1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

první trabant (14)
Milan
26/3/2013 00:14:44
měl bych dotaz ohledně barev. hodlám černě natřít nádrž, vzduchový filtr a ten plech vpředu pod nárazníkem. mám použít barvu ve spreji + plnič, nebo bude vyhovovat běžný antikor vodou ředitelný? ten antikor je normálně v plechovce, natírá se štětkou. popřípadě jestli tím můžu vzít i výfukové potrubí + tlumič. ten antikor je klasická základovka, která je ve dvou nátěrech schopna plnit funkci povrchového nátěru. natřel jsem s tím traktor i cirkulárku, a jsem spokojen. nic mi nerezne, barva drží. ale nevím, jak to je u trabantu. tam sou přeci jen jiné podmínky. díky
strejc
22/3/2013 21:40:44
Sedačky jsou přištoubovaný i s kolejnicema do podlahy každá čtyřma imbusama.
strejc
22/3/2013 21:37:22
Nepruď a pořiď si šlehofera : ) Je tam rele prepinac na motorove stene schovany za pojistkama. Svetla prepina pri zapnutem zapalovani. Zalezi co s tim autem chces. Jestli jen na jezdeni, nebo postupne na veterana. Pak bych tam zadne pic..iny nevymyslel.
Milan
22/3/2013 19:11:12
a ještě trochu budu prudit. jak zapnu dálková světla? zkoušel jsem hledat nožní spínač, ikdyž ten se v tehle době nemontoval. není tam. všelijak jsem šteloval s přepínačem blinkrů. troubí to, bliká ale nepřepíná světla. taky mám tu origo páčku nahrazenou propiskou. myslíte, že tam dostanu přepínač z škody 120? těch mám plnou krabici. elektroinstalace je na jiný - to vím, jsem elektromaniak, takže si poradím. :-)
Milan
22/3/2013 18:02:30
je něaký nedestruktivní způsob, jak dostat vložku zámku dveří z kliky, pokud je zamčená? mě nejde odemknout, kliku jsem vyndal, ale to je vše. jak dostat vložku z kliky netuším. dle průzkumu ji musím zatlačit a pod úhlem vysunout. ale zatlačit jí nelze zamčenou. k trabantu mám jen jeden klíč dveří. zasunout jde do obou zámků. na ty u řidiče funguje bezvadně. přinejhorším tam hodím zámek z dveří spolujezdce (mám rezervní dveře) a zkusím udělat elektrické otevírání [URL]
nebo máte někdo lepší nápad co s tím? či zpusov jak to otevírat jinak? zjistil jsem, že lze dveře otevřít zevnitř lehce rukou, když štouchnu do té packy mechanizmu. on se rozevře a dveře jsou volné. Panty jsem rozhýbal tak něak v rámci možností. momentálně se louhujou ve starým benzínu. zítra s nimi zase zacvičím. lze je něak nakonzervovat aby zase nezatuhly? na toto téma jsem zatím nic nenašel.
a hlavně řeším problém, jak vyndat přední sedačky a zdali lze vyprat v pračce ty jejich potahy koženko-textilní
Milan
21/3/2013 23:20:17
díky moc. zatím pročítám všechno postupně.
Strejc
21/3/2013 23:13:01
jestli dobře, to nevim, původní byla asi shnilá nebo nabořená. nejspíš to vzali při jednom na 12V. na panty 3 dveří bacha, dobře rozhejbat, mazat, zadřenej umí rupnout. Když jsou dobře seřízený zadní dveře (dosedají) tak tam nefičí. Do trabanta obecně zatéká kolem předního skla nebo netěsnými spoji střechy nad A sloupky. Těsnění se dají pořídit všechna, dbeřní i okenní, na dveře pasuje pirelka z avie. Prodejna www.trabantservis.cz (p. Kytka) -originál drahá, druhovýroba nic moc. Zkusil bych glycerin nebo regum na původní. A vůbec, všechno to jde najít na trabime nebo tady : )
Milan
21/3/2013 22:20:40
a ta měněná kastle, to je dobře? spíš mě připadá, že tam je 3/86. zítra se kouknu. je možné, že se směnou kastle došlo ke změně napětí na 12V? momentálně sem sundal třetí dveře. potřebuji opravit zámek a otevírání. taky rozhýbat panty. máte někdo zkušenost s elektrickým otevíráním třetích dveří? dočetl jsem se, že přez tyto dveře táhne do auta, a také zatéká. lze i toto řešit? nenašel jsem jak to odstranit, ani kde to teče. také mám už ztvrdlé gumové těsnění u pantů. lze jej v dnešní době něak nahradit?
Strejc
21/3/2013 20:25:54
Podle fotek je měněná kastle, nad nádrží vyraženo 3/88.
Milan
21/3/2013 19:16:41
¨zapoměl jsem, že mám v povinné výbavě staré žárovky a všechny na 6V (něaké jsou na 12V)
Milan
21/3/2013 19:08:39
děkuji moc, na startéru jsem po lehkém očištění nic nenašel. zítra pohledám lépe. [URL] je tam vyfocen i štítek. ten rok výroby, pokud to je ten první udaj je něaký divný. řipadá mi, že v papírech je 1975.
jo pružiny mám oboje dvoje listové. a docela dost zrezlé, nebo možná jen obahněné.
je normální, že musím po studeném startu mít vytažen sytič na půlku asi dvě minuty? jinak mi to chcípá na volnoběh.
Strýc
20/3/2013 22:50:34
Podrobně a kvalitně zpracované návody oprav jsou k mání na stránkách brněnského trabantklubu: [URL]
Strýc
20/3/2013 22:48:48
Ahoj, gratuluji k trabimu!
K literatuře vyfocené v galerii by měla ještě přibýt "Bible" -Vlastislav Šlehofer: Údržba a opravy vozů Trabant 600 a 601. Hodně informací se lze dozvědět na Trabime.cz, lze se i zaregistrovat a založit kartu vozu. Zadní nápravy není třeba se bát, vyplatí se pravidelně kontrolovat upevnění. Má vzadu listové pero nebo vinuté pružiny? Jaký je to ročník? Na cívce starteru z boku vedle svorky kabelu je označení 6 nebo 12 V. Šestka na 12V opravdu není ideální, ale dá se s tím jezdit, není to akutní. Hodně zdaru!
Milan
20/3/2013 22:11:02
Zdravím místní trabantisty. Splnil se mi sen, a mám trabanta (třídveřový). Je to udržovaný kousek, který není až tak moc na odpis. majitel se údajně dobře staral, a garážoval. dutiny jsou stříkané něakým konzervátem. je to vidět.
Obracím se na vás s tím, že bych rád trabanta úspěšně po čtyřech letech stání prohnal přez STK.
co by jsem měl udělat? na co si dát pozor a podobně. Samozřejmě bych rád nejen prošel, ale měl i klid do budoucnosti. základy jako vyměnit, opravit a změřit zvládnu. ale v čem si nejsem jist jsou záludnosti trabantu, které až tak moc neznám. nejvíce se bojím zadní nápravy, která údajně hnije a pak upadne. momentálně teda je venku, protože jsem si řekl "zítra najdu místo někde pod střechou" a stihlo napadnout třicet čísel sněhu. [URL] samozřejmě něaké náhradní díly mám. a taky by mě zajímalo, jak zjistím, že startér je na 12V nebo jestli je cívka vysouvače pastorku na 12V. údajně to otlouká setrvačník.
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: první trabant

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist