1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

** bez názvu (261)
Ivosh Profil uživatele + foto
26/10/2005 07:25:19
To nevím. Díky za info. To je ten dvoudílný film s Claudií Schmutzler nebo
si to pletu?
Pavel JHB Profil uživatele
25/10/2005 23:15:20
Doufam, ze vsichni vite, ze se musite v patek tusim 9:35 divat na Primu :-))) Davaji Go trabi Go.
Lukáš Profil uživatele
29/9/2005 14:00:44
Do Prahy daleko, ale jestli příliš neplácám nesmysl, mělo by to jít roztlačit. Nebo ne???
KyberDejv AHY 49-91
28/9/2005 12:31:58
Čau,sháním někoho z okolí Písnice, Modřan nebo Libuše, nebo kohokoliv, kdo by byl ochotnej ke mně dojet a pomoct mi s nakopnutím auta.Mám totálně vybitou baterku,nemám nabíječku,nemám k dispozici jiný auto a...potřebuju odjet:-(
vaha Profil uživatele
27/9/2005 19:05:46
Detaily zapojení neznám, schéma jsem neměl, ale viděl bych to na můstkové
zapojení NTC (PTC). Pravdou je, že po mé "opravě" jsem to pro jistotu nechal
výrobcem scejchovat a bylo to bez problémů. Myslím si, že by se to sehnat
dalo, montovalo se to do volného šuplíčku v palubce. Ono to umělo ještě
další věci, byl to jakýsi primitivní předchůdce palubního pačítače.
 
HaD
27/9/2005 18:21:50
vaha > Zajimavé, ale zajimalo by mě, jak to je vyřešený, aby to fungovalo při teplotě benzínu od -20 do aspoň +30C, možná by se to dalo ještě někde sehnat...
vaha Profil uživatele
27/9/2005 17:03:06
Přesně tuto reakci jsem očekávol, proto jsem dal do závorky poznámku o
benzinu. Já jsem se naučil nevymýšlet vymyšlené. Postačí se inspirovat
ekonoměrem, který se prodával jako příslušenství pro Favority. Sám jsem ho
měl namontovaný. Problém byl v tom, že topný odpůrek v benzinové cestě byl
vlepen nevhodným tmelem. Po asi dvou reklamacích jsem ho fixoval už ani
nevím čím a závada byla vyřešena. Podotýkám, že se jedná pochopitelně o
nízkoteplotní ohřev odporu. Míra ochlazování je dána rychlostí průtoku
benzínu a odsud je odvozeny spotřeba. Už nevím, kdo to vyráběl, ale mám ten
dojem, že to bylo někde na severu Moravy (Rožnov, Meziříčí). Třeba si někdo
vzpomene.
 
 
Ing._Július_Klein
27/9/2005 13:56:03
A ako by si to chcel technicky vyriesit? Jedna sa predsa o benzin a mat v
nom zapojenu spiralu, no neviem. Muselo by tam byt tolko bezpecnostnych
prvkov.... aby nahodou nedoslo k vybuchu.....
Skus navrhnut aspon teoreticky moznost pouzitia v praxi. Som si isty, ze pri
profesionalnom vyuziti je to realne, ale co v nasich podmienkach s tym?
vaha Profil uživatele
27/9/2005 13:50:36
Pánové, prostudujte si, jak jsou profesionálně řešeny snímače průtoku (a to
i benzínu). Velmi zjednodušeně a laicky řečeno, měří se ochlazování zahřáté
spirály.
 
HaD
27/9/2005 10:19:33
malé upřesnění - v AR-A 2/1977 je popsána úprava tachometru pro trabanta na snímání rychlosti, v AR 3+4/1990 je návod na stavbu palubního počítače se snímačem průtoku z Wartburgu (+ výpis programu) a v AR 3-6/1998 je další verze palubního počítače včetně popisu výroby průtokového snímače, ale není uveden program (ten je za poplatek nahrán do procesoru a zaslán poštou)
Pavel JHB Profil uživatele
27/9/2005 09:41:05
Vrbis> uz to mam - AR-A 2/1977. Pokud si ale dobre pamatuji, tak k tomu byly
jeste nejake upravy a doplnky, to ale nemuzu najit....
Vrbis
27/9/2005 08:29:27
To Pavel ... pokud to najdeš, napiš v jakém AR to bylo .... mám většinu v el. podobě ... tak ti to pošlu ... ad snímání otáček ... jemné seřízení by se dalo udělat pomocí nastavení dělícího poměru v mCPU přes nějaký LCD panel s menu nebo pomocí RS232 či USB rozhraní a ovládací SW
Ing._Július_Klein
27/9/2005 08:02:15
To Pavel Marek: Vdaka za ochotu budem rad ak sa to podari.
 
Uvazoval som nad roznymi spôsobmi merania spotreby. Kedze je problem zohnat
prietokovy merac, uvazoval som o vyrobe. Ako napresnejsie sa mi zda pouzitie
mechaniky zo starej PC mysky. Je tam vlastne dierovane kolecko a svetelna
zavora, ktora snima impulzi. Kedze sa jedna o svetelnu zavoru, kompletna
elektronika moze byt mimo dosahu benzinu co je velmi podstatne. Dierovany
snimac je na vlastnej odke, ku ktorej by sa dala pripevnit vrtulka alebo
nieco podobne, pretoze pochybujem, ze by samotne dierovane kolecko tocil
prietok benzinu. Ma to dostatocnu citlivost, len to poskladat a sfunkcnit.
Teoreticky by to nemal byt problem, ale prax.....
Pavel JHB Profil uživatele
26/9/2005 22:48:25
Ing. Július Klein> Poslednich pet let je proklate malo, ja prestal brat
amaro r. 1981, pak jsem tu i onde neco koupil do cca r1986. Pokusim se
pohledat na pude, oskenuji... Je treba se ale pripominat mailem, na ty se
snazim vzdy odpovedet. Nejsem si ale jist vysledkem, pred cca rokem jsem
delal cistku, mozna, ze padlo za vlast.
Pavel JHB Profil uživatele
26/9/2005 22:45:17
Ono to neni tak jednoduche. Pokusim se popsat proc...
Prvni problem je to, ze vystup z prevodovky keca (velikost pneu, ojetost
atd).
Druhy problem je, ze pokud se pouzije mezikus, tak vychazi dost dlouhej, u
W353 to jde, ale v trabim neni misto.
Do S1000 jsem to dodelaval primo dovnitr.
Idealni je proto pouzit orig mezikus Halda, ale zase se vyprci nahon (tecko
ma delku cca15cm). Muzes ale presne nastavit presne. Dal akorat opet musis
dobastlit snimac.
Reseni dovnitr tacho je dost problematicke, bud muzes snimat primo otacky
nahonu a delit tusim 9, nebo desitkovy mereni. Oboji se dost pracne dodelava
z pohledu mechanickeho. (mech.reseni uvnitr tacho + nedostatek mista).
Pro pouziti soutezi to ale staci. Na mereni spotreby by to ale chtelo neco
presnejsiho, spolehliveho a hlavne seriditelneho (idealne elektronicky)
Orig reseni v AR bralo tusim pulzy z 1/2 obarvene poloosy, coz je taky
reseni na ho...
Mikuš TN
26/9/2005 22:28:51
Veľmi zaujímavé téma bol, by som rád keby ste sa ako odborníci dopracovali k konkrétnemu výsledku funkčnému ja čoby radioamatér čo som si v rámci pionerskeho krúžku postavil dvojlampovku /hrala/ si myslím že stojí za zváženie Pavlov návrh snímať to niekde od tachometra
peky
26/9/2005 20:17:07
to JULO 600: ´tiež sa mi dostal do rúk katalog GRADA a je to tam, čierne na bielom... tak sa asi bude na čo tešiť.. (niečo možno podobné som videl vo Švédsku (!!!) vo švédčine..)
Vrbis
26/9/2005 17:51:20
Snímaní rychlosti je řešitelné jednoduše.... mám takový zařízení, který se montuje na místo původního bowdenu ... snímá otáčky pomocí hallova snímače ... jedna nevýhoda ... nedá se poté použít normální tachometr, ale pouze digitální ... řešením by mohlo být varobení jakéhosi mezikusu, který by se montoval mezi současné lanko ... nebo to udělat podle návodu k tomu budíku pro 1.1 .... viz. URL z níže uvedeného příspěvku
HaD
26/9/2005 16:08:42
Ing._Július_Klein > Jak bys chtěl snímat otáčky z bovdenu? Ten se nehýbe (sice to je stočený drát, ale závity nejsou odizolované), jen to lanko uvnitř a z toho to podle mě nepujde.
Ing._Július_Klein
26/9/2005 08:34:28
So snimanim aktualnej rychlosti by nemal byt problem. Je mozne viacero
moznosti, no podla mna je najlepsie bezkontaktne snimanie. Bouden od
prevodovky k tachometru mozeme vnimat ako cievku vytvarajúcu
elektromagneticke pole. Postaci teda, zjednodusene, obtocit kabel okolo
boudenu a snimat namerane hodnoty. Je potrebne zobar suciastok ale je to
spolahlive a presne.
 
To Pavel Marek: nevies si spomenut, ktore cislo to bolo toho AMARA? Mam doma
poslednych 5 rokov a celok na CD. Len kde to bolo?
HaD
25/9/2005 19:25:25
Pavel JHB > to jo, snímání by byl problém, snad by šlo použít jako inspirace ty fotky, co jsou na stránkách "nového" provedení - rozebrat tachometr a tam to nabastlit... bylo by to jednodušší, než dělat nějaký mezičlen mezi náhon tachometru a tachometr nebo převodovku.
Pavel JHB Profil uživatele
25/9/2005 17:14:30
DaD>Vim, prislusne Amaro mam jeste nekde doma :-)) Nejhorsi je to, ze se
musi vzdy dobastlit nejake snimani rychlosti. Z dob, kdy jsem jesdil BOAS a
nasledne AOS vim, ze to je temer neresitelne. Podle slov autora se zel
situace po desitkach let moc nezlepsila...
HaD
25/9/2005 16:18:33
Pavel JHB > Kdysi byl v elektrotechnických časopisech návod na stavbu takovéhoto zařízení, jen to mělo jednoduší displej (jen 3 nebo 4 čísla), funkce byly podobné (aktuální, průměrná rychost, ujeté km za den, km celkem, obsah nádrže, okamžitá a průměrná spotřeba, v jednom případě i zvukové varování při překročení povolené rychlosti 60/90/130km/h), jen se přepinaly ručně. V jednom případě bylo použito průtokové čidlo z wartburgu, v druhém případě byl návod na výrobu vlastního. Byla by to dobrá frajeřina i užitečný doplněk do Trabanta...
Pavel JHB Profil uživatele
25/9/2005 11:01:51
Palubni pocitac: [URL]
Konecne neco, co mne upoutalo vic nez blikaci svetla za 2500,- :-D
VlaVla Profil uživatele + foto
20/9/2005 17:38:58
Tak Grada je rychlejší než jsem čekal :-) takže tu máme odpověď, cituji "Vámi dotazovaná kniha "Trabant" vyjde na přelomu listopad/prosinec letošního roku." Pátráním po autorovi jsem zjistil, že má na svém kontě řadu knih s motoristickou tématikou a minimálně v sedmdesátých a osmdesátých letech psal do tehdejších motoristických časopisů.
předchozí předchozí  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11  další další

Odepsat na: ** bez názvu

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist