1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

seřadit vzestupně/sestupně
Teploměr motoru do trabiho (30)
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
15/7/2006 00:43:30
To Pavel JHB: To iste som chcel aj ja, lenze ked som to zacal robit, nejak mi to neslo, tak som sa na to ..... , vzal som vrtacku a navrtal to priamo medzi rebra hlav :)
Pavel JHB Profil uživatele
14/7/2006 12:41:55
Ja osobne chci pouzit osvedceny nemecky postup...
Přílohy:  image4.jpg (86,0 kB)
Tomas BB, SK
14/7/2006 11:24:06
Cidlo skoda zastrcene medzi hlavou a valcom, druhy valec. Cidlo je "nastojato",kablom hore. Cidlo drzi na svojom mieste tak, ze sesthran na cidle je zastrceny do medzery hlava-valec a cele cidlo je pritlacovane tvarovo prihnutym plechom, co usmernuje vzduch okolo valca. Budik skoda, zapojeny nejak divne na dva draty. V lete po zohriati ukazuje 80-90. V zime (mam klapku) tak isto. Ak cidlo ukazuje 60, netreba spustat so syticom. Ak menej ako 40, motor je vychladly. Presne hodnoty su aj tak u kazdeho "systemu" merania ine, hlavne je odskusat pracovne body.
Beda
14/7/2006 09:03:35
Ahoj. Já jsem měl teploměr (čidlo+budík škoda) mezi hlavou a žebry 2 válce, zezadu v zadním krytu. Pokud se čidlo nedotýká žebrování, měříte teplotu okolo proudícího vzduchu a celý komplet je úplně zbytečný, protože naměří velmi malé rozdíly i v horkém létě. Už jen umístění čidla je otázkou samou o sobě. První válec je "prý" vždy lépe chlazen okolo proudícím vzduchem. Pokud čidlo slouží k prevenci přehřátí v létě, mělo by být na "nejteplejším" místě motoru. Celý tento problém je plný teoretických otázek a již jen volba řešení - např elektrický teploměr versus lihový teploměr se stejným umístěním čidla vedle k dosti odlišným výsledkům.
Pokud si pamatuji z praxe , elektrika max. naměřila v horku něco kolem 105 stupňů, líh něco ke 120 stupňům. P.S. Fotky mé realizace by měl mít Ivosh někde ve své DB. Ahoj a ať vám to prdí....
Radim S.
13/7/2006 21:38:51
Ja jsem dal to cidlo mezi valce do zeber. ukazuje to pri zahrati 80 stupnu po rovince. Do kopce to leze aji na 100 C
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
13/7/2006 17:08:45
Tak cidlo som umietnil. Uvidime ako sa to bude spravat...
Přílohy:  1.jpg (71,4 kB)
Vašek D.
9/7/2006 12:02:10
Já bych zkusil to čidlo umístit do toho odendavacího zadního krycího plechu motoru, někam do horní třetiny toho plechu. Tam by se při motoru zahřátém na provozní teplotu mohly vyskytovat teploty kolem 90°C. Plánuju instalaci teploměru, ale zatím jsem to nestihl. Až budu mít nějaké zkušenosti, tak určitě dám vědět.
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
8/7/2006 20:23:29
Mam dotaz. Uz tyzden experimentujem, kam do Trabiho umiestnit cidlo teplomeru tak, aby to ukazovalo skutocnu (alebo aspon dostatocne presnu) teplotu. Ten navod podla E.Preuscha ma moc za srdce nechytil. Co vy na to? Teplomer mam klasicky Skodovacky + cidlo tiez.
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
7/7/2006 19:03:26
Ten teplomer o ktorom pisal crowack som videl na vlastne oci v jednom DeLuxe teraz na zraze v Nitre. Vyzeral uplne rovnako ako palivomer, akurat mal napis TEMPERATUR. Vyzeral uplne origo, ako keby tam bol od vyroby, ale o tom pochybujem. Bohuzial nemam foto, ale s dotycnym clovekom sa poznam a na najblizsom zraze to urcite zdokumentujem.
crowack Profil uživatele
26/6/2006 23:15:37
jo, skener odešel do věčnejch lovišť, tak snad jindy, aspoň ty SM pořádně prolezu, a pak to udělám naráz....
crowack Profil uživatele
26/6/2006 23:14:02
wow, to se musim podivat do multikáry...prostě lautr ten samej, jak palivoměr, akorát temperatur. čalounem sem myslel "koženku?" kterou je polepenej plech palubky...
já fakt myslel, že to tam bylo origoš....
Vašek D. Profil uživatele + foto
9/6/2006 09:57:07
Ivosh měl pravdu, je to teploměr z Multikáry. Včera jsem ho v ní na vlastní oči viděl:-)
Tomáš Kotek Profil uživatele + foto
30/5/2006 16:21:10
TO Vašek D: Tento teploměr mám doma. Jen pro informaci - tento teploměr je něco jako na principu bimetalu. Není elektrický. Na stejném principu je i teploměr u W311tky. Ale z čeho je konkrétně tento budík nevím.
Ivosh Profil uživatele + foto
30/5/2006 07:23:39
> muselo to být originál příslušenství nebo tak, protože nejevil známky
> nějakého "fušerství" nebo amatérismu
 
Myslím, že Češi jsou šikovní a není problém to udělat tak, aby to vypadalo
jako z fabriky.
 
> čalounění zalemováno okolo díry
 
Čalounění? Trabant přece na palubce okolo budíků nikdy žádný čaloun neměl.
:-)
 
> Během dvou dní bych to mohl naskenovat a poskytnout zde. Nevím ovšem jak
> přesně by to bylo nejvýhodnější.
 
Až to budeš mít a pokud bude toho hodně, pošli zprávu na info@trabant.cz,
domluvíme se, jak to přenést na server. A pak se uvidí podle rozsahu, zda
bude vhodné z toho udělat článek nebo jen to uvést v diskuzním fóru.
 
Jinak zabudování DDR teploměru je popsáno důkladně i s klapkou v "Jezdíme
Trabantem" od E. Preusche. Viz sekce literatura.
crowack Profil uživatele
29/5/2006 19:37:32
jo, hrabal jsem se ve starejch číslech SM a narazil jsem na návod, jak do trabanta teploměr zabudovat, je to číslo 16/75. Momentálně nemám skener, ale během dvou dní bych to mohl naskenovat a poskytnout zde. Nevím ovšem jak přesně by to bylo nejvýhodnější, prosím o radu. Jo a omlouvám se za změnu - Ondřej K. jsem si přepsal na nick, který používám - crowack. S tím článkem jde o to, kam čidlo umístit a odskoušené ukazované hodnoty na teploměru (kdy se motor začíná přehřívat, od které teploty je třeba zapnout sytič a podobně). Zde se sice doporučuje jakýsi jugoslávský tlakový teploměr, ale způsob umístění sondy a měřené hodnoty by mohly posloužit i někomu, kdo si chce zabudovat do 12V teploměr ze škodovky, teploměry z wartburgu a podobně
crowack Profil uživatele
29/5/2006 19:26:18
Zvláštní věc... Děda si ho tam nedával, protože jezdil pomalu i s vyčištěním karburátoru do servisu, podotýkám, že teploměr vypadal úplně stejně jako palivoměr, jenom měl místo krafstoff napsáno temperatur (originálně, tedy ručičkový, žádné diody). Uznávám, je tedy možné, že byl dodatečně montovaný, ale muselo to být originál příslušenství nebo tak, protože nejevil známky nějakého "fušerství" nebo amatérismu (díra do palubky nebyla dodělávaná, čalounění zalemováno okolo díry, vedly do toho dráty který vypadaly stejně jako ve zbytku auta). Škoda že nevím, kde je už trábošovi konec, stálo by za to definitivně zjistit, co je to zač.
Pavel JHB Profil uživatele
24/5/2006 21:31:22
Ivos> Ano, je to tak teplomer tam nikdy nebyl, ani neni nijak zadny dil pro
montaz teplomeru uspusoben,
Ivosh Profil uživatele + foto
24/5/2006 13:05:34
DDR palivomer a teplomet (rucickovy) vypadal prakticky shodne.
Vašek D.
24/5/2006 12:13:03
To Ondřej K. : A ten teploměr byl předpokládám ručičkový, když píšeš, že se podobal palivoměru. Anebo to byl upravený ukazatel KMVA do režimu teploty (to totiž jde poměrně snadno) - tj. podobný přístroj jako diodový otáčkoměr?
petr
24/5/2006 09:58:54
15 let jsem trabanty dělal v servisu a žádný neměl teploměr takže kutil děda si ho tam dal
Ivosh Profil uživatele + foto
24/5/2006 07:22:13
> Ale to hlavní-do trába se teploměr montoval a basta. Kdy a jak dlouho
> nevím, ale byl tam a byl origo.
 
Sériově nemontoval, věř mi. To, že ho tam měl Tvůj děda, bych nebral moc
jako důkaz. Palivoměr ano, ten se tam dával jeden čas, poměrně krátce. Ale
teploměr ne. Vsadil bych na 100 % na dodatečnou montáž.
Ondřej Kraváček Profil uživatele
23/5/2006 18:03:06
>Nene, do traboska teplomer nikdy tovarne nesel.
tak to bych netvrdil. Na některých stránkách (asi i tady) jsem viděl trábiky s palivoměrem. Děda měl kombíka snad z 77nebo nějak tak a úplně stejnej budík jako palivoměr v něm byl, akorát na něm bylo napsáno "Temperatur". Nefungoval. Moc jsem to tehdy nestudoval, ale domnívám se, že tam byl termistor (a k budíku vedly dráty). Byl sem tehdy mladej a hloupej a trabanta zničil na kros a pak prodal. Na jeho papírech má teď děda 12Vlimuzínu s ebzou. Ale to hlavní-do trába se teploměr montoval a basta. Kdy a jak dlouho nevím, ale byl tam a byl origo.
Pavel JHB Profil uživatele
23/5/2006 16:21:02
Priletovani je bez problemu. U takovychto akci se to dela tak, ze oletujes a prohrejes dil, kteremu to nevadi a pakk jen vsadis ten "haklivej", kterej musi byt samozrejme radne ocisten a potren pastou (ja pouzivam original NDR Lotfett)
Vašek D.
23/5/2006 14:56:48
Ten originál návod je zajímavý, teploměr u W funguje stejně jako u Š120. Akorát se trochu bojím, že při napajování čidla do upraveného šroubu se tou teplotou při pájení ten termistor zničí. Ale asi to jde. Ten mnou nafocený teploměr není na elektriku, ale je to vpodstatě barometr, kde čidlo teploty je váleček s médiem a k budíku vede v husím krku kapilára. Za tip s multikárou děkuju, soused ji má, tak se ho zeptám:-).
Pavel JHB Profil uživatele
23/5/2006 10:48:50
Montovan opravdu nebyl, jaK pise Ivos, daval se z W, na zadni sroub valce se
z mos. sroubu M10 vytocila redukce a do ni zaletovalo cidlo. Aby to nelhalo
bylo treba zmenit odporem rozsah stupnice. Ten nemesky s vodorovnou stupnici
je do IFY, zemedelskejch rezacek atp.
Přílohy:  image4.jpg (86,0 kB)
na začátek předchozí  1 | 2  další další

Odepsat na: Teploměr motoru do trabiho

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist