1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

seřadit vzestupně/sestupně
Jak koupit dobrý motor (7)
Vašek D.
4/4/2007 12:31:45
Kupovat motor který někomu stojí x let v garáži je loterie. Pomocí pár testů se ale dá poznat i na odstaveném motoru, jestli vůbec pojede. Měření komprese za studena ukáže aspoň orientačně stav válců (mám vyzkoušeno, že 1,5 baru za studena při otáčení rukou za setrvák je už celkem dobrý výsledek). Další je test vůle v horní úvrati pomocí hodin (číselníkového úchylkoměru). Tam je vůle na klice vidět hodně. Třetí test je svícení baterkou do spalovacího prostoru a čekování nánosu karbonu (tím se aspoň zjistí, jestli s tím původní majitel jezdil na M2T anebo na nějaký nevhodný olej). A samozřejmě zkusit motorem točit bez svíček dokola tam i zpět, jestli se někde nezasekává a jestli je v ústí u karburátoru cítit podtlak (orientační test těsnosti gufera u setrváku). Víc by toho asi věděl HaBr.
mp Profil uživatele + foto
4/4/2007 11:46:43
Jsem sice dlouholetý Trabantista, ale dobrý motor nepoznám, ani když je v pojízdném Trabantu.
 
Max. zjistím, kolik jede (ale tachometry ukazují stejně všelijak), nebo podezřelé zvuky v motoru.
 
Jak zjišťujete stav motoru vy?
Pavel JHB Profil uživatele
6/3/2007 18:21:30
HaD>Mas pavdu - jo, je, zjistis toho opravdu podstatne vic... Ja jinak
tesneni pod hlavou nemenim, vetsinou je dobre, kdyztak ho vyziham a hotovo.
Vychazel jsem z toho, ze pri sundani valcu musis mit trosku zrucne pazoury,
abys tam dostal krouzky bez ujmy.
HaD
6/3/2007 17:35:34
Pavel JHB > nejsem žádný odborník, ale není lepší sundat celé válce? Na zpětnou montáž hlav potřebuješ nové těsnění pod hlavy, momentový klíč a stejně nic nezjistíš. Když sundáš celé válce, uvidíš to stejné, ale navíc poznáš, jestli neprofukuje kolem pístních kroužků (očouzené písty), příp. zjistíš vůli jestli je na klice nebo na pístním čepu (pokud by byla samozdřejmě velká, malou vůli zjistíš těžko a klepat to bude) a můžeš nechat původní těsnění mezi válec a karter motoru.
trabantservis
6/3/2007 15:40:16
U vymontovaného dvoudobého motoru,bez jeho úplného rozložení,nejde bezpečně zjistit jeho skutečný stav.Otáčením do stran se zjistí sice nějaká vůle,ta je na každém motoru.Vůle může být na hlavních ojničních ložiskách,tam to vadí nejvíce(za chodu motoru výrazné klepání),nebo v ložisku v oku ojnice,pístní čep volný v pístu a nebo také volné pístní kroužky v drážkách,volné písty ve válci.Volné unašecí otvory v šoupátkách mohou být,nemají vliv na hlučnost motoru,za běhu motoru nejsou slyšet.Kliková hřídel je osazena valivými ložisky,ty mohou být napadeny korozí nebo mít větší vůle.
Koupě použitého vymontovaného motoru je vždy sázka do loterie.Nezbývá než věřit prodávajícímu,že je takový jak tvrdí.
Skutečný stav se bezpečně zjistí po montáži do vozidla,následném seřízení a zkušební jízdě.
Pavel JHB Profil uživatele
6/3/2007 09:59:38
mp> IMHO dost tezko, zkusit s nim zakvedlat sem-tam, jestli necvakaji
soupatka a pokud by to slo tak sundat hlavy a a prohlidnout valce + vuli
pistu popr mit s sebou mereni komprese, ale tam opet narazis na problem, jak
s nim zatocit. Stale to neni ale o nicem, protoze muj motor se jevi dobre,
ale presto je velmi lenivej :-(
mp Profil uživatele + foto
6/3/2007 07:40:22
Jak poznat, že motor, který chci koupit, je OK? Motor není zamontovaný v autě.
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Jak koupit dobrý motor

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist