1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

seřadit vzestupně/sestupně
Dalsi foto... (9)
Ivosh Profil uživatele + foto
18/8/2004 16:29:13
Dal jsem na web dalsi detailni zabery.
 
[URL]
 
IJ
VlaVla Profil uživatele + foto
4/6/2004 16:48:58
> V souvislosti s timto by mne zajimalo toto: Pises, Jene, ze "slonova kost se
> silnym nadechem do zluta, nebo naopak slonova kost spise s nadechem do
> seda". Myslis, ze se na exterier davaly dva odstiny? Priznam se, ze mne to
> taky uz napadlo.
 
A co ty palety co jsem posilal pred tydnem. Tam se prece jasne pise k
roku 1962, ze to byla Marmorweis a v roce 64 Pastellgrau. Nemyslite
nahodou tohle?
 
> K tomu dalsi otazka: nezda se Vam ted sedy pruh na te tyrkysove sestistovce
> z Klatov moc tmavy?
 
Mne tedy na vlastni oci moc tmavy neprisel. Majitel rikal, ze zrovna
ten pruh se mu pry podarilo trefit dobre, ale neptal jsem se z ceho
vychazel.
 
V.V.
 
P.S. Pro Jardu. Nektere fotky o kterych tu je rec se daji stahnout na
[URL] Tahle adresa neni verejna a nikde ji tedy
prosim nerozsiruj.
VlaVla Profil uživatele + foto
4/6/2004 16:37:34
> To samozrejme vyvolava otazku, jaky typ laku vlastne dnes pro
> prestrikani zvolit. Co ty na to, Ivosi Puristo?:-) Pujdes do
> akrylatu?:-)
 
Ja pujdu do akrylatoveho laku skoro urcite. V tomhle pripade u mne
kvalita jasne vitezi nad originalitou.
 
> ..... Prave k tomu hlinkovemu ventilatoru patri ta velka remenice,
> jak jsi Ivosi posilal, je to tak?
 
Nevim jestli doslo ke zmene remenic zaroven s vymenou materialu
obezneho kola, ale vsecjny tri kovove ventilatory co mam maji 13mm
remenici.
To jak se rychle vetrak toci zalezi samozrejme na vzajemnem pomeru
prumeru remenice na klikovce a na ventilatoru. Taky mohlo dojit ke
zvetseni ucinnosti zmenou tvaru lopatek. V tomhle bode jsem si ale
taky jisty, ze si tam dam urcite ten kovovy.
 
Vlada
Jan Prager Profil uživatele
4/6/2004 14:42:04
OK, diky za info, Ivosi! Presne ta otazka s umistenim Q1 me napadla taky, zrovna ten pasek tak zakryje ono hezke DDR:-) Preji Vam vsem pekny a pohodovy vikend! Honza.
 
______________________________________________________________
> Od: "Ivo Jancik"
> Komu:
> CC:
> Datum: Fri, 4 Jun 2004 14:29:54 +0200
> Předmět: [trabant forum] Re: Dalsi foto...
>
> > Myslis si, ze se da pripadne kombinovat treba nove provedeni
> > remenice na dynamu se starym ventilatorem? Ja ted nevim, co
> >tam dole mam... A jaky pak tedy pouzit remen?
>
> To vlastne nezalezi na prumeru remenice, ale na sirce drazky. Muzes
> libovolne kombinovat remenice se stejne sirokou drazkou. To dynamo s obri
> remenici je na siroky remen. Pouzit slabsi remenici na siroky remen nejde.
> Naopak by to mozna snad i slo, ale to by chtelo vyzkouset. Stoprocentni to
> neni a mozna by to i prokluzovalo.
>
> > A pak druha otazka se tyka nalepky Q kvalita, kterou jsi tak ...
>
> Ta patri pod nalepku Achtung Geblase (pod ve vyznamu kdyz ctes napisy).
> Bohuzel tak blbe, ze je pres ni veden upinaci pas ventilatoru. Takze
> dilema -- dodrzet orig. provedeni na ukor viditelnosti tak pekne
> rekonstruovane nalepky, nebo ukazat nalepku v plne krase na ukor dobove
> originality? :-)
>
> Myslim, ze soudruzi nebo soudruzky to lepili nebo lepily na nejakem bezicim
> pasu a moc nesledovali, kam to placli nebo placly. :-)
>
> Foto nalepek orig. T600 viz priloha.
>
> IJ
>
Ivosh Profil uživatele + foto
4/6/2004 14:29:54
> Myslis si, ze se da pripadne kombinovat treba nove provedeni
> remenice na dynamu se starym ventilatorem? Ja ted nevim, co
>tam dole mam... A jaky pak tedy pouzit remen?
 
To vlastne nezalezi na prumeru remenice, ale na sirce drazky. Muzes
libovolne kombinovat remenice se stejne sirokou drazkou. To dynamo s obri
remenici je na siroky remen. Pouzit slabsi remenici na siroky remen nejde.
Naopak by to mozna snad i slo, ale to by chtelo vyzkouset. Stoprocentni to
neni a mozna by to i prokluzovalo.
 
> A pak druha otazka se tyka nalepky Q kvalita, kterou jsi tak ...
 
Ta patri pod nalepku Achtung Geblase (pod ve vyznamu kdyz ctes napisy).
Bohuzel tak blbe, ze je pres ni veden upinaci pas ventilatoru. Takze
dilema -- dodrzet orig. provedeni na ukor viditelnosti tak pekne
rekonstruovane nalepky, nebo ukazat nalepku v plne krase na ukor dobove
originality? :-)
 
Myslim, ze soudruzi nebo soudruzky to lepili nebo lepily na nejakem bezicim
pasu a moc nesledovali, kam to placli nebo placly. :-)
 
Foto nalepek orig. T600 viz priloha.
 
IJ
Přílohy:  ventilator-t600-nalepky2.jpg (151,4 kB)
Jan Prager Profil uživatele
4/6/2004 14:15:27
Ivosi,
 
Myslis si, ze se da pripadne kombinovat treba nove provedeni remenice na dynamu se starym ventilatorem? Ja ted nevim, co tam dole mam... A jaky pak tedy pouzit remen?
 
A pak druha otazka se tyka nalepky Q kvalita, kterou jsi tak hezky rekonstruoval, i kdyz jeste nema asi uplne finalni podobu. Vim, ze k tomu se zde objevilo i nejake foto, ale ja jej asi smazal nebo cosi. Zajimalo by me, kam se presne ta nalepka umistovala, zda vedle Achtung Geblaese nebo nad to nebo jak... Kdyztak mi prosim posli tu fotku jeste jednou. Moc diky predem.
 
Honza.
Ivosh Profil uživatele + foto
4/6/2004 11:27:57
K BARVAM: mas pravdu, ze tehdejsi dobove laky jsou velmi nestalobarevne. To
je bez debat. Nejvetsi vliv na to ma asi oxidace a svetlo. Ale tomu
nerozumim, jen si to myslim. Na druhou stranu bych az tak nesouhlasil s tim,
ze na to ma vliv guma nebo co je na tom. Toho jsem si jeste nevsiml. Pro
zajimavost -- mam doma blatniky "gletscherblau" z roku 1972 a zadni podlozky
pod lampy teze barvy z roku 1987. Blatniky vypadaji mnohem svetlejsi, ta
modra se zmenila na temer sedou. Ale kdyz vedle sebe prilozim to misto na
blatniku, ktere bylo pod listou, a misto na podlozce zadni lampy, ktere bylo
pod plastovym "kederplatte", nevidim zadny barevny rozdil, proste tech 15
let tam nehraje roli. Barva je pekna a stejna.
 
Jde podle mne spis o to, najit neco, z ceho by se dalo vyjit pri lakovani
vozu. Dobove vzorniky jsem zatim nikde nesehnal. Najit je na internetu je
uplne zbytecne, protoze budou ofocene a to je nepouzitelne. Originalni
receptury na lak dnes asi taky tezko nekdo namicha presne, jak ve fabrice. A
verit pametnikum, ze "to vypadalo presne takto", to uz jsme probirali. Takze
mi z toho vyplyva, ze nejblize dobove barve bude najit na voze misto, ktere
bylo pokud mozno co nejmene vystavene jakymkoliv vlivum okoli. Zatim je mym
favoritem vnitrni strana predniho podbehu, ktera byla po celou dobu zivota
myho vozu zakryta gumou. Barva tam, jak uz jsem Vam mozna nekolikrat psal,
ma mnohem jiny odstin, nez veskere ostatni casti vozu, byt byly skryte. Je
tam mnohem zivejsi, ostrejsi, neni tak vybluta (= vybledla).
 
V souvislosti s timto by mne zajimalo toto: Pises, Jene, ze "slonova kost se
silnym nadechem do zluta, nebo naopak slonova kost spise s nadechem do
seda". Myslis, ze se na exterier davaly dva odstiny? Priznam se, ze mne to
taky uz napadlo.
 
K tomu dalsi otazka: nezda se Vam ted sedy pruh na te tyrkysove sestistovce
z Klatov moc tmavy?
 
A do ceho pujdu? Zatim je mym favoritem akrylat, kvuli lesku a
stalobarevnosti. Nevim, trochu mne nahlodava syntetika (nebo nitro), ale
nevyhody aplikace jsou zrejme a casem se prohlubuji. Kdybych to mohl alespon
otestovat...
 
Jene, ten pokus beru. Muzes mi klidne vzorek poslat. Porovnam, nafotim,
sepisu a bude vedet, na cem jsi. Jeste muzu zkusit ty dvere na nejake plose
prelestit slabe brusnym lesticim voskem, aby se to ocistilo a ozivilo.
 
K VENTILATORU:
Je pravda, ze se nekolikrat menil klinovy remen. Ale nejen to, jak jsem ted
prekvapive zjistil pri prekladu zmen z OT.de, nekolikrat se menily prevodove
pomery klika-dynamo-ventilator obecne. Proste zjistili, ze je neco lepsi a
nahradili puvodni remenici jinou. Nejen na dynamu, ale i na klice nebo na
ventilatoru. Pokud Vas to zajima, mohu udelat predbezny soupis. Ale zmeny
prevodu na ventilatoru nejsou zdaleka tak drasticke, jako zmeny prevodu na
dynamu. Tzn. ze starsi motor v puvodni podobe nejen, ze mene chladi, ale i
hure dobiji (od vyssich otacek). To muze byt take problem. :-)
 
Avsak vzhledem k tomu, ze je casto uvadeno, ze chlazeni trabika je
predimenzovano, nevidel bych v tom problem. Vzhledem k poctu km, ktere s tim
najezdime a take vzhledem k tomu, ze odvod vzduchu od valcu je diky zadnimu
otevrenemu celu lepsi, snad nikdo proto nezadre motor.
 
Je tedy mozne, ze s novym ventilatorem je motor lepe chlazen. Ze s novym
dynamem se lepe dobiji baterka. Samozrejme take auto lepe jede s novym
motorem. Ale to neni duvod, proc bych ja osobne mel sestistovku. Dam tam
stary hlinikovy ventilator (mam 4, muzu si vybrat :-)), dam tam dynamo s
velkou remenici (nebo remenici dam na novejsi funknci, pokud by to stare
nepracovalo), dam do repase puvodni motor, protoze je to srdce vozu a tak se
velkou merou podili na dusi vozu, atd., atd. V tomhle zacinam mit zcela
jasno. :-))))
 
Jo, jeste k diskuzi o svickach: z dobovych materialu jsem vycetl, ze do
trabika 600 patri svicky s tep. hodnotou 240.
 
IJ
Jan Prager Profil uživatele
4/6/2004 10:49:40
Ahoj,
 
Take se pripojuji k pozdravu pro noveho ucastnika konference Jardu! Tesim se na jeho cilou participaci!
 
Ivosi, pekne obrazky! Potesilo to nejen Vladu, ale i me:-) Hlavne proto, protoze jsi mi docela nahral na smec:-)
 
Nejprve k tem barvam. Asi pred dvema mesici jsem mluvil po telefonu s jednim Nemcem, ktery byl zamestnan v Meerane. Jestli si dobre vzpominam, tak mluvil o nitrolaku jako vrchni barve na 600. S jistotou to nevim, proto toto bych chtel poradne proverit, co to bylo presne za typ barvy. To je dost dulezite. Moc se v lakach nevyznam, ale byl jsem nedavno u jednoho lakyrnika v HK, se kterym jsem mel docela zajimavy rozhovor. Podle neho ten lak, ktery mam nyni na 600, neni akrylat, ale prave nejake nitro nebo neco podobneho. Soudil to podle toho, kdyz nasel jedno misto, kde ten lak jakoby stekal, tak podle toho, jak to stekalo. Toto pouze potvrdilo moji puvodni domnenku. Co se tyce stalosti barevneho odstinu, tak samozrejme mezi jednotlivymi typy barev je velky rozdil. Zatimco akrylat bude relativne hodne stalobarevny, tak nitro moc ne. I kdyz pred nedavnem jsem videl nejakou plechovku barvy v obchode, nejaka obycejna barva, u ktere na obalu prave zduraznovali vylepsenou stalobarev
nost... Toto samozrejme souvisi hodne s tim, ze pod zakrytymi castmi laku /napr. pod listama/, muze byt lak o hodne tmavsi. Nekdy je ten rozdil opravdu obrovsky. K tomu jeste pristupuje to, ze to zakryte misto si nemusi jen zachovat ten puvodni odstin, ale jeste to muze nejak reagovat treba s tou gumou, ktera na to byla celou dobu priplacla, toho jste si urcite uz take nekdy vsimli. Pokud se v dobach sestistovek opravdu pouzivalo nitro /akryl urcite ne:-)/, jak se domnivam a nebylo to prilis stalobarevne, tak pak dnes jakekoliv prirovnavani k dilum s puvodni barvou je temer bezpredmetne, resp. je nutno takove prirovnani brat spise jen orientacne a s velkou rezervou. Ja kdyz treba oddelal na svem voze znak z predni kapoty, tak jiz nyni je rozdil v tech dvou barvach dost veliky, a to to auto bylo prestrikavano pred par lety a je garazovano. I kdyz se tedy podle meho nazoru tezko da urcit presny odstin podle dilu s puvodni barvou, ma to sve opodstatneni k urceni barvy jako tako
ve cili napr. slonova kost se silnym nadechem do zluta, nebo naopak slonova kost spise s nadechem do seda apod. K tomu jsou ty puvodni dily urcite dobre.
 
To samozrejme vyvolava otazku, jaky typ laku vlastne dnes pro prestrikani zvolit. Co ty na to, Ivosi Puristo?:-) Pujdes do akrylatu?:-)
 
Mohli bysme ted zkusit jednu vec, zajimala by me ta modra na tom pruhu, i kdyz tedy plati podle meho nazoru to, co jsem ted popsal. Tu modrou mam, poslal bych ti Ivosi postou vzorek te me modre barvy a ty bys to mohl zkusit prilozit k tem dvema modrym barvam na dverich a pak napsat nejaky zaver. Proste jen tak na zkousku... Co ty na to?
 
Tolik tedy k barvam. A ted k te obrovske remenici, nad tim jsem tady premyslel zrovna vcera odpoledne. Motor, ktery mam v aute, byl za dob puvodniho majitele nekolikrat opravovan, takze o puvodnim original stavu nemuze byt tak uplne rec. Viz treba ten karburator, ktery jsem tam mel po koupi. Vcera jsem premyslel o ventilatoru, mam take ten novejsi typ, ne ten kovovy nebo hlinikovy nebo z ceho to bylo. Kdyz jsem se ted dival do prirucek a na forum, tak existovaly vlastne tri typy remenu. Dve sirky a dva typy delek. Prave k tomu hlinkovemu ventilatoru patri ta velka remenice, jak jsi Ivosi posilal, je to tak? No a nekdo na netu uvadel, ze se ten starsi typ tocil pomaleji a dle nejakeho doboveho testu je proudivost vzduchu u stareho typu o 30% nizsi. Na stary typ by mel prijit remen 13 X 975. Teprve pozdeji se pouzival 9,7 X 975 a pote 9,7 X 1000. Mozna to je uplne jednoducha vec, ale me nejak nejde do hlavy, jak se ten stary typ s velkou remenici mohl tocit pomaleji. Umis mi to
Ivosi nebo Vlado vysvetlit?
 
No a dalsi vec, kterou resim, je to, jestli do zameny vubec jit nebo nejit. Na jedne strane je originalita a na druhe zase to, co je pro motor lepsi. Ja o tom uvazuju takhle, co tomu rikate?:
 
Jestli plati to, ze se stary ventilator tocil pomaleji, hur to chladilo. Asi vedeli ve Zwickau, proc to pozdeji vylepsili. Navic, a to je to hlavni z meho pohledu, mam v aute prevodovku do tahu, cili celkove ten motor pracuje ve vyssich otackach, coz podle me pro dvoutakt trabant neni nijak na skodu, ale kdybych ted zamenil ten ventilator, bude to hur chladit. A prave motor ve spojeni s prevodovkou do tahu by mel mit teoreticky vyssi narok na chlazeni, ne?
 
Co si o tom myslite???
 
Honza.
Ivosh Profil uživatele + foto
4/6/2004 09:23:02
Jelikoz se Vlada uz nemuze dockat, posilam dalsi snimecky. Vybral jsem:
 
1) Zamky kapoty pro T600. Mam dva a zajimave je na nich to, ze oba maji
zlutou buzirku bowdenu. Mate take na vozech zlute? Myslim, ze by to mohl byt
original.
2) Zadni levy simplex v puvodnim nalezovem stavu s dobovymi pavucinami pro
potechu oka. :-)
3) Demontovane okenni ramy. Uff, co dalo prace je sundat...
4) Pro Hoznu snimek dovezenych dveri s jeho barevnou kombinaci. Za dulezite
bych povazoval, ze v mistech, kde byly listy, je barva mnohem mene vybledla,
nez na otevrene plose. To se tyce i sede barvy zbytku vozu.
5) Dobove dynamo s obri remenici. :-)
6) Vozidlo s dvermi bez okennich ramu. Vypada to super, hotovy "kupe", byt
tuningar, jen odrezu strechu a vyrobim nejaky hardtop... :-)
 
Tesim se na vase pripadne komentare.
 
IJ
Přílohy:  dvere-bez-ramu.jpg (135,1 kB)  dynamo.jpg (140,0 kB)  firnblauhell_pastellgrau.jpg (127,5 kB)  okenni-ramy.jpg (145,8 kB)  simplex-zadni-levy.jpg (169,3 kB)  zamek-kapoty.jpg (145,2 kB)
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Dalsi foto...

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2014 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist