1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

vhodný materiál na opravu brzd (6)
milan
9/5/2013 20:10:57
díky, stejně koupím nové, a ty co mám opravím a uložím do šuplete abych měl rezervní.
habr Profil uživatele
9/5/2013 02:17:18
Brzové trubičky pokud jsou nové nebo zdravé tak se dají zase zpět vyrovnat, pokud jsou zlomené do ostrého úhlu tak jsou k vyhození.
S vyobrazenou sadou manžet se opravdu za jistých předpokladů dají přední válečky opravit.
Vahadlo bude nutné dodat nové.
milan
8/5/2013 22:29:36
dobře. zatím díky. brzdové čelisti si nechám přelepit. to mi bratránek nechá udělat u známého.
doma mám fungl brzdové trubičky (některé bohužel ohlé, takže nepoužitelné). taky bych našel kupu dalších dílů. měli jsme v rodině dva trabanty. já mám třetího. takže mám díly. jenže nikdo neví, jestli zrovna tato gumička patří na škodovku nebo trabanta. takže postupně zjištuji, že tenhle díl bude z trabanta. a taky jsem teď zjistil, že mám doma toto: [URL]
samozřejmě v ruzném počtu různých kusů. jestli jsem to pochopil, tak s tímhle opravím brzdové válečky?
na ty italské se udajně nedají sehnat těsnění. ručka brzdí suprově. no ten stavěcí šroub... to je ten pod pákou ručná brzdy? tak ten po tom co ho předchozí majitel nastříkal gumoasfaltem nejde povolit.
Jára
8/5/2013 15:15:30
Jinak dotaz na dva druhy prasátek- jedná se o starší prvedení Simplex, ty jsou skutečně dost odlišné, ale montovaly se do 9/1967, čili je to prehistorie a na autě s tripo přední nápravou nebudou.
Ještě bych doporučil povinnou četbu, tzv. Bibli: V. Šlehofer- údržba a opravy vozů Trabant 600 a 601.
 
Habrovy rady se vždycky vyplatí pečlivě pročíst a řídit se jimi, stojí za nimi velká zkušenost a fortel...
habr Profil uživatele
8/5/2013 08:44:11
Nejprve je potřeba se podívat, v jakém stavu jsou brzdová lanka ruční brzdy a jejich vahadlo, jestli jsou moc porezlá a vahadlo nemá funkční závit, tak je nutno montáž brzd začít právě těmito díly. Vzhledem k současnému nedostatku originálních brzdových dílů z DDR a nekvalitě dílů z Maďarska bych doporučil zakoupení nových zadních brzdových válečků z Italské produkce v ceně 250 Kč/kus, dále je potřeba na zadní brzdy koupit 4 brzdové čelisti (2 ks bez páčky shodné s předními + 1x pravá a 1x levá zadní čelist s páčkou ruční brzdy v ceně okolo 75 korun kus). Nejméně tyto díly považuji za nutné, pak jsou díly doporučené - 4x sestava stavěcí páčka brzdové čelisti zadní (odlišná od přední) + stavěcí destička a tlačná pružinka (shodné s předními). Pro jistotu ještě doporučím do zadních nábojů 2x gufero ložiska kola 48x62x8, kdyby teklo tak tuk vyteče do nových brzd, přitom výměna je snadná a cena směšná okolo 30 Kč/kus.
 
Do předních brzd se v poslední době vyplácí koupit kompletní nové Italské válečky, je potřeba koupit 2ks přední pravý a 2ks přední levý a oba jednoho druhu namontovat do správného kola, nesmí se to montovat nahodile, doporučuji z levný peníz rovnou koupit spojovací trubičku mezi válečky, 1x pravou a 1x levou, ty na autě bývají rozmačkané v holendrech a mohou u nových válečků poškodit závit, montáž starých je pak neekonomická. Dále je potřeba koupit 4ks brzdová čelist přední (shodné se dvěma zadními, tedy 6 stejných +1L+1P s páčkou komplet na vůz). Z doporučených dílů bych dále koupil 4x sestavu stavěcí páčky přední, destičky a pružinky a v předních brzdách je navíc držák brzdové čelisti který se dá rovněž koupit v sestavě čípek přední brzdové čelisti 4x, tlačná pružinka čípku 4x a talířová podložka čípku 8x. Doporučení díly nejsou nutností, ty původní mohou dál dobře sloužit, jenže pokud bude jediný díl z těch doporučených vadný, brzdy nesložíte. Pokud jste začátečník, tak těžko doma najdete použitý ale použitelný díl, takže proto bych doporučené díly rozhodně koupil také.
 
Dvě důležitá upozornění: Trabant má jinou konstrukci ložisek kola jako Škodovka, pokud Vám šikovný bratránek utáhne náboje kol "po Škodovácku" tak Vám zničí ložiska kol. Zde se dotahuje nejlépe na momenťák, pokud není, tak na cit - dotahuje se lehce až ke hranici kdy je cítit odpor, rozhodně ne na krev. Přední matice tripo se obvykle nedaří snadno demontovat, často se poničí jejich zajištění, možná by se vyplatilo při nákupu dílů rovnou zakoupit 2ks nových za asi 36 korun kus. Ony se nemají používat opakovaně, ale nejsme v Japonsku, tady jde cokoliv. Pozor - při nákupu brzdových válečků z Italské produkce nejsou v balení odvzdušňovací šroubky, proto je nutné dokoupit je zvlášť - 2x přední + 2x zadní, nejlépe s krytkou (čepičkou). Šroubky montovat navazelínované a uzavřít krytkou, jinak do nich nateče voda a zareznou jak zvenčí tak zevnitř a pak se utrhnou.
 
Všechny díly lze pohodlně na dobírku objednat na adrese [URL] a současně se na těchto stránkách orientovat v dílech i cenách. Nechce se mi vše detailně počítat, ale cenu nutných a doporučených dílů jak jsem je vypsal odhaduji celkově na cca 2700 korun, je to ovšem jen hrubý odhad. Prodejce je ověřený s dobrou recenzí.
milan
7/5/2013 20:52:37
mám prvního trabanta. krom funglových brzdových trubiček nemám na brzdy nic.
Mohli by jste mi doporučit přesně materiál (díly) ideálně s odkazem kde je koupit?
opravuji komplet brzdy u trabantu kombi 601S r.v. 1975, kastle měněna 1986. vepředu jsou tripo poloosy (buben má důlek ve kterém je zapuštěn šroub)
zadní brzdy mi nebrzdí (u řidiče se utrhl šroub a u spolujezdce teče) přední brzdy brzdí. (odvzdušněno) mám šikovného bratrance, který si s tím poradí, ale dělá škodovky. takže neví co sehnat na trabanta a ani já nevím. jen vím že byly dva typy prasátek. jak poznám která tam mám, aniž bych je musel demontovat buben? trabant musí na podválu, nebo po vlastní ose dojet.
nové vlákno jsem založil, protože jsem nikde nesehnal odpověď na otázku kde sehnat díly co něco vydrží. všude čtu jen že se rozpadají pakny a nové prasátka nebrzdí.
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: vhodný materiál na opravu brzd

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist