1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

seřadit vzestupně/sestupně
Cim prilepit duroplast. (27)
Ervín
29/9/2014 21:38:58
Před léty jsem koupil F Uno s díravým zadním nárazníkem.Nikde mi to nechtěli opravit.Podlepil jsem díru Chemoprénovým lepidlem alobalem a zatmelil karosářským polyesterovým tmelem,dvakrát.Tento tmel je nutné nechat vyzrát dost dlouho.návod není přesný,při broušení se musí jemně sprašovat.Poškozené místo jsem napustil ředěným autolakem,jen opravenou plochu.Okolí jsem přebrousil smirkem 400 a celý nárazník přestříkal sprejem na plasty.Poté následoval černý matný sprej -pokaždé byl přebroušen smirkem 600 a nakonec byl celý nárazník přestříkán transparentním sprejem -2x.Používání barev ve spreji ale vyžaduje cit a každé balení jiný postup,nikdy se nesnažím o okamžitý výsledek,je to proces.Protože v té době byly tyto náhradní díly pouze v originále,byly drahé.Mně stál naprosto "nový" nárazník 300 Kč a vydržel bez údržby 10 let!
David Demel Profil uživatele
31/8/2008 23:13:49
díky všem za rady,jestli zitra vyjde čas tak to pujdu zalepit.
Pavel JHB Profil uživatele
31/8/2008 20:14:05
Pouzij NHP Epoxy, prasklinu prebrus flexkou, rozmichej lepidlo, nahrej cast
horkovzduskou (potece jako voda), mazni ho do spary, pak vem silonovej
tkaloun a prosyt ho do prebrusu. Nakonec to pretahni izolepou, at nestejka a
navic mas rovnou plochu s minimem brouseni. Takto mam dolepenej blatnik, jiz
pri prilepeni natupo to nebylo mozne odlomit ani kombinackama. Lepidlo si
kup male baleni, nebo si ho pujc od nejakeho modelare, potebujes trosku,
stedni baleni stoji cca 400,- !!!
habr Profil uživatele
31/8/2008 15:43:35
Vhodné by bylo, pokud by jsi měl laminovací soupravu na opravu kajaků. Nepoužiješ plech ale plátno a epoxidem zatáhneš i vybroušenou spáru. Aby pryskyřice do zaschnutí nestékala, je možné opravené místo přelepit širokou izolepou, po jejím sundání je povrch hladký s minimem broušení. Pokud laminovací soupravu nemáš nebo neseženeš, můžeš použít dvousložkový karosářský černý (ne potravinářský bílý) tmel s názvem EPROSIN T3 - pokud se ještě dělá a prodává. Již mnoho let jsem nic nelepil, takže nabídku současných obchodů neznám.
David Demel Profil uživatele
31/8/2008 08:30:57
mám dotaz ohledně prasklin(trhlin) na blatníku.Jaké lepidlo použít pro opravu.Nejedná se o přilepení blatníku.Co jsem se dočetl tak je třeba odvrtat díru na konci praskliny,potom vybrusit žlabek,podlepit plechem o tlouštce 0,5-0,8mm a potom nanést lepidlo do vybroušeného žlabku s převýšením 1mm.Ale jaké lepidlo použít zde není.Díky za rady.
vojtěch K Profil uživatele + foto
31/12/2007 17:34:42
sorry příspěvek trochu mimo nečetl jsem to předtím pur-ko nejde vařit
rendy Profil uživatele + foto
31/12/2007 17:32:35
pokud je to aspon trochu svařitelnej plast tak svaření je nejlepší řešení udělají ti to někde kde spravujou motorky nebo přímo v servisu. já osobně mám LAJSTERKU a nárazníků jsem svařil kupy i kapot na motorky a nikdy žádnej problém nebyl nejhorší je při svařování sehnat stejnej plast jako drát kterej se naváže se svařovaným dílcem
xyz
31/12/2007 17:23:15
Konkrétně je to nárazník na Mondeo ST200 a originál novej stojí cca 8000,- a v replice ho nedelají, teda dělají v laminátu, ale ten stojí stejně 4-5t. a kvaita nic moc. Pokud se to dá něčím slepit tak si to hravě slepím sám, ale potřebuju vědět čím..... zatím díky!
Pavel JHB Profil uživatele
31/12/2007 15:40:25
Chtelo by to aby se ozval Vasek, to je chemik, ja budu mozna mlzit.
Kazdopadne pokud si pamatuji, tak PUR je PolyURetan. Svarit by mel jit
akorat musi byt jina tycka. Lepeni v pripade narazniku ma cenu akorat u
veeelmi drahejch protoze lepidlo je drahe + k tomu jeste misici nastavec,
kterej spolkne spousu lepidla. Pokud chces vedet cim, bylo by lepsi rict co
je to za auto + priblizny r.v. Zeptam se ti kamarada, trerej se zabyva
svarenim + lepenim plastu. Na Fiatu Ritmo Abarth mi ale ulomilo debilni dite
kopacakem spojler (nehet) a na tom stroskotal. Nakonec pomohl stredni
vterinak + HVP aktivator.
xyz
31/12/2007 15:07:27
Zdravím, chtěl bych se zeptat, jsem absolutní laik v názvech plastů, mám na autě nárazník kterej je prý z materiálu PUR - což nevim co znamená, jen vím že mi řekli že to nejde svařovatjako ABS ale musí se to lepit. Víte někdo jaké lepidlo se na to používá ? případný název výrobku a výrobce by mi velice pomohl. děkuji
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
5/3/2007 11:05:31
Jedine laminat. Na to uz cokolvek...ak das priamo na kasnu tmel, casom popraska.
mp Profil uživatele + foto
5/3/2007 10:22:52
Rušil někdo z vás ozdobné hliníkové lišty na karoserii? Čím jste tmelili mezery, aby tmel nepopraskal?
Dan Profil uživatele + foto
12/5/2006 15:41:25
Tak jsem se v ramci vyzkumu zkamaradil s polovinou drogistu v Praze :) Vysledkem debat je, ze jsem nakonec koupil polyuretanove montazni lepidlo. Drzi velice dobre (to jsem si vyzkousel a soude podle toho, jak sly dily "oloupat" z karoserie, lip nez puvodni pryskyrice) a je soucasne mirne pruzne, takze by melo tlumit vibrace a nemelo praskat.
Nanasi se stejne jako silikonove tmely, takze se s nim bude lip delat. Pouziju ho v mistech, kde byla pryskyrice, kde byl meky tmel, dam pretiratelny pruzny tmel. Doufam, ze to bude fungovat. At ziji kosmicke materialy :)
Dan Profil uživatele + foto
12/5/2006 10:39:20
No teda, tak je vsechno jinak. Ale ono na tom krouceni neco bude. Dvere jsou bez duroplastoveho dilu ohebne jak z papiru, takze verim, ze podobne muze pracovat cela karoserie. Takze klasicky epoxid a balik sverek. Vyrazim do obchodu, snad sezenu nejake velke baleni.
Ivosh Profil uživatele + foto
12/5/2006 10:16:40
Tož sem děcka prošmejdil starou odpočívající databázi Nostalgia Klubu a
našel jsem k lepení duroplastu na skelet tyto příspěvky:
 
[Michal UOB]
Lze lepit duroplastové díly ke karoserii silikonovým tmelem, nebo existuje
něco lepšího";
 
[habr]
To Michal UOB> duroplasty lze lepit i silikonem, ale nedělej to. Výrobce by
si také jistě usnadnil práci a snížil náklady na výrobu tím, že by celý
obvod lepil na šedý netuhnoucí tmel a nikoliv pouze vodorovné spoje. Asi k
tomu je nějaký důvod. Je, a velmi pádný! Sama karoserie, tedy kovový skelet,
nemá nijak oslňující tuhost, teprve až nalepením duroplastů se karoserie
vyztuží a zpevní. Proto všechny svislé spoje jsou výrobcem lepeny na
pryskyřici a všechny vodorovné (včetně střechy) jsou na pružný tmel. Tím je
zaručena tuhost karoserie a zároveň ale je zachována i jistá pružnost, nutná
zejména pro jízdu v náklonu, v příčném svahu, při přejíždění překážek
(obrubníky a pod.), při rozjezdu a brždění. Pokud bude vše na tvrdé
pryskyřici, spoje popraskají a plasty se uvolní (bývá to dost často k vidění
pokud jedeš za takovým vozem) a pokud budou naopak pouze na pružném lepidle,
karoserie se bude vlnit, nepůjdou zavírat dveře a vyjímečně mohou v extrémní
situaci dokonce vypadnout přední nebo zadní okno u limuzíny. V minulosti se
v ČSSR používal ze stavebníctví "získaný" šedý netuhnoucí elastický tmel
mezi panely (Butylplast nebo Bitumel lidově zvaný sloní hovno) k lepení
vodorovnému a ke svislému byl výborný dvousložkový černý Eprosin T03. Ten je
k dostání i nyní, mohu doporučit, ovšem ne bílý, je určen pro potravinářství
a má nevhodné vlastnosti - včetně ceny. K vodorovnému lepení lze použít
moderní silikonový tmel, ale měl by být přetíratelný, jinak vůz nelze
uspokojivě nalakovat!! Na to pozor, je potřeba důkladně zvážit který z
nabídky tmelů je ten vhodný. Zde dochází k vývoji dost rychle, proto nemohu
poradit konkrétní značku a typ. ";
 
[Pavel JHB]
Na lepeni plastu pouzivam tmel (patronu) urceny k lepeni plastu na
karoserie, dela se asi v 4 barvach ma vlastnosti podobne jako tmel na lepeni
celnich skel, ale cca 1/3 ceny. Medvedincem a silikonem bych nic nelepil,
pro toze lepy typu medvedinec nikdy nic prakticky neprilepi!!. Silikon je
zase kysely a vyborne podporuje korozi kovovych dilu. Pokud tento obyc.
tmel, tak akrylatovy, ktery je prelakovatelny.";
 
[bumerang]
to Andre : Lepení duroplastu momentálně řeším. Z moudrých knih vyčteno, že
se lepilo dvousložkovým lepidlem : Epilox egk19( plnidlo) a AH5 (tužidlo).
U nás ovšem tyto produkty neexistují a alternativou je buď EPOXY 1200 a nebo
Eprosin T 03. Jinak horní část blatníků je přišroubována zápustnými šrouby
třeba DIN 7972 s drážkou a mezi duroplastem a kostrou je netvrdnoucí tmel.
Tenhle postup se praktikuje ještě na spodní hraně. Jinak ostatní je vše
přilepeno. Jestě k tomu lepidlu : Je dobrý mít nějaké svěrky protože to
tvrdne cca. 24 hodin. ";
 
[Julo Klein]
Bumerang: Skus pouzit SPU-20 od PPG. Jedna pixla stoji cca 300.- SK, ale
stoji to za to. Aj po vytvrdnuti si zachovava pruznost a je prelakovatelna.
Velmi lachko sa s nou pracuje. Zaroven funguje ako lepidlo+tmel. Ma sa
vyuzivat hlavne na zvarane a lepene spoje, kde nastava pnutie. Ja ju
pouzivam na celom aute a som maximalne spokojny. Daj si ale pozor, aby po
vytvrdnutí si dokonale orezal vsetok prebytok. Nesmie ti nic trcat.
Najidealnejsie je este pri nanasani odstanit vsetko, co tam nepatri. Nesmie
ti ostat ani jemny film na vedlajsich dieloch. Ten po prelakovanie - kedze
je stale pruzny, nedrzi na dieloch dokonale a casom sa aj s farbou odlepi.
Inak je to super vec. Trabi je uz rok a pol po prelakovani a ziadna
puklina.";
 
[Pavel JHB]
Andre> k tomu lepeni duroplastu:
1./ Uz jsem to tu psal cca 5x
2./ Je obcas dobry projet DF kus nazpet, na tvoji omluvu - skoda, ze neni
mozno v DB nejak alespon jednoduse hledat (zkusme ukecat Ivose :-D)
Takze moje osvedcena metoda za pouziti jiz novych, ne pravekych technologii
(pise se rok 2004) a to naposledy :-)))
Potreby: NHP epoxyd nejpomalejsi = 3h (kazda modelarska prodejna, naleni od
pidi az po pomerne velke), rozbruska, nebo hrubej smirek, silonovy tkaloun
do monterek, izolepu, sroubky na krizak povrchove upravene (kazdej kovomat),
lepidlo na lepeni plastovych list a doplnku na auta.
Postup: Ocistis, odmastis obrousis poskozeniny atp (ja prostavoval predni
blatnik o 1cm), spasujes co nejlepe, rozdelas epoxy, slepis a zvenku
prelepis izolepou, aby ti to nestekalo a nemel jsi pometlanej velkej kus
(moc prace pri brouseni). Samozrejme to musis nejak fixovat, aby to drzelo v
te spravne podobe.
Po 24h prebrousis venek smirglem, vnitrek vezmes rozbruskou, tak aby byla
spara lehce podbrousena. Rozdelas epoxy a opet prebrousenou sparu rematlas a
prilozis tkaloun. Pro tuto operaci je dobre si pomoc horkovzduskou nebo
fenem, epoxy na chvili zridne. Pracujes jako s laminatem, tzn neperes tam
moc lepidla, jen prosytis. Tim dostanes za 24h uvnit rovnej povrch, kde
muzes maximalne strhnout nejake chlupy a netreba dalsi upravy. Zvrchu to umi
kazdej... :-D
Montaz provadim tak aby odpovidala pokud mozno originalu. Tzn sroubuju
sroubkama shodne velikosti ale na krizak (akusroubovakem), predem je namacim
do resistinu Car, pak jdou vytocit i za sto let. Blatnik lepim tmelem.
Predem je dobre si vse napasovat, protoze jak znamo u trabiho co kus to
original.
Jeste jeden dodatek nyty shodne s originalnimi (blatniky zasterky) lze
sehnat v kazdem calounictvi, mackam je sikovkama pres kusy silneho plechu
nic lepsiho me zatim nenapadlo.";
Dan Profil uživatele + foto
12/5/2006 09:49:33
Jen mne jste napalo, kdyz uz to tu resime. Ma smysl pouzit na spoje sedlarske nyty, nebo staci klasicke trhaci? Mam pocit, ze by mohly drzet lip, ale z nejakeho duvodu je asi nepouzivali.
Dan Profil uživatele + foto
12/5/2006 09:41:01
Nakonec jsem dospel k tomu samemu, co Bert2. Oloupal co nedrzi, natrel dosedaci plochy poctive barvou (koupil jsem specialni antikorozni) a hodlam to prilepit. Jen jsem misto univerzalniho silikonu sehnal silikonovy lepidlotmel, melo by to lip drzet. Pokud ale nekde najdete onen zminovany stary navod, byl bych rad, jeste jsem to neprilepil.
Bert2 Profil uživatele
11/5/2006 15:53:45
Čau, koupil jsem dvě kartuše univerzálního silikonu, starý zbytky uvolněý "ňáký" hmoty jsem oloupal /co pořádně nedrželo, pak jsem spoje na horním podběhu, na boku a dole natřel pořádně základovkou, pak vrchní barvou - tím jsem snad dosáhl čistoty //natíral jsem i blatník// pak udělal housenku za silikonu /kde byla díra, tak tam pěkně navrstvil/ , ... sesadil ..... sešrouboval..... po zaschnutí pěkně oříz .... a už jezdím cca 2 roky a pohoda, nic to nedělá a naopak si myslím, že je to lepší něž ňákej jinej tmel, protože to hodně odpuzuje vodu - koroze..
Ivosh Profil uživatele + foto
11/5/2006 10:00:11
No, jo, ale ty jsi psal "na tomto foru". Nostalgia byla jine forum. :-)
Pavel JHB Profil uživatele
11/5/2006 09:51:06
Ivos> Na 99.9% na nostalgii, novej www je moc mlad :-))
VlaVla Profil uživatele + foto
11/5/2006 09:49:16
Ja myslím, že to bylo ještě na nostalgii, psal to tuším habr, minimálně se do té diskuze zapojoval, a hlavní vtip spočíval v tom, že na vodorovné spoje se používal jiný tmel než na svislé a bylo to tam dokonce hezky zdůvodněno.
Ivosh Profil uživatele + foto
11/5/2006 09:17:54
Pavle, bylo to na tomto nebo na nekdejsi Nostalgii? Pokud na nostalgii,
zkusil bych to najit a udelat reprizu.
Pavel JHB Profil uživatele
11/5/2006 09:13:15
Dan>hledal jsi spatne, celej postup jem kdysi v tomto DF na zaklade
nekolikati prani popisoval vcetne typu lepidel. Znova to nemuzu
reprodukovat, neb nemam na psani strankovych navodu cas a hlavne si
nepamatuji, cim jsem to delal ;-)
Pavel JHB Profil uživatele
11/5/2006 08:51:25
Prilepit cokoliv panelakovym tmelem je to nejhorsi co muzes udelat, blatnik
se tim totiz neprilepi, spoj je gumovej. Nemci pouzivaji nejaky
akrylatosilikonovy tmel, ktery ale schne 24 hod. a po tu dobu musi byt dill
prisvorkovan asi tisicem svorek. U nas je asi idealni pouzit primo tmel na
lepeni plastu na plech, nebo tmel na lepeni oken, ktery je ale podstatne
drazsi. Nejsem si ani 100% jist tim body999, protoze to je IMHO sparovy
tmel. Bude to fungovat, ale zasychat bude radove mesice a do te doby by se
nemely spoje namahat. Kazdopadne je to ale tisickrat lepsi reseni nez
medvedinec.
petr
10/5/2006 09:03:30
Přilep to tmelem co se používal na tmelení paneláků
na začátek předchozí  1 | 2  další další

Odepsat na: Cim prilepit duroplast.

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist