1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

seřadit vzestupně/sestupně
řízený běh na prázdno - brždění motorem (15)
JarekM
21/8/2016 11:30:26
Zdravím, mohl by mě někdo poradit jak zapojit elektronickou část na el. napětí 12 V - systému řízeného běhu na prázdno ( případně poslat schéma zapojení elektronické části na 12 V) - viz.
[URL] [URL] , potřebuji to na Trabant 601 s el. napětím 12 V , Hycomat, s alternátorem. Pro získání signálu o volnoběžných otáčkách jsem uvažoval použít toto elektronické zařízení - [URL] [URL] , popřípadě pokud někdo zná zapojení jednoduššího elektronického obvod na snímání volnoběžných otáček, budu rád za zaslání zapojení. Jako elektromagnet asi použiji elektromagnet z Hycomatu, případně ví někdo o jiné vhodné náhradě ?
milan
2/7/2013 20:53:37
no já ještě nemám STK. takže nejezdím. sem natočil video, nekoukajte na celé, poslechněte motor... [URL]
jak je volnoběh? malo nebo dobře? kdyby to někoho zajímalo, tak tam mám palubní počítač pro motory s karburátorem. kamarád nevěřil že to měří, tak sem to natočil.
no na otáčkoměru jsem si dal provozní otáčky 2500-4000ot/min. vyznačil jsem si je zelenou barvou, takže vím kolik točím aniž bych musel koukat na budíky.
HaD601
1/7/2013 20:00:39
Milan > 6500 ot/min jsou dost vražedné otáčky... maximum výkonu a tedy i otáčky pro běžný provoz jsou myslím při 4250ot/min. Vyšší otáčky nic nepřináší, pouze negativa. Běžný provoz je mezi 3000 - 4000ot/min
Daňa
28/6/2013 09:04:41
okamžitě zvýšit, tohle ničí klikovku
milan
27/6/2013 23:45:20
no je pravda že se celý trabant trochu dost klepe, jako by měl silnou zimnici... utáčkoměr měří dobře. nevytočím to nad 6500ot. a v provozních otáčkách to má charakteristycký zvuk trabanta, takže musím mít skutečně nízkej volnoběh. taky mám tendenci plynovat, protože mám pocit "brzdy zdechne" no zítra bude doma, tak zkusím poměřit.
HaD601
26/6/2013 21:41:19
Jestli máš volnoběhe opravdu 450/min, tak to je teda masakrově málo...
milan
19/6/2013 21:56:40
mám originál trabant altík s integrovaným regulátorem... už jsem trábíka takhle dostal...
milan
19/6/2013 21:55:40
ještě se radši zeptám... mám volnoběh asi 450ot/min... nemůže to být tím? škodovácký altík jede na tisíci, kde je také nastaven i volnoběh.
Jarda
18/6/2013 13:02:30
to je na dvanáctivoltu počínající závada. Nejspíš končí uhlíky v alternátoru, je třeba je vyměnit...
milan
18/6/2013 11:01:39
aha... mě se přirozsvěcí kontrolka dobíjení na volnoběh...
no tak to něak vykutím. kdybych to věděl býval dříve, tak vytáhnu signál z otáčkoměru...
HaD601
17/6/2013 19:24:09
U 12V alternátoru není problém, že by \"neutáhl\" elekromagnet, ale to, že dobíjí i při volnoběhu. Dynamo naopak je na hranici dobíjení. Tedy jakmile klesnou otáčky na volnoběh, rozsvítí se kontrolka (i když třeba slabě). U 12V je tedy potřeba řídit elektromagnet podle otáček motoru. Měl jsem vyrobený obvod s mikroprocesorem, nějakou dobu to pěkně šlapalo, ale pak se něco pokazilo a já nedořešil program do finále...
milan
31/5/2013 00:19:04
jé, ted mě došlo, že lze použít darlingtonůbv tranzistor, který potřebuje minimální proudy pro sepnutí. takže by dokonce bylo zapojení stejně jednoduché
milan
31/5/2013 00:18:10
tak díky. no já mám možnost sehnat elektromagnet se zdvihem 12mm a sílou 250g nebo 6mm se sílou 800g. je tedy pravda že si to můžu upravit a dát lepší páku, aby to vyhovovalo.
elektronika by nebyla problém. je potřeba ji modernozovat, nejspíše vložit něaký operační zesilovač, který bude ovládat magnet tak, aby byla kontrolka dobíjení zhasnuta (šlo by nastavit)
seženu si tedy ten se zdvihem 6mm. zkusím vypracovat elektroniku a snad se zadaří. bohužel to ale nebude asi tak triviální.
habr Profil uživatele
29/5/2013 22:30:53
Ahoj člověče, zdvih jádra magnetu je asi 2-3 mm ale to je přece jedno, elektronika přidá i ubere podle potřeby, navíc se to doreguluje nastavením volnoběhu na novém šroubku. Taktéž síla jádra je značná, původně to otvírá hydrauliku u hykomatu, zde stačí k otevření klapky pouze síla k přetlačení vratné klapky, takže síla není ani zdaleka využita.
 
Jsem tím, kdo po mnoha letech vytáhl a oprášil zapomenutý nápad, kolega Dalibor Halouzka na tom udělal elektrickou část, já mechanickou, udělali jsme mnoho souprav ovšem bez elektromagnetu, ten si musel sehnat každý sám. Dokud jsem měl Trabi 6 V tak jsem na to jezdil s maximální spokojeností, úsporou paliva a opravdu šetrným zacházením s klikovkou. Nyní mám 12V a vadí mi, že to na voze nemám. Na 12V to totiž nejde tak snadno dát, protože alternátor nedokáže ovládat elektromagnet tak jako dynamo, a také 12V magnet je ještě větší problém než 6V. Kdo má součástky a 6V tak vřele doporučuji a tiše závidím.
milan
29/5/2013 21:49:28
hoj lidi,
rád bych se zeptal vás, kteří máte tuto úpravu:
[URL]
jaký zdvih má ten elektromagnet, a jakou má sílu.
tj kolik milimetrů je jeho chod od dorazu k dorazu, nebo kolik to je v reálu za provozu. rád bych jej nahradil jiným, dostupnějším elektromagnetem, ale netuším jeho parametry.
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: řízený běh na prázdno - brždění motorem

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist