1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Stěrače - zajímavost (24)
Ivosh Profil uživatele + foto
6/6/2005 14:47:29
Vracím se k diskuzi o stěračích. Nasnímal jsem stěrače ze své T600. Kupodivu
jsou oba dva až z druhé poloviny roku 1968. Oba jsou zahnuté, resp. lépe
řečeno pozohýbané/deformované, každý jinak. Nevěřím, že je to záměrně z
výrobního závodu. Přikláněl bych se k tomu, že se jedná slabý materiál,
který se časem za velkých třecích odporů stěračů prostě poohýbá...
 
Viz příloha.
Přílohy:  sterace-68-1.jpg (170,5 kB)  sterace-68-2.jpg (161,2 kB)  sterace-68-3.jpg (155,0 kB)  sterace-68-4.jpg (79,9 kB)  sterace-68-5.jpg (79,8 kB)
VlaVla Profil uživatele + foto
27/5/2005 10:51:18
Jsme rád, že se kolem tohohle tématu rozvinula taková diskuse. Je samozřejmě možné, že se mýlím a prohnutí není původní, ale zatím mně o tom žadný z uvedených argumentů nepřesvědčil.
 
> Jeste dame Vladovi jednu sanci.
 
Díky ;-) Já se chystám ten svůj prohnutý pár také podrobit detailnímu zkoumání a po víkendu podám zprávu.
Ivosh Profil uživatele + foto
27/5/2005 10:43:33
> To me moc podcenujes Ivosi :-)
 
Sorry. Nechtel jsem. :-) No, jak to tak vypada, asi byly vazne rovne. Ja o
vikendu nafotim to, co mam doma. Jeste dame Vladovi jednu sanci. To prohnuti
by melo byt na vsech steracich stejne, pokud je to vyrobni tvar.
 
To Honza: s tim odhybanim od skla to moc nevidim. To by bylo prohnute jinym
smerem, po plose, ale ono je to prohnute pricne, jestli se to tak da rict.
Jan Prager Profil uživatele
27/5/2005 10:29:33
Tak aspon poprve zkusim neco napsat do fora primo na strankach. Vlado, to prohnuti asi vzniklo tim, ze kdyz nekdo ten sterac odklapel od skla, tak za nej vzal vetsi silou, nez je zdravo. Jeste je take potreba si polozit otazku, pokud by to prohunti bylo primo z vyroby, jaky by melo vyznam? Esteticky urcite ne!
Jara 600
27/5/2005 10:23:48
To me moc podcenujes Ivosi :-) samozrejme jsem to udelal, kdyz jsem tam byl. Oba sterace jsou ze stejne serie - 07 64- Bohuzel jsem nemel fotak, abych to nafotil.
Ivosh Profil uživatele + foto
26/5/2005 15:04:10
Mohl bys Jardo tam zajit jeste jednou, sterace sejmout a poslat nam sem data
vyroby tech steracu? Pokud budou oba ze stejne serie a jeden prohnuty a
jeden ne, dalo by se brat jako rozreseni kvizu. Pokud to bude jinak, taky
nas to treba nekam posune. Diky. Umisteni mesice vyroby viz Vladova prvni
fotka.
Jara 600
26/5/2005 15:00:06
Tak jsem dneska sjel do garaze okouknout mou druhou T600. Musim rict, ze z pocatku se mi Ivosova verze o prohnuti behem provozu moc nezdala, nicmene kdyz jsem videl moje druhe sterace - 7/64, musim se k jeho teorii priklonit. Jeden sterac byl temer rovny a druhy mirne prohnuty - ne tolik jako na Vladovych fotkach, ale prohnuty byl. Tot moje postrehy.
Ivosh Profil uživatele + foto
26/5/2005 07:27:35
> ... Nedovedu si představit, že by tento tvar vznikl používáním.
 
Koukám, asi to nevyřešíme... Myslím, že bude dobré se zeptat na německém
fóru. Je nějaký dobrovolník, který umí německy a mohl by nám přeložit
dvě-tři věty? :-)
 
Pro zajímavost -- koukal jsem na HQ snímky vozidel P50 z
www.original-trabant.de a vsecky P50 maji sterace rovne. Vsecky jsou z let
1960-1961, jedna se o jeden kombik a tri limuzinky. Vsechny jsou jeste
samozrejme se stiranim "od ridice ke spolujezdci".
Přílohy:  p50-61.jpg (12,5 kB)  p50-61b.jpg (26,6 kB)  p50-61c.jpg (74,0 kB)  p50-61d.jpg (49,8 kB)  p50k-61.jpg (86,1 kB)
VlaVla Profil uživatele + foto
25/5/2005 16:49:51
Já jsem tím chtěl říct, že datum změny tvaru těch ovorů není vůbec jasný.
 
Já tvrdím pravý opak. Nedovedu si představit, že by tento tvar vznikl používáním. Že by byl takto pravidelný a na obou ramínkách ze stejného páru identický.
Ivosh Profil uživatele + foto
25/5/2005 10:56:32
Myslím, že ta čísla mne umatovala. :-) OK, považujme tento vůz za sériovou
produkci, i když to byla jen taková mikrosérie. Takže odvolávám, co jsem
řekl o hranatých výdeších. Samozřejmě netvrdím, že neběžela produkce typů
600 a 601 zaráz. Určitý překryv tam byl.
 
Ale to se dostáváme už někam jinam. Původní debata byla, zda zalomení na
ramínku je výrobní vlastnost. Já tvrdil, že myslím, že to je získaný tvar
vlivem delšího provozu při velkém odporu. Změnily uvedené skutečnosti nějak
náš náhled na věc? Asi by to chtělo projít snímky zachovaných pěti- a
šestistovek na německých webech.
 
Jinak -- na ramínikách, co mám doma, je na tenké části chrom. Na dolní
silnější části je barva (nebo nějaký elox?), stejně tak to mělo i nové
stírátko, co koupil Julo v Brně. Řekl bych, že ta spodní část byla z továrný
výrazně méně lesklá, než zbytek stěrače (nebo dokonce matná).
VlaVla Profil uživatele + foto
25/5/2005 10:48:54
Minimálně na jednom z těch dvou ramínek jsou patrné zbytky chromu
VlaVla Profil uživatele + foto
25/5/2005 10:40:30
Dobře Ivoši, šestikila se vyráběla až do konce června, ale v materiálech se uvádí, že od čísla karoserie 6430024 do čísla 6447500 se jedná o běžnou sérii šestsetjedniček. Předsériových aut bylo v roce 64 pouhých 23 kusů (6430001 – 6430023) dalších 110 kusů (6339001 – 6339110) jich bylo o rok dřív. Navíc auto bylo v té době normálně vyvezeno do Holandska, což je další argument proti tomu, že by se jednalo o předprodukční vůz. Já tedy tvrdím, že se jedná o normální sériovou produkci typu 601 souběžnou s koncem výroby typu 600.
Jara 600
25/5/2005 10:30:55
Ahoj kluci - pripojim se do vasi debaty. Vcera jsem koukal na moje sterace 4/65 a jsou podle predpokladu rovne. Jeste kouknu na sterace z me druhe 600. Ty by meli byt nekdy z poloviny roku 1964. Nicmene rad bych se vas zeptal, jakou mate na steracich povrchovou upravu. Ja je mam pokovene, ale je to hrozne matne (kdybych nevidel jak se olupuji, rekl bych, ze je to hlinik).
Ivosh Profil uživatele + foto
25/5/2005 10:15:08
Vláďo, to je ale auto z předsérie. Březen/duben 1964, tedy když ještě
sériově šly ven jen zatím jen šestikila.
VlaVla Profil uživatele + foto
25/5/2005 10:10:22
Hranaté otvory v masce ale přece měly i sériové vozy v roce 1964. Viz. [URL] nebo stejný vůz na [URL]
Ivosh Profil uživatele + foto
25/5/2005 09:25:19
Zmiňoval jsem tu ještě jednu fotku. Stejn bych řekl, že se jedná stále o
jeden a tentýž vůz. Tento teda nemá anténu, ale výdechy na masce jsou opět
hranaté, což měly jen předsérie. A stěrače -- opět asi rovné. Na této fotce
zezadu datum nemám.
Přílohy:  t601-se-slecnou-orez.jpg (49,7 kB)
Ivosh Profil uživatele + foto
24/5/2005 11:20:34
> Taky jsem našel jeden snímek, který datuji do roku 1964.
> Jedná se nejspíš o stejný vůz. Tady je vidět, že ramínka jsou rovná.
 
Jo, tady je to úplně zřetelný.
 
>Na prospektech je jiný vůz, protože tenhle má antenu na rádio.
 
Na prospektech mohou být některé věci zaretušované. Já tipoval podle SPZ,
ledaže by SPZ přehodily.
 
> Proč myslíš, že je to auto z roku 1963?
 
Jednak jsem vycházel z toho, že je to vůz z prospektů, které se datují do
roku 1963. To je tedy nyní nejisté. Jednak ale na té mojí fotce je zezadu
datum (jakési číslo/63). Považuji to za rok.
 
Mám ještě jeden snímek, barevný, kde je tentýž vůz, a je modrý. Musím se
podívat, jestli má anténu (myslím ale, že tam není vidět).
 
IJ
VlaVla Profil uživatele + foto
24/5/2005 11:01:19
Samozřejmě ještě ta fotka....
Přílohy:  p601_1964.jpg (23,1 kB)
VlaVla Profil uživatele + foto
24/5/2005 11:00:34
Taky jsem našel jeden snímek, který datuji do roku 1964. Jedná se nejspíš o stejný vůz. Tady je vidět, že ramínka jsou rovná. I na té Ivošově fotce vypadají rovně. Na prospektech je jiný vůz, protože tenhle má antenu na rádio. Proč myslíš, že je to auto z roku 1963?
Ivosh Profil uživatele + foto
24/5/2005 08:59:29
> Stejný typ? A jaké stěrače jsou v dobových prospektech, DP a KND?
 
Tak jsem včera večer prošel materiály, které mám doma. Bohužel, stěrače jsou
detail, který je na minimu záběrů a i na těch záběrech, kde jsou, jsou
špatně viditelné. A třeba v KND jsou zabrány shora, takže ramínko splývá do
jedné přímky a (ne)zalomení není patrné.
 
Jedinou hodně kvalitní fotku, co jsem našel, přikládám v příloze. Jedná se o
snímek z roku 1963 a je na něm zachycen jeden z vozů první předsérie typu
601 (oblíbený pastelově modrý snímkovací vůz známý i z mnoha prospektů). Ta
fotka stojí za to nejen kvůli stěračům. Všimněte si třeba detailů interiéru,
vnějšího zpětného zrcátka nebo třeba disků kol.
 
Ale teď ty stěrače -- jsou vidět docela dobře, ale -- jsou zahnuté nebo
nejsou? Jak to kdo vidíte?
 
IJ
Přílohy:  t601-1963-lq.jpg (51,8 kB)  t601-1963-sterace.jpg (31,4 kB)
Ivosh Profil uživatele + foto
23/5/2005 14:04:27
>... několik Wartburgů 311 z roku 1961 a ty měly stěrače rovné.
 
Stejný typ? A jaké stěrače jsou v dobových prospektech, DP a KND?
VlaVla Profil uživatele + foto
23/5/2005 13:34:48
Přijde mně hodně nepravděpodobné, že by se mohly takhle prohnout nějakým jiným způsobem, než z továrny. Co mně trochu zarazilo, je to, že jsem o víkendu na srazu v Rovišti u Příbrami viděl několik Wartburgů 311 z roku 1961 a ty měly stěrače rovné.
Ivosh Profil uživatele + foto
23/5/2005 07:40:23
> Starší typ byl zvláštně prohnutý a pozdější je úplně rovný.
 
Vím, žes mi to už Vláďo říkal. Ale stejně bych se rád zeptal. Minulý týden
jsem měl opět v ruce stěrače ze svojí T600 (3/64). Jsou prohlé a když jsem
zkoušel, jak ta prohlá tyč drží tvar, nebylo to moc pevné, šlo s tím docela
dobře manipulovat. Já si vždycky myslel, že ten tvar stěrače získaly díky
častému použití a překonávání velkého odporu na skle.
 
Zkus mne přesvědčit, že to tak není. :-)
VlaVla Profil uživatele + foto
20/5/2005 16:39:36
V příloze je jedna zajímavost, na kterou jsem přišel při porovnávání stěračů nejstaršího typu. Někdy v průběhu roku 1964, zřejmě mezi únorem a srpnem, došlo ke změně tvaru stěračů, jak je vidět v příloze. Starší typ byl zvláštně prohnutý a pozdější je úplně rovný.
Přílohy:  sterace.jpg (113,8 kB)
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Stěrače - zajímavost

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist