1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

diskuzni forum (12)
habr Profil uživatele
20/6/2015 23:33:04
Petře, všechno záleží na tom, komu a jak jste vrak předal. Likvidační protokol je oprávněn vystavit pouze krajským úřadem pověřený zpracovatel. Kupříkladu v Brně tuto pravomoc mají pouze 3 subjekty, autovraky ale chtějí i ti, co toto oprávnění nemají. Dělají to tak, že převezmou vrak a po jeho zpracování dodají zpracovaný vrak těm, kteří povolení mají a vystaví protokol. Pochopitelně, že jsou i tací, co vrak převezmou, rozeberou, rozprodají na díly a protokol tím pádem dodat nemohou, mohou ho ale slíbit!
 
Pokud jste vrak předal oprávněnému subjektu, tak ten má povinnost neprodleně (ihned) nafotit celistvost vraku, jeho VIN a udělat zápis o kompletnosti. K vraku musí být předložen velký TP a na jeho základě je vystaven likvidační protokol, vždy na konkrétní vůz a konkrétního posledního zapsaného vlastníka, pak je možné na základě tohoto protokolu provést trvalé vyřazení vozidla z evidence. Mimo protokolu musí dodavatel vozidla ke zpracování dostat ještě doklad o převztetí, obvykle vážní lístek nebo výdajový doklad pokud byl vrak subjektem odkoupen. U těch opravdu drzých zpracovatelů kteří si nechají ještě za likvidaci zaplatit musí být za platbu vystaven příjmový doklad. Pokud máte některý z uvedených tří dokladů, tedy vážní lístek, příjmový či výdajový doklad, pak jakousi šanci na dodání likvidačního protokolu máte. Pokud ovšem v ruce nic nemáte, bude problém likvidační protokol získat, zvláště zpětně.
 
Nevím přesně jak to u Vás proběhlo, ale já jsem člověk opatrný a kdyby mi někdo něco bral (vrak) a mazal mi med okolo pusy (slíbil protokol dodat později než ihned) tak tam vrak nedám. Navíc je zde taková podstatná věc - protože Vy máte za vůz odpovědnost, tak je jen a výhradně na Vašem rozhodnutí jak s ním naložíte, ale musí to vycházet z legislativy, tím chco říct, že bylo Vaší povinností si předem ověřit jaký je legální postup a kdo ve Vašem okolí je oprávněn Váš vrak legálně převzít. Přece když potřebujete ošetřit chrup, tak také půjdete do dveří s nápisem stomatologie a nikoliv do dveří s nápisem gynekologie i když jde v obou případech o vyšetření dutiny.
Petr
20/6/2015 17:14:27
dobry den.dal jsem auto na likvidaci stim ze me poslou protokol.uz je to mesic a protokol jeste neposlali.jak se muzu branit??
Jenda
29/3/2015 20:47:00
ne. Znova. Oni chtěj, aby lidi kupovali nový mr*ky z boleslavě, kolína, nošovic, rumunska, odkudkoli. S dvacet let starym autem nejseš pro stát nic jinýho než obtížnej hmyz, kterej brzdí ekonomiku tím, že nepřistoupil na model nový auto každejch 5 let. Proto všechno tohle okolo.
johny 5
29/3/2015 16:45:15
Ja je mam dva,jednoho co mam dva roky a ted jsem prave koupil dalsiho na nd.jelikoz uz se neda tolik dilu sehnat tak se mi naskytlo koupit tady toho se stejnym motorem,rok.cili mam hodne nahradnich dilu.a jelikoz ma i papiry tak se potrebuji prave jich zbavit.akorat nechapu proc nestaci na eko likvidaci jenom motor(kdyz je tam to cislo)a kastle s VIN kodem ale musi tam byt vsechno.napravy,sedadla,prevodovka atd.vrakace taky chcou mit neco za nechtama z tech dilu nebo co?Za vsechno mozou ti prekupnici co to vozi od kud se da.je tu premrdano autama.
Jenda
29/3/2015 12:20:04
Naopak skvělé výmysly a zákony! Jak můžeš být tak out, neekologický a sobecký, že jezdíš 26 let starým autem!! Kdepak, hned to zahoď a kup si nějaké krásné nové auto, ideálně každých 5 let nové. (ono totiž stejně dýl nevydrží)
johny 5
28/3/2015 12:18:53
Jde o golfa mk1.v cabriu,tak teď nevím co je pro mě jednodušší,ale asi ho prodat tak jak je.auto je kompletní,pojízdné v původním stavu z r.v 89.kdyby aspoň ti vymrdanci tu ekodan nedávali tak vysokou.špatně výmysly a zákony.
habr Profil uživatele
27/3/2015 22:07:11
johny 5 tak trochu se mýlíš v tom číslování. Sice nepíšeš o jaký vůz se jedná, ale předpoklad je, když jsi na stránkách Trabantistů, že jde o Trabanta. V takovém případě jde o číslo karoserie VIN a pokud nebyl udělaný výmaz čísla motoru před likvidací, ale motor byl ještě po staru zapsán jako součást vozidla, pak byl také s tímto vozem zlikvidován a motor takového vozdla nemůže figurovat v jiném vozidle. Otázka je, kdy a kdo na to přijde, ale zlikvidovaný motor se nemůže znovu objevit v jiném vozidle. Tohle je zkušenost člena našeho klubu. STK (Dekra) je dnes moderně propojena s registrem vozidel a při pravidelné kontrole na STK bylo porovnáním v databázi zjištěno, že ve vozidle je použit neexistující motor, bylo to jako závada a do měsíce se to muselo odstranit. Naopak, došlo na upozornění, ať je majitel rád, že nemusí dokládat, jak k motoru který byl odborně zlikvidován vlastně přišel.
 
Druhá část tvého dotazu je nejednodznačná. Musíš položit správnou otázku: nebo uz se staré auta nedají koupit na náhradní dily nebo co., správná otázka měla znít takto: nebo uz se staré zaregistrované auta nedají koupit na náhradní dily nebo co. Pak by byla správná i odpověď: Ne, stará zaregistrovaná auta se se nadají koupit na náhradní díly, protože ke zrušení registrace je potřeba protokol o jejich likvidaci, koupit lze již jen auta bez registrace - dokud ještě nějaké jsou z doby, kdy bylo možné likvidační protokol obejít jinou formou.
Jenda
27/3/2015 09:33:22
No teď jsi to uhodil přesně: nedají. To byl taky primární zájem novely zákona o odpadech- houby ekologie, jen to ztížit majitelům starejch aut, aby si hezky došli koupit tu fábii, žejo. Jediná možnost, jak vyřadit auto, je ekolikvidace.
johny 5
26/3/2015 13:19:59
No ale pokud vím cislovany díl je pouze kastle,motor se bere jako náhradní díl.kupní smlouvu nemám ale nepříjemnost mu taky nechci udělat.já to klidně na sebe nechám odhlásit ale nechci platit tu eko daň.já chci to auto na dily,tak jak to udělat ať je to ofiko.nebo uz se staré auta nedají koupit na náhradní dily nebo co.
lada
25/3/2015 10:24:44
No jediny evidovany cislovany dil krome karoserie je motor- takze dat v pripade potreby pajsl do "spravne cislovanych" karteru. s tou likvidaci ma Habr svatou pravdu. Ono da se vselicos, ale o tom se rozhodne nepise na internetu...
habr Profil uživatele
25/3/2015 01:23:22
Ne, nic se automaticky neruší a pokud mu jeho auto rozebereš na díly, tak skelet sám na likvidační protokol který je k odhlášení nutný nestačí. Rozebráním mu uděláš problém. Pokud máte mezi sebou kupní smlouvu pomocí které on dokáže, že ti to prodal, pak máš problém ty, vlastně dva, nedokončený přepis v zákonné lhůtě* a likvidaci bez protokolu** a zrušení v evidenci. Zajímavá situace nastane letos po 1.7. kdy auto v polopřevodu zanikne z moci zákona. Potom totiž pokud bude na jiném vozidle použit číslovaný díl z takto zaniklého vozidla a tato skutečnost bude zjištěna (PČR při namátkové kontrole, STK , pojišťovna při kontrole po nehodě a podobně), tak může být oceněna pokutou až 50 000 korun.
 
* přestupek dle zákona o provozu vozidel na veřejných komunikacích č. 361/2000 Sb. + novely
** přestupek dle zákona o nakládání s odpadem č. 185/2001 Sb. + novely
johny 5
24/3/2015 20:04:23
Zdravím,chci se zeptat.koupil jsem auto na nahr.dily,ten co mi to prodal mi dal auto,klíče a velký tp,značky jsou uz asi osm let v depozitu.chci se zeptat,to auto chci rozebrat a ten skelet nechat eko zlikvidovat.samo nevím jestli to půjde bez nějakého daru.ale co mě zajímá jestli mám ty papíry nějak řešit ať předchozí majitel nemá problém,nebo se to automaticky zruší.minulý majitel bydlí asi 200km odemne a vvíc jak telefon na mě nemá.nechci mu udělat problém ale litani stín mě taky moc nebaví.sice mi volal ať si to přijedu dohlasit na sebe ale kdyby se to automaticky zrušilo tak je to pro mě jednodušší.diky
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: diskuzni forum

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist