1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

dvoutaktní motor střílení do karburátoru (27)
Laďa
5/9/2015 12:50:55
Dobrý den, mám problém se seřízením odstředivé spojky-variátoru u motorové frézy Robi 55 s nastavením vzdálenosti seřizovacích šroubů pro vůli obložení vůči misce záběru, aby se mi tento šroub tahem nevytrhnul, tak, jak se mi to stalo. Dále mám problém seřídit vw brouk 1303, 1600 cm3, čtyřtakt kde mi střílí při seřizování střídavě do karburátoru a zase do výfuku podle ladění a zkošky jízdou. Seřízení všeho možného je v pořádku a tak to bude asi karburátor solex 34 PICT 3. Děkuji.
Jara
3/4/2014 22:35:42
Drátěnku do karburátoru..???si spad z mailny, ne? Si přečti, jak se šteluje bohatost na karbu. Rada "odborníka" se vždycky počítá : )
jirka
3/4/2014 21:04:22
vymen gufera bud 12 mm nebo 8mm podle toho na kterým miste je to vyjete predstih dej 4mm do karburatoru pridej dratenku na nadobí je proste chuda smes nebo prisava vzduch pres gufera vycisti karbec... tot asi tak...
Eda Profil uživatele
30/6/2013 17:01:09
Tazi : přehoď káble od svíček ( z 1 na 2 a z 2 na 1). Když délka nepustí tak to přehoď na cívkách.
Napiš jak jsi pochodil.
Tazi
30/6/2013 00:01:07
Zdar.Namontoval jsem elektronicky zapalovaní od Kytky a ať pootačim s destičkou zapalovaní jak chci tak to pálí furt až v horní uvrati těsně před tim než začne klesat píst a střílí to do vyfuku jak teply tak studeny.Co s tim.
Jandera
10/9/2012 14:36:59
Prodat favorit, koupit trabant.
gurtlar jaroslav
9/9/2012 09:29:44
favorit strelanie novy vyfuk tesnene pod hlavou je vadne čo robiť
gurtlar jaroslav
9/9/2012 09:29:42
favorit strelanie novy vyfuk tesnene pod hlavou je vadne čo robiť
gurtlar jaroslav
9/9/2012 09:29:40
favorit strelanie novy vyfuk tesnene pod hlavou je vadne čo robiť
domca
4/7/2011 20:11:11
kupim zapalovaciu cievku na pf 62 dominika.risianova@centrum.sk ozvote sa mi
domca
4/7/2011 20:10:09
Ma niekto na predaj zapalovaciu cievku na PF 62?Ozvite sa mi na moj mail
Potapec31
30/9/2009 13:37:37
z vlastní skušenosti s trabantem je střílení do karburáturu spůsobeno špatným předstihem, předstih nesmí být nastaven podle knižních údajů, Nepoužívá se stejné palivo, tudíž se musí upravit i předstih.
Osobně, mužete kritizovat můj způsob jak chcete, někomu to bude připadat jako velmi laický způsob: stačí na mech. zapalování (kladívka) nastavit předstih při zavřeném regulátoru na rozepnutí kladívek v horních úvratích tzn: (při zavřeném regulátoru nulový předstih), funguje velmi dobře, když toto uděláte, není možné střílení do karburátoru, nebo výfuku.
RRR
24/8/2009 21:52:06
To j.perina DÍKY !!! řešil jsem podobný problém na motoru Simson SR 50 s tuningovou úpravou asi půl roku už mne nic nanapadalo, pomohla až tvoje rada !
j.perina
26/1/2009 10:38:42
No,jde o to,že když jsou otevřeny přepouštěcí kanály,je zavřen karburátor a naopak.Už jsem záležitost vyřešil.Celá závada byla způsobena velkou vůlí pístů ve válcích.Dodavatel dává sady výbrusů s velkou vůlí a těsněno je pouze dvěma kroužky.Při přidání plynu v zatížení velký tlak protlačoval část spalin pod píst.Museli jsme dodělat po jednom kroužku na válec a je pokoj.Navíc má motor značně menší spotřebu a znatelně větší výkon!
habr Profil uživatele
20/1/2009 00:26:57
To j. perina: No vidíš jak to mám pomotané. Když říkáš, že píst neotvírá sání (myšleno přepouštěcí kanály) svojí horní hranou a navíc zapálení směsi svíčkou je možné jen v době,když jsou otevřeny přepouštěcí kanály, tak to tak asi bude. Člověk není nikdy dost chytrý a do smrti se musí učit.
j.perina
19/1/2009 09:05:50
Děkuji za poznatky!!
Pro HABRa:Píst nikdy neotvírá sací kanál svoji vrchní hranou.Proto zapálení směsi svíčkou je možné jen v době,když jsou otevřeny přepouštěcí kanály a tím pádem i dojde ke šlehnutí do karburátoru.A to si piš,že mluvím o plamenech!Někdy to jsou modré blesky,že udusíš motor a smrdí filtr,který je z plastu!!Když píšu o střílení,nejaké pšouky mě nezajímají.
Předstih jsem kontroloval stroboskopem a je v pořádku.Uplně stejně mám nastavený druhý stroj,se kterým nejsou problémy.A jezdí na mnohem chudší směs.Zkusím vyřadit odstředivý regulátor,ale platí stále fakt,že ohřátý motor nestřílí.
bagr
17/1/2009 14:31:29
[URL]
IMFO
13/1/2009 09:16:53
z dlhodobej praxe na dvojtaktoch som si overil nasledovné príčiny strieľania do karburátora:
1. podchladený motor a prudké pridanie plynu
2.nedostatok paliva v karburátore
3.zle nastavený karburátor - chudobná zmes (aj pripchatá volnobežná a prechodová tryska)
4. prisávanie "falošného" vzduchu
5. voda, ľad a nečistota v benzíne
Suma sumárum na 99% je to záležitosť nevhodnej chudobnej zmesi.
Pri strieľaní do výfuku treba hľadať príčinu vo vynechávaní zapaľovania a príliš bohatej zmesi.
Veľký predzápal - konkrétne napr. na trabi motore 5,5 - 6 mm sa prejavoval hlavne v letnom období detonačným horením - strieľaním do karburátora nie. A to sme ešte na skúšku prefrézovali drážky na základovej doske zapaľovania a prestavili až na 7 mm!
Teraz jazdím už dlhšiu dobu s vyradeným odstredivým regulátorom - hodnota predzápalu: 1. valec 4,25 mm
2.valec 4,05 mm
Motor je živší, ľahšie ráno štartuje (napriek rôznym teoriam o vhodnosti zaradenia regulátora) a zistil som v zmiešanej prevádzke (mesto 40%, mimo mesta 60%) aj zníženie spotreby - cca o 0,4 l/100 km. Palivo BA 95 tzv.UNI ( s náhradou olova)
Nepredpokladám, že na pôdnej fréze Pf 62 je možnosť meniť (zvyšovať) hodnotu predzápalu v tak veľkom rozsahu, aby sa to mohlo prípadne prejavovať spomínanými ťažkosťami.
Skôr by som sa zameral na úpravu sania pre prisávanie teplého vzduchu od výfukoveho potrubia.
habr Profil uživatele
13/1/2009 00:43:52
Střílení do karburátoru nastane i tehdy, když dojde k zápalu a ještě není uzavřen sací kanál pístem nebo šoupátky. Není potřeba, aby chytala směs v klikovce nebo šlehaly plameny do karburátoru. Kdyby tomu tak bylo, začal by karburátor hořet, nebo by motor vzápětí nasál spaliny a logicky by vynechal nejméně jednu otáčku. Při střelení do sacího traktu většinou dojde jen ke zvukovému projevu. Pokud to šlehne opravdu hodně, tak se někdy otevře filtr vzduchu nebo sesmekne hadice z hrdla karburátoru, ale to je spíše vyjímečné. Závada je vždy v neseřízeném zapalování, při střelbě do karbecu je předstih velký a při střelbě do výfuku naopak malý. Kopání není vždy a proto se jím nelze řídit a nic z toho odvozovat.
Ivosh Profil uživatele + foto
12/1/2009 12:00:41
Ještě jsem zapomněl dodat, že zahřátí motoru tento problém neodstranilo. Přidání plynu na to naopak, pokud se pamatuji, vliv mělo.
Ivosh Profil uživatele + foto
12/1/2009 11:59:08
Musím nesouhlasit. Stalo se mi u wartburgu i trabantu, že motor mi vlivem špatně seřízeného nebo poškozeného zapalování "střílel" jak do výfuku, tak do karburátoru. Po seřízení nebo výměně zapalování se to vyřešilo.
j.perina
12/1/2009 09:52:19
Pánové,nezlobte se,ale je tady pár názorů,které bych vám rád vyvrátil.Sám se potýkám s podobným problémem na skutru buran.Mám dva stroje.Vlastní a jeden na úpravu elektriky.Ten střílí do karburátoru a za těchto podmínek: motor je studený,prudké přidání plynu,v zátěži.Musí být splněny všechny tyto podmínky.
Střelení do karburátoru vlivem předstihu je nemožné.Pokud bude příliš velký,motor bude při startu kopat.Když je o 90 stupňů,pořád se nezapálí přes kanály směs v klikové skříni a kdyby přece,motor by se vám roztočil pozpátku.Prostě to není možné.Vyloučil jsem i bohatost směsi.Nemá absolutní vliv.Pouze na běh motoru.
Celá záležitost zmizí,jakmile se motor ohřeje.V úvahu přichází pouze možnost jiskry na svíčce v dolní úvrati,ale to by se dělo i při teplém motoru.Pak je na snadě fakt,že se dostane impulz do válce z výfuku.Zapálená směs hoří ve výfuku a v době otevření výfuku válce druhého vzplanula směs.Ovšem muselo by dojít před tím k nezapálení této a neshoření ve válci.Navíc ale v tuto dobu onen válec uzavírá karburátor pístem.Není snadné na tuto otázku odpovědět.Chystám se k detailnějšímu prozkoumání zapalování pomocí osciloskopu a když neuspěju,pak přistoupím ke zkoumání mechanických částí.Mám pocit,že studený motor vlivem velkých vůlí mezi pístem a válcem "prostřelí" zapálenou směs do skříně a tak se dostane plamen až do karburátoru.
Pokud někdo z vás přijde na jakoukoliv odpověď,nebo máte čím rozporovat moji polemiku,neváhejte napsat!
majatrabi Profil uživatele
12/12/2006 15:24:37
TO M.Petrik: předstih 5,5-6mm před HÚ je moc. A laické posouzení nestačí. Zde je návod pro zeřízení
[URL]
Regulace je myšlena odstředivý regulátor, který se používá pro mechanické zapalování(kontakty). Pokud žadná regulace není, tak je to elektronické zapalování takzvaná EBZA.
Pokud chceš radu ohledně seřízení zapalování musíš napsat jaké zapalování máš.
M.Petrik
11/12/2006 23:42:20
Jen velmi laické posouzení. Předstih je 5,5 - 6mm před HÚ. Žádnou regulaci nemá. M.Petrik.
habr
29/4/2005 23:53:45
konkrétně - pokud motor střílí do karbecu, je velký předstih; pokud střílí do výfuku, je příliž malý, nebo dokonce jiskra přeskočí až za horní úvratí. Když si člověk neví rady, jaký má být správný předstih pro ten který motor, tak se nastaví 2,5 až 3 mm před horní úvrať a motor by měl běžet. Podle jeho chodu se už dá docílit kvalitnější seřízení. Tento postup se dá použít u všech neznámých dvoudobých motorů, je však vhodné vědět, jestli motor má či nemá nějakou regulaci předstihu, třeba odstředivou.
na začátek předchozí  1 | 2  další další

Odepsat na: dvoutaktní motor střílení do karburátoru

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2017 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist