1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Nastartovanie trabiho (9)
rudolf 1301
10/2/2017 18:38:20
tak dal som dole hlavu len s 1valca vyzeralo to tak ze bollo trosku podfuknute tak teraz cakam na nove tesnenia a otazka je tam daky utahovACI MOMENT na tu hlavu alebo sa to len niak od oka podla citu ??? ten ventilator tam urcite nedam len teraz tazko sa mi zhana druhy takze budem stat asi koly tomuto chvilku.... no a vybral som karburator aale v mojej knizke neni ten karburator ani zapisany ma oznacenie 28HB4-1 takze neviem ako ho mam vycistit lebo podla obrazku co je v knihe mi to volako nesedi a neni urcena ani vyska hladiny paliva kedze tam neni pisany... a dalsia vec ked to bolo navrcane som pisal ze auto dochne a tazko sa startuje +bez sitica nejde no na druhy den som to nakopol volako horko tazko a islo aj bez sitica aj zo siticom samozrejme len na mieste a volnobehu kedze som nechcel stou vrtulou polamanou behat moc
habr Profil uživatele
9/2/2017 23:27:51
Ne, nemá to spolu nic společného, jedná se o dvě samostatné závady. Ventilátor je NUTNÉ vyměnit za jiný, byl by nevyvážený a poškodil by uložení v karteru, jeho použití je pro motor smrtelně nebezpečné!! Podívej se ze zadní strany na válec. pokud je mastný zhruba v polovině, je v háji těsnění pod přírubou výfukových svodů, musíš vyměnit za nové na obou válcích!! Pokud je mastnota jen v horní části, je vadné těsnění pod hlavou, stačí vyměnit jen na vadném válci. Obecně platí zásada, že hlavy se sundávají jen tehdy, pokud netěsní! NIKDY jindy se nesundávají, každé sundání hlav snižuje spolehlivost., závity svorníků nebo šroubů jsou z výroby docela citlivé místo a sundání hlavy kvůli kontrole spalovacího prostoru je k ničemu, je vidět jen dno pístu a ne to důležité - stav válců a kroužků. Vždy raději sundat celé válce i s hlavou.
rudolf 1301
9/2/2017 17:46:13
No takto tak dneska mam niake nove poznatky demontoval som karbec mam ho doma rozoberem a pocistim tak ja mam starsieho typa mne to drzi asi ten pas lebo nemal som ziadnu srobu od spodu ale na ventilaore chybaju 3lopatky na jednej strane 2zlomene 1dobra a 1 zlomena tak ked som to odobral a v ruke zatocil celou rukou mi mixovalo takze nato som asi prisiel ale zistil som ze 1valec od zadu je od oleja asi tesnenie no este som to nezhadzoval...tak ma napadlo mohlo sa to stat skrz tie 3zlomene listy vrtule ze sa prehrial ??
habr Profil uživatele
9/2/2017 15:23:51
Dobíjení nemá nic společného se zhasínáním motoru, je potřeba znovu a lépe vyčistit hlavní trysku a obě trysky (volnoběh a sytič ze strany od převodovky na plochý šroubovák, postupně, nepřehodit je!). Ventilátor u staršího provedení drží pomocí celoobvodového stahovacího pásku, novější provedení má ze spodní strany svorník M8 s maticí, drnčení může způsobit i chybějící tesnění mezi ventilátor a skříň chlazení. Dobíjení - za chodu motoru malým kladívkem poklepej zadní víčko dynama (proti řenenici), pokud jen visí uhlíky, mohlo by to pomoci, pokud ani opakované poklepání nepomůže, je nutné demontovat uhlíky a vyčistit jejich vedení i rotor, uhlíky doporučuji dát nové.
rudolf 1301
8/2/2017 18:30:29
Dakujem krasne tak dnes som to volako nastartoval no take veci okolo toho ze... najpprv trosku haprovalo potom sa volako rozbehlo najprv nesiel vobec na sitic a nechal som ho tak poresiel som 1km auto zdochlo a tazko a dlho chytalo kzm nastartovalo no a potom zas naopak len na sitic a bez nie co to moze robit ??? a este jedna vec ako je uchyteny ten vetrak na motore lebo pri jazde a otackach som myslel ze idem stratit motor starasne to rezonovalo a vybrovalo aj stym obalom.... a dalsia vec nedobija stake svieti kontroka dobjania moze to aj preto zdochynat ? Inak HABR dik moc za tvoj cas :)
habr Profil uživatele
8/2/2017 13:39:25
O klikovku se bát nemusíš, pokud budou vadná gufera, tak jen nepůjde nastavit volnoběh a motor nebude klesat z vysokých otáček, v nízkých naopak může být problém ho udržet v chodu, ale dočasně se s tím jezdit dá.
rudolf 1301
7/2/2017 18:42:23
Tak takto dik za odpoved.... to som pravdu povediac aj vedel takze dneska som pol dna babral so sustavou benzin som dal do prec smrdelo to ako kapce stare.... no najviac roboty som mal s ocistenim kohutika cely som ho rozobral a drotom zo zvarackz stopkal a stopkal fuj bol tam bordel na zagrcanie vobec nebol ani len prefuknut sa nedla sviecky som povzjrucal no dal som tam po troske M2Tcka a na 4ke poohojdal hore dole apotom rukou pretacal takze motor bol ok no zajtra este ten karbec kuknem takze som to dneska estenenastartoval.... filter je ako novy to som kukal... no teraz neviem ako stou klukou mam sa bat ze ma opusti ?? dade do prec :D neni problem to rozobrat a spravit no jedna sa mi oto ze dedko to odhlasi namna a musim stihnut prihlasit a este stk a potom uz nech opustaju veci
habr Profil uživatele
7/2/2017 10:09:02
Správně by jsi měl vyčistit celou palivovou cestu, vyprázdnit starý benzín, vyčistit nádrž aspoň vypláchnutím, vyčistit kalovou nádobku a sítko kohoutu, profouknutím zkontrolovat jestli je zavřený dokonale a dokonale průchodný na plnou nádrž i rezervu, zkontrolovat případně vyměnit palivovou hadičku a vyčistit plovákovou komoru včetně všech trysek, pod víčko plovákové komory se má vždy dávat nové těsnění. Dále vyšroubovat obě svíčky a do každého válce kápnout trochu motorového oleje (petrolej, WD-40, v nouzi kapka nafty) a rukou párkrát protočit motor - asi tak 10x, pokud jde hladce protočit a nevydává podezřelé zvuky, tak je možné pokusit se o start. Po dlouhé odstávce se dá předpokládat, že minimálně karburátor bude zalepený a gufera na klikovce budou poškozená na výměnu. Pokusit se rovnou o start bez uvedené kontroly je opravdu hazard, navíc se to ani nejspíš nepovede, benzín se do motoru nemusí dostat a pak celý proces zkoušení bude na sucho, možná s příměsí povrchové koroze válců. Filtr vzduchu je také vhodné zkontrolovat, případně vyměnit, nouzově lze nastartovat i bez vložky filtru, ale ne s tím jezdit.
rudolf 1301
7/2/2017 01:02:03
Nazdar nazdar prepacte som tu novy dneska som si kupil trabiho mam na vas otazku udajne stal cca 3roky v humne no kludne mohol aj viacej zajtra to chcem nastartovat dedo mi povedal ze auto slapalo bez problemov do poslednej chvile na tachom ma 26xxx KM no a teraz ta otazka znie,,, CO vsetko mam spravit aby som to nastartoval a motor nezadrel ??? a este jedna vec skusil som zoslapnut plyn a ostal na podlahe bola uz tma tak som to neskumal dakujem za rady... Rudo
Ovsem ak tunak nieco take uz je tak prepacte
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Nastartovanie trabiho

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2017 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist