1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

malej výkon (34)
Vašek D. Profil uživatele + foto
24/10/2006 23:48:21
No přidírat se může v principu i nový motor, jde jen o to, zda se stíhá během jízdy uchladit. Klasická situace, jak se přidře motor je, když člověk jede do dlouhého táhlého kopce na čtyřku rychlostí 50 km/h, pak se může motor přidřít, jelikož je podtočený, je nucený podávat vysoký výkon a málo se chladí (díky nízkým otáčkám). O ničení ložisek na klikovce ani nemluvě. Tohle se stávalo celkem často u motorek. Ale osobně si myslím, že to přidřeným motorem nebude. Ten se projevuje tak, že když to přestane táhnout, tak zastavíš, necháš běžet motor na volnoběh a za chvíli zase motor táhne.
macleod Profil uživatele + foto
24/10/2006 22:43:27
Dnes jsem se setkal s názorem (letitého odborníka), že můj problém může být způsoben tím, že při delších trasách, když už je motor hodně zahřátý a má najeto řekněme víc jak 20-30 km, tak se prý může začít přidírat. To se samozřejmě na trasách, jichž absolvuju 99% a které jsou všechny zhruba do 15km nemůže dost dobře projevit.
Nicméně, budu sledovat ty cívky, jakmile se problém opět objeví.
macleod Profil uživatele + foto
23/10/2006 21:33:24
Pokud se to bude opakovat, tak se určitě mrknu na ty cívky a jak jsou zahřáté.
Pokud jde o kabely apod., možné je všechno, jenže třeba právě ty kabely byly měněné už před rokem, kdežto ten problém se vyskytoval předtím a i potom.
Klíčová bude ta jízda v dohledné době, pak dám vědět. Prozatím díky všem za rady.
VlaVla Profil uživatele + foto
23/10/2006 21:14:51
Taky si zkontroluj koncovky kabelů na svíčkách (botky), jestli v nich jsou takovy ty pírka, zkratka, jestli nejsou uvolneny...
macleod Profil uživatele + foto
23/10/2006 20:42:30
Zapalování bylo naposledy seřizované před rokem.
Každopádně dnes jsem učinil tolik, že jsem koupil a instaloval nový zadní díl výfuku, tedy tlumič.
Během 3 týdnů mě čeká minimálně jedna cesta plná dlouhých táhlých kopců, kde už mě to zlobilo, tak uvidíme. Ono ten tlumič už byl beztak odepsanej. A bylo by fajn,. kdyby to bylo jenom jím.
Ivosh Profil uživatele + foto
23/10/2006 13:13:43
> ... to takhle do toho kopce nejelo a najednou se jakoby "něco někde v motoru? doslova utrhlo" a trabi vyrazil jako šíp a problém zmizel.
 
Z tohodle popisu bych to taky videl na to, ze ti vynechava valec. To utrhnuti je pridani se druheho valce. Zapalovani je serizene a v poradku?
Vašek D.
23/10/2006 12:01:20
Jj, mám podezření na to, že se Ti během delších jízd přehřeje cívka a přestane zapalovat. EBZA je ona černá krabička, v té to teda být nemůže, to je dobře:-). Může to být i tím, že máš v trabim neoriginální cívku, která vyžaduje předřadnej odpor (cívka PAL ze Š120) a po delším provozu se vyhřeje tak, že přestane dávat jiskru. Zkontroluj ty cívky, jestli jsou obě německé nebo aspoň polské, sežeň si jednu dobrou cívku do zásoby a až se Ti na cestě tahle porucha objeví, tak zkus cívky postupně vyměnit. Pokud to zabere, je to jasné.
macleod Profil uživatele + foto
22/10/2006 22:02:54
EBZU (bezkontaktní??) - to asi nemám, pokud to je taková ta černá plastová krabička.
Pochopil jsem to správně tak, že mně v klidu můžou fungovat oba válce a v některých případech (např.ty kopce) jeden z nich vynechává?
Jak by se to pak dalo řešit? A dá se říct, proč to dělá? Nějaká vadná cívka? Nevím, těmhle věcěm nerozumím.
Je to problém, který sice obtěžuje, ale jak říkám, zas je to tak 5-10x do roka, jinak nic. Ale zájem odstranit to, bych určitě měl.
Vašek D. Profil uživatele + foto
22/10/2006 21:50:58
Jestli píšeš, že trabi občas jede jak ďábel, tak evidentně výfuk zanešený není, to by auto jelo mizerně pořád. Dle popisu mi přijde, že ti začne v průbehu cesty vynechávat jeden válec. Na jeden válec se dá jet tak akorát na tu dvojku a šílenej čoud za autem je od nespálenýho benzínu, to by taky sedělo. Takže až se Ti zase tento výpadek výkonu zase stane, tak zkus sáhnout na zapalovací cívky, zda jsou stejně teplé a jestli nejsou moc horké. Máš tam EBZU?
macleod Profil uživatele + foto
22/10/2006 21:29:27
Zdravím.
Mám takový problém :-)
Na rovince, ve městě nebo mimo město nemám s trabim žádný problém. Akcelerace výborná, výkon dobrý, bez problému běhm pár vteřin vytáhnu rychlost na 80km/h. Když jedu plně obsazený, řekl bych, že při těch 80-90km/h je trabi ještě stabilnější a v jízdě lepší.
Nicméně, problém nastává vždy, když se jednou za čas (1x za 2 měsíce) vydám na nějakou delší trasu (80 - 200 km) a to na trasu, kde mě čekají kopce, zejména ty dlouhé a táhlé. Je jedno, jed-li sám nebo plně naložený.
Jakýkoli kopec byť s mírným stoupáním trabi opakovaně nezvládá, na čtyřku výkon klesá pod 60, takže zařadím trojku, avšak stejně to klesá, až jsem nucen zařadit někdy i dvojiku a pak prostě musím každý takový kopec (třeba i 1 km dlouhý) vyjet na tu dvojku a to rychlostí kolem 40km/h. Noha na podlaze, auto prázdné a nejede a nejede. K tomu se přidává extrémní hulán z výfuku, kdy auta za mnou jsou zcela udušena.
Nejde s tím dělat nic.
Ovšem na druhou stranu, toto vždy trvá jen "cestou tam." Já někam jedu 80 km, mám tyhle problémy, auto nejede. Pak někam dojedu. Tady se zdržím hodinu nebo dva dny a na zpáteční cestě (kde jsou taky kopce a taky stoupání) už mě to nepotká a trabi uhání jak ďábel.
PROČ??!!
Máte nějaký nápad, vysvětlení?
Jednou se mi stalo něco v tom smyslu, že to takhle do toho kopce nejelo a najednou se jakoby "něco někde v motoru? doslova utrhlo" a trabi vyrazil jako šíp a problém zmizel.
Podotýkám, že když bych teď šel, nastartoval a našel první kopec v okolí, tak ho vyjedu v tu ránu, bez problémů.
Mažu M2T, motor má najeto cca 35 000 km, před rokem byl opravován (problém se však objevoval předtím i potom).
Válce fungují oba.
Mám ucpaný výfuk (viz ten strašný kouř)?? Normálně při běžném provozu město/mimo město denně tak 25 km se mi z výfuku nekouří.
Please help.
Pavel JHB Profil uživatele
19/8/2006 14:15:30
Karlos> PB horak straci, ale musis jeste pridat trosku kysliku treba
kompresorem. Je to ale takova nouzovka. Nafoukas tam 100,- za plyn, budes s
tim strasit cely odpoledne. Opravdu vyjde na stejny penize koupit novej....
prdik Profil uživatele + foto
18/8/2006 10:42:05
Max. mam asi 130km/hod po rovine, ale norm jezdim kolem 80km/hod. Mam ho rad a chci aby vydrzel. Zadny extremni upravy nemam...
prdik Profil uživatele + foto
18/8/2006 10:38:11
Vyfuk se da vycistit tech. benzinem nebo jeste lip acetonem a hlavne bez koure. Nalijes tak 1.5l yacpes otvorz a sterchas..... Po 30 min ti vztece dehet, no spis se vzylazi. Ale koupit novej je asi nejlepsi
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
18/8/2006 00:49:40
Ani neviem kde zacat! Zacni zapalovanim - kontakty prerusovacov nesmu byt zaolejovane ani opotrebovane, zapalovanie spravne nastavene. Skontroluj zapalovacie cievky, sviecky, kable. Dolezita je aj spravna vzdialenost kontaktov sviecok, ktora sa casto zanedbava. Ak je vsetko OK, tak sa ide dalej...skontrolovat privod paliva, karburator. Ak OK, tak vyfuk, ak je zaneseny, znizuje to vykon. No a aby som nezabudol, mas cisty vzduchovy filter?
Viktor
17/8/2006 16:24:01
Podle mě je nejlepší tu příčku ve výfuku vyřezat. Na hlučnost to nemá vliv žádný nebo minimální. Navíc je to napořád a není třeba to dál čistit. Dělám to tak na každém trabantu.
Vašek D.
17/8/2006 14:55:51
Jestli nechceš experimentovat, tak je asi lepší skutečně koupit nový. Máš-li stále ten zadní konec výfuku z trabiho vymontován, tak bych trabíka bez té koncové části zkusil projet - jentak, aby se vidělo, jestli tahne a je to opravdu tím (abys nekoupil něco nepotřebného). Trabi bude dělat dost velkej rachot, ale za zkoušku to stojí:-)
Hoda Profil uživatele
17/8/2006 12:41:51
nejlepší dekarbonizace je starý výfuk zahodit a koupi nový.Cena 400-600 podle prodejce a výrobce,polsko,madarsko.
Karlos
17/8/2006 12:13:12
tak sem sundal ten výfuk a nepřestávám se divit......
 
nejenom že je zadělanej jak jetel, ale v tý koncový části sem našel něco jako podlouhlou drátěnku na nádobí. Mohl byste mi někdo říct z čeho se má ten vejfuk skládat nebo kde to najdu. A pak jaká je nejlepší metoda tý dekarbonizace?
díky
Ivosh Profil uživatele + foto
17/8/2006 10:30:28
Přechodem na jiný olej/benzín to určitě nebude. Zadní výfuk možná, ale to by musel být ucpaný úplně natěsno.
Karlos
17/8/2006 10:23:46
ještě k tý dekarbonizaci...... šlo by ten demontovanej výfuk zahřívat propan-butanovým hořákem....
nebo jáká je nejlepší alternativa???
četl sem i o tom že by se ten sajrajt měl rozpustit v technickém benzinu, tak nevim co zvolit
Karlos
16/8/2006 11:58:19
díky.......najdu a přečtu si to.
ještě sem se chtěl zeptat jestli to nemůže bejt benzínem a olejem. Ten přede mnou do toho lil super a já to komplet vypustil a nalil do toho natural. On do toho lil m2t a já koupil něco jinýho.
ale je pravda že to dělalo i před tim, tak mě jen zajímá jestli se to tim nemohlo zhoršit a nebo jestli tomu nemůžu jinak uškodit
Vašek D.
16/8/2006 10:08:45
Do Mělníka cestu nemám, ale podle toho co píšeš máš buď opálená kladívka u přerušovače (to může být napraveno výměnou - za 10 minut to stihneš dvakrát) anebo je zadělanej vejfuk. O dekarbonizaci výfuku tu je někde jedno vlákno.
Karlos
14/8/2006 21:00:26
sem z mělníka
metras
14/8/2006 19:21:01
Asi by bylo nejlepší napsat odkud jsi,třeba ti někdo pomůže.....Sám si s seřízením motoru těžko poradíš,jsi li začátečník....Učit se to stylem pokus-omyl není nejlepší cesta.
Karlos
14/8/2006 17:55:26
takže sem kontroloval ty svíčky a byly černý jako....a i zaolejovaný. Tak sem tam dal "nový"(jako že jiný starý ale čistý) a po jednom projetí byly zase černý. Taky sem vyndal vzduchovej filtr a natáhnul tam místo něj jen hadřik a jel zase o trochu líp.....ale jen o trochu :)
Pak sem to zkoušel s tim šabrovakem a jeden hází jiskru dejme tomu na hoře, ale ten druhej mě přišlo že kdy chce.
na začátek předchozí  1 | 2  další další

Odepsat na: malej výkon

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist