1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

seřadit vzestupně/sestupně
bez názvu (726)
MÁZA
31/10/2012 19:13:47
ahoj mám motor z trabanta v traktůrku a vždy mě bouchne cívka na prvním válci může někdo poradit co dělám špatně? Dík MÁZA
Ostrava
22/10/2012 13:05:53
Dobrý den, závadu bych hledal v zapalování, podívejte se, zda Vám běží oba válce, pokud je motor zahřátý, stačí dát ruku na svíčkuu, musí být obě horké, pokud je jedna svíčka horká a druhá ne, znamená to, že válec neběží. Pokud je motor studený, vyndejte obě svíčky a položte je s nasazenými kabely tak, aby se byly ve styku s kostrou voidla (nejlépe válce motoru), pak pomalu otáčejte motorem za ventilátor a sledujte, zda přeskakují jiskry na svíčkách. Zapalování musí být ovšem zapnuté. Pokud je zde vše v pořádku, je třeba zkontrolovat palivovou soustavu, zda není problém v karburaci a zkonntrolovat, popř. seřídit zapalování. Nezapomenout rovněž na kontrolu odstředivého regulátoru, zda není prasklá pružinka závaží a podobně.
František Malinský Profil uživatele
22/10/2012 12:08:56
Špatný chod
 
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, mám trabanta velice krátkou dobu, jezdí dobře, jen nemá startér proto ho musím roztlačovat, ale to není halvní problém. Když jedu tak mi auto poslední dobou ztrácí výkon. Jedu a na dvojkku mi třeba už vůbec netáhne. Nevítě čím by to mohlo být?
Děkuji
MICHAL
8/9/2012 14:11:14
Poraďte prosím trabant mi prska,pšika,kejcha nebo nevim jak to mam vysvětlit a dusi se když je v zateži co s tim mam udelat poradte mi dik
David
18/7/2012 19:51:17
Zdravim,mám doma Trabanta P70 s roku 1957,zajímalo by mě kolik bych za něj cca dostal?Je pojízdný celkem v zachovalém stavu.
František
28/6/2012 15:36:28
Poraďte prosím, čím a jak levně natřít plasty u trabika. Mám ho na práci, nepotřebuji lak z karosárny. Děkuji.
habr Profil uživatele
2/6/2012 23:33:11
Ano, má volnoběžku, ale jen na 4. převodovém stupni, ostatní převodové stupně mají stálý záběr. Volnoběžku u Trabanta není možné zapínat a vypínat jako u Wartburga, zde je tato možnost konstrukčně vyloučena.
peter
2/6/2012 22:39:52
dobrý deň ma trabant volnobežku
Mara
27/5/2012 10:40:19
Dobrý den.Prosím o radu na motor trabant.Mám jej na MZK a k němu zapalování magneton.Vše fungovalo normálně než došlo k výměně kabeláže od magneta ke svíčkám a svíček samotných.Prostě to nechodí mám pocit že na megnetu v zadu byla zřejmně malá kovová páčka,kterou jsem asi stratil při té výměně kabeláže.Poradí mi někdo jak a čím ji mohu nahradit.
habr Profil uživatele
16/5/2012 09:03:20
To Milan Želetava:
Ve Vašem případě jde pravděpodobně o kombinaci dvou závad. Studený start a chod na jeden válec za studena a v nízkých otáčkách má velmi patrně na svědomí utěsnění klikové hřídele na straně vrtule. Dvouválcový motor je nevyvážený a k němu dvoulistá vrtule bez reduktoru působí také nevyváženost. V lepším případě může vrtule nevyváženost mírně potlačit, v případě horším ji ale znásobí, to se projeví chvěním klikové hřídele, následnou vůlí na ložisku a to vše má za důsledek větší opotřebení gufera které pak netěsní. Tato netěsnost se projeví hlavně v nízkých otáčkách kdy je přisáván „falešný“ vzduch a směs je tak chudá, že se nezapálí. Ve vysokých otáčkách e střídání podtlaku a přetlaku v karteru tak rychlé, že se netěsnost nestihne naplno projevit, směs ale chudší v tomto válce je a kdyby byl hůře chlazen, tak má větší šanci se zadírat. Tohle má dvě možná řešení – pokud na hlavu vrtule byl použit upravený původní setrvačník na gufero, tak toto gufero častěji měnit, není to ani pracné a ani drahé, kvalitní gufero se dvěma břity se pohybuje okolo 100 korun. Druhá možnost je sehnat přírubu a setrvačník zatěsněný kroužky a předělat to kroužkové těsnění které je „věčné“. Tyto setrvačníky a příruby se najdou v novějších motorech.
 
Problém startování je podle mne samostatný, přisávání přes klikovou hřídel je ale podporuje. Podle fota máte otevřené sání, to podporuje chudou směs, nemáte přesně laděný výfuk, takže nejsou dodrženy stejné podmínky pro spalování v obou válcích a to ani po stránce chlazení, kdy jeden válec je teplejší. Správně by se měly používat svíčky N15C, ale ve vašem případě vzhledem k provozu bez reduktoru předpokládám provozní otáčky na vrtuli okolo 2000/min a pak může být výfuk dostačující a svíčky máte asi také ověřené. Problém patrný z fota je v chybějící tepelné izolaci mezi karterem a karburátorem. Tam patří za sebou klingerit – bakelitová nebo silná fibrová izolace – klingerit, to vše složené na vazelínu a dotažené. Pokud není dostatečná tepelná izolace, pak se po odstavení motoru karburátor příliš ohřeje a dochází k odpařovaní benzínu naprosto nahodilé a nikoliv řízené. Další věcí je použitý karburátor, vyobrazený je typ 28HB4-1 a ten patří k nejhorším v provedení, byl montován krátce a byl záhy nahrazen jiným, o něco lepším. Tento typ karburátoru je vybaven ochuzováním směsi kvůli emisním limitům, je to to zařízení s táhlem a boční hadičkou. Lepších výsledků dosáhnete montáží velmi oblíbeného a dobře funkčního karburátoru 28HB2-7 (7E, 9, 9E; E = ekonomický). Tento typ je stavebně naprosto shodný a lépe nastavitelný, není konstruován na automatické ochuzování směsi v závislosti na poloze škrtící klapky.
 
Při studeném startu startujete ochuzenou směsí pouze válec u zapalování, ten u vrtule se jen veze a pracovat začne v otáčkách, po zasunutí sytiče motor dostává chudší směs a válec u vrtule dvojnásob, po vypnutí motoru jej nastartujete do minuty proto, že se ještě neohřál karburátor ( limitní teplota je okolo 55C*), jak se ohřeje, nepracuje. Proto ty suché svíčky a normální chování po vychladnutí. Mohu se mýlit, ale doporučuji vyřešit těsnění klikové hřídele, vyměnit karburátor a při tom doplnit tepelné izolanty. Když nás budete o výsledku informovat, můžete tím pomoci dalším lidem, ten problém je i v běžném provozu.
Milan Želetava
15/5/2012 15:11:33
Zdravím,
 
Obracím se na Vás se žádostí o radu odborníků na motory Trabant. Používám tento motor, jako pohonnou jednotku pro MPG (motorový paragliding). Motor je ve standardním uspořádání, tzn. válcema nahoru, výfuk a karburátor na jedné straně, karburátor původní. Jako zapalování je použito magneto KATEK s pevným předstihem 3mm. Výfuk je neladěný s dotlumovačem. Foto celého motoru je zde [URL] . Teď se pokusím popsat svůj problém. Ten spočívá ve startech motoru. Motor se startuje za vrtuli a pokud je studený, tak na plný sytič nastartuji absolutně bez problémů. Ihned poté stáhnu sytič na polovinu. V této chvíli se zdá jakoby šel motor na jeden válec. Po přidání plynu se chytí i válec druhý a pak sytič vypínám úplně. Pak jde motor pravidelně a jen při volnoběhu se zdá, jakoby sem, tam jeden válec vynechal. Ihned ale dokonale běží oba válce po mírném přidání plynu. Takto motor běží a nevidím v ničem problém. Ten nastane až po vypnutí motoru. Pokud startuji cca do 1 minuty, motor chytí na první otočení a běží dokonale a pravidelně. Jestliže ale zůstane stát trochu déle (2 a více minut) pak i když je pořád ještě teplý, nepodáří se ho nastartovat za žádnou cenu. Zkoušel jsem s plným plynem, bez plynu, se sytičem i bez, dokonce jsem koupil startovací sprej, zkoušel jsem předtím zhasínat motor s plným plynem a i se sytičem…..a nic. Zkoušíme vše a nedaří se motor nastartovat. Po demontáži svíček, jsou tyto úplně suché a proto jsme zkoušeli stříknout palivo přímo do válců……nepomohlo to. Jiskra je OK na obou válcích (svíčky jsou Brisk N17C). Po cca 30 minutách se s pomocí sytiče podaří motor nastartovat a ten se tváří, jako že je všechno OK. Prostě běží jak zamlada a během letu ani neškytne. Prosím proto Vás, jako machry na tyto motory, zda neznáte příčinu tohoto trápení. Díky a hezký den. Milan Brejcha
Roman
12/5/2012 17:53:17
Chtěl jsem se zeptat, zda neví někdo jestli v tomto roce bude někde nějaký sraz Trabantů, nebo jestli se někde nepojede třeba nějaké rally Trabantů?? Předem dík za odpověď.
Eda Profil uživatele
22/3/2012 18:31:59
Vozidlo bez SPZ (RZ) nemůže a nesmí být umístěno na veřejné komunikaci. Pouze v případě, že bude na podstavci, jehož umístění je schváleno zastupiteli města ( bude vystaven jako památník). Nelze ani umístit vozidlo bez SPZ na komunikaci jako poutač, nebo nosič reklamy.
Aduska384
22/3/2012 17:48:59
Dobrý den, mám takový dotaz. Mám trabanta, který má značky v depozitu. Je možné toto auto přemístit (pomocí odtahovky) na náměstí, kde by stál cca měsíc?
Martin xxx Profil uživatele
6/2/2012 20:23:42
vedel by mi niekto poradit či dopasujem kladivkovu doštičku z jawa 350 do trabanta
pište prosim na moj e-mail martin.safarik@centrum.sk vopred dakujem
habr Profil uživatele
22/12/2011 16:06:49
Ano velký TP potřebujete, musí do něj být vyznačeno to uložení. Obě tabulky RZ a ORV si ponechají, do TP vyznačí uložení a po vyznačení půjdete s tím TP do pojišťovny a stopnete/zrušíte pojištění.
Seky
22/12/2011 08:38:27
zdravíčko. Potřebuju k ukožení auta do depozitu velkej techničák?
habr Profil uživatele
22/12/2011 00:09:52
Policista se nevhodně vyjádřil. Vy nemusíte být plátcem pojistného, to za vás může hradit jiná osoba, vy k provozu vozidla pouze musíte mít při sobě doklad o platném pojistném, nikoliv o zaplacení pojistného. Zelená karta je dokladem o povinném pojištění motorového nebo přípojného vozidla na něm vyznačeného a to po období na kartě vyznačeném. Platná zelená karta je tedy dostačujícím dokladem k prokázání splnění této zákonné povinnosti. Jestli jste platil složenkou, hotově nebo z účtu, či jste dlužníkem, je věcí pojišťovny a nikoli policie. Věta od policity měla znít asi tak: Předložte doklad o platném zákonném pojistném....
standa
21/12/2011 17:35:28
Chtěl bych informaci která bude asi zajímat větší okruh zájemců.
Před týdnem mě zastavila silniční kontrola z dopravní policie a chtěla po mě předložit doklady od osobního vozidla.
Což o to to není zas takový problém až když mi policista řekl že chce doklad o zaplacení povinného ručení.
 
Nevím jestli žiji ve státě opic a tupých lidí,ale již přece doklad jako zelená karta slouží k tomu že pojistka je již uhrazena.
Dejte mi prosím na tuto otázku odpověď.
musím -li mít doklad o zaplacení nebo stačí jen zelená karta od pojišťovny.
Strýc
12/12/2011 15:54:02
Samozřejmě poplatky typu ekodaň a správní poplatek jsem nezahrnoval, šlo o samotnou cenu vozu. Psal jsem "občas se poštěstí" a "zřídka". K níže uvedenému dotazu jsem napsal, že bez zevrubné prohlídky nelze říci, je-li trabant za 7 000,- levný, nebo předražený. Osobně žádný vůz zadarmo nedávám, ale kdyby jej někdo chtěl věnovat mně, bránit se nebudu : )
habr Profil uživatele
12/12/2011 00:40:27
To Strýc: To je trochu zavádějící polopravda, že se dá občas najít vůz za odvoz, to bývalo dříve, ale nyní musí původní majitel nějak vyřešit odhlášení z evidence. Pokud vůz dá za odvoz, tak ten odvoz přijde na cenu odvozu a 11 000 na poplatcích, protože jen přepisem se původní majitel vozu zbaví. Pokud ukončí registraci vozidla, tak jen dvěma způsoby, na likvidační protokol a to jaksi nemá co k odvozu dát, nebo na čestné prohlášení o změně využití vozidla, ale v takovém případě to nedělá proto, aby pak vůz zdarma dal, ale obvykle proto, že sám má s ním nějaké plány. Příspěvek typu auto za odvoz pak vypadá, že Trabantů na vyhození je dostatek a jsou v báječném stavu, jen natakovat a jezdit a ty co se nabízejí za peníze jsou vlastně předražené, ale ve skutečnosti tomu tak není, nebo sám chcete někomu nějaký jen tak darovat?
Strýc
11/12/2011 17:16:09
To může a nemusí být pravda- občas se ještě poštěstí sehnat pěkný vůz za odvoz, ikdyž zřídka. Záleží na majiteli, někdo se toho rád zbaví, jiný vymejšlí nesmyslný cifry/protože v Německu přece za Trabanta daj milión, řikali kluci v hospodě.../ . Těžko posoudit bez zevrubné prohlídky, možná je to zadarmo- a možná taky zadarmo drahý...
Eda Profil uživatele
11/12/2011 16:46:02
Jirko, za 7 000 Kč dnes nekoupíš ani šlapací jízdní kolo.
Eda Profil uživatele
11/12/2011 16:44:30
Vem Trabanta na STK na posouzení stavu, tam ti najdou závady a sám určíš zda je opravitelný. Cena STK je asi 500 kč a může posloužit jako evidenční prohlídka, kterou stejně musíš absolvovat pro přepis. Trabant ovšem musí jet na podválu. Ekopoplatku se dá vyhnout pomoci invalidy. Ceny se už asi nebudou snižovat.
JIRKA
11/12/2011 15:02:36
Má smysl koupit Trabanta 601,který je sice v dobrém technickém stavu (údajně bez koroze a garážovaný),ale nemá technickou,SPZ již přes rok v depozitu,zatím se hledá TP a je nutné u tohoto vozidla zaplatit ekodaň.Současný majitel za Trabiho požaduje 7.000,-Kč!Mě se to na další finanční náklady zdá dost peněz.Poraďte jít do tohoto nákupu,nebo odstoupit.J
předchozí předchozí  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30  další další

Odepsat na: bez názvu

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist