1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

** bez názvu (250)
Vrbis
27/9/2005 08:29:27
To Pavel ... pokud to najdeš, napiš v jakém AR to bylo .... mám většinu v el. podobě ... tak ti to pošlu ... ad snímání otáček ... jemné seřízení by se dalo udělat pomocí nastavení dělícího poměru v mCPU přes nějaký LCD panel s menu nebo pomocí RS232 či USB rozhraní a ovládací SW
Ing._Július_Klein
27/9/2005 08:02:15
To Pavel Marek: Vdaka za ochotu budem rad ak sa to podari.
 
Uvazoval som nad roznymi spôsobmi merania spotreby. Kedze je problem zohnat
prietokovy merac, uvazoval som o vyrobe. Ako napresnejsie sa mi zda pouzitie
mechaniky zo starej PC mysky. Je tam vlastne dierovane kolecko a svetelna
zavora, ktora snima impulzi. Kedze sa jedna o svetelnu zavoru, kompletna
elektronika moze byt mimo dosahu benzinu co je velmi podstatne. Dierovany
snimac je na vlastnej odke, ku ktorej by sa dala pripevnit vrtulka alebo
nieco podobne, pretoze pochybujem, ze by samotne dierovane kolecko tocil
prietok benzinu. Ma to dostatocnu citlivost, len to poskladat a sfunkcnit.
Teoreticky by to nemal byt problem, ale prax.....
Pavel JHB Profil uživatele
26/9/2005 22:48:25
Ing. Július Klein> Poslednich pet let je proklate malo, ja prestal brat
amaro r. 1981, pak jsem tu i onde neco koupil do cca r1986. Pokusim se
pohledat na pude, oskenuji... Je treba se ale pripominat mailem, na ty se
snazim vzdy odpovedet. Nejsem si ale jist vysledkem, pred cca rokem jsem
delal cistku, mozna, ze padlo za vlast.
Pavel JHB Profil uživatele
26/9/2005 22:45:17
Ono to neni tak jednoduche. Pokusim se popsat proc...
Prvni problem je to, ze vystup z prevodovky keca (velikost pneu, ojetost
atd).
Druhy problem je, ze pokud se pouzije mezikus, tak vychazi dost dlouhej, u
W353 to jde, ale v trabim neni misto.
Do S1000 jsem to dodelaval primo dovnitr.
Idealni je proto pouzit orig mezikus Halda, ale zase se vyprci nahon (tecko
ma delku cca15cm). Muzes ale presne nastavit presne. Dal akorat opet musis
dobastlit snimac.
Reseni dovnitr tacho je dost problematicke, bud muzes snimat primo otacky
nahonu a delit tusim 9, nebo desitkovy mereni. Oboji se dost pracne dodelava
z pohledu mechanickeho. (mech.reseni uvnitr tacho + nedostatek mista).
Pro pouziti soutezi to ale staci. Na mereni spotreby by to ale chtelo neco
presnejsiho, spolehliveho a hlavne seriditelneho (idealne elektronicky)
Orig reseni v AR bralo tusim pulzy z 1/2 obarvene poloosy, coz je taky
reseni na ho...
Mikuš TN
26/9/2005 22:28:51
Veľmi zaujímavé téma bol, by som rád keby ste sa ako odborníci dopracovali k konkrétnemu výsledku funkčnému ja čoby radioamatér čo som si v rámci pionerskeho krúžku postavil dvojlampovku /hrala/ si myslím že stojí za zváženie Pavlov návrh snímať to niekde od tachometra
peky
26/9/2005 20:17:07
to JULO 600: ´tiež sa mi dostal do rúk katalog GRADA a je to tam, čierne na bielom... tak sa asi bude na čo tešiť.. (niečo možno podobné som videl vo Švédsku (!!!) vo švédčine..)
Vrbis
26/9/2005 17:51:20
Snímaní rychlosti je řešitelné jednoduše.... mám takový zařízení, který se montuje na místo původního bowdenu ... snímá otáčky pomocí hallova snímače ... jedna nevýhoda ... nedá se poté použít normální tachometr, ale pouze digitální ... řešením by mohlo být varobení jakéhosi mezikusu, který by se montoval mezi současné lanko ... nebo to udělat podle návodu k tomu budíku pro 1.1 .... viz. URL z níže uvedeného příspěvku
HaD
26/9/2005 16:08:42
Ing._Július_Klein > Jak bys chtěl snímat otáčky z bovdenu? Ten se nehýbe (sice to je stočený drát, ale závity nejsou odizolované), jen to lanko uvnitř a z toho to podle mě nepujde.
Ing._Július_Klein
26/9/2005 08:34:28
So snimanim aktualnej rychlosti by nemal byt problem. Je mozne viacero
moznosti, no podla mna je najlepsie bezkontaktne snimanie. Bouden od
prevodovky k tachometru mozeme vnimat ako cievku vytvarajúcu
elektromagneticke pole. Postaci teda, zjednodusene, obtocit kabel okolo
boudenu a snimat namerane hodnoty. Je potrebne zobar suciastok ale je to
spolahlive a presne.
 
To Pavel Marek: nevies si spomenut, ktore cislo to bolo toho AMARA? Mam doma
poslednych 5 rokov a celok na CD. Len kde to bolo?
HaD
25/9/2005 19:25:25
Pavel JHB > to jo, snímání by byl problém, snad by šlo použít jako inspirace ty fotky, co jsou na stránkách "nového" provedení - rozebrat tachometr a tam to nabastlit... bylo by to jednodušší, než dělat nějaký mezičlen mezi náhon tachometru a tachometr nebo převodovku.
Pavel JHB Profil uživatele
25/9/2005 17:14:30
DaD>Vim, prislusne Amaro mam jeste nekde doma :-)) Nejhorsi je to, ze se
musi vzdy dobastlit nejake snimani rychlosti. Z dob, kdy jsem jesdil BOAS a
nasledne AOS vim, ze to je temer neresitelne. Podle slov autora se zel
situace po desitkach let moc nezlepsila...
HaD
25/9/2005 16:18:33
Pavel JHB > Kdysi byl v elektrotechnických časopisech návod na stavbu takovéhoto zařízení, jen to mělo jednoduší displej (jen 3 nebo 4 čísla), funkce byly podobné (aktuální, průměrná rychost, ujeté km za den, km celkem, obsah nádrže, okamžitá a průměrná spotřeba, v jednom případě i zvukové varování při překročení povolené rychlosti 60/90/130km/h), jen se přepinaly ručně. V jednom případě bylo použito průtokové čidlo z wartburgu, v druhém případě byl návod na výrobu vlastního. Byla by to dobrá frajeřina i užitečný doplněk do Trabanta...
Pavel JHB Profil uživatele
25/9/2005 11:01:51
Palubni pocitac: [URL]
Konecne neco, co mne upoutalo vic nez blikaci svetla za 2500,- :-D
VlaVla Profil uživatele + foto
20/9/2005 17:38:58
Tak Grada je rychlejší než jsem čekal :-) takže tu máme odpověď, cituji "Vámi dotazovaná kniha "Trabant" vyjde na přelomu listopad/prosinec letošního roku." Pátráním po autorovi jsem zjistil, že má na svém kontě řadu knih s motoristickou tématikou a minimálně v sedmdesátých a osmdesátých letech psal do tehdejších motoristických časopisů.
VlaVla Profil uživatele + foto
20/9/2005 17:15:13
Díky Julo za zprávu. Poslal jsem dotaz ohledně data vydání do Grady. Snad se ozvou.
julo600 Profil uživatele + foto
20/9/2005 16:56:01
takyto inzerat sa vcera objavil na nete: Cena: 4000kc prodam motor na trabant 601 ma 2 samostatne karburatory primo na valcich snizene hlavy odlehceny setrvacnik el.chlazeni a dalsi upravy je plne funkcni udajne dobova uprava na tehdejsi automobilove souteze
17.09.2005 Tel: 731846923
julo600 Profil uživatele + foto
20/9/2005 16:53:14
takze opisujem z katalogu:
nazov knihy: Trabant
autor: Jan Tuček
na obale knihy Trabat 601 sivej farby (nemam scaner) z r. cca 1965, a napisane: historie, vyvoj, technika, sport
Dalej pod obrazkom obalu uvedene:
Malý vuz s dvoudobym dvouvalcem a karoserii z tvrzeneho plastu Duroplast vznikl ve 2. pol. 50. let v NDR jako z nouze cnost. Za tri desetileti az neuveritelne sluzby i posmesku se stal legendou. 22x17cm, pevna vazba, asi 120 stran, cca229 Kcs, 349 Sk, ISBN 80-247-1288-1 (bez datumu predpokladaneho vydania)
VlaVla Profil uživatele + foto
20/9/2005 15:30:24
Tak to je dost zajímavé. Je v tom katalogu nějaké bližší info? Datum vydání, autor, anotace apod?
julo600 Profil uživatele + foto
20/9/2005 15:19:36
Ahojte, ja len tak pomimo: prave sa mi dostal do ruk katalog Grada, planuju vydat knizku Trabant 601, na webe som to nevidel, ale v tlacenom katalogu to avizuju. Takze po dllllhej dobe nieco nove(?) o Trabantoch knizne.
Luboš Hybner Profil uživatele
8/8/2005 23:11:49
Nazdar kocouři jsem novým a zároveň velkým příznivcem vozů trabant.Zajímám se o úpravy vozů trabant na rally.Pokuď máte nějaké dotazy, ptejte se.Rád všem odpovím.
Honza Cimr Profil uživatele + foto
27/7/2005 11:09:21
rekni mi jaky telefon mas a ja ti reknu, kde je nabijecka...
 
;o)
Ivosh Profil uživatele + foto
27/7/2005 07:30:37
Prosím člověka, který na tomto fóru vystupuje jako KArel (a je bubeníkem
:-)), aby mne kontaktoval přes e-mail, mám pro něj myslím velmi zajímavou
informaci. Telefonicky ne, ode dnešního rána hledám nabíječku na telefon.
:-) Díky, sorry všem za off-topic.
Pavel JHB Profil uživatele
18/7/2005 10:27:24
Ivos> ne IMHO to byl u 601 nejakej sonderwunsch a je to dodelavany. Prasecka
prace, centimetr zadna mira. Mel jsem to na trabiku z NDR.
Ivosh Profil uživatele + foto
18/7/2005 09:49:15
Bylo to svého času na trabiteam.xor.cz. Bohužel ten web je už mrtvý, takže
kdyby to měl někdo doma v archívu...
 
Ještě doplním Pavla -- u T600 se čalounění kromě materiálu liší v tom, že
jde ZA stropní hranu, u T601 PŘED stropní hranu. Tzn. že u T601 jsou kryty i
sloupky. Dále u T600 jsou v originále navařené z druhé strany stropní hrany
takové trubičky, do kterých se zasunuje drátěná výztuha čalounu, aby to
drželo. Nevíte, jestli to mají v originále i T601 z továrny čalouněné?
Pavel JHB Profil uživatele
18/7/2005 09:38:05
Kdysi to po me nekdo chtel, tak jsem to dal na DF a pak se to na nejakem
webu objevilo jako jejich clanek, vcetne vsech mych preklepu :-)) Nekde to
mam zmerene, kdyztak to mohu zmerit a napsat znova, akorat bude trosku
problem se "zamerenim" kastle.
Ma to jeden hacek, od zacatku prazdnin marodim, ted uz jsem se trosku zmotal
a musim do konce tydne udelat mraky prace. V sobotu mazu na 14 dni na dovcu,
pak to neni problem. Hledej, nebo se pripomen.
Mam to ale na 601 (ne 600)
předchozí předchozí  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10  další další

Odepsat na: ** bez názvu

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist