1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

startér zlobí (22)
habr Profil uživatele
29/12/2013 12:30:27
Ano, můžete použít 6V startér bez obav, vydrží to, nespálí se a navíc bude točit rychleji motorem. Má ale jednu dost velkou nevýhodu. Pokud se na něm nechá 6V spínací cívka, tak bude díky dvojnásobnému napětí mnohem razantněji vysouvat pastorek a omlátí věnec setrvačníku časem tak, že to bude nutné opravit. Věnec se musí srazit a nejprve pootočit o 90° pak později obrátit naruby a pak znovu o těch 90°na obvodu, takže než se vyhodí jako zcela zničený, jde ho použít celkem 4x, ale vždy se kvůli tomu musí vyndat motor a samotné otočení věnce na ulici také není ideální. Něco se k tomu dočtete zde [URL]
 
Pokud se ale použije na 6V startér 12V spínací cívka, tak je to bez problémů a přímo ideální, jenže těchto cívek moc není nebo nejsou příliš levné.
trabantista
28/12/2013 18:14:26
prosím poradte mi. občas ni blbne starter. mám překopávku na 12 v. múžu tam dát 6v startér?
petr
21/11/2013 13:50:56
shanim trabanta cmoby pojízdní nabidněte
petr
21/11/2013 13:49:45
ha ha moj starter zlobí
clovicek_dan
14/7/2011 17:01:21
Přiklanim se k nejjednoduší závadě a to je kontakt tlusteho kabelu na starteru. Jen s nim pohybej a bude to...
fera
14/7/2011 09:00:49
zdarvim shanim starter na trabanta 12 v kdyby nekdo mel tak mi distak dejte vedet
lukas
22/3/2010 08:49:28
mam prblem taky se starterem ani nesepne nic nejspiš je to cívkou.
habr Profil uživatele
23/11/2009 00:11:34
To kar: protože nepíšeš jaký startér a do jakého vozu, ani jestli 6 nebo 12V nebývá, než si ten svůj startér vyhledat v cenících na uvedeném odkaze [URL]
 
kar
22/11/2009 10:16:31
Ddobrý den, chtel bych se zeptat kolik asi stojí nový starter. Děkuji
Eda Profil uživatele
25/10/2007 15:52:13
Cívku nekupuj, nemusí být špatná úplně, je špatná jen trochu, dá se rozchodit. Stav se a bude fungovat.
David Demel Profil uživatele
25/10/2007 11:07:02
trochu nechápu tady toto"propojime + kábl od baterky s malým šroubem - přívod od spínačky"malý šroubek,jedná se o šroubek na spínací skrínce(ktery kontakt),nebo je myšleno spínací civka na starteru(ale tam mám konektor),na starších asi byl šroubek.
David Demel Profil uživatele
25/10/2007 10:29:24
tak jsem dneska zkusil,propojit oba šrouby na cívceM8 a točil se bezproblému.Pak jsem zkusil vyndat svíčky a posunout motor na jiné místo(kvuli věnci na setrvaku),avšak starter jen jak by cvakal,ale nesepnul.Stale prší tak jsem zvolil tento zpusob,než vymontovaní startéru.Takže to vypadá na spínací cívku.Zitra asi pojedu kupovat tuto cívku(cena 650kč),do Autotip Ostrava.
Eda Profil uživatele
23/10/2007 20:24:18
Když cívka jen klepe a nespíná, bude závada zřejmě v cívce. Vem šroubovák a propoj oba šrouby M8 na cívce startéru. Startér se musí roztočit naprázdno - bez protočení motoru. Toto je kontrola funkčností startéru.
Cívka se dá rozebrat - pozor, označ si fixem nebo barvou jak civka byla poskladaná. Je nutno páječkou odletovat vinutí cívky, když půjdou vyšroubovat metky šroubu M8 v době nouze se otočí šroub, aby čistá strana spínala ( šroub lze koupit ve starých šodovackých prodejnách).
Někdy bývá závada na startéru také ve vypáleném kontaktu ve spínací skříňce - toto se dá vezkoušet přímo na startéru tak, že propojime + kábl od baterky s malým šroubem - přívod od spínačky. Startér by se měl roztočit a točit motorem.
POZOR pokud se dotýkate + ( plusových) svorek ať nedojde ke zkratu - možnost popálení.
David Demel Profil uživatele
22/10/2007 22:54:36
jj,to by mohlo být ono,jak bude čas a hlavně počasí tak jej startér vytáhnu a podívám se na ten věnec.A pak dám vědět zda to bylo vtomhle.
Andre Profil uživatele
21/10/2007 18:14:40
Tak tak, muzou to bejt ohlodany zuby na setrvacniku v tech dvou mistech kde se dycky zastavi motor. A kdyz se to spoji s tim, ze pritahovaci magnet na starteru nevysune pastorek dostatecne, je skoro nemozny nastartovat. Sou dve moznosti - bud otocit ozubenej venec setrvacniku, a nebo vymenit starter, coz je mnohem jednodussi. Me v tomhle pripade taky pomohla vymena starteru...
Stanislav Vysloužil
20/10/2007 09:32:40
Zkus skontrolovat zuby na věnci setrvačníku(po odmontování startéra), motor se často zastaví na stejném místě a když jsou zuby vymačkané, pak nezasune úplně pastorek a nesepne spínač.
David Demel Profil uživatele
19/10/2007 16:38:12
taky mám v poslední době problém ze starterem,zapnu klíček spínací civka sepne,ale neroztočí.Až na xty pokus nastartuji(vždy).Jak jezdím častěji tak jakoby se to zlepšilo starty.Baterka je stoprocentní ,spouštěč jsem rozdělal,uhlíky dobré(chodí volně,přitlačuji),kolektor vyčištěn,volnoběžka se vysouvá volně i roztáčí(v rozebraném stavu).Mám ročník 84,a dva uhlíky na starteru.A ještě jeden dotaz,jak mají být správně připevněné uhlíky,mám je připájené přímo na plochy měděný drát(asi k vinutí).Žádný konektor ani spojení šroubkem.
mp Profil uživatele + foto
15/7/2006 20:30:30
Měl jsem podobný problém několikrát. Chyba byla ve startéru, špatný kontakt uhlíků na kostru. Byly to startéry s držáky uhlíků přinýtovanými na hliníkový štít. Stačilo odvrtat nýty a nahradit je šroubky.
 
Samozřejmě ale nejdříve vyzkoušej kontakty na cestě baterka - startér. Pokud chceš vyloučit problém ve spínací stříňce, můžeš spojit silný (+) kabel od baterky se slabým od klíčku a startér by se měl rozjet. Na spojení stačí šroubovák.
Aleš Šanda Profil uživatele
7/7/2006 16:11:51
Nebo pukud by ti kontrolky zhasly, tak muže být problém ve svorce na VN kabelu k baterce..Bude patrne volna, nebo zaoxidovana.. Je tam pak velkej prechodovej odpor
Lemra
7/7/2006 06:49:37
muzes mit take kratke uhliky ve starteru, to byl muj pripad, pasovali ze zigulika, mam 12 V, akorat trochu pokratit
Marián_Brondoš Profil uživatele
7/7/2006 00:26:38
Mne robilo presne to iste, chyba bola v uvolnenom kabliku na starteri. Nie
ten hruby, ale ten tenky. Dotiahol som svorku a mam po probleme.
Eiffel Profil uživatele
6/7/2006 22:05:09
Stává se mi, že jednou začas chci nastartovat a nic - ani kontrolky nezhasnou jako že je někde zkrat. Žduchnu ho, rozjedu a když potom startuju, vše jde normálně. Nevíte čím by to mohlo být?
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: startér zlobí

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist