1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Brzdy a prahy rok 1967 (2)
habr Profil uživatele
26/10/2015 23:42:32
Ne, v květnu 1967 nemají duplex brzdy na T601 co dělat, sériově byly zavedny až od září téhož roku. Kdyby se přece jen na nějakém voze v rámci testování a ověřování objevily, což se běžně před spuštěním sériové výroby dělalo, tak by to na 100% byl vůz některého zaměstnance automobilky a rozhodně by nebyl určen na vývoz, to by se výrobce s testováním již nesetkal. Z uvedeného se dá usuzovat, že jde o pozdější předělávku, která však byla v té době dost problematická, neb se musely měnit celé štíty nebo těhlice, podle toho co se sehnalo a tehdy byl problém sehnat i hajzlpapír. O ceně takové přestavby brzd ani nemluvě! K druhé otázce asi tolik: podélníky (nevím proč, ale lidé tomu říkají spodní prahy) se změn nedočkaly, zato prahy (nevím proč, ale říká se jim horní prahy jako by jich bylo více vrstev)došly postupem času k inovaci kvůli úsporám. Byl ušetřen materiál na ohyb vnější hrany dolů a jedna výrobní operace - ohýbání. Ono se to nezdá, ale na prahu šlo o několik deka nedostatkové oceli x 2 prahy x cca530 vozů denně, takže ve finále šlo o bombastickou úsporu materiálu o výrobního času s ohýbáním. Mohlo by se říct, že výroba plastové krycí lišty vyjde draho, ale opak je pravdou, lišta se vyráběla v nekonečné metráži ze zbytkového plastu a její maloobchodní cena byla šikovně nastavena tak, aby se výroba zaplatila a nejen to, lišty se občas ztratily a tak se vyráběly a spotřebovával plastový odpad který zaplatil zákazník do nekonečna, stejně jako plastové rohy nárazníků. U lišt i rohů se přímo kalkulovalo že budou z vozidel padat a lidé vykoupí díly z odpadu. Ke změně profilu prahu došlo někdy v polovině roku 1984 když se celkově postupně inovoval model T601.
Pavel Halfar Profil uživatele
26/10/2015 19:49:55
Ahoj mam dotaz ohledne brzd a prahu. Mam trabanta z poloviny kvetna 67 a na predku mam brzdy duplex, je to mozne a nebo je to predelane ze simplexu? A za druhe menily se nejak spodni a horni prahy v prubehu vyroby 601?
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Brzdy a prahy rok 1967

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist