1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Technicky benzin (80)
Vašek D.
22/1/2007 10:44:32
Osobně si myslím, že směs benzínu s bionaftou je dost tragický palivo. Nehledě k tomu, že pokud by složky tohohle paliva měl člověk kupovat u benzínky, tak na litru ušetří tooolik peněz...
Ivosh Profil uživatele + foto
21/1/2007 21:03:51
Vice coudu = vice nespalenych casti. Nejen, ze zanasis motor, zanasis take
vyfuk. Coz samozrejme po delsim pouzivani poznas na vykonu. No a o ekologii
samozrejme nemluve...
 
Asi moc nerozumim Tve logice. Na jedne strane lijes do motoru Shell Advance,
protoze je dobry, na druhe strane cerpas bionaftu. Zkus prosim vysvetlit.
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
21/1/2007 19:11:38
Jazdim na to kvoli tomu ze ten motor je uz tak ci tak na odpis, takze mi to je jedno :)
Alli
21/1/2007 16:58:38
to Mr. kuj: Nechtel bych pak videt vyfuk a karbon v motoru;)
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
21/1/2007 10:42:35
Tak, vcera som zacal jazdit na bionaftu. Div sa svete, Trabik na to ide, dokonca to nie je ziaden rozdiel. Nariedil som cca 4L 95tky s 6L bionafty a ide to celkom normalne, startuje to, drzi to volnobeh....samozrejme to trosku viac smrdi :) ale inak celkom OK, co si o tom myslite?
Vašek D.
16/1/2007 18:08:49
Letecký benzín - na to by jel spíš tak nafťák, ne? Zkusil bych to říznout 1:1 se speciálem, pak přidat olej a vyzkoušet, jak to pojede. Podle mě moc ne, ale to se musí vyzkoušet.
Lump Profil uživatele + foto
16/1/2007 17:33:23
Jak jezdit na letecký benzín? Klasicky s olejem M2T 1:50, nebo ředit letecký benzín třeba Specialem 1:1 a pak olej???
VlaVla Profil uživatele + foto
16/1/2007 15:31:43
Prosím poraďte, kde v Praze koupit pár litrů technického benzínu do bufíka. Přece jen pět litrů za 400,-Kč v hobbymarketu mně přijde trochu hodně;-)
prdik Profil uživatele + foto
1/9/2006 21:57:18
Docela drsny!!! Na co vsechno cesky hlavicky nepridou. Uz tu byl i drevoplyn a opakuju, nema to cenu, lepsi je zdravi a pokozka opalena jen od slunicka. :) At nam to prdi...
Ivosh Profil uživatele + foto
1/9/2006 10:48:37
Tak to je maso! :-)
mp Profil uživatele + foto
1/9/2006 10:30:29
Dělám to jednoduše. Hadičku, která vede nahoru do nádrže jsem vytáhl, prodloužil dovnitř auta. Na konec jsem dal flašku od oleje M2T, připevněná je k hadičce přes víčko flašky, dutým šroubem a kolenem z karburátoru. Ve flašce je benzin. Takže stačí, když mám při startování vypnutý benzin z nádrže, pomačkám flašku a jedu. Po zahřátí motoru pustím benzin z nádrže.
Ivosh Profil uživatele + foto
1/9/2006 10:15:01
> Prozatím to řeším tak, že startuji na normální benzín a po zahřátí motoru se přepnu na "zoufalcovu směs", kouření je pak v normě.
 
A to děláš jak? Ty máš v autě dvě nádrže?
Mikuš TN
2/6/2006 00:32:12
Nie je mi jasné ako chceš mazať motor pri akomkoľvek plyne či už propan-butan alebo drevoplyn-technicky veľmi náročné
Vašek Dekoj
23/5/2006 20:55:25
Petrolether se koupit dá - litr stojí 70,- Kč. Takže leda že by měl člověk nějakej vlastní "pramen". Ad Tvoje palivo - moc nevěřím, že to auto nějak extra táhlo, jelikož petrolether bude mít nizoučké oktanové číslo. Ale jestli jsi to palivo měl k dispozici skoro či úplně zadarmo, tak není co řešit:-)
mirek
20/5/2006 14:02:13
Diskuze-palivo do trabi,mé letité skušenosti benzínTB 90/150 a Petroléter v poměru 1:1a nebyl rozdíl mezi benzínem najeto 120000 na Wartburgu,STK,emise lepší neš na benzín.Do trabanta jsem to ale neskoušel nemam čas se tím zabývat ,nevím jestli je ještě k sehnání Petroléter a za jakou cenu.Na tuto směs si myslím že by trabi taky jezdil super.
Vašek D.
6/4/2006 09:41:58
To pepicek: Dřevoplynu fandím, akorát jedna obligátní otázečka: To zařízení na jeho přípravu si budeš vyrábět sám? Pokud ano, tak počítej s velkými problémy ohledně STK a technické revize toho zařízení. Ad velikost toho zařízení: Dřevoplyn má nicmoc výhřevnost, budeš ho potřebovat hodně, tj. i to zařízení bude muset být docela velké. Aby to nedopadlo, že se do Trabiho kromě Tebe a kolony na dřevoplyn nevejde ani rezerva... Každopádně Ti s pokusy fandím, dej vědět, až budeš mít další experimentální poznatky. Hezký den.
Kandiru Profil uživatele
2/4/2006 08:56:03
Ahoj toto je zaujimavé čítanie. Má niekto skusenosť so vstekovaním VODY do sania na okamžité a kratkodobé zvýšenie výkonu??? Udajne to uspešne používali v spitfire -och v 2. sv. vojne. vyvedie ma niekto z omylu? dik
Drtikol
1/4/2006 23:22:16
piš dál jak seš uspěšný v experimentech je to zajimavé
pepicek.vomacek
1/4/2006 22:29:16
Pepícek Vomacek se svými pokusy ježdění na plyn. Dnes jsem udělal opakovaný pokus udržet motor na volnoběh rozprašovačem na květiny.Musel jsem sundat kolínko u karburátoru,aby se ta benzinová mlha z rozprašovače dostala snadněji dovnitř, abych to nešplíchal na stěny hrdla karburátoru. Byl jsem úspěšný. Lze tím udržet volnoběh. Sice jsem spočítal, že to má na volnoběh spotřebu 0,2l/5minut to je asi 2 litry/hodinu , ale ten údaj asi bude zatížený tím, co jsem rozšplíchal na stěny a co se nedostalo do motoru.
Dnes mám hřejivý pocit vítězství nad hmotou.
 
Děkuji Vám tímto za podněty a připomínky. Budu na tom dále pokračovat. Až budou v EU dálnice od moře k moři, tisíce kilometrů, tak naložím štěpku a pojedu zadarmo k moři na ryby. Když někde potkáte trabanta s popelnicí a přívěsem plným pytlů, jsem to já.
Tímto se loučím.
Drtikol
1/4/2006 00:01:14
Že bys jako místo kufru u trabanta udělal kotel a jezdil jak za války.No to bys jsi ale musel za trabikem ještě tahat vozejk s bukovým dřevem,aby to trochu jelo :-)))
pepicek.vomacek
31/3/2006 22:03:41
Ještě od Pepíčka Vomáčky příspěvek k převádění Trabanta na plyn.
Ono to sice bylo strašně tajné, ale já to řeknu, protože Vy mě strašíte , že vyletím do povětří, ale nevyletím, protože tam nebude bomba ani tlak. Přečtěte si
 
[URL]
 
Vašek D. Profil uživatele
31/3/2006 17:37:36
Hm, máš to celkem promyšlené, ale stejně si neodpustím následující polemiku: 1) aerosol benzínu s olejem je technicky proveditelný, ale nedopadne to náhodou tak, že když bude motor běžet pár minut na volnoběh (tj. bez přidávání butanu), tak se zaolejuje a zdechne? Aerosol by měl mít buďto proměnlivý obsah oleje v závislosti na otáčkách, nebo musíš regulovat dávky aerosolu dle otáček. 2) Samotné dávkování aerosolu - použiješ nějaké tlakové čerpadlo a trysku vsazenou do karburátoru? Škrcením obchvatu toho čerpadla by se ta regulace dala docílit, ale dá to asi dost práce to celé správně nastavit a hlavně převést z experimentální podoby do běžné praxe... 3) Butan bude umístěn v tlakové láhvi? Ta se odběrem bude rychle ochlazovat a nastanou klasické problémy, které se u LPG řeší předehřívačem kapalného paliva - odstranění tohoto problému už jsi vymyslel? Doufám, že se ti bude v experimentech dařit a těším se na tvůj případný komentář.
Honza Cimr Profil uživatele + foto
31/3/2006 08:15:22
Mile Pepicku,
pokud experimenty prezijes ve zdravi, dej vedet jak jsi dopadl. Bohuzel muj nazor na cele tve snazeni je - no ponekud - odmitavy. Jak jsi sam spravne napsal, je Trabant jednoduchej jak sekacka na travu. Tak proc se toho nedrzet? Dlouhy jizdy po serizeni se daji zajet na hranici sesti a pul litru (podotykam ze s nalozenym autem a s privesem - lonska cesta Pribram - Hradec Kralove). Dle meho se cely "vyvoj" a testovani natolik prodrazi (pochybuju, ze nejaka gumova hadicka na plyn v karbecu bude stacit) a zkomplikuje vyroba a zkouseni spolehlivosti v provozu, ze se posouvas s celym projektem mimo sferu uspory... Bohuzel. Prestavba vozu Trabant na provoz na PB neni nic vylouceneho, ale jen samotna prestavba je nekolikrat drazsi, nez u beznych 4T vozu (S100-120 a podobny)...
prdik
31/3/2006 08:07:54
Na tom napadu neco je, ale pro udrzeni si peti prstu na kazde ruce a oboci na obliceji bych tyhle domaci pokusy nedoporucoval. Leceni nebo v nejhorsim i pohreb bude mnohomnasobne drazsi nez usporenej benzim. :)
pepicek.vomacek
30/3/2006 21:37:28
Nevím,jestli to,co teď napíši, bude napsáno tak srozumitelně, aby to po mě někdo pochopil,ale pokusím se. Ještě k terminologii. Když přidáváme u auta plyn, tak se zpravidla myslí benzin.
Ve svém popisu používám "benzinovou mlhu" a když mluvím o plynu píši o "butanu" abych to nějak rozlišil.
I.
Jak by to mělo fungovat.
Při pohonu trabanta na plyn(butan) je třeba zajistit volnoběh na benzinovou mlhu. To znamená nechat vyřazený karburátor (zavřený palivový kohout,tím karburátor nefunguje) a do hrdla karburátoru(kolínko) zavést pomocnou trysku (rozprašovač nebo zůžená kovová trubička),která dělá benzínovou mlhu s olejem (vyšší koncentrace oleje třeba 1:5) a zajišťuje otáčky na volnoběh. Při volnoběhu je malá spotřeba benzinu, proto větší koncentrace oleje. Přidávání otáček a výkonu motoru by se provádělo přidáváním butanu do nasávaného vzduchu ,přičemž původní karburátor je funkčně vyřazen,jen pomocná tryska stále tj.(na volnoběh i vysoké otáčky )vstřikuje do hrdla karburátoru benzinovou mlhu s olejem 1:5
Funkce tohoto uspořádání je tedy taková, že benzinem 1:5 udržujete volnoběh ,a butanem do nasávaného vzduchu zvýšujete otáčky a výkon motoru .
II.
Co jsem zatím zkoušel. Sundal jsem gumovou hadici mezi filtrem a sacím hrdlem karburátoru(kolínko) , nastartoval jsem motor, zavřel jsem palivový kohout ,takže motor postupně spotřeboval palivo 1:50 v karburátoru a když motor začal skomírat, snažil jsem se ho udržet ve volnoběžných otáčkách pomocí rozprašovače na květiny (nádobka s ručním pístem a rozprašovačem) .Dělal jsem mlhu u hrdla karburátoru aby to nasávalo benzinovou mlhu hrdlem do motoru .V té nádobce jsem měl olej benzin 1:5. Nepodařilo se mi ale vstřikováním do hrdla karburátoru udržet volnoběh. Když motor začne skomírat a vstříknu ručně dávku benzínové mlhy do hrdla karburátoru, tak už je pozdě, protože než se to nasaje do klikovky a přepustí pod válec, tak motor scípne. Uspěšný jsem tedy nebyl.
Expert přes regulaci by řekl "systém je nestabilní" a nepodařilo se uregulovat výstupní veličinu - volnoběžné otáčky motoru , já tomu jednoduše říkám , scíplo to.
Je asi zapotřebí tu mlhu vyrábět souvisle v čase (čerpadlem) ne tím, že budu prášit ručně ,dávkami,mačkáním nějaké páčky na rozprašovači na květiny. Až něčím vyrobím souvislou mlhu ,pokusím se množstvím mlhy nastavit volnoběžné otáčky a udržet je stabilní.Čerpadlo na vhánění benzinu 1:5 může být z ledničky , ledničky jsou na kterékoli skládce a trysku lze vyrobit zůžením kovové tyčinky nebo zkusím použít přestavěný rozprašovač na květiny . S volnoběhem tedy budu dále zkoušet.
III.
V mém původním dotazu směřovaném na nějakého chemika přes paliva jsem potřeboval jen zodpovědět, jestli lze spalovat současně "volnoběžnou benzínovou mlhu+olej" společně s butanem a co to udělá. Pokud říkáte, že při vlastním spalování to nic neudělá, že by se benzin neměl chemicky "utloukat "s butanem,(že by tam třeba vznikaly saze nebo asfalt jako v komínu), tak pokud ten problém vidíte jen tak, že by motor byl tepelně a výkonově přetížený, současným nasáváním benzínu a butanu , tak zdůrazňuji, že při funkci jetí na butan nefunguje původní karburátor,protože palivový kohout k nádržce 1:50 je zavřený,funguje jen pomocná tryska, zavedená do hrdla karburátoru a dodávající volnoběžnou benzinovou mlhu s olejem.
IV.
Já s tím budu dál experimentovat ,protože i když u trabanta jsou problémy s tím,že je dvoutakt a musí se to mazat přes směs a ježdění na butan přináší problém mazání , který u čtyřtaktů není, tak trabant je jednoduché auto jak sekačka na trávu a co je jednoduché je spolehlivé a než abych se přeškoloval na nějakou škodovku, tak raději budu hledat cesty jak zlevnit provoz trabanta. Zda budu úspěšný ukáže až čas.
předchozí předchozí  1 | 2 | 3 | 4  další další

Odepsat na: Technicky benzin

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2020 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist