1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Rozměr pneu při přestavbě. (6)
majatrabi Profil uživatele
13/6/2014 10:20:03
Nejjednodušší je zajít na magistrát(k technikům) a požádat zápis do velkého techničáku o změnu pneu na 155/70 nebo 145/80. Mi to udělali a bezproblemu. Narazil jsem na chlapika, který kdysi dělal v kopřivnici. Tak že věděl o čem je řeč.
 
P.S: vím, že je to starší téma snad to někomu pomůže.
Ivosh Profil uživatele + foto
6/6/2013 23:08:58
Radiálky mají předepsanou sbíhavost 0-4 mm.
Ivosh Profil uživatele + foto
6/6/2013 23:07:52
Na "radiálního tráboše" není výška profilu 70, ale 80 (plnej). Tedy 145/80/13. Nicméně 5,20-13 v palcích není zlcea shodné s 145/70/13. Jednou jsem na to narazil při STK. Technik mne upozornil na situaci, že v TP mám 5,20 a na autě 145. Začal to přepočítávat na kalkulačce a vyšlo mu, že bych měl mít spíš 135, nebo nějakou takovou zběsilost. Následoval historický exkurz z mojí strany a nakonec to prošlo. Takže opět jako ve všem, záleží, na koho natrefíte. Čistě technicky to problém je a kdo bude mít hůl, psa si v takovém případě jistě najde.
Eda Profil uživatele
27/5/2013 20:09:07
Ona je taky změna ve sbíhavostí podle pneumatik. Diagonály - 5,20x13 mají sbíhavost 5-7 mm, radiálky 145x13 mají sbíhavost 3-0 mm.
Pneumatiky radiální jsou běžnou náhradou za staré diagonály. Někde ti napíšou do velkého TP tuto alternatívu, někde tě odkažou, ať seženeš od výrobce, že toto schválil. Některé vozy měly v TP obě varianty.
Na STK běžně berou i pneumatiky 155x13, když si nevšimnou projdou i 165x13, musí být však stejné na nápravě, pokud jsou /70 tak ty musí být všechny 4 (nejde dát přední /70 a zadní /80). Vždy musí mít dostatečnou hloubku dezénu.
Pro bezpečnost a pohodlí doporučuji bezdušové radiálky, jsou měkčí, lépe drží směr, umožní bezpečnější projetí zatáčkou a při defektu neuteče vzduch jako z duše okamžitě, ale dá se dojet do bezpečného místa na výměnu kola.
Jan Holub Profil uživatele
27/5/2013 14:48:54
Musím dodat, že je mi jasné, že označení 5,20-13 v palcích je schodné s 145/70/13 v metrické soustavě....jen si nejsem jistej, že to bude jasné policajtům. Otázka je zda mám jít na odbor dopravy a nechat si další rozměr zapsat do TP, nebo to nechat tak jak je.
Další možnost je to hodit na originál diagonály 5,20-13, mám je a byl by pokoj.
Jan Holub Profil uživatele
27/5/2013 14:11:33
Dobrý den, mám Trabanta r.v.1988, ale je na papírech r.1974. Přestavba v r. 1998-výměna motoru a karosérie a bylo to...tehdy to šlo. Problém je v rozměrech pneumatik, to je první co policajti zapisujou při nehodě. V TP z r. 74 mám pouze 5,20-13, Na voze jsou však 145/70/13. Nevíte náhodou někdo, jak je to v této situaci???
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Rozměr pneu při přestavbě.

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist