1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Odstranění starého laku (12)
aramis
13/1/2009 08:42:57
Jak odstranit starý lak z chaty.Je to natřené lakem na chaty.syntetika.Děkuji.
Dan Profil uživatele + foto
14/10/2005 18:57:23
Ja potrebuju udelat prave pulku auta, takze mechanizaci ocenim. Dik za radu :)
HaD
13/10/2005 19:33:33
Já jsem brousil jen relativně malou plochu a používal jsem klasický ocelový na vrtačce.
Dan Profil uživatele + foto
13/10/2005 17:22:54
Tak to jsem rad, drbat rucne se mi to fakt nechce:) Chce to mosany kartac, nebo to muze by i ocel?
HaD
13/10/2005 16:01:11
Dan > Pokud nebudeš na kartáč fest tlačit, nebo dloho brousit stejné místo, tak se nemáš čeho bát - sám jsem se divil, jak jde barva z duroplastu dobře dolů a zůstane hladký hnědý povrch.
Dan Profil uživatele + foto
13/10/2005 12:43:54
Chtel bych se optat, jak dostavate dolu lak z duroplastu? Muj trabi ma cca pulku auta mizerne striknutou primo na duroplat. Priserne se to loupe, tak bych to potreboval dostat dolu.
Vibracni bruska mi na to nesedne, chtelo by to spis oloupat. Uvazuju prave o dratenem kotouci na vrtacce, ale bojim se, ze to duroplast fest poskrabe. Nevite o nejakem vhodne mekkem typu kartace? Nebo to mam udelat chemii? S tou nemam moc dobre zkusenosti.
 
Mista kde lak drzi asi jen zbrousim vibracni bruskou. Jde mi o mista, kde se lak vylozene loupe.
Jara 600
16/5/2005 10:08:26
Já už mám poměrně jasno. Teď (teda možná tak za měsíc, když vše půjde hladce) půjde auto k lakýrovi a nechávám už vše na něm. Mají tam i klempířskou dílnu, takže vyvaří vše co je potřeba, ošetří proti korozi a nastříkají.
Ivosh Profil uživatele + foto
12/5/2005 13:58:57
To Jára 600 a ostatní: Když už jsme teda u toho, dobře, máme podlahu vozidla
i jiné díly obroušené. Co jste udělali dál? Ošetřili jste to nějak, nebo jen
tak zběžně a zbytek necháte na lakýrníkovi?
HaD
11/5/2005 21:12:12
Já také používám vrtačku s ocelovým kartáčem, takže souhlasím, prašnost a hlučnost a hloubková koroze je taky špatná, protože rez je tvrdší než železo. Na duroplast se to dá taky použít, ale byl bych opatrný (radši). Na spodek auta, kde je nějaký asfaltový nátěr je nejlepší horkovzduška a špachtle na oškrabování, potom utřít hadrem namočeným v benzínu (asfalt ocelovýmu kartáči nedělá dobře) a obrousit.
Vrbis Profil uživatele + foto
11/5/2005 19:45:14
Laky odstraňuju tímto postupem:
 
1. Volné plechy (tam kde se dostanu z obou dvou stran) opaluji plamenem, tam kam se nedostanu, používám vzduchovou opalovací pistoli, ale nastavuju teplotu tak, aby lak jenom změknul a "zpuchýřkoval"
 
2. Nastoupí drátěný kartáč a ručně odrbu co "puchýřky" všechno co jde snadno
 
3.Pak na flexu dám lamelový kotouč (složený z lamel smirku) a tím sundám všechno až na čistý plech
Jara 600
11/5/2005 14:58:26
Nevim, jestli se mam povazovat za zkuseneho :-), nicmene barvu z podlahy uz mam pryc, tak by ti moje nezdary a zkusenosti mohly prijit vhod. Me udelal nejlepsi sluzbu drateny kartac na vrtacce (popr. na flexe). Ze by to slo super rychle to se rict neda, ale dostal jsem dolu vse a ocisti to i pripadnou rez. Jeste lepe to jde pokud se to spoji s horkovzdusnou pistoli - to sel lak dolu jako po masle. Nevyhodou je pomerne velka prasnost a hluk. Takze respirator a sluchatka jsou nutnosti. A druha vec - ja jsem mel na sve 600 jen puvodni lak. Pokud tam mas vrstvu syntetiky pujde to urcite hur. Zkousel jsem jeste vibracni brusku - to byla hruza (podlaha ma k tomu prilis mnoho nerovnosti) a take chemicke odstraneni laku a to bylo jeste horsi. Vsechno se zapatla a stejne nekde zustaly mista, ktera jsem musel dobrusovat. Sundaval jsem take barvu z blatniku, ktere jsem privezl z nemecka a byly na nich nejmene 3 vrstvy barvy a kupodivu, kdyz se kartac "obrousil" v jednom smeru rotace, sundal krasne barvu az na duroplast aniz by ho poskrabal nebo jinak poskodil. Samozrejme bude take asi hodne zalezet na tvrdosti kartace.
Ivosh Profil uživatele + foto
11/5/2005 14:28:21
Dotaz na zkušené. Na svém šestikile mám většinu plochy podlahy pokrytou
slušnou vrstvou velmi houževnatého trvalého laku. Než se do toho pustím --
nevíte někdo, jak tento lak co nejjednodušeji, nejméně pracně, rychle a bez
rizika poškození kastle odstranit? Někdo mi radil opálit, ale nevím,
nevím...
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Odstranění starého laku

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist