1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Zinkování (42)
Pepa
26/1/2015 18:42:37
Ahoj, doporučuji také žárové zinkování nástřikem. viz článek zde: [URL]
 
Najdete popis a vyhody jak zinkování ponorem, tak nástřikem.
mp Profil uživatele + foto
23/3/2007 18:39:42
Bylo by fajn, pokud by někdo napsal, co je dobré na trabantovi zinkovat, co komaxitovat a co zinkovat i komaxitovat.
 
Zkoušel třeba někdo zinkovat dveře?
Ivosh Profil uživatele + foto
23/3/2007 16:40:36
> Co to je za černou barvu, na výměníku Trabanta?
 
Original nevim. Ale prodavaji se v soucasne dobe silikonove barvy urcene k naterum vyfuku.
Jara 600 Profil uživatele
23/3/2007 15:31:57
Také se zapojím do debaty... ověřoval jsem teploty, při kterých se "peče" komaxit. Ta nejběžnější je kolem 180 - 200 stupňů, nicméně jsou i takové práškové barvy, které jdou přes 800 stupňů, což půjde i na ten výfuk. Se zinkováním pod komaxit by neměl být problém, ale se zinkováním galvanickým. Žárový zinek při vypalování barvy vybublá a udělá pak na povrchu jemné bublinky (bohužel vlastní zkušenost). Takže žárově pod komaxit leda hliník.
mp Profil uživatele + foto
23/3/2007 10:24:33
Na netu jsem zjistil -
- zinkování lze pod komaxit použít, ale záleží na tom, jaké
- ideální je zinkový fosfát
- ostatní snad po jemném tryskání
- lze použít i zinkový komaxit jako základ
- existují i zinkové spreje, ale to je jiná kapitola
--------
Co to je za černou barvu, na výměníku Trabanta?
Pavel JHB Profil uživatele
22/3/2007 19:46:59
Ivos> to je blbost, nastrik komaxitu je uplne jednoduchej. Pistole vcetne
zdroje a ovladani stoji 3400,- Potrebujes nejakej cistej box, abys mohl
smest prasek, kterej naprasis vedle + neco v cem to "upeces" Max teplota je
tusim 200st. a to na vyfuku bude asi vic. Pokud nekde sezenes mensi mnozstvi
prasku muzes male veci pocukrovat sitkem na novinach a upect v troube.
Podminkou je samozrejme opiskovanej a odmastenej povrch. Prasek lze
samozrejme nanest na vse, co snese teplotu (plast, drevo....) Jak je to s
ruznejma tvrdostma se ti zeptam, jakmile se ten clovek objevi v Hradci, neni
totiz mistni.
Ivosh Profil uživatele + foto
22/3/2007 16:19:43
To Pavel: zkus byt konkretnejsi. Slysel jsem totiz, ze nekdo doporucuje komaxit i na vyfuk. Tvuj clovek by nam to mohl objasnit. (Ted mne napadlo, proc se vlastne nezeptam v Prostejove u zdroje...)
Pavel JHB Profil uživatele
22/3/2007 16:15:49
Ivos> o tom jsem byl tez presvedcen, nez jsem se setkal cca pred mesicem s
clovekem, ktereho mnoho let "komaxitovani" zivilo. Existuje totiz spousta
prasku a moznosti (teplota vypalovani).
Ivosh Profil uživatele + foto
22/3/2007 14:03:43
Těžko říct, kolik to stálo. Platil jsem 2500. Bylo v tom 5 těch disků. Dále:
 
-- 2 predni hrnce, klakson, vicko nadrze, drzaky nadrze, vzpera kapoty (cerny lak)
-- 3 zadni popelnicky, 4 dverni listy, 4 plechy na silt luxar, telo mlhovky (stribrna, kladivko)
-- policka pod palubku (kremova)
-- 3x naraznik (jen otryskat)
-- zahradka (jako disky, tedy + bezbarvy lak)
 
Mozna jsem na neco zapomnel. Ale by woko bych tipl tak 400 za jeden disk, kdyz pocitam 500 na zbytek.
HaD
22/3/2007 13:55:53
MP > originál jsou mezi listy mosazné pásky, později se z úsporných důvodů dával nějaký sklotextil, nebo jak se to jmenuje a ke konci výroby nic, jen v místě kde končí horní pero a klouže po spodním se vyrobily "zářezy" ve tvaru X, aby to líp klouzalo, nebo aby nečistoty mohly pryč a nefungovaly jako brusivo. Zinkovat pera myslím je zbytečné, většina per vydržela dlouho (třeba i celou životnost auta) i s horší, jen náhodnou údržbou.
mp Profil uživatele + foto
22/3/2007 13:42:23
To byl nějaký bezbarvý komaxit?
 
Kolik to celkem stálo?
 
Mi nabídli zinkování za 27,-Kč/kg + DPH.
Ivosh Profil uživatele + foto
22/3/2007 13:23:25
Pan, ktery to delal, mi rekl, ze ta barva by za chvili ztratila lesk, byla by "ochytana". Lak ji ochrani. Bylo to v cene, tak jsem neremcal. Bohuzel je to ted lepsi nez z tovarny, no, ale nasplichat na to stribrenku muzu vzdycky.
mp Profil uživatele + foto
22/3/2007 13:11:40
Proč ten bezbarvý lak?
Ivosh Profil uživatele + foto
22/3/2007 13:07:49
Minuly tyden jsem si privezl takto udelane disky. Otryskani, zinek, komaxit, bezb. lak. Tak pockej par let, reknu Ti, jestli se odlupuje. ;-) Nicmene, je to technologie, kterou v te lakovne pouzivaji jiz dlouhou dobu, videl jsem tam i disky na drazsi vozy, nez trabant. Tak snad to nebude tak horke.
mp Profil uživatele + foto
22/3/2007 12:37:16
V zinkovně, kde dělají i komaxit, jsem se ptal na zinkování disků kol, na to komaxit. Na internetu jsem četl, že se to používá. V zinkovně mi řekli, že komaxit se začne ze zinku po čase odlupovat, doporčili nátěr reaktivní barvou.
Ivosh Profil uživatele + foto
22/3/2007 12:28:01
A proč tě před tím varovali?
 
Já bych zinkování určitě doporučoval, komaxit už méně. Podle mne to není barva velmi vhodná na místa, kde létají kaménky.
mp Profil uživatele + foto
22/3/2007 12:12:56
Ještě maličkost. Je lepší nápravy zinkovat, nebo komaxitovat? Nejraději bych udělal obojí, ale před tím mě v zinkovně varovali.
mp Profil uživatele + foto
22/3/2007 11:16:48
Zinkovali jste někdo listová pera? Lze je potom, místo mazání, proložit zinkovým plechem?
Dan Profil uživatele + foto
12/8/2006 11:13:03
Asi to bude zarove zinkovani, je to povrch jak jemny smirgl. Nejspis dam ty pozinkovane casti i se zbyvajicimi dily motoroveho prostoru do komaxitu, bude to dvakrat osetrene, bude to hladke a bude klid.
Az budu priste neco zinkovat, napred se optam, jak to vlastne delaji.
Pavel JHB Profil uživatele
4/8/2006 23:41:01
Jara 600> Toto je zarove a je to taky hladke. Akorat je problem s tim
stecenim, jak to tahaji z lazne, to nejde (spis nechce se) nejak osetrit.
Jara 600 Profil uživatele
4/8/2006 16:42:03
Jakým způsobem jsi to nechal pozinkovat? Také jsem měl možnost něco málo z tohoto oboru pochytit ve škole a bohužel, není zinkování jako zinkování. To se v principu rozděluje na dvě základní metody pokovení a to žárové x galvanické. Při žárovém zinkování se vše "koupe" v lázni rozžhaveného zinku a zpravidla malého množství železa při cca 450 stupňů. Tato metoda se používá zpravidla na velké konstrukce (mosty... ale je možno ji aplikovat téměř na vše). Zde je upravený povrch pak mírně hrubší. Druhé, galvanické zinkování, probíhá v kyselé lázni - elektrolytický děj se zinkovou anodou a povrch je po úpravě hladký. Tedy by alespoň měl být - škola mi bohužel dala jen teoretické znalosti :-) Já jsem nechával pár věcí pozinkovat (galvanicky) a vše bylo OK.
Pavel JHB Profil uživatele
4/8/2006 16:06:14
Dan> Sice jsem to za bratra Zizky studoval, ale nevim, cim se to prihodilo,
kazdopadne opiskovany povrch je temer hladky, staci nastrikat zakladovkou na
zinek + barva. Problem je akorat v zahybech (typicky lem disku, kam zinek
stece a je traba vzit autogen, ohrat + treva draty. kartac a vysmejcit
"kaluz"
Proste nejakej technologickej prusvih...
Dan Profil uživatele + foto
30/7/2006 02:20:02
Nevim kde se stala chyba, ale nechal jsem pozinkovat skoro vsechny drzaky z motoroveho prostoru a cekal jsem hladky zlatavy nebo stribrny povrch.
Misto toho je vsechno hrube, jako jemny smirgl. kdyz jsem se ptal proc, rekli mi, ze je to spravne. Nevim co s tim, asi budu muset sehnat vsechny dily znova. V tom "smirglu" se akorat drzi spina a jedine reseni by asi byl dat navrch komaxit :(
Myslel jsem, ze treba dily predtim opiskovali a tim to vzniklo, ale vratili mi je na kusu dratu, na kterem je uplne stejna vrstva. Netusite co to je za podivne zinkovani?
hrubatko
15/8/2005 16:54:11
to Hoďa:
ak ma slepe ocko neklame, tak tvoj obrazok naozaj dokuentuje nahradny diel, ktory je pokadmiovany...
Pavel JHB Profil uživatele
15/8/2005 12:21:14
Mikus TN> to jsi mne potesil, ja delam od davnych studii strojariny neco
jineho, takze uz to nemuzu vysvetlit, ale dle pohledu se mi to vse jevi jako
kadmiovane. :-)
na začátek předchozí  1 | 2  další další

Odepsat na: Zinkování

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist