1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

seřadit vzestupně/sestupně
Velka Vikendova akce (2)
Jaroslav_Toser
16/11/2004 12:04:28
Teda to byl úplný román. Az se mi místy tajil dech :-) Vládo, opravdu uprímne gratuluju a tesím se az bude nekdy k prohlédnutí. Vypadá moc pekne. To jste meli docela stesti s tim vysokozdviznym vozikem - vubec si nedovedu predstavit, jak to jinak nalozit.
 
P.S.: jak to vypada s tou 600 v Rudne? Chystas se tam nekdy?
 
VlaVla Profil uživatele + foto
16/11/2004 09:56:05
Ahoj kluci,
 
o tomto vikendu jsem uskutecnil svuj sen a z Nemecka (zapadniho)
jsem si dovezl P50/1 z roku 1960 v provedeni Sonderwunsch zweifarbig.
 
Pred pul rokem, kdyz jsem byl na Trabant Rallye, ktera byla soucasti
ITT Zwickau, jsem se skamaradil s Klausem Brinkmannem, ktery mne rekl
ze ma doma vuz pro ktery nema misto v garazi. Zacalo tedy vyjednavani,
ktere bohuzel brzy skoncilo, protoze misto na parkovani zdarma sehnal
ve stodole u kamarada.
Prvni rijnovy vikend se konalo tradicni podzimni setkani ucastniku
teto rallye, na ktere jsem se vypravil s cilem pokusit se Klause
premluvit k prodeji. Setkani skoncilo s tim, ze mam nabidnout nejakou
castku a domluvime se po mailu. Dopisove namluvy skoncily po par
mailech stastne a ja jsem tedy zacal shanet cim prepravim auto, ktere
stoji nedaleko Hannoveru do vlasti. Na konci rijna jsem byl domluveny
s Vitou Kytkou, ze pro meho noveho Trabika spolecne vyrazime jeho
valnickem Barkas B1000.
Tak se taky stalo a v domluveny den, patek 12.listopadu, dorazil
Baryk (prezdivka pro Barkas) do Prahy, kde jsem se do nej naskladal a
vyrazili jsme smer Hannover. Prvni zastavka byla kousek za hranicemi na
vrakovisti. Tam jsme si z nekterych zobrazenych "mrtvolek" odmontovali
par dilu a pokracovali jsme dal. Na druhe zastavce mel Vita zamluvene
nove dily, ale mne to nedalo a pri cekani na nej, jsem udelal fotku
prilehleho vrakoviste.
Zbytek cesty uz probihal bez zajimosti, kolem sedme hodiny vecerni
jsme prejeli hranici do byvaleho zapadniho Nemecka a po kratkem
bloudeni pred devatou hodinou dorazili ke Klausovi. Po vydatne domaci
veceri jsme se ubytovali a zasedli k lahvince slivovice (ja si dal
jeste nemecke pivo na zkousku ;-). K vozu jsem obdrzel velky technicky
prukaz a fotokopie Dilenske prirucky z roku 1959 (prvni vydani!) a
Katalogu nahradnich dilu cca z roku 1961. Po pulnoci jsme nase
posezeni rozpustili. Obhlidka auta byla naplanovana na druhy den rano.
Budik jsem si naridil na 7.30, ale byl jsem vzhuru uz davno pred
sestou, jak asi chapete, tak jsem se nemohl dockat prvniho setkani s
mym budoucim vozem. Po snidani jsme tedy sli do garaze, kde stal muj
novy poklad. Pri podrobne prohlidce, jsem byl velmi poteseny stavem
karoserie, na ktere jsem jen s obtizemi hledal jakekoliv naznaky rzi,
nosniky a podbehy se jevi jako temer stoprocentni, stejne tak i
podlaha. Jedine vady na krase, ktere jsem objevil jsou ty o kterych
jsem vedel od Klause a z fotografii co mne posilal. Praskla predni
kapota po radeni nejakeho vandala, rozbity LP blatnik (opravovany
kozenkou:-), lehce deformovane narazniky (nic co by neslo vyklepat,
vzhledem k tomu, ze jsou odlisne od tech z P60) a lehce promacknuta
maska v okoli leveho blinkru. Auto jsme tedy vytlacili z garaze a
zacali resit slozity technicky problem. Jak ve trech lidech nalozit
Trabanta na Barkase, kdyz nemame najezdy. Nastesti nam pomohl Klausuv
znamy, ktery jezdi ve stavebninach s vysokozdviznym vozikem.
Petistovku jsme tedy priprahli tyci za Klausuv sluzebni vuz Audi a ja
se stal poprve jejim ridicem. Urazil jsem nekolik stovek metru do
stavebnin a tam jsme auto bez problemu nalozili.
Po navratu ke Klausovi jsme mu jeste pomohli pretlacit jeho
zelenobileho Trabika do nove uvolnene garaze. Trabi mel cislo 6216722,
jednalo se tedy o jeden z poslednich P50 pred nastupem vyroby
sestistovky. Po rozlouceni jsme kolem jedenacte vyrazili k domovu.
Nejvetsi strach jsem mel, kdyz jsem si pred odjezdem z Cech precetl,
jak se ma v sobotu zkazit pocasi. Slibovane snezni od severozapadu
nastesti dlouho neprichazelo. Teprve okolo sedme, symbolicky pri
prujezdu Cvikovem, zacalo prset a brzy nato i snezit. Kdyz jsme
stoupali do kopce pred hranicnim prechodem Vojtanov, tak bylo vsude
bilo. Nejvetsim nebezpecim ale bylo teprve dlouhe klesani s mnoha
zatackami, ktere nas cekalo tesne pred hranicni kontrolou. Jeste
pred prijezdem k hranicim jsem si pripravil kupni smlouvu a odhlaseny
puvodni velky technicky prukaz. Prestoze jsme vezli naklad, Vita
navrhnul zkusit jet pruhem pro osobni auta. Pry nejhorsi co se muze
stat je, ze nas otoci a poslou zpatky do spravneho pruhu. Kdyz jsme
dojeli k budce s celniky, tak jsme jim podali pasy, respektive
obcanske prukazy (jsme prece v EU). K memu velkemu prekvapeni to bylo
to jedine, co jsme pri prekonani hranice museli ukazovat. Podle
informaci, ktere jsme s Vitou nezavisle na sobe ziskali, je pri
prejezdu statni hranice potreba kupni smlouva a puvodni technicky
prukaz, pri splneni techto podminek se pri prevozu neplati zadny
celni poplatek. V opacnem pripade se auto povazuje za odpad a plati
se pet tisic korun jako ekologicka dan. Nebo jako posledni moznost
pripada v uvahu prevoz motoru (mozna i naprav) a karoserie zvlast,
ty se totiz pak povazuji za nahradni dily a jejich dovoz je opet
bezplatny.
Parkovani jsem mel domluvene se strejdou v jeho volne garazi v
Plzni, bohuzel az od nedele, protoze v sobotu strejda nebyl doma.
Kolem desate hodiny jsme dorazili do Plzne, na slozeni jsem si uz
predem domluvil zapujceni najezdu od Pavla Krovaka. Sobotni noc
preckal Trabik v zahrade u znameho. Ta byla trochu do kopce, jak je
videt z fotky, a proto prisly na radu kliny.
V nedeli jsem se svezl podruhe, dokonce rychlosti temer 50km/h, to
kdyz jsme hned dopoledne s auticko na lane pretahli do strejdovy
garaze. Tam bude ulozene zhruba do ledna, kdy Vita zacne renovovat
karoserii.
 
Timto tedy oficialne vitam noveho clena nasi Trabanto-veteranisticke
rodiny a doufam, ze se ho povede uvest do stavu, ktery bude co
nejverneji odpovidat puvodnimu stavu.
 
Das ist alles ;-)
Vlada
Přílohy:  01-_vrakoviste_c.1.jpg (80,7 kB)  02-_vrakoviste_c.2.jpg (90,9 kB)  03-_klausova_p50_1962.jpg (87,9 kB)  04-_klausova_p50_1962.jpg (55,9 kB)  05-_klausova_p50_1962.jpg (67,6 kB)  06-_moje_p50_1960.jpg (64,9 kB)  07-_moje_p50_1960.jpg (72,2 kB)  08-_nakladani.jpg (85,5 kB)  09-_odjezd.jpg (86,3 kB)  10-_pocasi_u_hranic.jpg (87,1 kB)  11-_prenocovani.jpg (110,7 kB)  12_-_garaz.jpg (98,4 kB)  13-_technicak.jpg (163,9 kB)
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Velka Vikendova akce

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist