1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Ostřikovač skla (27)
Pavel JHB Profil uživatele
1/3/2006 17:22:17
> A jak se zdá, bylo to asi dost poruchové.
Fuuuj, ze te huba neboli...:-) :-). Uz mluvis jak Ing. Drsata :-)) Problem
je v tom, ze bylo nekolik typu s ruznym zapojenim. Funguje vse, vse je
zamenne, u provedeni 1 rychlost + 3 cykly lze pri pouziti dodatecneho
vypinace ozivit druhou rychlost. Samozrejme nelze ocekavat, ze pouzitim
dvoukvaltoveho spinace a jednokvaltoveho motoru pujde udelat 2 rychlosti :-)
Kdysi v dobach mladicke nerozvaznosti, kdyz jsem si jeste myslel, ze lze
neco dokazat a ze vysoka skola je k tomu, abych svym dusevnim potencialem
obohatil okoli jsem napsal jako reakci na dusevni zvratky publikovane Ing
Drsatou v SM obsahly clanek, kde jsem vse popisoval, vcetne schemat, uprav
cyklovacu, nahrad tranzistoru, typickych vadach po prepolovani atd. Reakce
byla nulova.... Zel pripadne stavajici zajemce zklamu... Po navratu ze
studii jsem vse privezl, ale diky ruznym adaptacim a prestavbam baraku je to
nejspis v nejake krabici na pude a moznost nalezeni se rovna zlomku promile
:-(( Ja osobne jsem zel jiz ve stavu UHOSIP-IKSP.
(pro laiky - uplny hovno si pamatuju i kdyz si to pisu)
honkom
1/3/2006 09:34:19
Měl jsem 2 spínače stěračů co umí 3x setřít a pustit ostřik při zatlačení, ale pravděpodobně vlivem většího odběru motorku oba odešly a i v klidové poloze vyhazovali pojistku. To vše samozdřejmě v děšti a daleko od domu. Třetí (poslední) co jsem měl v záloze už jsem zapojil bez ostřiku. Mám na to teď sólo tlačítko vedle mlhovkového spínače.
Ivosh Profil uživatele + foto
1/3/2006 08:30:45
Včera jsem v garáži našel jeden spínač na stěrače, tak jsem provedl průzkum.
Je z roku 1988 a má označení 8682.11/1. Je patrně na trabanta, protože sice
nemá knoflík, ale plastová utahovací matka je z Trabanta, tj. tenčí, s
vroubky, Wartburg má silnější matku bez vroubků. Spínač má šest vývodů.
Zkusmo jsem jej zabudoval do Warťasa, ale nefungoval žádný cyklovač ani
Wisch-Wasch automatika.
 
Ten, co mám ve Warťase teď, je z roku 1979. Má také šest vývodů, dva
cyklovače, je bez automatiky. Typ tuším 8682.9 nebo 8682.7.
 
Podle mne to podle počtu vývodů nepoznáš. Je to daný čistě typem spínače. A
jak se zdá, bylo to asi dost poruchové.
VlaVla Profil uživatele + foto
27/2/2006 23:54:18
No paráda. Takže v autě mám cyklovač stěračů 8682.13/1 z druhého kvartálu 1988. O jeho existenci jsem nikde nic nenašel. Mohl by se mně prosím někdo kdo má 12V podívat na jeho číslo toho spínače? Díky.
Pavel JHB Profil uživatele
27/2/2006 16:46:09
Jak vis, tak na historii jsem spatnej, ale u vozidel dovazenych na prelomu
roku 83/84 uz urcite byl. Problem bude, pokud mas dovoz, tam to udajne
nemcouri vselijak flikovali. Kdyz jsem videl T601 4/89 s listem, tak jsem
taky cumel jak tydyt. Bylo mi vysvetleno, ze na konci vyroby brali kde se
dalo a navic, ze si to objednavali na zakazku lidi co hodne tahali vleky. Co
je na tom pravdy nevim...
VlaVla Profil uživatele + foto
27/2/2006 13:02:11
Konkrétně pro Ivoše :-) to tedy je 8682.11/1 s kulatým knoflíkem pro Trabanta a 8682.11 pro Wartburga s knoflíkem šišatým (oválným nebo jak to nazvat - v originále "mit Knebel")
Ivosh Profil uživatele + foto
27/2/2006 12:57:46
> ... spínač s automatikou by měl mít číslo 8682.11, který je identický s
> Wartburgem
 
Doma jsem koukal do bedýnky s díly. Za tím číslem bylo vždy ještě lomítko a
ještě jedno číslo. :-)
VlaVla Profil uživatele + foto
27/2/2006 12:55:31
Tak jsem hledal v dobových článcích a našel jsem, že intervalový spínač s automatikou by měl mít číslo 8682.11, který je identický s Wartburgem. Píše se tam, že u výbavy na přání (Sonderwunsch) pak odpadá automatika. Jiné číslo tam ale nepsali, takže stejně nejsem moudrý, jak se tedy od sebe poznají. Ještě budu pátrat dál.
Ivosh Profil uživatele + foto
27/2/2006 07:22:38
> Jak je mozne, ze na waranovi nemas automatiku??? U tveho r.v. by mela byt
> temer 100%
 
Clovece, to nevim. Ted uz je tam starsi spinac, protoze ten prvni se
pokazil. Ale ani ten, puvodni, r.v. 1983, nemel striani behem ostrikovani.
Myslis, ze v tom roce se to uz montovalo? V te dobe sel do trabantu teprve
nejaky prvni spinac sveho druhu, a ten byl jeste v motorovem prostoru, viz
clane Dobre utajeny unikat na nasem webu.
BIG_JOHN Profil uživatele + foto
24/2/2006 19:40:38
ÁÁÁÁ moje řeč zima, zima, zima, zima, zima, to se nedá vydržet !!! :(
walkingtall
24/2/2006 16:53:23
Nebudu kvůli tomu zakládat nové vlákno, ale vykřičet to tady musím.
 
Chci aby už bylo jarooooooooooooo! Abych moh jezdiiiiiiiiit! Abych moh začít makat na trabim! Natírat, brousit, leštit. JAROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!
Pavel JHB Profil uživatele
24/2/2006 16:11:40
Jeste byla nadobka c. 3, ktera byla ale IMHO jen na W353, jde ale i na T
(mam ji tam - zubove cerpadlo, strika ze to div sklo nerozbije)...
Pavel JHB Profil uživatele
24/2/2006 15:48:15
Ivos> mechanicky vypadaji navenek vsechny cyklovace stejne (pomineme li
prvni serii z W353, ktera byla 1-rychlostni). Elektricky je ale cca 10 typu,
zel jsou mezi sebou nektere nezamenne. Nelze to nijak poznat, oznaceni
vyvodu je stejne, ale po zapnuri steracu se zacne z cyklovace kourit....
Jak je mozne, ze na waranovi nemas automatiku??? U tveho r.v. by mela byt
temer 100%
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
24/2/2006 14:48:39
To Ivosh: To iste si myslim aj ja.
Ivosh Profil uživatele + foto
24/2/2006 14:15:38
Toto je novejsi typ nadobky ostrikovace. Presne Ti ted datum vyroby nereknu.
Je to stopro original na trabanta, posledni modely. Na W jsem to nevidel,
ale to nemam tak nastudovano. Melo to i jinou konzoli. Na wartburga treba v
mem roce vyroby se montovala nadobka, kterou jsi poslal jako prvni. Podle
mne to slo chronologicky takto:
 
-- nadobka c. 1
-- zmena napeti na 12 V
-- nadobka c. 2
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
24/2/2006 14:11:34
A tu je ten 12V, niekto mi rozpraval ze je to z W, neviem, mal som ho v mojom trabim 1990.
Přílohy:  12v.jpg (10,2 kB)
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
24/2/2006 14:10:32
Mna by zaujimala ina vec ohladom elektrickych ostrekovacov - mam doma dva typy, jeden mam v aute (6V), vid foto a jeden mam 12V, na druhej fotke. V niektorych 12V autach som videl ten starsi typ ako mam ja, len tam bol 12V motorcek (6V a 12V motorceky sa daju navzajom vymenit, pasuju na obe typy nadobiek), preto by ma zaujimalo ako to vlastne je, kedy sa montoval aky typ a ze ci je to "original" ked je v starsej hranatej nadobke 12V motorcek.
Přílohy:  6v.jpg (84,2 kB)
Ivosh Profil uživatele + foto
24/2/2006 13:45:10
> Jak je od sebe případně poznám.
 
Určitě podle typového čísla.
VlaVla Profil uživatele + foto
24/2/2006 13:44:10
Že jsou dva typy vím. Šestivývodový s ostřikovačem skla a pětivývodový pro auta s mechanickým ostřikovačem. Já bych potřeboval vědět, jestli ty šestivývodove existují ve dvou verzích (s automatikou setření a bez ní) a jak je od sebe případně poznám.
Ivosh Profil uživatele + foto
24/2/2006 09:59:29
Určitě jsou elektrické dva typy. S automatikou a bez ní. Už ale nevím, kolik
má který vývodů, možná bys to ale zjistil podle vyraženého data výroby. Můžu
se ti podívat do Wartburga, kolik vývodů má ten můj. Ten ještě automatiku
nemá.
BIG_JOHN Profil uživatele + foto
23/2/2006 08:41:43
Je to myslím tak že od roku 1980 se montovaly elektrické ostřikovače které pouze ostříkly sklo kapalinou ale nesetřeli. A od nějakého roku (už nevím kolik) i stíraly myslím že 3x jak říkal kolega...
Honza Cimr Profil uživatele + foto
22/2/2006 18:56:43
Mam momentalne namontovany dva spinace (pro predni i zadni sterac), kde pri ostriknuti (tusim pri delsim pridrzeni - cca 2-3s) zaroven spusti sterace a trikrat setrou.
Jara 600
22/2/2006 15:52:32
Kdysi, na mem starem kombikovi z 80roku (ach jo, kde je mu asi konec) spinac take jen ostrikoval. Sterace se musely spustit zvlast. Tot ma zkusenost.
VlaVla Profil uživatele + foto
22/2/2006 15:48:06
Mám otázku. Vyměnil jsem mechanický ostřikovač čelního skla za elektrický a namontoval jsem šestivývodový spínač stěračů, kterým motorek ostřikovače spouštím. Otázka je, jestli se má při omytí skla automaticky i setřít? Můj spínač sám nesetře, stěrače musím zapnout ručně. Je to porucha v mojem spínači, nebo je ještě jiný typ, který ma stírací automatiku???
Ivosh Profil uživatele + foto
18/5/2005 07:34:36
Pan Vít mi mimo toto fórum poslal schémátko strarého typu ostřikovače, které
vyrobil ve svém volném čase. Souhlasil s jeho zveřejněním, takže přibaluji
export z CADu do JPG.
 
Ze schémátka je všechno pěkně zřetelné, i poměr obou kuliček a jejich
poloha. No, jen doufám, že to bude fungovat i v praxi, až to jednou
namontuju do auta. :-)
Přílohy:  ostrikovac-stary-princip.jpg (61,9 kB)
na začátek předchozí  1 | 2  další další

Odepsat na: Ostřikovač skla

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist