1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

prerabka 6V na 12V (7)
Standa1443
20/4/2008 08:40:19
Místo alternátoru je jednoduchší použít dynamo a regler z W353-starší typ a nemusí se upravovat držák ani dráty.
habr Profil uživatele
14/4/2008 13:37:31
Nemyslím, že je až tak snadné předělat palubní napětí z 6V na 12V. Potřebuješ k tomu 12V aku, 12V spínací cívku startéru*1, 12V motorek stěračů a k tomu vhodný vypínač stěračů*2, alternátor s regulátorem a držákem originál Trabant*3, přerušovač blikačů, spínací relé hlavních světlometů, houkačku, cívky (+ případně EBZa), motorek ostřikovače a celkem nejméně 22 kusů různých žárovek. Jediné z elektroinstalace co můžeš bez obav ponechat jsou pojistky a vlastní startér bez cívky. Některé součástky mohou být univerzální pro 6 i 12V a je to na nich vyznačeno.
 
*1) startér může zůstat,ale pokud se nechá 6V cívka tak se velmi rychle roztluče od velkých rázů věnec setrvačníku, může se poškodit i volnoběžka startéru. Použití nevhodné cívky se projeví dost brzy.
*2)ne každý spínač stěračů je univerzální a některé motorky požadují pouze k sobě vhodný spínač kvůli doběhu a vícerychlostnímu režimu - je potřeba volit spínač podle motorku a ostřikovače.
*3)použití škodováckého altíku je nevhodné, neb ve škodě je chráněn proti blátu umístěním nahoře pod kapotou, proto nemá nijak krytá ložiska nebo uhlíky a použije-li se pod palbu bláta od předního kola, kde nasaje za podpory vrtulky vodu a bahno, obvykle se v krátké době vysypou ložiska, případně vydřou třecí plochy uhlíků a podobné neplechy. Také uchycení je nevhodné a je potřeba vyrobit takový držák, aby řemenice byly v zákrytu a ne mimo osu. Škodovácký alternátor vhodný do Favorita je často nevhodně použitý v T601 také nemá integrované relé, takže je potřeba řešit i montáž dobíjecího relé. Snadnější je použít díl originální, který má již relé integrované a je postaven do prostředí ve kterém má pracovat.
 
Při dnešní nové ceně 6V aku je asi vhodné přestavbu udělat, její náklady se po dvou - třech akumulátorech vrátí, doporučuji ale přestavbu udělat kvalitně a z originálních dílů - dokud ještě jsou. Bastlení se nevyplatí, poškozený věnec nebo volnoběh startéru také není zadarmo.
Eda Profil uživatele
12/4/2008 20:15:35
Samozřejmě vyměnit všechny žárovky, hlavně motorek stěračů, protože ti upadnou ramínka. Taky doporučuji vyměnit hrubé káble od baterky za měděné. Nezapomeň na motorek ostřikovače - ten sice nějakou dobu vydrží.
jakub
11/4/2008 10:06:19
předělat trabanta z 6v na 12v je docela jednoduché. Postačí alternátor a relé z S120. Upravit příruby a je hotovo. Jo a ještě vyměnit indukční cívky a vše zapojit. Startér zůstává. Krásně se Vám bude točit.
adam
3/8/2007 10:45:09
diki,pisem to vsade lebo je to moc surnee
majatrabi Profil uživatele
2/8/2007 22:22:30
TO adam: nevím proč píšeš všude, že chceš předělát z 6V na 12V. Kdybys použil nějaký vyhladávač tak určitě něco najdeš.
jinak zde
[URL]
adam
2/8/2007 20:25:58
potebujem prerobit zapalovanie z 6V na 12V.prosim poradte mi rychlo, mam vimenit iba cievky dinamo a kondezatory??? prosiiiim rychlo
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: prerabka 6V na 12V

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist