1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

bez názvu (684)
Ivosh Profil uživatele + foto
16/1/2013 21:51:43
Zdravím Vás, pane Berane. Foto napoví mnoho. Doporučuji sem přidat pár fotek, určitě aspoň na díly by to bylo vhodné, pokud je to zachované. A v případě, že to bude některý výjimečný ročník, určitě si to někdo rád vezme celé. Držím palce.
Martin Beran
14/1/2013 17:32:41
Dobrý den,
 
Zdědil jsem Trabanta 601. Autům vůbec nerozumím, řeším co s tím….
 
Trabantem se 10 let nejezdilo, zakonzervováno to pokud vím nijak nebylo a vypadá to, že je zespoda je to pěkně „prožrané“.
 
Má cenu to někde někomu nabízet nebo mám volat rovnou odtahovku a šroťáky?
Je mi jasné, že moc peněz z toho nebude, ale já bych měl na pivo – a možná tam je pro sběratele pořád dost zajímavých součástek…
 
Lokalita: Kralupy nad Vltavou
 
Díky za rady…
 
Martin Beran
 
Marketa
27/12/2012 11:52:10
Dobrý den, sháním trabant k pronájmu na jeden den, případně jen pár hodin v Plzeňském kraji ... díky za jakékoliv info ...
Roman
30/11/2012 16:02:08
Diky moc.
Stanislav Vysloužil Profil uživatele
29/11/2012 07:48:08
hnědé koberce zde: [URL]
Roman
27/11/2012 19:41:17
Ahoj vsem, zkousel jsem to hledat, ale asi spatne. Potrebuji poradit. Byl jsem rozhodnuty renovovat limuzinku r.88 poridil komplet novy koberecky a potahy na sedadla, jeste s cenovkou v ddr markach. Budu nakonec delat r.78 a muj dotaz zni, od kdy se daval bezovy koberec? V 78 asi jeste ne, co?
Lucka
22/11/2012 19:23:18
Dobrý den, nějak jsem zapoměla na auto co mam depozitáři a mam ho tam asi rok a půl aniž bych si to nějak prodloužila, dostanu nějakou pokutu? Nebo ho tam můžu nechat dál či co mam děla?? Děkuji za radu
josef
11/11/2012 22:46:10
zdravim mam trabi 601 12V nechce jet ani nastratovat ale když ucpu přívod vzduchu na kazburátoru tak to nastaruje ale moc to neběží z ničeho nic jelo to dobře bez problemu a na jednou to přestalo táhnout
MÁZA
31/10/2012 19:13:47
ahoj mám motor z trabanta v traktůrku a vždy mě bouchne cívka na prvním válci může někdo poradit co dělám špatně? Dík MÁZA
Ostrava
22/10/2012 13:05:53
Dobrý den, závadu bych hledal v zapalování, podívejte se, zda Vám běží oba válce, pokud je motor zahřátý, stačí dát ruku na svíčkuu, musí být obě horké, pokud je jedna svíčka horká a druhá ne, znamená to, že válec neběží. Pokud je motor studený, vyndejte obě svíčky a položte je s nasazenými kabely tak, aby se byly ve styku s kostrou voidla (nejlépe válce motoru), pak pomalu otáčejte motorem za ventilátor a sledujte, zda přeskakují jiskry na svíčkách. Zapalování musí být ovšem zapnuté. Pokud je zde vše v pořádku, je třeba zkontrolovat palivovou soustavu, zda není problém v karburaci a zkonntrolovat, popř. seřídit zapalování. Nezapomenout rovněž na kontrolu odstředivého regulátoru, zda není prasklá pružinka závaží a podobně.
František Malinský Profil uživatele
22/10/2012 12:08:56
Špatný chod
 
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, mám trabanta velice krátkou dobu, jezdí dobře, jen nemá startér proto ho musím roztlačovat, ale to není halvní problém. Když jedu tak mi auto poslední dobou ztrácí výkon. Jedu a na dvojkku mi třeba už vůbec netáhne. Nevítě čím by to mohlo být?
Děkuji
MICHAL
8/9/2012 14:11:14
Poraďte prosím trabant mi prska,pšika,kejcha nebo nevim jak to mam vysvětlit a dusi se když je v zateži co s tim mam udelat poradte mi dik
David
18/7/2012 19:51:17
Zdravim,mám doma Trabanta P70 s roku 1957,zajímalo by mě kolik bych za něj cca dostal?Je pojízdný celkem v zachovalém stavu.
František
28/6/2012 15:36:28
Poraďte prosím, čím a jak levně natřít plasty u trabika. Mám ho na práci, nepotřebuji lak z karosárny. Děkuji.
habr Profil uživatele
2/6/2012 23:33:11
Ano, má volnoběžku, ale jen na 4. převodovém stupni, ostatní převodové stupně mají stálý záběr. Volnoběžku u Trabanta není možné zapínat a vypínat jako u Wartburga, zde je tato možnost konstrukčně vyloučena.
peter
2/6/2012 22:39:52
dobrý deň ma trabant volnobežku
Mara
27/5/2012 10:40:19
Dobrý den.Prosím o radu na motor trabant.Mám jej na MZK a k němu zapalování magneton.Vše fungovalo normálně než došlo k výměně kabeláže od magneta ke svíčkám a svíček samotných.Prostě to nechodí mám pocit že na megnetu v zadu byla zřejmně malá kovová páčka,kterou jsem asi stratil při té výměně kabeláže.Poradí mi někdo jak a čím ji mohu nahradit.
habr Profil uživatele
16/5/2012 09:03:20
To Milan Želetava:
Ve Vašem případě jde pravděpodobně o kombinaci dvou závad. Studený start a chod na jeden válec za studena a v nízkých otáčkách má velmi patrně na svědomí utěsnění klikové hřídele na straně vrtule. Dvouválcový motor je nevyvážený a k němu dvoulistá vrtule bez reduktoru působí také nevyváženost. V lepším případě může vrtule nevyváženost mírně potlačit, v případě horším ji ale znásobí, to se projeví chvěním klikové hřídele, následnou vůlí na ložisku a to vše má za důsledek větší opotřebení gufera které pak netěsní. Tato netěsnost se projeví hlavně v nízkých otáčkách kdy je přisáván „falešný“ vzduch a směs je tak chudá, že se nezapálí. Ve vysokých otáčkách e střídání podtlaku a přetlaku v karteru tak rychlé, že se netěsnost nestihne naplno projevit, směs ale chudší v tomto válce je a kdyby byl hůře chlazen, tak má větší šanci se zadírat. Tohle má dvě možná řešení – pokud na hlavu vrtule byl použit upravený původní setrvačník na gufero, tak toto gufero častěji měnit, není to ani pracné a ani drahé, kvalitní gufero se dvěma břity se pohybuje okolo 100 korun. Druhá možnost je sehnat přírubu a setrvačník zatěsněný kroužky a předělat to kroužkové těsnění které je „věčné“. Tyto setrvačníky a příruby se najdou v novějších motorech.
 
Problém startování je podle mne samostatný, přisávání přes klikovou hřídel je ale podporuje. Podle fota máte otevřené sání, to podporuje chudou směs, nemáte přesně laděný výfuk, takže nejsou dodrženy stejné podmínky pro spalování v obou válcích a to ani po stránce chlazení, kdy jeden válec je teplejší. Správně by se měly používat svíčky N15C, ale ve vašem případě vzhledem k provozu bez reduktoru předpokládám provozní otáčky na vrtuli okolo 2000/min a pak může být výfuk dostačující a svíčky máte asi také ověřené. Problém patrný z fota je v chybějící tepelné izolaci mezi karterem a karburátorem. Tam patří za sebou klingerit – bakelitová nebo silná fibrová izolace – klingerit, to vše složené na vazelínu a dotažené. Pokud není dostatečná tepelná izolace, pak se po odstavení motoru karburátor příliš ohřeje a dochází k odpařovaní benzínu naprosto nahodilé a nikoliv řízené. Další věcí je použitý karburátor, vyobrazený je typ 28HB4-1 a ten patří k nejhorším v provedení, byl montován krátce a byl záhy nahrazen jiným, o něco lepším. Tento typ karburátoru je vybaven ochuzováním směsi kvůli emisním limitům, je to to zařízení s táhlem a boční hadičkou. Lepších výsledků dosáhnete montáží velmi oblíbeného a dobře funkčního karburátoru 28HB2-7 (7E, 9, 9E; E = ekonomický). Tento typ je stavebně naprosto shodný a lépe nastavitelný, není konstruován na automatické ochuzování směsi v závislosti na poloze škrtící klapky.
 
Při studeném startu startujete ochuzenou směsí pouze válec u zapalování, ten u vrtule se jen veze a pracovat začne v otáčkách, po zasunutí sytiče motor dostává chudší směs a válec u vrtule dvojnásob, po vypnutí motoru jej nastartujete do minuty proto, že se ještě neohřál karburátor ( limitní teplota je okolo 55C*), jak se ohřeje, nepracuje. Proto ty suché svíčky a normální chování po vychladnutí. Mohu se mýlit, ale doporučuji vyřešit těsnění klikové hřídele, vyměnit karburátor a při tom doplnit tepelné izolanty. Když nás budete o výsledku informovat, můžete tím pomoci dalším lidem, ten problém je i v běžném provozu.
Milan Želetava
15/5/2012 15:11:33
Zdravím,
 
Obracím se na Vás se žádostí o radu odborníků na motory Trabant. Používám tento motor, jako pohonnou jednotku pro MPG (motorový paragliding). Motor je ve standardním uspořádání, tzn. válcema nahoru, výfuk a karburátor na jedné straně, karburátor původní. Jako zapalování je použito magneto KATEK s pevným předstihem 3mm. Výfuk je neladěný s dotlumovačem. Foto celého motoru je zde [URL] . Teď se pokusím popsat svůj problém. Ten spočívá ve startech motoru. Motor se startuje za vrtuli a pokud je studený, tak na plný sytič nastartuji absolutně bez problémů. Ihned poté stáhnu sytič na polovinu. V této chvíli se zdá jakoby šel motor na jeden válec. Po přidání plynu se chytí i válec druhý a pak sytič vypínám úplně. Pak jde motor pravidelně a jen při volnoběhu se zdá, jakoby sem, tam jeden válec vynechal. Ihned ale dokonale běží oba válce po mírném přidání plynu. Takto motor běží a nevidím v ničem problém. Ten nastane až po vypnutí motoru. Pokud startuji cca do 1 minuty, motor chytí na první otočení a běží dokonale a pravidelně. Jestliže ale zůstane stát trochu déle (2 a více minut) pak i když je pořád ještě teplý, nepodáří se ho nastartovat za žádnou cenu. Zkoušel jsem s plným plynem, bez plynu, se sytičem i bez, dokonce jsem koupil startovací sprej, zkoušel jsem předtím zhasínat motor s plným plynem a i se sytičem…..a nic. Zkoušíme vše a nedaří se motor nastartovat. Po demontáži svíček, jsou tyto úplně suché a proto jsme zkoušeli stříknout palivo přímo do válců……nepomohlo to. Jiskra je OK na obou válcích (svíčky jsou Brisk N17C). Po cca 30 minutách se s pomocí sytiče podaří motor nastartovat a ten se tváří, jako že je všechno OK. Prostě běží jak zamlada a během letu ani neškytne. Prosím proto Vás, jako machry na tyto motory, zda neznáte příčinu tohoto trápení. Díky a hezký den. Milan Brejcha
Roman
12/5/2012 17:53:17
Chtěl jsem se zeptat, zda neví někdo jestli v tomto roce bude někde nějaký sraz Trabantů, nebo jestli se někde nepojede třeba nějaké rally Trabantů?? Předem dík za odpověď.
Eda Profil uživatele
22/3/2012 18:31:59
Vozidlo bez SPZ (RZ) nemůže a nesmí být umístěno na veřejné komunikaci. Pouze v případě, že bude na podstavci, jehož umístění je schváleno zastupiteli města ( bude vystaven jako památník). Nelze ani umístit vozidlo bez SPZ na komunikaci jako poutač, nebo nosič reklamy.
Aduska384
22/3/2012 17:48:59
Dobrý den, mám takový dotaz. Mám trabanta, který má značky v depozitu. Je možné toto auto přemístit (pomocí odtahovky) na náměstí, kde by stál cca měsíc?
Martin xxx Profil uživatele
6/2/2012 20:23:42
vedel by mi niekto poradit či dopasujem kladivkovu doštičku z jawa 350 do trabanta
pište prosim na moj e-mail martin.safarik@centrum.sk vopred dakujem
habr Profil uživatele
22/12/2011 16:06:49
Ano velký TP potřebujete, musí do něj být vyznačeno to uložení. Obě tabulky RZ a ORV si ponechají, do TP vyznačí uložení a po vyznačení půjdete s tím TP do pojišťovny a stopnete/zrušíte pojištění.
Seky
22/12/2011 08:38:27
zdravíčko. Potřebuju k ukožení auta do depozitu velkej techničák?
předchozí předchozí  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28  další další

Odepsat na: bez názvu

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist