1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Nedělní výlet (4)
skuly
23/8/2007 13:20:20
Jeden ze zničených pístů :-)
Přílohy:  dsc04546.jpg (76,1 kB)
Skuly
20/8/2007 10:19:55
Tak s tím náhradním motorem to asi neklapne. Ale už mám přislíben výbrus a nové písty takže se to asi trochu protáhne.
DAN FANDA Profil uživatele
20/8/2007 10:10:07
Je to škoda, že se vám to stalo zrovna na výletě. Z čeho jste museli být smutní a na Trabika naštvaní. Přehodil bych motor a tamten bych rozebral až bude čas. Přesně tak se mi to také stalo, ale naštěstí jsem dojel domu. Tak přeju hodně sil a aby už trabik nezklamal , určo se snažil co to šlo, ale tohle už nemoh přestát.
Skuly
20/8/2007 07:39:03
Tak se nám přihodila velmi nemilá přihoda s naším trabikem. Minulou neděli jsme byly na výletě asi 40km od domova a najednou se začaly z motoru ozývat podivné zvuky klapání ale jen při určitých otáčkách. Znělo to jako když nějáký plech klape o vrtulku aleternátoru. Po vizuální kontrole jsem však zjistil že závada bude asi někde jinde. Svíčka nebo cívka to taky nebyla motor jel normálně na oba válce. Výlet pokračoval a stále častější mlácení v motoru mě čím dál víc znervózňovalo. Naše cesta skončila asi 150m od domova kdy se motor definitivně zastavil. Byla už tma tak jsem nechal trabiho přenocovat tam kde skončil protože k domovu to bylo do kopce takže jsem ho nemohl odtlačit. Celou noc jsem potom přemýšlel co se stalo. Motor se přidřel to bylo jasný ale proč? Druhý den jsem zkusil nastartovat a normálně jsem odjel (bez mlácení) do garáže. Abych mohl trabiho vylečit musel jsem nejdříve přijít na příčinu nemoci. Nebudu to natahovat. Příčinou všeho bylo jehlové ložisko na čepu pravého pístu které se rozsypalo a jehličky napadaly do klikovky. Mlácení způsobovalo oko čepu které bez ložiska trpělo zemědělskou vůlí a mlátilo o čep. Aby teho nebylo málo jehličky se dostaly nad písty (u pravého bohužel ne přes kanál ale jedna jehlička se protáhla i vedle pístu přes kroužky) a způsobily destrukci pístů (obou) nevybrusitelnou rýhu na jednom válci a brutální dobití hlav válců. Chtělo se mi brečet .
Vše jsem nafotil tak sem pak šupnu nějákou fotku. Dlouho jsem přemýšlel jak provést opravu a vychází mi dvě varianty:
1)sehnat válce, udělat výbrus, nové písty, nové ložisko, rozdělání motoru vyčistit napadané jehličky a opětovná montáž
2)vzít kompletní motor z jiného stroje vč.válců a hodit ho na převodovku
Vzhledem k tomu že potřebuji co nejdříve jezdit přikláním se k variantě 2. Až bude čas tak opravím i starý motor a budu mít rezervu. Jdu shánět motor. Hurá do toho ať mazlík co nejdřív zase jezdí!!!
(doufám že článek neobsahuje moc chyb už sem to po sobě nečet)
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Nedělní výlet

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist