1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

seřadit vzestupně/sestupně
Návrat slavných značek (23)
jan1770
24/7/2012 17:05:23
Ahoj, nevíte někdo kde bych sehnal píst na Pucha 65 ccm s vrtáním 43,5 ? Zapekl jsem kroužky a po výměně samotných kroužkůvůbec netáhne.
 
Děkuji
pesta
21/4/2012 17:00:09
Zdravím zaujaly mne úpravy mopedu Puch maxi.Jelikož je na něj možno sehnat spoustu kitovej věcí vznáším dotaz: je na tuning vhodnější jednorychlostní nebo dvourychlostní typ.
pesticid@centrum.cz
Lukáš
23/7/2011 13:35:42
Ahoj,
 
chtěl bych oslovit autora (i když už hodně starého příspěvku) VoVo, zda by neposkytl informace o úpravě Korada. Ať mám v zimě po večerech co dělat. Lukas-papousek@seznam.cz. Děkuji a zdravím, Lukáš.
trabas Profil uživatele + foto
8/10/2010 12:30:16
Jak píše "habr", vše musí slícované a bez známek přechodu mezi díly. Je to velká piplačka. Na fotce kanál v hlavě naší "Oranžády" (VW 2.0 16V)
Přílohy:  080720_02jpg..jpg (579,0 kB)
Luke
7/10/2010 14:11:28
ZDarec mam korado s kitem polini (asi) pístní kroužek má průměr 43,5 x 1mm ale proste nikde tento pístní krozek nemuzu sehnat takže bych potreboval poradit od těch zkušenějších prosím kdyžtak odepisujte na email díky moc za vaše odpovědi.
 
lfait@seznam.cz
habr Profil uživatele
4/5/2010 02:13:12
Slícované sání je stejně důležité, jako slícovaný výfuk, zvláště u dvoutaktů. Jde o to, že se musí odstranit všechny hrany, ostré úhly a kouty, rozdílné přechody mezi díly a jiné "schodky" které by ovlivnily proudění a jeho odpor jak v sání, tak ve výfuku.
 
Pro lepší představu takový téměř nesmyslný příklad - hrdlo karburátoru bude na hrdlo sání posazeno o 1mm níž, třeba špatným vyvrtáním svorníků, nebo použitím jiného než originálního karburátoru. Co se stane: jednak dojde ke zúžení sání v průměru o 2 mm (1 dole a 1nahoře, u Trabanta by tak sání mělo místo 28 již jen 26mm), navíc na spodní hraně bude směs narážet do schodku a v tom místě se roztočí, bude vířit a tomu napomůže horní schodek opačného tvaru, který podpoří víření, takže směs nejen že proudí menším průměrem, ale místo plynulého proudění se víří a tím zpomaluje. Ve výsledku jen díky jedné takové hraně motor nasaje třeba až o 25% méně směsi, tím, že je jí v sání za schodkem méně, tak se zpomalí její průtok, tím i přefuk přes kanály, válec je již naplněn třeba na 60%, to vede ke snížení kompresu a ve výsledku třebas i k polovičnímu výkonu. Pokud po spálení směs "zakopne" o podobný schodek při vstupu do výfuku, pak motor pojede v malých otáčkách, bude líný, se zvadlým chodem a nebude pružně reagovat na plynový pedál. Stejně nevhodné jako hrany v sání je i prudký zlom proudění, například kdyby místo kolena s obloukem u karburátoru bylo koleno ostré bez oblouku doslova v pravém úhlu, tak by to rovněž dost výrazně rozvířilo a spomalilo proudění směsi a ovlivnilo chod motoru.
informace pro věčné rejpaly - tohle je pouze ilustrační příklad pro snazší pochopení tématu, takže Vaše jistě milé polemiky jsou bezpředmětné, howgh.
Marek Z.
3/5/2010 23:34:45
Ahoj,
 
reaguji na tento již starší příspěvek od Vovo:
 
"Pro zajímavost - mám Korado upravené- zvednutý výfukový kanál ve
válci asi o 2,5mm, výfukové koleno o větším průměru a laděný výfuk s
tlumivkou na konci. Slícovné sání, jinak žádné úpravy, jen kolečko
řetězu na motoru o 1 zub větší. Rychlost cca 65 - 70 km/h, točí přes
10 000 ot/min, nižší spitřeba než originál. Kupoval jsem Korado kdysi
nové a těch 40km jsem nemoh ustát. Hned šlo na stůl a na úpravy."
 
Dotaz:
 
Co je to slícovné sání? Google tento pojem nezná :-)
Díky za vysvětlení!
 
marek
VoVo
16/2/2009 18:04:38
Abych nezapomel - taky jsme kdysi mival Jawu 90 a dokonce 3 kusy - jednu krasnou, byl to typ TRAIL, ten se vyrbel jen na export. melo to vyfuk nahore jako CROSS a dlouhe vidle, ne jako Roadster, chromovane blatniky, proste paradni kousek. jen po koupi měla mensi vykon, tusim misto 8 kW jen 6kW, bylo v tom jine to pertinaxove rotacni soupatko - hodne velky uhel zavreni sani. Po vymene za bezne souptako (tehdy za 4 Kčs) šla jak pila. Než ja na to jine suptako prisel - vsem to jezdilo 95 a mne jen 80. Stacilo sundat drzak civek alternatoru a koukam na zavrene soupatko jako blazen.. Jawa 90 TRAIL stala tedy v Mptotechne v DLouhe ulici v Praze 2700Kčs- vyprodavali posledni kusy - byl to rok 1973 a me bylo 20 let. Jeden motor jsme mel upraveny na 121 ccm , (ano, vyslo to na 121 ccm vlozka valce a pist z Tatrana 125ccm, o milimetr mensi zdvih, proto tech 121 ccm). nechal jsme tam puvodni karburator a se 16palcovym zadnim kolem s drapakem jsme trhal baliky slamy. Moc hezky stroj, škoda ho.
VoVo
16/2/2009 17:55:40
Pro zajímavost - mám Korado upravené- zvednutý výfukový kanál ve válci asi o 2,5mm, výfukové koleno o větším průměru a laděný výfuk s tlumivkou na konci. Slícovné sání, jinak žádné úpravy, jen kolečko řetězu na motoru o 1 zub větší. Rychlost cca 65 - 70 km/h, točí přes 10 000 ot/min, nižší spitřeba než originál. Kupoval jsem Korado kdysi nové a těch 40km jsem nemoh ustát. Hned šlo na stůl a na úpravy.
Pavel JHB Profil uživatele
20/7/2006 09:04:35
Tomas> bude vice namahana klikovka, ale pokud unese 60kKm, tak s kitem
urcite pulku :-)) Ja zel na jizdu na "priblizovadlech" nemam nervy, musi se
to hejbat :-))
S tou cinou nelze nic jineho nez souhlasit....
Tomas BB, SK
20/7/2006 07:44:16
To Pavel: Motor je licencny Puch. Poliny by som nedaval, asi to bude mat vplyv na zivotnost. Korado na rychlost nie je stavane. Je to priblizovadlo. A vlemi spolahlive, nepostrada vlastny styl a tech. riesenia. vydrz motora okolo50-60 tis. km do GO - parada. Dalsi vyvoj sa bohuzial zastavil :-(
Ako som vravel, necakam od noveho "pioniera" nic dobre, uz len preto, ze sa bude vyrabat v cine. Co je vyrobene doma, tomu sa daju odpustit aj drobne vady. Bohuzial tomu tak nebude.
Pavel JHB Profil uživatele
20/7/2006 02:13:15
Mr_Kuj> Vyklofanim vyfuku si lze nepatrne pomoci, muzu klidne verit i tem
0.5PS, ale s kitem leti korado bezne stovkou. Proto se smi kit montovat
pouze na verzi s kotoucovkou, protoze jinak to nelze zastavit. Ver mi,
jezdil jsem padesatky vic jak 10 let zavodne, neco o tom vim. Pod ponkem mi
porad lezi motor S50-6SW s 16ti konikama (ne teoretickejma, ale na brzde!!)
Nevim jak ted, ale bejval to nejlepsi motor v CSSR :-))
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
20/7/2006 00:34:06
Aha, sorry, je tam, nejak som to prehliadol
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
20/7/2006 00:21:17
To PAVEL JHB: A naco kit Poliny? Stavi odstranit tie "europskonormove" prepazky z vyfuku a mas vykon minimalne o 0.5k vyssi, to iste aj pri Babete. P.S: Nezabudli ste na JAWU 550?
Pavel JHB Profil uživatele
19/7/2006 15:39:25
Korado je spickove, musi byt ale dovybaveno kitem Polini :-)) Uz se tomu
dlouho nevenuji, ale neni nahodou Korado licencni Puch???
Tomas BB, SK
19/7/2006 13:31:04
fabrika funguje, coze o tom. Korado je jednoznacne vynikacjuci moped (babeta sa moze schovat) s vybornymi preadajnymi vysledkami, aj ked cinske betky a skutre mu znacne komlikuju situaciu. Preco ale nikto nezacne so skutrom s vlastnym stylom? vyvoj-prachy, marketing-prachy, cena=lacne=poruchove suciastky-prachy. Korado zije z uspechu minulosti (tesne po "neznej"). Na novy model si nik netrufa ... Stylovy a moderny dvojsedadlovy pionier neexistuje, to co vyraba teraz JAWA nejak postrada styl, proste skladacka, malo vlastnej iniciativy a odvahy... A znacky upadaju ... Aspon ze tie stare masiny stale behaju a aj dnesna mladez vie co je pionier, triapola, kyvacka ...
Pavel JHB Profil uživatele
19/7/2006 08:36:31
Tonas>Preco nikto nezacne vyrabat manet tatran II
Duvod je IMHO dvoji povazska fabrika byla soudruhy zlikvidovana a utlumena
podstatne drive a navic, ac zde nesporne byly pouzivany lepsi technoligie a
jawy nesahaly temhle masinam ani po kolena, tak si diky svym provoznim
problemum vybudovali renome masin pri jejichz vysloveni vsichni zacinaji
utikat. Nikdo totiz nevi, ze kdyz byla masina udelana poradne a ne
vietnamskymi soudruhy, tak to bylas nahera. Nikdy nezapomenu, kdyz jsem mel
na trning pucenou 8-mi kvaltovou tatranku a doma mel J90 cross. To ze to
funguje ukazovali v dobach pozdejsich i pocaraci (Enduro team pana
Pocerovskeho). Mozna je to pohled zkresleny tim, ze jsem jel enduro, ale
kluci co jeli silnici asi nereknou nic jineho.. Hlavne jsem to zazil a prvni
3 roky jel pravne na slovenskych masinach a ac s nimi byly trable, byly to
nejkrasnejsi roky me kariery.
Tomas BB, SK
19/7/2006 07:30:32
Ak bude TMEC vyrabat pioniera, tak by som ho urcite nekupil. Lacnych cinskych carachov je na trhu dost. Aj takych, ktory sa tvaria retro. JAWA vyrobena v cine... to hovori za vsetko. myslim ze to vobec nie je dobry tah a povedie k dalsiemu zhorsovaniu renome znacky, bohuzial. Mam JAWA 350/634 a je menej poruchova ako kamoskin jinlun 250, nehovoriac o zivosti motorky. Minule som skonstatoval, ze oboje su sice carach (z poladu dnesnej techniky), ale JAWA ma aspon styl ...
 
Nova 650 az na "zopar" lacnycha nedoriesenych detailov (predsa JAWA :-) je celkom fajn. Preco nikto nezacne vyrabat manet tatran II. alebo CZ "prasa" II. ??? V kvalitnom prevedeni by sa predavali dobre. Kupovali by ju aj ludia ca maju silne zahranivne stroje, len tak, z recesie, spomineky na mladost. Ale Cinsku JAWU si z recesie nikto nekupi. Skoda ze vyrobcovia rozmyslaju tvrdo obchodne a nie rozumne :-((( Dobry priklad davaju bohuzial rusaci so svojim uralom ktory si ide vlastnou cestou a vdaka tomu ma uspech, aj ked je drahy ...
Tomáš Kouřil Profil uživatele
18/7/2006 17:13:36
jo tak vzestupu Trabanta jako bnovy se asi těžko dočkáme, težko. Jinak je dobře že naše české značky se zase rozjíždějí, akorát by to chtělo, aby se vyráběli v čechách, a né někde za hranicema s českou značkou, a to nemusíme chodit daleko.Ale jinak jsem rad. češi meli dycky kvalitní stroje, mašiny,auta, nařadí a pod...prostě všechno, lepší než zahraniční...leccos.
Pavel JHB Profil uživatele
18/7/2006 14:55:03
Jozo> veeelmi spravne, dekuji !! :-)
Jožo
18/7/2006 10:02:01
Ešte si zabudol na jawu 05
Pavel JHB Profil uživatele
18/7/2006 09:24:23
No jsem zvedavej, akorat Jawa 555 neni parez, neboli sloni hnata, tim je
Jawa 550. Jawa 555 je tzv. jednosic, pak nasledovala J 20, J21, J21 sport,
J23 + jeji vyvozni mutace J23 Golden Edition
mp
18/7/2006 09:16:05
Jde sice o české značky, ale kdo ví, možná se dočkáme i Trabanta.
 
[URL]
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Návrat slavných značek

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2014 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist