1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

seřadit vzestupně/sestupně
Natural (43)
DJRICO
7/11/2008 14:03:54
Mám rok výroby 80-90 ročník nevim ted přesně
IMFO NR
3/11/2008 10:27:43
To HaD : čo je to rok v nekonečnom vesmíre hahaha!
Vzhľadom na veľa nejasností s používaním zapaľovacích sviečok aj v mojom okolí tu platí : lepšie neskorom ako nikdy..." ak to niekomu pomôže sa zorientovať, tak hádam to nebol zbytočný príspevok.
HaD Profil uživatele + foto
2/11/2008 20:14:23
Pokud by jsi měl důvod se domnívat, že motor může být vyrobený před rokem 1974 a nikdy nebyl generálkovaný, tak můžeš radši mazat 1:40. Je to dostatečné i pro "starý" motor a novejšímu uložení klikovky to taky nevadí.
DJRICO
2/11/2008 13:45:12
Do ted jsem mazal 1:33 díky za radu
HaD Profil uživatele + foto
2/11/2008 09:53:28
IMFO> odpovídáš na příspěvek starší než rok, asi moc úspěchu s tím mít nebudeš... :-)
 
DJRICO> Maže se v poměru 1:50 (tj. 1 díl oleje na 50 dílů benzínu)
IMFO NR
30/10/2008 13:35:11
To VladaB : prepáč, ale nepomýlil si si v diskusnom príspevku značenie sviečok zn Brisk? Totižto aby bolo jasné, tepelná hodnota sviečky N17 je o jeden rád nižšia ako sviečka N15.
Takže v žiadnom prípade nemôže prísť na tom istom motore k samozápalom na sviečku N15 a na sviečku N17 nie! Je to práve naopak - samozápaly sa v letnom počasí vyskytujú na Trabantoch pri celoročnom použití sviečok N17, na N15 a správne nastavenom motore prakticky nikdy. N17 odporúčam používať v zimnom období na kratšie trate - napr. do práce a pod.
Starší motoristi boli zvyknutí na značenie výrobcom, kde vyššie číslo sviečky znamenalo aj vyššiu tepelnú hodnotu : teda napr. 14-5 boli sviečky s najnižšou hodnotou, 14-7 používala vačšina motorových vozidiel, 14-8 - výkonnejšie zahraničné automobily, 14-9 a vyššie v pretekárskych vozidlách.
DJRICO
30/10/2008 11:50:57
Ahoj,chci se zeptat v jakém poměru se leje Special s M2T olejem??
VladaB Profil uživatele + foto
25/7/2007 11:12:19
RE: Honza RAC z 24.6. : Jsem rád, že nejsem sám, už jsem byl osočen z báchorkářství... Trabant je kouzelné vozítko a já říkám, že je na něm vše možné, např. před nedávnem mě někdo boural zezadu naštěstí koule to chytla (tedy většinu). Po opravě to vypadá líp než před ní. Ale dějou se teď tam zajímavé věci, po naložení nákladu (dost nákladu) se vrtěl (sem tam) volant na I. , II. i III., jako kdyby byla vůle v unášečích, navíc na III. trochu táhnul doleva, při brždění naopak táhnul trochu doprava. Po vyložení nákladu to dělal také, a odpoledne po několika hodinách už ne, jen ten mírný tah brzd zůstal. Vůle na polonápravách je minimální i dle servisu. Dnes ho tam vezu na podrobné zkoumání co to může být, jestli geometrie...??? Proč to ale pak dělá při naloženém autě a nedělá při částečném zatížení... Říkám Trabant je kouzelný auto, a to co jsem v něm zažil bych v jiných asi nezažil, a občas to zní jak pohádky od Erbena. Dík za popis stejného zážitku.
VladaB Profil uživatele + foto
25/7/2007 11:04:54
RE Vašek z 21.6.2007: ohledně svíček, svíčky měním jakmile se začnou projevovat nehezké vlastnosti, zahlcování v kopci, špatný tah, při vyšší rychlosti jako kdyby dával jen půl jiskry na jednom válci apod. Takže u mě svíčky dožívají maximálně 8 tis. km, protože mám ozkoušené, že mezi 5-8 tis. km se začne alespoň na jedné něco dít a motor pak nejde jak má jít a tím, že převážně jezdím v Českém středohoří kde bydlím (rovinky a vyšší rychlost už né tak často) tak se snažím mít vždy sebou jedny nové fungl svíčky na výměnu, prostě v kopcích je to znát mnohem víc. Proč to píšu, že ty N15ky staré a zadělané jak píšte nebyly, prostě to jen nezvládaly, v létě za tepla nad +25 ve stínu se mi to fakt stalo pravidlem, a tím, že jezdím fakt dost často kopce musím mít N17, protože na konci 6 km stoupání 12% prostě N15 už neví co mají dělat a musím jet pak i za I., na N17 v pohodě za II. a místy za III. Ale faktem je i to, že na druhém T. kde mám jiný karbec (starší, ty jsou podle mě lépe konstruovaný na tenhle terén, odzkoušel jsem na více T.) tak tam N15 táhnou skvěle. Ale faktem je i to, že to bylo vždy v souhře se staršími typy karburátorů 28HB 2-7 či 28HB 2-9E... Takže na novějším jsem spokojen s N17 a na starším je mi to jedno, ale faktem je to, že ty N17 mám dlouhodobě odzkoušené, aspoň jak už jsem psal jeden válec N15 a druhý N17, fakt jsem to četl i v radách pro Trabanty.
Vašek D. Profil uživatele + foto
24/7/2007 15:50:57
Je to jedno, protože motor trabanta má takový kompresní poměr, že benzín už s OČ 91 je pro něj kvalitní. Kvalitnější palivo motoru sice chutná, ale výkon se mu nezvýší.
Prof Profil uživatele
16/7/2007 03:25:09
Může tedy někdo zkušený doporučit Natural 95 s M2T 1:50 místo Special 91 s tímtéž? Je to lepší i ohledně životnosti motoru??
prdik Profil uživatele + foto
28/6/2007 16:45:26
trabos jezdi prakticky na vsechno co tece a aspon trochu hori, takze nevim, jestli je takovej rpzdil mezi spec. nebo nat. nebo xy Osobne sem nad tim nikdy moc neuvazoval Co mam traboska tak tam liju natural a sem spokojenej a nezkousim experimenty.... (nekdo tu kdysi zkousel i drevoplyn :)
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
25/6/2007 19:10:01
Zvlastne. Poznam snad 50 ludi ktory jazdia na N15C, benzin 95 normal alebo 95 natural a nikdy nikto z nich nedostal samozapal. Ja tiez jazdim len na tieto sviecky a tento benzin a tiez nic.
Honza RAC Profil uživatele
24/6/2007 23:09:11
To jsem rad, ze na toto tema je vice prispevku. Osobne se mi minuly tyden stalo, ze trikrat mi vyskocily otacky naplno a nesel chcipnout motor. Jezdim 2 roky na NGK, teplotne stejne jako N 15. Jezdim taktez na BA 95 s normalnim M2T, predstih jsem mezitim delal x krat... Stalo se mi to na pomerne rovnem useku, zadne kopce ani plny plyn...
majatrabi Profil uživatele
22/6/2007 14:52:08
Jezdím na Natural95 pěkně dlouho a samozapal jsem ještě nikdy nezažil. Zkoušel jsem i Shell V power 95 a taky nic. Byly to jenom dvě nádrže. Jezdím na svíčkach champion a mám EBZU.
Vašek D. Profil uživatele + foto
21/6/2007 12:24:33
2 VladaB: Jen bych měl poznámku, oktanová čísla se nedají sčítat a dělit jako jiné koeficienty. A nebyly ty samozápaly nakonec způsobené zadělanýma svíčkama N15? Vy jste je vyměnil za N17 a přestalo to, ale kdybyste tam dal nové N15 tak by to pravděpodobně ustalo taky. V tom ten Váš experiment není jednoznačný. Jinak mít vyšší tepelnou hodnotu svíčky nepřináší jenom výhody.
VladaB Profil uživatele + foto
21/6/2007 10:00:37
TO Ivosh a Pavel JHB: elektrika a předstih..., elektrika mě bude trápit asi celý život, i u maturity jsem si musel vybrat autoelektriku, ještě že VŠ byla dopravní a ne elektrotechnická, ale i tak ve Fyzice jsem se tam s elektrikou dost potrápil. Je dnes málo lidí, který dokážou s citem seřídit motor - karburaci a elektriku tak, aby běžel OK. Na 100% to neumí nikdo (z těch co znám), když bych měl vybrat z těch co znám a co si k autu pustím, tak jeden by mi dělal tohle, druhý tohle a třetí zase něco jinýho, ale ani jeden nesmí šáhnout vedle... Faktem je to, že nejlépe mi zapalování seřídil strýc, protože už to dělá cca 25 let a začal se učit na motorkách. A když si člověk počká na jeho dobrou náladu dokáže najít dost trpělivosti na to dostat z motoru maximum. Jinde mi zapalování sice seřídí, ale předpisově, a to bohužel nestačí. Je to dost složitý téma. Zkoušel jsem různý pokusy i co se paliv týče a mazání. Možná je to jen subjektivní pocit, ale nejlépe motor chodil na 1/2 nádrže 91OČ a 1/2 nádrže 95OČ tedy nějakých 93OČ, a s olejem to bylo podobný, nejlepších hodnot, tichost, plynulost, svižnost jsem dosahoval na cca 1:43 - 1:43,5 směšovací poměr oleje a benzínu, olej Shell advanced SX za 105 litr. GO motor dost dobře ale zvukově víc tvrdě chodil na Castrol 2TT za 170 litr v Tesco při poměru 1:50. Řidší (kvalitnější a dražší) olej už bych se bál tam lít.
Peter
20/6/2007 17:55:50
Preco je to vlastne cele tak. Je problem v karburatore. Mnohé ostatné auta tej doby mali ventil odvzdusnenia klukovej skrine. Napr. poslednym autom v Skodovke bola stovka co bola este bez toho ventilu a potom ostatne modely ho uz mali. Nie ze by to bola chyba ale je to v konstukcii karburatora...
Pavel JHB Profil uživatele
20/6/2007 17:16:37
Ivos> tak nejak, castou pricinou byva velmi malej predstih, pak je jedno co
je tam nalito a jaky jsou tam svicky. Staci to poradne ohrat...
Ivosh Profil uživatele + foto
20/6/2007 16:56:04
OK. Věřím tedy a omlouvám se za osočení z psaní bajek. Jen si prostě
nemyslím, že by to bylo normální a mám za to, že normální dobrý seřízený
motor toto dělat nebude ani na PŘEDEPSANÉ svíčky N15. Svoje může sehrát
spousta okolností, vadným seřízením počínaje, způsobem jízdy konče.
VladaB Profil uživatele + foto
20/6/2007 16:45:14
V zimním provozu ne, ani jednou, vždy bylo dost teplo, to ještě dodám. Prostě to neuchladí a jak jsou rozpálený tak zapalujou směs samy, motor jsem stavěl přes brzdu + spojku + kvalt, jiná šance nebyla... A ten co byl 3x možná byl víckrát než jsem na to tenkrát přišel, odhadem jsem bral 3x, bylo to , ale možná mnohem víckrát asi jsem to jen automaticky stavěl na tvrdo... a ani to nepočítal kolikrát se mi to stalo
VladaB Profil uživatele + foto
20/6/2007 16:38:24
PS: na 91ku se mi tento jev nestal ani 1x, takže v čem to může být, a na N17 taky ne...
VladaB Profil uživatele + foto
20/6/2007 16:37:38
Jo a kolikrát z nich. Ten tichoučkej asi 3x, a ten řvoun 1x. Pak jsem totiž u jednoho vyměnil svíčky a u druhýho přestal tankovat 95ku...
VladaB Profil uživatele + foto
20/6/2007 16:36:28
Dva jeden byl těsně před GO a řvoun, a jeden byl docela v poho stavu po důchodci tichoučkej.
Ivosh Profil uživatele + foto
20/6/2007 16:03:56
To VladaB: Kolik ruznych motoru, kolikrat kazdy z nich, za jakych podminek
a v jakem technickem stavu jsi takto videl za svuj zivot bezet bez
zapalovani po vypnuti?
na začátek předchozí  1 | 2  další další

Odepsat na: Natural

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist