1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Co je to za cislo? (24)
Andre Profil uživatele
9/6/2005 14:05:21
Já ale psal, že motor je nejspíš z roku 81, a tudíž má klasická, gumová gufera. Jinak dík za nabídku omrknutí, ale je to u Berouna :-)
Ivosh Profil uživatele + foto
9/6/2005 13:33:41
Asi jsme se nepochopili. Ty jsi psal něco o roku 1981 a "kovová gufera"
přišly až v 1984. Takže jsem to myslel tak, že ten motor by měl být mladší
než 12/84.
 
To s těma 8 milióama je pravda. Ovšem za předpokladu, že číslování šlo
vzestupně. Tak nevím, asi tam budeš muset zajet, to bude úplně nejlepší.
Nebo poprosit někoho z tamního okolí, pokud znáš, aby se Ti na to mrknul.
Nabízím se v okolí OL.
Andre Profil uživatele
9/6/2005 13:26:26
Ještě jednou To Ivosh: Já ale netvrdil, že ten motor co budu kupovat (5B9414222) má "kovová gufera". To je pouze moje zbožné přání :-) Právě bych o něm chtěl zjistit co nejvíc než si pro nej pojedu...
Andre Profil uživatele
9/6/2005 13:20:42
To Ivosh: Moment, teď jsem to krapet nepochopil...o jakym motoru mluvíš, že musí být podstatně mladší než 5/81? O tom mym nastávajícim, s číslem 5B9414222 (kdybychom počítali i tu spornou dvojku na konci)?? Se mi ňák nezdá :-) To by museli od roku 84, kdy se motory číslovaly od 5B-1444795, vyrobit přes 8 milionů motorů, aby se dostali na to moje číslo...teda pokud tu sérii "Stufe Zwei" nezačali značit jinak. Tady je úryvek z mailu, který pojednává, ovšem taky dost nejasně, o osudu auta z kterýho ten motor byl:
 
"Tento motor byl v mém bývalém T601 de Luxe, ten byl z roku 1981 (doklady byly samozřejmě z jiného vozu-klasická přestavba po dovozu).
Vzhledem k tomu,ze to byl dovoz primo z "DDR" na objednavku, o predeslych operacich na tom motoru nic nevim.
"
 
Bohužel se zde nepíše, v jakym roce byl Trabi z DDR dovezenej...ale pokud to bylo až v 90. letech, je možný všechno, i teda to, že tam předchozí německý majitel dal ten nejnovější model motoru.
Ivosh Profil uživatele + foto
9/6/2005 07:21:49
> 5/81 změněný tvar hřídelového těsnícího kroužku na straně
> přerušovače od č. m. 5B-913211
 
Andre, aby nedošlo k omylu, až teď mne to trklo. Tuto změnu jsi si špatně
vyložil. Utěsnění kovovými kroužky nastalo až později, viz
[URL], přesněji v 12/84. Od
č. m. 5B-1444795, takže motor musí být podstatně mladší, než 5/81. Někde ten
motor označují jako Stufe Zwei. Měl víc vylepšení, než jen kovová "gufera".
HaD
8/6/2005 18:33:51
Bouhužel, fotky nejsou, jeden jsem viděl teď na srazu Morava a ten druhý už nevím.
Andre Profil uživatele
8/6/2005 15:47:36
Takže, inkriminovaný motor je nejspíš (podle dostupných informací) z roku 81. Takže to má na obou stranách klikovky gufera, že? :-/ Nebo to řikám špatně? BTW nemáte někdo na prodej motor r.v. 84 a novější?
Ivosh Profil uživatele + foto
8/6/2005 13:30:23
> Na T601 byly motory 60/61 (1962-69), 63/64
 
Drobná oprava: v 1962 se ještě T601 nevyráběl. :-)
 
> Ve skutečnosti jsou ještě motory 62,
> v reálu jsem už viděl 2 kousky,
 
Vážně? To slyším prvně. Bylo by foto?
 
Já zase četl, že byly motory 5A. Také o tom nevím nic bližšího.
HaD
8/6/2005 13:23:54
Na T601 byly motory 60/61 (1962-69), 63/64 (do 1974), 65/66 (do 1987) a pak 5B/6B - toť podle Šlehofra. Ve skutečnosti jsou ještě motory 62, v reálu jsem už viděl 2 kousky, což mě trochu zmátlo, protože se o nich nikde nepíše...
Ivosh Profil uživatele + foto
8/6/2005 12:22:08
> A ještě mě napadá, nemůže to bejt motor ze staršího modelu Trabanta
> (kdybychom brali že na začátku číla je 58 a ne 5B)?
 
V žádném případě. Na číslo 58 motor nikdy nezačínak. Tuším bylo nejprve 50-,
pak 60-, a pak už naše známé 63...
Andre Profil uživatele
8/6/2005 11:56:27
Takže ale kdyby bylo číslo motoru po zralé úvaze a opravě napsáno správně takto (řekněme že poslední dvojka tam nepatří, stejná čísla za sebou udělají při opisování neplechu :) -> 5B941422. A jestli to dobře chápu, rok výroby by měl být někde v rozmezí 82-84, kdy v r. 84 přichází nový model značení 5B1xxxxxx. Je to tak? A ještě mě napadá, nemůže to bejt motor ze staršího modelu Trabanta (kdybychom brali že na začátku číla je 58 a ne 5B)?
Andre Profil uživatele
8/6/2005 11:47:04
To s tou fotkou asi nepujde... Už takhle to jednání o koupi dost prodlužuju, a prodávající je už dost nervozní. Já totiž nevim, je to motor po generálce, a kupuju ho proto, že muj stávající má nětěsný gufero(a) na klikovce, a to je taky přitom 20 000km po generalce, při který bylo gufero na straně setrváku (G 55x70x8) měněný. Takže shánim spíš ten nejnovější typ s kovovym těsněnim klikovky. Jinak původ motoru asi nezjistim, protože člověk který ho prodává o něm taky nic neví.
Tomas BB, SK
8/6/2005 11:41:04
jeden z mojich motorov (meneny v r. 1974) ma cislo 5 - 302521. To "B" tam proste chyba (parohy su ovsem s oplechovanim). Takze tam byt nutne nemusi. Pravda je, ze cislo je 7 miestne, ty mas jedno cislo mozno naviac, alebo aj nie v pripade vacsiaho promile alkoholu technika co to cislo vyrazal. Asi bude najlepsie sa este raz opytat majitela ako radi Ivosh. Skor by ma pri kupe zaujimal rok vyroby/vymeny a ci nebol opravovany (repas kluky)
Ivosh Profil uživatele + foto
8/6/2005 11:12:31
Je možné, že ten člověk udělal dvě chyby v čísle a některé z těch dalších
čísel tam nepatří. Zkus poprosit o snímek čísla motoru, případně o "lepší
oko".
 
Pak jsou ještě motory s měněnou skříní, které mají čísla zcela mimo řadu.
Ale kupř. já měl dva a v obou byla lomítka. Ale tam se nechá narazit
cokoliv. Toto se ale hodně podobá na 5B, takže to asi nebude ten případ.
Andre Profil uživatele
8/6/2005 11:05:56
Abych vás uvedl do problému: budu kupovat motor, a nechal jsem si mailem poslat jeho číslo. A přišlo mi, že motor má toto číslo: 589414222. Je tu pár nejasností. Samozřejmě, první dvojčíslí nejspíš nebude 58, ale 5B, což asi vzniklo špatnou čitelností. Prohledal jsem materiály o vývoji na těchto stránkách, a jediný číslo v podobnym tvaru (s devítkou za 5B) bylo toto:
 
5/81 změněný tvar hřídelového těsnícího kroužku na straně přerušovače od č. m. 5B-913211
 
I když to je zase jen šestimístné (za 5B). Takže jsem z toho daněk. Nenašel by se tu někdo, kdo by mi řekl, v kterym roce je ten motor vyrobenej?
VlaVla Profil uživatele + foto
14/5/2004 14:35:46
> OK. Ty KND i modry nebo jen bily?
 
Bily, modry, cerveny nebo zeleny. Ber vsecky.
 
V.
Ivosh Profil uživatele + foto
14/5/2004 14:32:33
> Na T601 muze byt Preusch pokud by byl cesky, velky zajem bych mel o
> Dilenskou prirucku v cestine (jakekoliv vydani za tu bych dal mozna i
> vic nez 200,-) a pak spis ty KND. Ostatni spis jenom pokud by to nekdo
> mel za symbolickou cenu pod 100,-Kc (coz na burzach nebyva ;-)
 
OK. Ty KND i modry nebo jen bily?
 
IJ
VlaVla Profil uživatele + foto
14/5/2004 14:28:57
>> Pokud bys narazil na nejakou literaturu nebo prospekty na Trabose, tak
>> bych bral prakticky cokoliv za slusnou cenu (napr. Katalog ND max do
>> 200,-Kc).
 
> I veci na T601? Slehofery, Kmete, Preusche, Udrzovaci prirucky..?
 
Hlavne na T600.
Na T601 muze byt Preusch pokud by byl cesky, velky zajem bych mel o
Dilenskou prirucku v cestine (jakekoliv vydani za tu bych dal mozna i
vic nez 200,-) a pak spis ty KND. Ostatni spis jenom pokud by to nekdo
mel za symbolickou cenu pod 100,-Kc (coz na burzach nebyva ;-)
 
V.
Ivosh Profil uživatele + foto
14/5/2004 14:20:41
> Pokud bys narazil na nejakou literaturu nebo prospekty na Trabose, tak
> bych bral prakticky cokoliv za slusnou cenu (napr. Katalog ND max do
> 200,-Kc).
 
I veci na T601? Slehofery, Kmete, Preusche, Udrzovaci prirucky..?
 
I.
VlaVla Profil uživatele + foto
14/5/2004 14:17:53
> PS: Zitra jedu na burzu do Mohelnice. Kdybyste neco potrebovali, co myslite,
> ze by tam mohli mit (bude vetsi, nez na jare, porada ji OL), napiste.
 
Pokud bys narazil na nejakou literaturu nebo prospekty na Trabose, tak
bych bral prakticky cokoliv za slusnou cenu (napr. Katalog ND max do
200,-Kc). Kdybys narazil na neco na P70, tak to beru temer za
jakoukoliv cenu, ale radsi posli SMS.
Katalog ND na P70 mam cesky i nemecky, udrzovaci prirucky mam taky obe
a zhruba sest nebo sedum prospektu (vsechny nemecke).
 
Vlada
Ivosh Profil uživatele + foto
14/5/2004 13:39:57
Na te fotce je k zamysleni jeste jedna vec. Praveke trabanti norne platky na
zjisteni stavu benzinu v nadrzi mely nahore vyvrtane ocko. To byly jeste
takove ty oranzove, z jedne strany P 70, z druhe P 50, asi znate. Potom
vyrabene cerne to uz nemely. Zajimalo by mne, na co tam to ocko vlastne
bylo. Kazdy trabantista asi totiz resi problem, kam ten norny platek
umistit, aby se neztratil, nezavazel, neklepal. Pan Krovak to, vidim,
vyresil echt po cesku. Ale zato treba Julo v Kremnici mel ten oranzovay
platek zaveseny prave tim ockem na prave (z pohledu jizdy) uchytne tyci
nadrze, ktere u starych trabantu byly navic o dost tenci nez pozdeji. Mozna
presne toto zamyslel vyrobni zavod.
 
Julo, tys na to prisel sam?
 
IJ
 
PS: Zitra jedu na burzu do Mohelnice. Kdybyste neco potrebovali, co myslite,
ze by tam mohli mit (bude vetsi, nez na jare, porada ji OL), napiste.
VlaVla Profil uživatele + foto
14/5/2004 13:30:25
> dokumentaci toho vraku. A vzal bych teda to zadni okno, pokud ho Vlado
> chces.
 
Dokumentace je urcite zadana! To okno nijak zvlast nepotrebuju, ale
prijde mne lito ho tam nechat rozflakat... Toz asi tak.
 
> kombi, 07 pro camping a 08 dodavka. Takze bych rekl, ze si v Mekawe znacily
> na kastle svoje vlastni znacky s internimi seriemi. Dalo by se to ostatne
> srovnat s cislem podvozku, ktere ma pan Krovak.
 
Urcite to bude nejake interni znaceni, jde prave o to zjistit ceho se
to tyka a jaky je v tom system. Cislo kastle je 0507430.
V prvni fazi jsem chtel zjistit, jestli to mate i na limoskach. To ted
uz vime. Ja se podivam na sveho kombika, jestli to tam pod nanosem
barvy nekde najdu.
 
> Vlado, budou dalsi fotecky? :-)
 
Budou po vikendu. Tohle jsem skenoval narychlo v praci. Ostatni udelam
v klidu doma.
 
Vlada
Ivosh Profil uživatele + foto
14/5/2004 12:04:21
Ja bych si tipnul, ze to bude znaceni meeranske karosarny. Ja to na voze
urcite nemam, ale zda se mi, ze jsem to videl na tom kombiku v hostynskych
vrsich. Pristi tyden pojedu do Zlina, tak bych se tam mohl stavit a udelat
dokumentaci toho vraku. A vzal bych teda to zadni okno, pokud ho Vlado
chces.
 
K tomu cislu -- s tim K jako kombi bych souhlasil, ale jinak se mi to nezda.
Z "modellpflege", co mam, vyplyva toto: do prosince 64 byla cisla karoserii
uvozena rokem, tzn. 63, 64 apod. Od 12/64 se to znacilo uz jenom jako 05 pro
kombi, 07 pro camping a 08 dodavka. Takze bych rekl, ze si v Mekawe znacily
na kastle svoje vlastni znacky s internimi seriemi. Dalo by se to ostatne
srovnat s cislem podvozku, ktere ma pan Krovak.
 
Vlado, budou dalsi fotecky? :-)
 
I.
VlaVla Profil uživatele + foto
14/5/2004 11:11:07
Ahoj kluci,
 
na T600 kombi Pavla Krovaka z Plzne, jsem poprve vsimnul u nadrze
vyrazeneho cisla (K65 27312), ktere ale nevim co znamena. Mate ho na
svych vozech taky? Vite co znamena?
 
Tady je moje teorie:
K bude asi kombi
65 by mohl byt rok vyroby
27312 kolikaty kombik celkem to je od pocatku vyroby?????
 
Vlada
Přílohy:  scanimage001.jpg (68,6 kB)
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Co je to za cislo?

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist