spoje pod hardyspojkou volantu, vymáčknutí průchodky (hnusně se pak nasazuje) dále demontáž řízení z pomocného rámu a po jeho uvolnění je potřeba ho vyvléct nejprve z volantové tyče, potom spůsobem Jana Tleskače ze Stínadel (ježek v kleci) vyvléct celé řízení i se spojovacími tyčemi z karoserie a ve svěráku rozebrat. Následně obráceným postupem složit. Já používám 3 pomůcky dostupné skoro každému a výměna skládané manžety řízení na jakémkoliv voze netrvá déle než 15 minut. Mám "T" klíč o délce 75cm s navařeným oříškem 22mm z goly, dále novodurovou trubku o stejném průměru jako je průměr pro manžetu na skříni řízení a pak hůře sehnatelný stahovák. Postup: na stojícím vozidle prostrčím Tklíč pravým podběhem a odmontuji matici hl. páky (závlačku vyndávám, pokud je zahnutá podložka tak neodjišťuji,není to nutné), nasadím stahovák a stejným klíčem stáhnu, po odskočení uhnu volantem jakoby doprava a schovám hřeben do skříně řízení. Sundám poškozenou manžetu a tu novou navleču na novodur, ten nasadím místo manžety a manžetu na své místo jen přehrnu (když je s pružinkou tak včetně pružinky). Nejsložitější je pozvednout hlavní páku a vysunout do ní hřeben - pokud jsem u výměny sám. Pokud je u toho majitel vozu, tak mi volantem zatočí a já si navedu hřeben do páky. Matici nasadím a dotáhnu opět přes pravý podběh, zajistím závlačkou nebo podložku přihnu sikokleštěmi a nasadím dvěma prsty druhý konec manžety na hlavní páku. V poslední době, kdy jsou již vozy s hodně unaveným předním perem, je někdy potřeba pomocí heveru přizvednou pravou přední stranu, aby se dal klíč v pohodě prostrčit. Výroba Tklíče a novodurové trubky (třeba od vysavače) se vyplatí i při použití 1x ročně, se stahovákem je to horší, ale je potřebný. Omlouvám se za tento elaborát, patří spíše do jiných stránek kde se pojednává o opravách. | ONDRA 21/8/2008 10:49:10 | Pro :habr Děkuji za podrobný a dokonalý popis. Ondra. | Pavel JHB  22/8/2008 14:09:04 | habr> jo, me nedoslo, ze je treba sundavat kulaky, mam na vsechno stahovaky... ... NaVIC mam bufika, jehoz vyfuk prekazi. Takze odpojim, pak vykroutim rizeni ven a dale pracuji na ponku :-) | habr  23/8/2008 17:28:25 | To také nebylo namířeno proti tobě. To bych si nedovolil! Jen jsem popisem chtěl upozornit na větší pracnost. On je také velký rozdíl, kdo se do takové práce pustí, jestli úplný panic nářadím netknutý, někdo pokročilý nebo někdo poněkusd zručnější. | Pavel JHB  24/8/2008 14:29:02 | Habr>To bych si nikdy nedovolil, neb tve znalosti jsou IMHO v nasi vlasti nejobsahlejsi. To s tou trubkou mne nikdy nenapadlo, uzasny trik... Zel moje reakce byla jaksi bez rozmyslu, protoze jsem vubec nepremyslel nad tim, zda ma nekdo komplet stahovaky, bufika atp. Proste ja jsem pri prvnim pokusu udelat to na aute rezignoval uz jen kvulu tomu topeni a radeji lakam cele rizeni ven. Pri te prilezitosti jej "oslechtim", zkontroluji prachovky na kloubech + primaznu. Viz foto me pripravy na STK. |
předchozí | 1 | další  |
Pro zvýraznění částí
textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.
Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.
Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky.
K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci
každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.
|