1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

měření spotřeby paliva (26)
VlaVla Profil uživatele + foto
19/5/2005 15:38:53
No to je právě ono. Můj motor bez úprav, který jsem zmiňoval, jde na trojku do devadesáti naprosto ochotně. Takže nevidím důvod proč bych si měl na EBZu nebo H1-1 stěžovat.
Vrbis
19/5/2005 13:00:05
jenom nejlepší ... mám snížené hlavy a svíčky s kulatým jiskřištěm, prostě ten motor je živej ... na 3st. 90km/h ... když dám víc jak 1,8 tak už je to líný
Tomas BB, SK
19/5/2005 12:23:55
To Vrbis: 1,6 mm ???? Zartujes ! Preco tak malo, ake su skusenosti ...
Vrbis
19/5/2005 11:44:27
EBZA, 1,6mm
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
17/5/2005 16:27:46
Idem sa zapojit aj ja...moj trabi je r.v. 1990, karbec 28 H 1-1 a som s nim spokojny. Neviem, ale myslim ze je nastaveny este z vyroby. Ziadne cukanie a pod. som nespozoroval (jazdim na 95-tku, olej SHELL 2T (mineralny)), jedine co mi to robi je, ze to nedrzi uplne idealne volnobeh pri studenom motore. Na jesen a cez zimu som jazdil na tzv. upravene sanie...teda ked rura z vyvrtaneho otvoru v plechu motora bola napojena na sanie...hned po nastartovani drzal krasne volnobeh aj bez sytica. Je pravda, ze tento karbec nie je ziadne TURBO a aj to citim, ked sa idem vozit na inych trabikoch, ale som s nim (zatial) maximalne spokojny. A kym to ide tak ako ide, urcite ho menit nebudem...
Honza Cimr Profil uživatele + foto
17/5/2005 14:05:12
Kladivka + 3,5mm pred HU
Petr Vaverka
17/5/2005 12:39:16
To VlaVla: honem změřit... Jinak k tomuto karbecu jsem založil nové vlákno - ať se to neplete všechno dohromady
VlaVla Profil uživatele + foto
17/5/2005 11:10:29
Koukám, že asi budu muset přistoupit ke změření svojeho předstihu. Mám v autě H1-1 a EBZU a motor, které jsou docela pravděpodobně seřízené ještě z továrny a s dynamikou, studenými starty i cukáním jsem maximálně spokojen.
Tomas BB, SK
17/5/2005 10:52:38
Benzin 91 bezolovo, M2T SUPER, zapalovanie EBZA, v case kupi cca 2,3 mm neskor zmenene na 3,0 mm. Rozdiel ziadny.
Cahoun Profil uživatele + foto
17/5/2005 10:08:47
EBZa, 4 pred HU.
Ivosh Profil uživatele + foto
17/5/2005 09:10:28
Mikroanketa ke karburátoru karbecu H 1-1:
 
Vy, co s tím jezdíte, a cuká Vám to, jaké máte:
 
1) zapalování (elektroniku, kladiva)
2) předstih (v mm)
 
Je to totiž nutno si uvědomit, že H 1-1 má chudší směs. Ta hoří pomaleji,
než směs připravovaná 28 HB 2-x, čímž může docházet ke změnám v prlběhu
spalovacího procesu ve válci, který je samozřejmě vhodné seřídit nastavením
zapalování.
Pavel JHB Profil uživatele
17/5/2005 08:56:24
Habr> sorry, ale nas vek je stejny, takze to by byla strelba do vlastnich
rad :-)). Ano, dostal jse mne hned nekolikrat. Jsem linej, proto zadny
kladivka... S tou inovaci za kazdou cenu musim uznat, ze to obcas taky
platilo..... Mne slo spis o to, kdy byl nasazen el. ostrikovac, cyklovac
steracu, el.reg alt. a ruzna dalsi vylepseni na ktere prisla schade az o
nekolik let pozdeji.
Honza Cimr Profil uživatele + foto
16/5/2005 09:05:56
Cau chlopci,
kdyz jsem se konecne prokousal tim tureckym trzistem, ktery tu pres vikend
vzniklo, rozhoupal jsem se k reakci na jedno tema a to, podrzte se,
karburatory. Vzdy jsem byl prevelice spokojen s jednoduchymi, prastarymi 28
HB 2-7 nebo 28 HB 2-9. V sobotu po akci "kugelblitz" se mi ocitl s
prevodovkou a motorem v aute zde jiz zminovany 28 H 1-1. Startuje hezky,
nekouri, necuka, je usporny, ale NEJEDE... A kdyz jsem tak na nej koukal,
sahat na nej rozhodne nebudu, jednodussi je vymena za osvedceny a nastaveny
jiny...
Zaroven jsem na motoru, ketry jsem vyndal z auta 09/89 ma cislo nad
karburatorem, prevodovka mela zavarenou volnobezku. To jsou veci... Ale na
Roviste uz mam cim jet...
Petr Vaverka Profil uživatele
16/5/2005 08:06:03
Je to ale škoda. Kdyby mi fungoval tak, jak si představuju, tak bych hop tam měl hrozně rád, ale bohužel. Třeba nám někdo poradí.
Tomas BB, SK
16/5/2005 07:50:16
Tak isto som sa s H1-1 nevedel dohodnut. Pravda je sice taka ze som sa ani velmi nesnazil. Jedine co bolo dobre bol sytic. Inac to neustale jemne cukalo, skoro do konca zdvihu polomrtve a v urcitom momente "turbo efekt" ovsem za rozvietenia vsetkych led na ekonomere. Proste dvojstavovy karburator 70% logicka uroven 0 a 30% logicka uroven 1.
Po vymene za staru dobru 2-9 vsetko po starom, hladka a dynamicka jazda, ekonomika zavisla na vole vodica. Proste nebe a dudy. Tot moje rozporuplne dojmy...
Petr Vaverka Profil uživatele
15/5/2005 16:27:59
To Habr: Také se mi zatím nepodařilo H1-1 seřídit. Mám 3 a do dvou jsem nesahal a nechal je seřízené od výrobce. Jeden mám na pokusy. Všechny jsou strašně chudé na směs a můžu nastavovat směšováky jak chci a stejně strašně cukají - hlavně při lehkém plynu a jsou líné. Stačí maličko povytáhnout sytič a auto vystřelí jak raketa (hladinu i trysky mám všechny čisté). Strašně rád bych tento karbec jezdil protože o dost méně kouří a i podle ekonoměru je úspornější (o 1 LEDku) , ale nechci ničit klikovku tím neustálým pocukáváním. Zatím jezdím na 28HB2-9E a ten je v pohodě , až na větší kouřivost a spotřebu.
habr
14/5/2005 21:58:19
To Pavel JHB> já také patřím k těm, kteří kdykoliv je to možné vyhazují karburátor 28H1-1 a nahrazuji jej klasikou. Ani Ebzu nemám rád, ale už jsem se naučit aspoň tento ochrnutý krám bez dynamiky tolerovat, protože jednou nastavíš a do smrti smrťoucí jezdíš. Většina nových majitelů totiž raději oželí odstředivý regulátor, než by se starala nebo naučila starat o seřízení kladívek. Karbec 28H1-1 se mi také nikdy nepovedlo uspokojivě seřídit, jízdní vlastnosti s ním byly špatné (asi právě kvůli neseřízenosti) a po namontování jakéhokoliv kusu "dvojkové" řady bylo po starostech. Tvá teorie o nespících inženýrech má trhliny! Tam totiž také platilo, že ve vládě někdo nařídil, že Trabant bude od prvního příští měsíc vybaven standartně elektronikou a byla EBZA na světě za každou cenu. Nevím přesně ve kterém období to bylo, ale během velmi krátké doby se vystřídaly karburátory trojkové řady, na pár měsíců se montoval čtverkový (myslím ten krám s klapkou a ventilkem v hrdle a odvzdušněním hadičkou) a v zápětí byl použit 28H1-1. To není vývoj, ale inovace za každou cenu. Výraz obstarožní rádobymechanik se mne nijak nedotkl, jsem starší a nejsem vyučen v oboru.
Pavel JHB Profil uživatele
14/5/2005 11:26:41
Ivosi ja nevim, ale tyhle vykriky vetsinou obstaroznich radobymechaniku mi
pripadaji komicky ujete. Ja mel v W353 Jikova, pouze jsem provedl
pretryskovani dle doporuceni Eissenachu (posledni modely to uz meli origos),
tzn vetsi tryska 2st, mensi 1st. Jezdil jsem odjakziva tezkou nohou, tahal
jsem karu s motorkou po zavodech, kde to slo jsem jezdil klidne i 140 a
dlouholety prumer jsem mel 7.3.
V trabim mam taky ten nejnovejsi karbec, serizeny kalibrovanym uchem. Clovek
co u nas dela mechanik v TK, tak tyto karburator + EBZU vzdy demonstrativne
vyhazuje. Nevim, co by to delalo se starym, ale v zime problemy nemam,
jezdim zima - do 9l, leto cca 7.6. Vse je to ale mesto a kratka vzdalenost
(cca 3km).
Pokud jedu nekam dal pohybuju se okolo 6.5. Opet delam vse pro to, aby moje
rychlost neklesla pod 90.. Jednou jsem jel trosku rozumneji (dalnice max
105, jinak tech 80-90) sam+2 kompl hlavy Fiat (70kg)+basa + 20l kanystr s
benzinem trasu Praha + zpet a Horni Nevcehle (za Telci) a zpet. Kdyz jsem
spocital spotrebu, tak jsem provedl jeste 2 kontrolni vypocty, protoze jsem
neveril, ale byla to pravda - 5.2!! Celou dobu se mnou jela ta dvacka
benzinu a na rezervu jsem prepinal az na zpatecni ceste tesne pred Jarosovem
n/Nez (cca 7 km od Hradce).
Nikdo me totiz nezbavi presvedceni, ze kdyz to vyrobce navrhnul i kdyz v
pripade W353 to byla jakasi unifikace v ramci RVHP, tak ze je to spatne,
proste vychodonemecti inzenyri opravdu nespali. Ono staci srovnat vybavu dle
r.v. a odpurci W aT vzdy odchazeji jak spraskani psi..
Ivosh Profil uživatele + foto
11/5/2005 13:30:16
> ... no pri priprave svadby a prerabani bytu na to nemam cas.
 
Jaj, ty se vlastně budeš ženit. No tak povídej něco mimo téma... :-) Už
zdobíš trabíka?
 
> Aký je najvhodnejší karburátor?
 
Na spotřebu určitě 28 H 1-1 (až H 1-3). Ale musíš kápnout na dobrý zboží,
často potřebuje seřízení, a když tak přemýšlím neznám nikoho, kdo to
dokázal. I když podle firemní dokumentace by to neměl být problém. Dokonce
minulý týden jsem se bavil s člověkem, co mi opravuje nabouraný Wartburg, a
ten říkal, že tyto karburátory, stejně jako jiný jeho kolega, dává pryč a
montuje místo nich klasiku. Že prý už zkoušel všelico, ale nikdy to
neseřídil.
 
Ale neber to tak, že Tě odrazuju, já měl H 1-3 a lepší karbec jsem nepoznal.
Žádnej mi tak v zimě nedržel volnoběh ve všech polohách sytiče, jako tento.
(A že mi do Košic a zpět ve dvou lidech s plným kufrem sežral 5,6/100, to už
jsem asi psal mockrát.)
 
> .. o nejakej prídavnej vrtulke do karburátora.
 
Nevím, slyším poprvé.
Julo 601 Profil uživatele
11/5/2005 13:21:09
Viem, ze Led signalizacia je len orientacna, no podla vlastnej skusenosti z Fabie s digitalnym ukazovatelom viem, ze len mierna zmeny polohy plynoveho pedala dokaze urobit aj 2 l na 100 km. Samozrejme, ze to nemozem ocakavat od prietokomera a "iba" 12 LED, ale aj rozdiel 1 led vdaka uvolneniu plynu o 2-3 mm je rozdiel.
Som si vedomy, ze musim vymenit loziska na prednej naprave. Uz nejaky cas mi pekne hucia, no pri priprave svadby a prerabani bytu na to nemam cas. Spotreba je vyššia aj vdaka širším pneumatikám no toho som si vedomí.
Aký je najvhodnejší karburátor? Niekde som sa dočítal o nejakej prídavnej vrtulke do karburátora. Vraj znizuje spotrebu. Co je na tom pravda?
Ivosh Profil uživatele + foto
11/5/2005 10:34:31
> Surne potrebujem merat a znizit spotrebu svojho auta.
> Chytam sa vsetkeho. Tak ako?
 
Jestli se chytáš opravdu všetkého, není třeba až tolik shánět ekonoměr.
Ekonoměr je dobrý na to, aby se člověk naučil jezdit. Ale časem už poznáš
podle chodu motoru a polohy pedálu plynu, že Ti to žere nejmíň, kolik v daný
okamžik může. I tak je ekonoměr jen orientační, sedm diod bez označení je na
přesné měření málo. Trochu lépe je na tom starší typ s 12 diodama.
 
Ale hlavně -- ekonoměr Ti neodhalí příčinu vyskoké spotřeby, tu musíš najít
sám. Což můžeš i bez ekonoměru. Pominu-li způsob jízdy jako primární faktor,
jsou příčiny tařka vždy (pokud neteče palivo bokem) v:
 
-- seřízení zapalování
-- seřízení nebo typu karburátoru
-- jízdních odporech (gumy, ložiska)
-- vadný motor (slabý výkon, jízda na jeden válec, etc.)
 
Pokud máš toto OK, nepotřebuješ ekonoměr. :-)
Julo 601 Profil uživatele
11/5/2005 08:34:28
Zhanam ekonomer. Na nete som nasiel navod na stavbu podtlakoveho meraca. Ak by sa tam domontovalo viacero senzorov polohy - tj. nie iba on/off mohlo by to byt zaujimave. Ale podla mna je prietok ovela presnejsi. Mate s tym nejake skusenosti? Surne potrebujem merat a znizit spotrebu svojho auta. Chytam sa vsetkeho. Tak ako?
Vrbis Profil uživatele + foto
10/5/2005 08:58:21
Geocities je občas trochu natvrdlý a nenačítá javaskripty, pokud párkrát stránku obnovíš, tak bude všechno OK.Kdyby ti to nepomohlo tak tady je přímej link. [URL]
Michal Pohanka
9/5/2005 22:50:17
Díky za radu ale nemůžu otevřít sekci technika. Funguje pouze home a chat. Nevíš kde je chyba . Michal
Vrbis Profil uživatele + foto
7/5/2005 19:29:13
Mrkni se na můj webík www.geocities.com/tkustinl2/
 
Sekce technika/trabi/ekonoměr ... snad tam najdeš co potřebuješ
na začátek předchozí  1 | 2  další další

Odepsat na: měření spotřeby paliva

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist