1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

spálené kladívka (4)
maca
3/6/2015 19:25:39
mockrát děkuji, takže du shánět cívky pak napíšu jak to dopadlo a jetě jednou dík
habr Profil uživatele
2/6/2015 08:25:15
Chyba není v alternátoru ale v cívkách!! 12V cívky z moderních vozidel nejde použít, mají obvykle předřadný odpor a pracují na 8V. Když se odpor odpojí, tak teče větší proud a ten likviduje kladívka, se zapojeným odporem to také nebude fungovat. Cívky se musí použít originál DDR nebo i ČSSR PAL Magneton, ale staré, které byly určeny do Š100, MB1000 a jiné staré vozy. Z Š105/120 a pozdější už jsou nepoužitelné, tohle je vcelku obvyklý a častý problém při přestavbě na 12V, moderní cívka nese označení 12V ale jako komplet s odporem, ve skutečnosti je samotná cívka na nižší napětí pro snadné nastartování. Funguje to tak, že při startování s touto cívkou se odpojí odpor a cívka pracuje na 8V aby dávala při poklesu napětí startováním plnohodnotnou jiskru, po nastartování se opět odpor zapojí a cívka pracuje s odporem na 12V. Ve vašem případě pravděpodobně nevhodnou cívkou protéká až 150% proudu a tím taví kontakty přes které se ukostřuje vinutí cívky. Přeskoky velkého proudu na kladívkách ohřejí kontakty na projektovanou teplotu a ty se pak bortí v plastu. U elektronických zapalování může dojít k jeho zničení, takže dávat k nevhodným cívkám elektroniku je nebezpečné pro tu elektroniku. Snad jsem to vysvětlil dostatečně.
maca
1/6/2015 19:23:02
predtím jsem jezdil bez dobíjení jenom na baterku vše bylo na 6v a vše ok nic se nekazilo po vimnene a dodání alternátoru to začolo dělat paseku a ja nevim proč
maca
1/6/2015 19:20:29
dobrý den, mam jeden problém předělal sem trabanta z 6v na 12v a pálí mi kladívka cívky mam 12v alternátor dává 14,2v 30amper když sem dal nové kladívka po asi 10min běchu se mi ty plastiky roztekly a kontakt uplně zmněnil svou polohu
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: spálené kladívka

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist