1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Dobíjení? Elektřina? 12V (12)
Nahlis
5/8/2008 08:28:20
Zdravím koupil jsem si Trabíka 12V kombíčka a trošku mě zlobí.
To že nestartoval (Jen cvakal startér, ale šel na dvou metrech roztlačit) a že nesvítily kontrolky blikačů a světel, nešel motorek ostřikovačů a troubil jen občas, jsem při ceně 999 a nové baterce neřešil.
K mému překvapení prošel technickou (po opravě startérů) bez vážnějších závad.
 
Ale teď mě zaráží, že se někdy nerozsvítí kontrolka zapalování, když zapnu klíček.
Během jízdy kontrolka zapalování (dobíjení?) malinko problikuje a občas podouutnává
Po asi 100 km se začal dusit. Zbláznil se ekonoměr (třeba prví 3 diody nesvítily pak dvě ano atd. a zdechnul. Roztlačit nešel. Potom jsem zjistil že když sem vypnul světla tak zase chytne .. na parkovačky to trochu jelo ale když jsem rozsvítil přestal táhnout. Vždy když jsem vpnul světla mě zamáčkl do sedadla ... :-)) a zase přestal startovat.
 
Nechal jsem ho celou noc na nabíječce a zas poslouchal na výbornou, dokonce občas bliká i kontrolka blikačů.
 
Asi to nedobíjí jak má .. nebo nějak blbne elektřina ... co se s tím dá dělat?
Ivosh Profil uživatele + foto
5/8/2008 08:38:08
Také bych řekl, že Ti nedobíjí. Odpovídá tomu i problikívání kontrolky zapalování během jízdy. Pokud máš alternátor, chtělo by to jej prohlédnout a patrně vyměnit uhlíky. Závada může být i na regulátoru dobíjení. Nejjednodušší by bylo alternátor vyměnit za jiný, třeba půjčený a zkusit. Pokud máš dynamo, pak opravit dynamo nebo seřídit regulátor (nebo vyměnit postupně obojí).
Nahlis
5/8/2008 08:48:40
Mimochodem .. kde naleznu regulátor napětí?
Nahlis
5/8/2008 08:52:59
Jo a jak poznám jestli je to Alternátor nebo dynamo. jsem tak trochu laik ...
odpoledne zkusím vzít multimetr a změřím napětí baterie a napětí když nastartuju.
majatrabi Profil uživatele
5/8/2008 10:27:03
Pokud je 12V orginál(nenapsal jsi rok výroby) tak máš alternátor. A reglér je součástí alternátoru.
Pokud je to předělávka tak může být obojí. Když je to dynamo tak reglér je na pravé straně vedle baterie.
Rozhodně si překontroluj stav elektriky.
Pokud budeš potřebovat větší pomoct tady je seznam servisů [URL]
Nahlis
5/8/2008 11:29:53
myslím že podle čísla motoru a karoserie to ukazuje rok výroby 1988 leden až březen .. nicméně v TP je 1967 ..
pak mě zarazilo že je to kombík ale podle č.kastle to ukázalo limu :-)
 
díky za pomoc ... mrknu na to ... :-)
Nahlis
6/8/2008 08:28:04
hmm . tak jsem to měřil ...
se zhasnutým motorem 12.0 V
S nastartovaným na volnoběh 11.8 V
S nastartovaným pod plynem 12.6 V
S nastartovaným pod plynem s rozsvícenýmy světly 12.2 V
 
a kontrolka dobíjení problikovala
 
mohu poprosit nějakého kolegu aby tyto hodnoty naměřil na svém exempláři?
Pají
6/8/2008 13:51:41
Vzhledem k tomu, že by to pod plynem mělo dávat aspoň 13,5 V, ta zkus mrknout na alternátor.
Luboš
15/10/2008 19:37:15
zdar rozumí tu někdo škodovkám veteránům??
Pavel JHB Profil uživatele
15/10/2008 20:12:53
Lubos>Typ? VCD?
Benjamin
18/10/2008 23:30:58
Zdravím,
rád bych ás poprosil o radu, jako laik ovšem veliký obdivovatel trabantu jsem jednoho zdědil v 100% stavu po dědovi. Vše je původní a tím pádem i 6v elektrika uvnitř.chtěl bych se pozeptat co všechno obnáší předělávka na 12V díky
Pavel JHB Profil uživatele
19/10/2008 11:04:35
Tento dotaz se objevuje nekolikrat do roka, staci prijit historii, popr
ruzne trabanti stranky, kde je to detailne popsano.
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Dobíjení? Elektřina? 12V

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist