1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

závodní hlavy (22)
jan
15/8/2018 02:58:26
Zabývám se Trabanty přes 40 let,jezdil jsem nejprve asi 8 let upraveným T-601 třídu A2 klasické Rally Oblast B ze spolujezdcem. Potom jsem jezdil asi 6 sezon upraveným-zkráceným T-601 Rally Cross motor 5 ti kanál,písty na 2 kroužky-tvrdochrom,upravené hlavy-komprese 14.1 samozřejmě přečasovaná šoupátka,změněn vyfukový kanál,karburátor Jikov 2936 CD,setrvačník vážil pouze 2,4 Kg,motor něco kolem 60 PS,krátká převodovka,laděnývýfuk,veden vnitřkem vozu.Spotřeba benzínu Shell W-Power+olej plná syntetika Repsol,asi kolem 35 litrů/100 km.Ale co závod,tak byl vždy pohár a+věnec. (MÁŠ-LI NĚJAKÉ DOTAZY...OHLEDNĚ ÚPRAVY MOTORU T-601. NAPIŠ NA EMAIL: posilamemail@seznam.cz RÁD TI PORADÍM
Přílohy:  t601upr.5kvalec.jpg (23,7 kB)
amare
26/2/2007 20:15:02
mam fotku spalovacich prostoru s deflektorem origo na wartbuga.stejně jsem to vyraběl z odlitku na zavodniho mopeda,poradte mi kde se dá sehnat odlitek nebo jak navařit te deflekto do originální hlavy.potom je bezproblému komprese 10,5.:1 ataky se dá udělat antidetonačni štěrbina0,7-1,2mm))((z mopeda stadion 50obsah sem vyždimal85km-h))((
Karel
16/2/2007 17:26:42
2 Vašek: Dle motoráře by to měl uchladit stávající ventilátor. Bude se vlastně jednat o "letecký motor" trabant v autě. Příští týden začínáme.
prdik Profil uživatele + foto
16/2/2007 16:22:28
driv sem mel modely se spalovacim motorkrm a metanolovy palivo (nebal to cistej metanol mam pocit ze bylo 80%metanolu) stalo 80,- / l. A nejvetsi baleni sem videl 5l.
Vašek D.
16/2/2007 10:30:00
Už se to tady řešilo, butanol je málo těkavý, muselo by to být palivo jen s příměsí butanolu. A jde taky o to, jaký butanol by to měl být - jsou čtyři (dle polohy OH skupiny na uhlovodíkovém řetězci).
mp
15/2/2007 20:36:19
Je velký rozdíl mezi metanolem a butanolem? Samozřejmě z hlediska použití jako paliva.
Vašek D.
15/2/2007 19:38:29
To zní zajímavě, ale máš vyřešené chlazení trojkanálových válců? Jinak methanol se běžně neprodává, jelikož je to jed. Velkej panák zabije člověka. Ale kdysi se prodávalo palivo pro modelářské motory methanol:ricinový olej. Otázka je, na kolik pak vyjde plná nádrž do trabiho.
Karel
15/2/2007 12:03:30
To nevím, ale teoreticky o moc ne, úpravu motoru je třeba brát jako komplet. Nejvíc dělá výfuk - 20 až 30%. Ale budu to měřit na brzdě. Já budu mít tříkanál s objemem 662 ccm, karburátor 36mm, a 1/2 rezonanční výfuk na každý válec, toto změřím a pak tam dám ty hlavy s poměrem 1:11. Uvidíme. Bude to však trvat tak ještě půl roku. Všechno jde hrozně pomalu.
mp
15/2/2007 09:50:18
O kolik se zvedne výkon motoru použitím snížených hlav?
prdik Profil uživatele + foto
14/2/2007 10:49:13
problem je ten ze metanol se bezne neprodava....
Karel
8/2/2007 09:41:15
....... uvidíme, já do toho jdu a budu to testovat.
Vašek D.
6/2/2007 23:04:51
Kompresní poměr nad 11 bude už opravdu velkej záhul pro klikovku. To bude tak jedna klika na 1000 km. Asi nejlepší palivo pro takto upravený motor by byl methanol s ricinovým olejem. Jinak čistej bezvodej líh má oktanové číslo 130, takže v principu super palivo, jenže alkoholy mají velké výparné teplo, takže by bylo potřeba upravit karburátor.
Karel
6/2/2007 21:05:39
To je velmi zajímavé, Amare. Na methanol jsem nikdy nejezdil, kde se to tankuje a kolik to stojí? Nevyřešilo by se to přechodem na benzín s vyšším oktanovým číslem?
Amare
5/2/2007 13:47:01
Jestli máš strach o teplotu hlav musíš obohatit palivovou směs, jestli jezdíš na benzín. Přechodem na lihová paliva Methanol atd. by se mělo přehřívání odstranit, protože poměr lihu a vzduchu je mnohem větší. Další efekt lihových paliv je větší krouták a tím i zrychlení. Max. rychlost zůstává stejná.
KArel
5/2/2007 11:15:19
Tak jsem se konečně seznámil s jedním pánem, který dělá letecké motory z Trabiho. Instalací komůrky do hlavy se dostane s kompresí nad 11, u auta to ještě nezkoušel, asi budu první. Má obavy z přehřívání.
mp
30/1/2007 07:47:50
Používáte někdo ty snížené hlavy. Jak jste spokojeni?
Karel
28/1/2007 10:09:34
Po Německu šmejdím a ani na eBay se sportovní hlavy nedají sehnat -zatím. Myslím tím ty originální, co mají kompresní poměr na 10. Ale slyšel jsem, že ti, co upravují motory Trabant pro letadla umí hlavy s kompresním poměrem 11, nevíte o tom někdo něco?
Vašek D.
28/1/2007 09:38:34
Cena za pár by byla 500,- Kč, plus dvě normální hlavy k tomu jako materiál. Bez hlav za 600,- za pár.
Petr Profil uživatele
27/1/2007 20:05:49
sháním je pro bratránka říkal, že je v Německu prodávali jako doplňky. Možná, že o nich četl v Šlehoferovi. Jaká by byla cena za pár?
Vašek D.
27/1/2007 12:48:30
Jestli by Ti stačily závodní snížené hlavy, jak je to popsané a naprojektované vzadu ve Šlehoferovi, tak těch můžu zařídit libovolný počet. Případně mi napiš na e-mail.
Pavel JHB Profil uživatele
27/1/2007 10:04:34
U kazdeho zrucneho soustruznika. Dokumentace je na www.
Petr Profil uživatele
26/1/2007 13:28:28
Poraďte mi, kde by se daly sehnat na trabiho upravené hlavy k závodním účelům.
Díky.
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: závodní hlavy

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2018 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist