1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Problém s brzdami (15)
Martiu.Hudac
17/5/2015 22:03:49
potrebujem.gumycky.do.prednych.valcekov.4ks.manzety.na.poloosy.vonkajsie.2ks.trabant.601
Pavel Tumpach Profil uživatele
27/9/2011 19:18:31
Zdravím Vás všechny. Právě jsem si pořídil T 601 S. Má pár much a mušek.. Přečetl jsem pár návodů jak řešit problém s brzdami zde na foru . Ale i tak bych se rád podělil s mým problémem .
Při prudším brždění se zablokuje levé přední kolo a zatáhne mě to okamžitě do protisměru.
Oba válečky na pravém kole jsem demontoval, pístky nebyly výrazně zarezlé.Lehčí zatuhlost, ale běhaly. Vnitřek jsem lehce zaleštil , na pístky jsem dal nové gumičky a nové prachovky. Samostavy byla zatuhlé, rozběhal jsem je. Bubny jsou velmi dobré, pakny jsou ovšem dost sjeté. Po zkoušce byla vidět jen menší změna ,ale táhlo to pořád doprava .
Levá brzda ,respektive horní váleček lehce pučel , spodní OK. Levý samostav v pořádku ,ale pravý byl patrně složen špatně, i když váleček přes paknu tlačil , samostav ho nepustil. Ten jsem tedy složil správně. Obojí obložení rovněž dost jeté ,ale pravé z části na stranách lehce odlepené. Buben zvenku vyhřátý. Po opravě válečku test , první brždění OK , ovšem po chvíli to opět začalo táhnou doleva.. Takže nevím do čeho se vrhnout. Je mě jasné, že budu muset někde sehnat obložení na předek, ale nevím je hlavní problém , který mám..
Přílohy:  t2.jpg (199,7 kB)
wintrej Profil uživatele
22/12/2010 07:45:17
Ahojte mám nasledujúci problém s brzdami na trabante: Ked zabrzdím hlavne v mrazoch ale nakoniec aj teraz ked je +5 st tak mi ostane brzdový pedál tvrdý a svietia mi brzdové svetlá a kolesá všetky 4 nabrždajú idú riadne stuha. Niekedy zase ostane zabrzdene len ľavé zadné alebo s kríža jedno predné a jedno zadné.Myslím si že sa jedná o poruchu hlavného dvojokruhového brzdového válca.Ked odpojím nádržku s brzd kvapalinou a vyšrobujem element s vyustením pre hadičku brzdovej nádržky tak sa mi odbrzdí daná brzda a tak jeden deň to zase funguje normálne.Hlavný dvojokruhový brzdový valec som pretesnil dal nové gumičky ale nepomohlo to na výstupe pre brzdové trubky vnútri brzd valca je taký kužel pod ním je strunka ktorá ho tlačí smerom hore na vrchu kužela je gumička ktorá dosadá na vyústenie elementu šrobovacieho tak ten kužel jeden aj druhy jeho špička je zdeformovana trošku.Myslím že asi tam bude problém a najskor by bolo dobré vymeniť celý hlavny brzd. valec a aj brzdove valčeky.
jozef
22/11/2010 21:31:38
Chcel by som vymeniť komplet brzdové valčeky a aj čeľuste. Potreboval by som vedieť, či sú nejaké rozdiely medzi valčekmi a čeľusťami vzhľadom na rok výroby Trabanta?
lil B.G.
18/11/2010 06:51:06
Já beru italský LPR a za dva roky ještě nezklamaly. Akorát se tam vystřídalo pár HBVček..
Mack
17/11/2010 21:12:52
Pokud vím, jsou k dostání i brzdové válečky a obložení firmy ATE. Cena je vysoká, ale je to daň za kvalitu. Pokud mi dojdou zásoby DDR, budu brát jen ATE.
habr Profil uživatele
17/11/2010 04:18:58
Pokud mohu popsat radu ze své praxe, tak nákup nového dílu odkládám, dokud nezklamou všechny dostupné metody. Především proto, že originální díl už nejspíš nekoupím a o druhovýrobu převážně z Hungar nestojím.
 
Dokud je váleček na voze, tak váleček před pístkem očistím špičkou šábru (nebo nože), prokápnu WD40 a vyšlapu jej pomocí pedálu a kapaliny. Samozřejmě, že protilehlý váleček mám zajištěný proti vysunutí samojistnými kleštěmi nebo zámečnickou (stolařskou) svěrkou. Dobrá a účinná metoda. Po opravě válečku jej složím, zajistím a vyšlapu druhý. Pokud je již váleček vymontovaný z vozu, tak do něj stříknu kapku WD40 a namontuji dva odvzdušňovací šrouby, jeden dotáhnu a přes druhý vháním z kompresoru vzduch. WD zajistí jednak uvolnění a také pomůže zatěsnit, pozor však na pístek, obvykle vystřelí velkou silou a dokáže zranit anebo zničit cokoliv. Někdy běžný kompresor nestačí, pak použiji kompresor z ledničky, ten tlačí až 50Atm. Pokud zklame i tohle, tak použiji místo souběžného šroubku s pístkem šroubek obroušený tak, aby na něj šla nasadit dekalamitka (mazací lis ) s vazelínou A00 - zelený sliz a ten dokáže vyvinout již tlak, kterému pístek obvykle podlehne. Protože se zabývám opravami ve větší míře, tak válečky z rozebraných vozů ponořím na pár dnů do kbelíku s naftou nebo petrolejem (je lepší ale dražší) a pak jdou mnohé pístky jen vyklepnout poklepem válečku o hranu ponku.
lil B.G.
16/11/2010 22:45:38
Nejlepší bude zajet do autokelly a koupit nový LPR ;)
Jiří Koch
16/11/2010 17:22:46
Dobrý večer,také používám citlivost prstů,ale mám spíš jiný problém.Jak dostat zarezlý pístek z předního przdového válečku?Jediná ůčinná metoda,která mě napadla je pístek odvrtat,zarait do něj šroub a kleštěmi vytáhnout,ale tato metoda má poměrně velkou spotřebu rezervních pístků.
habr Profil uživatele
16/11/2010 01:11:29
Ano, u pana Kytky lze koupit ledasco, viděl jsem u něj i nové originální. Já používám originální válečky ještě ze starých zásob.
Lubor
14/11/2010 20:24:52
Díky za radu. Budu tedy pokračovat metodou pokusů a omylů a dám vědět s jakým výsledkem. Nové origo DDR válečky jsou k sehnání? To jsou ty za zhruba 250-300 Kč od pana Kytky? Myslel jsem že se už vždy jedná o nějaké novodobé kopie.
habr Profil uživatele
14/11/2010 00:18:50
Lituji, ale zde se moc poradit nedá. Kalibr neexistuje, takže pouze cit. Osobně to dělám tak, že u tekoucího válečku se snažím vyhodnotit, zda závada byla v manžetě nebo v pístku či v samotné těsnící ploše válečku. Když je manžeta slehlá a v jedné rovině s pístkem, je to jasné, pokud je pístek neoriginální, má jiný rozměr drážky, pak může být příčinou špantné funkce manžety. Existují totiž nejméně 3 druhy pístků podle tvaru a měr drážky a nejméně 3 druhy manžet + manžety Hungar a manžety Š-Rapid, takže možností přehršle, ale moc kombinovat se to nedá. Vlastní plochy válečku "nasprosto" vyčistím smirkem hrubosti 400 v brzdové kapalině, pokud nahmatám schodek nebo vidím důlkovou korozi, válečky bez milosti měním za jiné (pro "vataře" za nové origo DDR), jinak použité použitelné. Je to opravdu o citu, jinak se nic pevně změřit nedá. Vím, že se někdo zabývá i vystružením válečků na jiný rozměr manžet, ale nejsem toho zastáncem dokud je dost originálních dílů. Namontovat si na vůz něco nestandardního je nevýhodné, pak se těžko shánějí díly. Až přijde bída, jiné řešení asi nezbude.
Lubor
13/11/2010 08:37:05
Hezkou sobotu přeju! K brzdám ještě několik dotazů. Při opravě jsem vyměnil gumičky na sáknoucím předním pravým válečku. Nevěděl jsem jak to doma odzkoušet, tak jsem odvzdušnil a jel to vyzkoušet. Pořád to táhlo doleva (současně opravená levá strana brzdila bez problémů), tak po znovurozebrání pravé strany opet sákl pravý horní váleček. Lze nějak zjistit (změřit průměr)kdy už váleček vyměnit? Případní drážky nebo nějaké na první pohled viditelné vady jsem nezjistil. Mám hromadu starých válečků a nevím jak je roztřídit na použitelné bez "zkoušky" při jízdě. Válečky nejsou rezavé ani nějak zadřené, všechny jsem očistil abych právě viděl rozdíly v opotřebování, ale nepoznám asi nic. Díky
habr Profil uživatele
13/11/2010 01:47:22
Pokud má být práce odvedena kvalitně a s vyloučením všech chyb, pak jednoznačně doporučuji sundat celý náboj kola. Po sundání bubnu lze jen obtížně něco opravovat. Ne, že by to nešlo, ale není dostatek místa a obvykle - zvláště člověk který to nedělá často - nakonec opravu nezvládne.

Pokud se nejedná o přední nápravu v provedení "tripo" nebo zadní nápravu s válcovým čepem, ale náboj kola má kužel pro stahovák, pak je vždy nutno použít ten správný stahovák, nějaké mlácení palicí nebo páčení nepomáhá. Někdy je potřeba speciální stahovák nebo jinou vhodnou pomůcku i pro zatuhlý válcový čep na zadní nápravě.
 
Sundat a opravit pouze zadní pravé kolo bude nejspíš nedostačující. Vždy se doporuručuje opravit přinejmenším jednu celou nápravu, tedy ve Vašem případě obě zadní kola. To proto, že pravé opravíte, vyčistíte a bude brzdit výrazně lépe než levé, takže se problému se stahováním do strany nezbavíte, pouze jej zvětšíte nebo to bude tahat na druhou stranu (kde zůstal prach, nečistoty nebo mastnota).
 
Navíc se nedomnívám, že Váš problém je ve váznoucích pravých stavítkách, zrovna tak to může být nefunkční levé stavítko, které nedovolí levému kolu dostatečně brzdit a brzdí jen pravé, proto to stahuje vpravo. Takže problém může být i opačný, pravé brzdí dobře ale levé nebrzdí vůbec (zablokované stavítko, zarezlé pístky ve válečku).
jozef
12/11/2010 19:55:50
Poprosil by som Vás o radu. Môj problém spočíva v tom, že mi Trabant pri brzdení tiahne doprava. Pri zdvihnutí som kontroloval brzdy a zistil som, že pri zabrzdení a následnom odbrzdení pravé zadné koleso ostáva brzdené, ale pri jazde auto nikde neťahá a ani bubon sa neohrieva. Pripadá mi to tak, ako keby zadné pravé koleso brzdilo najviac a ihneď. Neviem kde môže byť problém. Myslel som či to nemôže byť chybou samonatáčací výstredník brzdových čeľustí, ktorý drží čeľusť príliš blízko bubna alebo prasknutá pružina. Preto by som chcel stianuť bubon, ale neviem či to bude stačiť, aby som videl, kde je problém alebo budem musieť dať dole aj náboj kolesa? Ešte sa chcem opýtať či sa dá stiahnuť bubon aj nábojom bez špecialného sťahováku? Za rady vopred ďakujem.
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Problém s brzdami

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist