1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Dobijeni (31)
antenka
1/2/2010 19:03:12
Jinak ještě k dobíjení:na červeném silném vodiči-na altiku -musí být plné napětí baterky-vždy!!!Ten slabý vodič-na altiku-po zapnutí klíčku-motor v klidu-O voltů!Odpojený vodič,na konektoru je +12V-přes kontrolku!!!
Jakmile toto funguje je vadný alt.-závada v regulaci nebo uhlíkách.
antenka
1/2/2010 18:12:58
Víš že to opravdu dobíjí,ikdyž svítí?Měřil jsi to voltmetrem!!!Nebo si to jen podle kontrolky mislíš.Jednou jsem měl přerušený přívod k altiku´=modrý slabí vodič!
Chce to zkontrolovat vedení?Když je vedení v pr....tak nic nejde!
lukaš Havlik Profil uživatele
1/2/2010 16:55:32
Dobrý den, panové potřebuji poradit trabi 12volt alternator . Dobyji ale stale svítí kontrolka dobyjeni, zapojeni i kabely v pořádku, ale přesto svíti prosim o radu diky luki
Viktor
11/9/2008 19:57:59
To se mě už jednou stalo. Mrkni na uhlíky. Můžou být krátké a v otáčkách nemusejí dosedat.
David 601
11/9/2008 06:12:35
Chtěl bych se zeptat kde bych měl hledat závadu když mi i při vysokých otáčkách prosvěcuje kontrolka nabíjení.Jedná se o šesti voltového trabanta.Děkuji za odpověd.
Chalmy
16/7/2006 17:03:51
Tak už to fachčí jak má problém byl v zoxidovaném kontaktu na dratu vedoucím z regulátoru ke kontrolce dobíjení.
Vašek D.
16/7/2006 16:38:42
Jestli jsi vyměnil dynamo a závada nezmizela, tak je to určitě v regulátoru. Jestli funguje se pozná tak, že jednak není vevnitř opálený a že při lehkém přidání plynu na volnoběh začne při správné funkci jazýček kmitat. Jinak když se vezme vyndané dynamo, propojí se svorky DF a D+ a poté se dynamo připojí k autobaterce D+ na (+) a D(-) na (-), tak se dynamo roztočí. Opravdu to funguje, akorát tím obvodem teče poměrně velký proud.
Chalmy
14/7/2006 22:34:21
Mám problém nesvítí mi kontrolka dobíjení tím pádem není asi dobíjena baterka (mám 6V trabika) Zkoušel jsem vyměnit dynama ale pořád nic, žarovička v kontrolce je taky dobra.Pak mě napada, už jenom regulátor ale jak poznat že je špatný? Zkoušel jsem sepnout napětový regulátor a dynamo se roztočilo chci se zeptat zdali (to roztočení dynama) je to normální a svědčí to o funkčnosti regulátoru čí dynama.Díky
Pavel JHB Profil uživatele
8/1/2006 17:03:07
Pokud je dobre serizene dobijeni vetsi problemy nejsou. Pri stalem sviceni a
dynamu, ktere ma tusim 200 nebo 220W staci znalosti fyziky ZS a zjistis, ze
je to na hrane. Takze na kratke pojizdky to moc neni a je potreba obcas
dorazit baterku.
trabantservis
8/1/2006 12:51:25
Myslím,že seřízení regulátoru problém s nedostatečným dobíjením odstraní.
Ivosh Profil uživatele + foto
8/1/2006 11:03:25
Myslíte, že je to 6V nebo tím, že auto má dynamo a ne alťas? Když jsem koupil svoji T600, bylo tam úplně stejné dynamo, jako na 6V, jen na 12V (asi starší Wartburg). Když jsem s tím jezdil, větší problémy jsem neměl. A patřím k těm, kteří svítí i ve dne i v létě.
Pavel JHB Profil uživatele
7/1/2006 15:16:57
Pridat na dobijeni, to je nemoc vsech 6V aut (ne jen trabiho). Cekato temer
vsechny majitele s prichodem nove debil vyhlasky od 1.7 :-(
LukasH
6/1/2006 19:06:46
Píšu, že to mám na dožití, tak 2.měsíce, pak se dá dokopy ten 12V a mám svatej klid, jen mě zajímalo jestli to není něčím jinším. Jo a díky.
metrák
6/1/2006 15:02:39
Překopej to na 12V a máš pokoj.Stačí ti staré věci z vrakoviště-baterka,žárovky.klakson,cívky,alternátor stačí ze škodivky 105,jediné co bych koupil nové je regulační relé dobíjení.Mě stálo v listopadu 170 kaček,elektronika od firmy JEZPOL.Mám to takhle udělané už v několikátém trabíku a nevím co je dobíjení či baterie....
Ivosh Profil uživatele + foto
6/1/2006 09:49:32
U auta s dynamem se doporučuje na dobití 50 km. Moje známá měla podobný
problém. Doporučil jsem jí, ať si každý týden udělá výlet. A v zimě
dvonásob. Neposlechla, závada na dobíjení se po čase vyřešila jinak. Koupí
nové baterky za 1600 Kč. Otázka ovšem, kolik takových baterek bude muset
koupit za rok s tímto přístupem. :-)
Jara 600
6/1/2006 09:40:43
Rekl bych, ze 3 km je malo na to, aby se stacil dobit proud, ktery se ztrati pri startu i u normalniho 12V auta, natoz u 6V Trabika se zapnutymi svetly. Problem bych tedy videl v tomhle. Pokud mas zapnuta svetla, dobijeci proud je velmi maly.
LukasH
5/1/2006 21:09:03
Je normální, že musím každých 14.dní dobíjet 6V akumulátor? Dobíjení jsem kontroloval dle příručky v nezatíženém stavu, tedy kontrolu sepnutí. Regulátor funguje dobře, dynamo jsem měnil 2x a obě jsem kontroloval taky dle návodu, ale na nic jsem nedošel. Jezdím denně 3 Km přes vesnici na nádraží ráno a odpoledne zpět, většinou to valím na čtyřku 50-60 (na SK se může) :) tak je možné, že by se to nestíhalo vůbec dobíjet? V létě jsem snad na tu baterku nešáhl, koupil jsem ji v Brně koncem léta. Ale teď jak se musí svítit to vypadá jako úplně beznadějný, každý den ji vytahuju do tepla na chodbu a ráno zas montuju a žádné zlepšení nevidím. Mám to jen na dožití, páč Trabík je zhnilej zespodu strašně moc, vlaštovka má díry na dlaň tak s tím mám strach aj někde jezdit. Jak opadne sníh dogenerálkuju druhého 12V a nastříkám, ale doté doby musí tenhle jezdit.
mytysek
1/12/2005 08:30:13
pokud jsou ty draty slabe asi jako u Š 120 tak to určitě nestačí...při 6V tečou dvojnásobné proudy!!!!! a vznikají dvojnásobné úbytky napětí.... tak to zkus pořešit...ty silnější kabely se ti neztratí ani po přetavbě na 12V Trabimu zdar
Pavlik
29/11/2005 20:35:03
Jo, tak to asi nepude...bydlim v panelaku a ze sedmeho patra bych potreboval asi hodne dratu :-) ale draty mam medene, ikdyz jen asi 0,5cm v prumeru. Zkusim tam det tlustejsi, az budu mit cas. Ted sem to fsecko poradne postrikal kontoxem, tak snad to pomuze. Esli budou prachy, tak na jare pude prekopat na 12V...
mytysek
29/11/2005 13:46:49
pokud máš možnost připojit auto na elektřinu doporučuju udělat si malou dobíječku ze zvonkového trafa čtyř diod a žárovičky a přes noc to připojit přes sdířku pro lampu. Určitě ti to ulehčí startování....jo a máš kabely od baterky měď nebo hliník? pokud hlíník tak to vyhoď a investuj do mědi. Já tam mám dráty o průměru aasi 1,5cm(průřez nevím) a točí to jak vítr....
Pavlik
29/11/2005 13:16:34
to:mytysek tak starter pry je vpoho...nepamatuju si kolik to rikal, ze bere, ale pry je to dobre...rikal ze se s tim neda nic delat, ze to bohuzel 6V tak delaji a ze se holt pres zimu musi jednou za mesic vytahnout a dobit doma....takze tak. diky
mytysek
29/11/2005 07:09:28
podle toho co ises ti to asi dobiji, ten pokles proudu pri vyssích otáčkách je normální, ono ani tech 20A není optimální ale dá se s tím žít...jezdit. uvidíš co ten startér.
Pavlik
26/11/2005 16:51:46
tak sem to dneska fsechno zmeril, mel sem cerstve nabitou baterku z nabijecky a vysledky jsou takove: na volnobeh 2,4 A, ve vysokych otackach i pres 20A, se svetlama na volnobeh 14A(akorat tam nevim jak je to s tim prepinanim regleru, protoze pri zvyseni otacek sel proud dolu)
Taky sem meril ty miliampery kdyz je fsecko vypnute a ukazovalo to jen 1mikroamper-takze to asi bude OK...
jinak ten proud co odebira starter se mi mozna podari zmerit zitra, znamy ma ten chytrejsi klestovy merak
dik za rady
mytysek
23/11/2005 21:28:06
a ještě k měření proudu spouštěče... sežeň firmu kde repasují startéry... věřím že ti to změří, mě se to povedlo za pěkně děkuju a chyba nakonec nebyla v dobíjení ale ve svodových proudech a malých skratech v obvodu světel...prostě to pořád vybíjelo baterku...to si můžeš změřit sám i tím levným měřákem. všechno vypni a změř proud(na nižší rozsah) bude li tam víc jak několik mA je někde chyba-odpojuj obvody přes pojistky...
mytysek
23/11/2005 21:22:47
Já měřím dobíjení přímo nabaterce obyčejným digitálním multimetrem v ceně asi 200Kč, rozsah na 10A. Odpojíš za chodu motoru konektor na baterce a do série dáš měřák, zapíšeš hodnotu na volnoběh, potom si přidáš plyn a zapíšeš a do třetice se zapnutýma světlama. No a selský rozum velí že bude li to malý či velký proud je někde zrada. optimum nevím ale myslím že max 10A špičkově. Pokud je to na dynamo tak chvíle odpojení konektorů za chodu nevadí, u alternátoru se musí použít hlava a šikovné ruce...nesmíš přerušit připojení baterky.....
na začátek předchozí  1 | 2  další další

Odepsat na: Dobijeni

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist