1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Zapalovani T600/64 (13)
Ivosh Profil uživatele + foto
8/4/2005 09:46:42
> Cistil jsi nejak zakladni desku pred zinkovanim a nebo ti to udelali primo
> tam?
 
Necistil. Oni to pred zinkem ponori do chemicke odrezovaci lazne. Donesl
jsem ji tam tak, jak byla. De facto byla jen zarezla, takze to vse slo dolu
v lazni.
 
Ale nesl jsem tam soucasne i klec na nadobku ostrikovace a na ni byly nanosy
nejake barvy, kterou ta chemie nesundala. To je pouceni pro priste, ze neco
chce na zinek predpripravit. Aspon mechanickou cestou. Budu to muset ted
nechat zinkovat jeste jednou.
 
IJ
Jara 600
8/4/2005 09:37:58
Ivosi, jsou to opravdu jen detaily. To zapalovani vypada opravdu skvele! Cistil jsi nejak zakladni desku pred zinkovanim a nebo ti to udelali primo tam?
Ivosh Profil uživatele + foto
8/4/2005 08:38:05
> Tak takhle si představuji špičkovou kvalitu.
 
Díky, taková slova jistě potěší, ale není to úplně, jak by to mohlo být.
Jsem dost pedant, takže pro zajímavost nedostatky díla (viz příloha, šipky):
 
a) Šroubky na uchycení destiček kladívek jsou menší, než mají být. Originály
mají malý průměr závitu, ale velkou širokou hlavu, aby se dal použít
šroubovák jako pro ostatní šroubky. Takové šrouby se bohužel na novém typu
nenacházejí. Jiné nemám, originál se nedá použít (strhlé hrany, koroze),
takže jsem volil zatím menší. Dají se vůbec ještě dnes sehnat šroubky s
drážkou?
 
b) Pásky kontaktu od kladívka ke kondíku mají u starého provedení na straně
kondíku očko, novější takový hranatý zalomený patvar. Zatím jsem použil
novější typ, jelikož jsem našel mnohem lépe zachovalý, než půbodní.
 
c) Kondíky jsem použil nejstarší, co jsem našel. Mají na dně velký vyrytý
nápis FROLYT. Byly škaredé, nutno vyleštit, ovšem leštěním se setřou nápisy
na nich. Škoda, ale nutný kompromis. :-)
 
Tak tolik o nepodstatných detailech. :-))
 
IJ
Přílohy:  zap64-sipky.jpg (129,1 kB)
Vít
6/4/2005 17:32:47
Teprve teď jsem si prohlédl fotky Ivošova renovovaného zapalování. Tak takhle si představuji špičkovou kvalitu.
Vít
6/4/2005 17:29:59
Ivoši, ohledně zkoušení kondíků mají pravdu všechny dosud uvedené příspěvky.
RadimPRW
6/4/2005 07:31:12
Teoreticky je to presne tak, jak pise HaD ale 0.22 mikro je pomerne mala kapacita a kratke pipnuti pri nabijeni se nemusi ani moc projevit. Idealni na overeni izolacniho odporu svitkovych kondenzatoru je tzv. doutnavkova zkousecka, kterou se velmi dobre zjisti, zda nema kondenzator nepripustny svod, coz je nejcastejsi zavada u starsich navlhlych kondiku. Zkousecka je pomerne jednoducha, v pripade zajmu mohu poskytnout schema, nebo ji zajemci zapujcit.
Ivosh Profil uživatele + foto
5/4/2005 14:35:10
Kapacita kondíku je 0,22 mF (to m je jako mikro). Některý kondík mi právě
pípe furt a některý ne, tak nevím.
HaD
5/4/2005 14:13:03
Ivosh: Nevím jakou kapacitu mají ty kondíky, ale teoreticky při dobrém kondíku by to mělo krátce pípnout a pak už nic (kondík se nabije). Když nepípne, je špatný (přerušený), když piští pořád, je špatný (proražený = zkratovaný)
Honza Cimr Profil uživatele + foto
5/4/2005 09:18:19
Jo to beru, zapalovani v zinku, ale nadrz a plech motoru v komaxu, z
prispevku to vyznelo jinak...
 
>>>detail. Budu dávat do zinku plechy chlazení, nádrž apod. Mám v plánu
polomatnou černou. Myslíte, že je to OK? Nebo
Ivosh Profil uživatele + foto
5/4/2005 09:14:56
> Ivosu, do zinku nebo komaxitu? ;o))
 
Ty veci pujdou do komaxitu. Ale zapalovani slo do zinku. :-) A s tim jsem
mel docela zajimave terminove zkusenosti. Proste klasicky skluz.
Honza Cimr Profil uživatele + foto
5/4/2005 09:11:54
Ivosu, do zinku nebo komaxitu? ;o))
Petr V. Profil uživatele
5/4/2005 08:52:21
Ivosh: takhle se to změřit nedá. Jedině multimetr s měřením kapacity.
Ivosh Profil uživatele + foto
5/4/2005 08:47:31
Tak jsem si včera konečně našel chvilku a sestavil zapalování do své budoucí
šestistovky. Možná Vás to bude zajímat, tak přikládám snímečky.
 
Na prvním je původní zapalování v nálezové podobě. Je to jediné původní
zápalko tohoto typu (s hranatým okénkem a seřizováním bez excentrů), co jsem
kdy měl, tak jsem je rozebral a obě základové desky nechal nově pozinkovat.
Destičky přerušovačů se naštěstí dají sehnat nové, mám jich doma několik,
takže jejich montáž nebyla problém. Kladívka pasují i z nového typu, stejně
jako většina ostatních dílů.
 
Výsledek po sestavení vidíte na zbylých třech fotkách.
 
Ještě bych měl dotaz: proměřoval jsem kondíky multimetrem. Některé na
"beeptest" pípaly, některé nikoliv. Co je vlastně správně? Když kondík na
beetest pípne nebo nepípne? Lze to vůbec takto ověřit?
Přílohy:  zap64-pote-1.jpg (120,6 kB)  zap64-pote-2.jpg (68,5 kB)  zap64-pote-3.jpg (86,5 kB)  zap64-pote-4.jpg (77,3 kB)
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Zapalovani T600/64

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist