1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

SPZ do depozitu (353)
habr Profil uživatele
5/10/2013 00:13:57
Míro, co to píšete za blábol? Zákon 168/1999 Sb. ve svém § 24 neuvádí nic o provozu vozidla, v písmenu "c" už vůbec ne. Je to zákon o výkladu a pojmech zákonného pojištění a Vámi zmíněný §24 pojednává o garančním fondu - nic víc. Z pohledu zákona 361/2000 Sb a jeho novelizací vyplívá, že provozem vozidla se rozumí stav, kdy je vozidlo zaregistrováno a je mu vystavena RZ a ORV, v takovém případě musí být vozidlo současně i ze zákona (který Vy uvádíte) pojištěno. Jediná vyjímaka je tehdy, pokud je vozidlo v tzv. depozitu, to je mu odňata RZ a ORV, tím splní podmínku dočasného vyřazení a nemusí být po dobu dočasného vyřazení uzavřena zákonná pojistka. To ale není Váš případ a ani není možnost nějakým způsobem v tomto kličkovat. To, že vozidlo mělo RZ a ORV značí, je plně registrováno a musí být i pojištěno. Že bylo delší dobu nepojízdné je nepříjemné až smutné, ale nezakládá to nárok na neplacení pojistného. Netuším, jak by jste chtěl prokazovat, že jste vozidlo nepoužíval, ale to ani není nutné. Měl jste vše potřebné k tomu aby jste provozovat mohl, že jste tak z nějakých svých důvodů nečinil je jen Vaše věc a že jste po dobu výluky z provozu neparkoval na veřejné komunikaci je sice ohleduplné ke svým sousedům, ale také z toho neplyne žádná úleva v pojistném, vozidlo s RZ klidně může parkovat na veřejné komunikaci i nepojízdné a bez platné STK, tu potřebuje pouze pro jeho používání, tedy jízdu. Já například celý den jezdím a v noci parkuji na vlastním pozemku v garáži, měl bych tedy mít dle vaší logiky nárok na 50% slevu z pojistnoho, nemyslíte? V noci nejezdím a neparkuji venku.
Z pohledu zákona jste se dopustil přestupku "provozování vozidla bez zákonného pojištění" a z toho Vám mohou plynout tyto sankce: bloková pokuta a ztráta bodů pokud by jste byl přistižen s vozidlem při jízdě na komunikaci, dále dlužíte pojišťovně platbu za neuskutečněné pojistné a mohou Vám být též pojišťovnou vyměřeny penále z prodlení v platbě, to hlavní ale je, že jste se stal sponzorem ČKP která Vám pravděpodobně do tří let (promlčecí lhůta) vystaví poděkování za příspěvek do fondu úhrady škod nepojištěnými vozidly který je u automobilů minimálně 50 korun (dle obsahu motoru) za každý nepojištěný den a Vy to máte za 180 dnů - jak sám uvádíte.
Asi jste čekal jinou reakci, ale bohužel, to co Vám píšu jsou fakta.
Mira
3/10/2013 09:01:49
jaké je řešení situace,když jsem koupil havarovaný vůz a cca 6měsíců jsem neměl uzavřené pov.ručení,v tu dobu vozidlo nebylo PROVOZOVÁNO A BYLO PARKOVÁNO NA SOUKROMÉM POZEKU?podle tohoto odkazu ,, [URL] ,, se holt musím jenom do nekonečna bránit,protože zákon § 24c zákona č. 168/1999 Sb mluví jasně o provozování vozidla...děkuji za reakci.Mira
habr Profil uživatele
30/9/2013 18:57:40
Pokud by jste vyndávala z depozitu auto které má dosud platnou technickou, tak nikdo nic nezjišťuje, změnu barvy by jste udělala později, je na to ovšem potřeba registrační kontrola. Pokud to ale nestihnete dokud platí technická, tak budete k vyzvednutí potřebovat novou technickou a to bude hóódně velký problém. Krom barvy nebude souhlasit i VIN, takže neprojdete. Pokud se zjistí, že jste použila karoserii která je podle VIN již ekologicky zlikvidovaná, pak máte ještě o kousek větší problém. Před vložením do depozitu můžete provést výměnu karoserie legálně, je však potřeba registrační kontrola, pak teprve něco někam vkládat.
Kiki
30/9/2013 18:41:15
Zdravím vás všechny,
 
mám mega dotaz, možná trochu komplikovanější... :D Mám Fávo, registrováno, pojistka ok, STK platná - přes všechny chlupy a zuby :D Bohužel se s ním dlouuuho nejelo, auto stojí venku, rezne před očima... Napadla mě věc - dala bych značky do depozitu kvůli pojistce, kooupila bych super kastli a motor a vše bych přendala do nové kastle - byl by zde problém s přepisem barvy - při výběru značek z depozitu?? Prosím, poradíte?
 
Děěěěěěěkuji :)
Misimys Profil uživatele
18/8/2013 20:13:01
Habr-díky za odpověď.
habr Profil uživatele
18/8/2013 14:40:04
Misimys: Ne, nepotřebujete k tomu nic víc, než TP, obě RZ a ORV. Depozit je past na vozidla a proto neklade absolutně žádné překážky při vkládání,naopak, tváří se velmi vztřícně až lidumile, proto také toleruje a mlčky trpí porušování zákona o maximální délce uložení v depozitu. Maximální roční úložku lze pouze 1x prodloužit na základě písemné žádosti - tolik prováděcí vyhláška; úřady to ale nedodržují a tolerují neomezenou úložku, až teprve vyjmout vozidlo z depozitu je velmi znepříjemněno. Toto vše má jen dva důvody, buď bude majitel řádně platit veškeré poplatky a plnit erární kasu, nebo se zbaví vozidla. Bylo by to na vysvětlení složitější, třeba se na tohle téma jednou rozhodnu napsat více informací. V každém případě nenechejte vozidlo v depozitu déle než je platná technická, jinak ho budete muset buď protáhnout přes STK s úspěchem nebo půjde do hutí bez možnosti dalšího prodeje byď i pouze na součástky.
Misimys Profil uživatele
18/8/2013 13:10:56
Habr-Ano, moc děkuji. Ještě poslední dotaz - potřebuji k tomu plnou moc nebo nějaké potvrzení lékaře ?? Díky.
habr Profil uživatele
18/8/2013 00:37:38
Misimys - ano, pokud je situace taková a budete mít TP, pak má smysl vložit RZ a ORV do depozitu. Vyndejte jej ale včas - dokud bude platná technická ještě nejméně den!
Misimys Profil uživatele
17/8/2013 09:56:37
Habr-Děkuji za info, ještě tedy doplňuji další informace, vůz je zcela v pořádku, bratr měl nehodu na motorce. Technická na voze je platná ještě něco přes rok, pov.ručení je zaplaceno tuším do listopadu, pak by se měla zaplatit další splátka. Čili vyndat vůz později z depozitu by neměl být problém, ne ? Lze tedy v tomto případě něco udělat ? Pokud tedy dostaneme z jeho přítelkyně velký TP... Děkuji.
habr Profil uživatele
17/8/2013 08:18:02
Misimys: Vy nemůžete dělat vůbec nic, maximálně přát bratrovi rychlé uzdravení. Bez velkého techničáku (TP), RZ a ORV nejde vůz do depozitu vložit. Navíc - vložit jde snadno, vyndat ven bude velký oříšek. Vůz je po nehodě, tedy technicky nejspíš nezpůsobilý, pokud mu v depozitu navíc propadne platnost technické prohlídky, tak vůz nepůjde vyndat. K vyndání je totiž potřeba buď doložit protokol o úspěšném absolvování technické prohlídky nebo naopak protokol o ekologické likvidaci vozidla, v takovém případě však bude vozidlo trvale zrušeno. Jiná možnost není!! Vůz nesmíte prodat na součástky, nikdy by nebylo možné ho trvale vyřadit z provozu. Zvažte tedy, jakou hodnotu vůz po havárii má a podle toho se zachovejte, pár stovek za vrácené pojištění není obvykle to nejlepší řešení. Pokud je vůz vážně poškozený(což lze z vážnosti úrazu a délky léčení předpokládat), oprava by byla drahá, pak by vhodnější než depozit byla možná likvidace na protokol a trvalé vyřazení. Depozit je jednosměrná past na odchytávání vozidel, cesta zpět je obtížná, ne-li nemožná.
Misimys Profil uživatele
16/8/2013 23:24:34
Zdravím, potřebuji poradit ohledně uložení vozu (SPZ) do depozita. Bratr měl nehodu a leží v nemocnici, podle lékařů bude léčba a následná rehabilitace trvat cca rok, čili po tuto dobu bude jeho vůz jen tak stát nevyužitý, chtěla bych jej dát do depozita, aby se mu vrátilo část pojistného, které nevyužije... problém je, že jeho přítelkyně sebrala velký techničák, ona celou situaci nějak nechápe a myslí si, že chci vůz bratra prodat nebo co... co mám udělat ? Díky.
habr Profil uživatele
10/8/2013 23:44:20
Pro louis_c: Ve Vašem případě je odpověď celkem snadná.
Vozidlo smí být ze zákona v depozitu rok a pak jde požádat o půlroční prodloužení , toto znění zákona ale není využíváno, protože depozit je past na auta a tak by bylo hloupé, kdyby restrikce lidi odrazovaly od vkladu. Zákon je připraven na pozdější dobu, až se past dostečně naplní. Žádný vůz nemůže být vložen do depozitu s platnou technickou a po dvouleté době vyňat ještě s platnou technickou, proto je rok + půl. S touto otázkou si hlavu nelámejte, není v zájmu mocipánů, aby Váš vůz opustil depozit jinak než trvalým vyřazením z evidence nebo s platnou technickou. Vůz tedy nechají v klidu v depozitu libovolně dlouho, čím déle tím víc vydělají, jen ven nepůjde vyndat jinak než s platnou technickou a to může být časem i váš problém - viz další bod.
 
K přepisu vozidla v depozitu na nového majitele je nutná pouze registrační prohlídky a protokol z ní, ve kterém bude jako závada uvedeno, že vůz nebyl přistaven s RZ a nebylo předloženo ORV, což ničemu nevadí, protože to je uloženo v depozitu a je o tom v TP proveden zápis z místa uložení. Registračka už musí znít na jméno nového majitele!! Pro vás to tedy znamená, že vůz musíte na plaťáku dopravit do STK k RK a stejně tak zpět. Vůz nesmí na silnici a tím pádem ani není potřeba doklad o pojištění. Nový majitel dostane RZ jedině za předpokladu, že stará technická je ještě platná a také může vyzvednou vůz z depozitu, bez platné TK nebude mít ani RZ a ani nedostane původní značky nebo ORV, bude pouze papírově proveden převod vozidla. Při převodu vozu v depozitu se nepředkládá doklad o pojištění, ten jen v případě, že vozidlo depozit opouští.
 
Ekopoplatek (pokud se nejedná o případ kdy je osvobozen) vždy hradí kupující a to je celé úskalí. Vy mu sice prodáte auto za hubičku, možná i na součástky, ale on když zjistí, kolik činí souhrn všech poplatků, tak vůz nepřepíše na sebe, v takovém případě jste stále vlastníkem vy (a nemusíte to ani vědět) a nesete veškerou odpovědnost, včetně škod a nezaplacených pojištění včetně penalizací. Za určitých okolností by vás mohla ochránit dobrá notářsky ověřená kupní smlouva, ale ani to není záruka klidného spánku. Nový majitel se nechá od vás zapsat do polopřevodu (on nikde nepodepisuje souhlas ani se toho osobně neúčastní) a vůz místo dohlášení odveze do šrotu, či rozprodá po dílech. Na vás potom bude povinnost něco s vozem udělat. Na prodej to bez auta nevypadá a na ekologickou likvidaci je též potřeba odevzdat auto, to ale už dávno neexistuje, kde tedy vezmete protokol o ekologické likvidaci, bez kterého nejde vůz trvale vyřadit z provozu. To budete platit poplatky v depozitu nebo pojištění za neexistující vůz? Tohle s oblibou dělají cikáni, vezmou a zlikvidují auto a majitel ať si dělá co chce. Způsob vašeho prodeje považuji za rizikový a vřele vám doporučuji maximální obezřetnost! Jestli by nebylo vhodnější vůz raději za pár korun prodat Kovošrotu a mít protokol k trvalému zrušení, než mít pár korun navíc a pak kopec starostí.
louis_c
10/8/2013 22:30:03
Dobrý den habr, všíml jsem si, že máte bohaté znalosti ohledně depozitu a chtěl bych Vás poprosit o radu. Těsně před koncem platnosti technické na autě (r.v. 1989) jsem uložil značky do depozitu. Nyní jsem v následující situaci:
- značky mám 15 měsíců v depozitu (zapomněl jsem po roce prodloužit - bude to problém?)
- auto je bez technické
- objevil se zájemce, který by auto chtěl za symbolickou cenu koupit a opravit
 
1) mohou být značky v depozitu více než rok?
2) co udelat, aby se mohlo převést na nového majitele?
3) kdo platí ekologickou daň?
 
Děkuji předem za pomoc
CEON
6/8/2013 13:04:19
Děkuji velmi za vyčerpávající odpověď!
habr Profil uživatele
5/8/2013 09:03:54
Soňo, to je velký problém. Do depozitu jde vložit pouze registrované auto, po dokončení registrace musíte předložit TP, ORV a RZ obě tabulky, pro vklad do depozitu nebo dokončení přepisu není potřeba úspěšná technická. Vůz v polopřevodu není zaregistrovaný na nikoho, původní majitel se již odhlásil, nový nedokončil správní úkon. Vzniká zde povinnost vůz dohlásit, což bez registrační kontroly nejde a Vy vůz k této kontrole nemáte. Trvale odhlásit jej může jen původní majitel který byl poslední řádně zapsaný, tedy ne ten, co je polopřepisu, protože zatím nic na sebe napsaného nevlastní, navíc je potřeba protokol o likvidaci, což bude bez odevzdání vraku asi jen velmi svízelně řešitelný problém. Z celého je patrné, že Vaší jedinou možností je dál platit pojistné, aby nevznikl dluh na pojistném a také nevznikl nárok na poplatky z nepojištění u ČKP (Česká kancelář pojistitelů) kde se platí od 50 Kč za každý nepojištěný den. Pozor, ČKP se dlouho tváří, že ji nic nezajímá a někdy až před koncem promlčecí tříleté doby se ozve zpětně, jde jim o co nejvyšší poplatky, proto zásadně neupozorňují ihned. U auta je nejnižší možný poplatek pro ČKP od 1500 Kč měsíčně, 18 000 Kč ročně.
soňa
4/8/2013 02:24:48
Dobrý den, mohu dát auto do depozitu, pokud je v polopřepisu a už má propadlou stk? Nebo jak má postupovat v případě pokud mám jen doklady od vozidla, ale nemám ani auto a ani doklad o likvidaci, vůz je v polopřepisu a končí povinné ručení . Díky
habr Profil uživatele
1/8/2013 23:34:49
Zdravím, pokud je vůz v depozitu, tak jej tam nechejte a všechny přepisy proveďte v depozitu. Vy jako dědic nebudete platit ekopoplatek, máte ze zákona vyjímku, vůz musíte přepsat na Vás, k tomu je potřeba notářský zápis že jste oprávněná osoba - dědic a také protokol o registrační kontrole nebo úplnou technickou, ale na Vaše jméno!!! Doklad nesmí být starší 30ti dnů. Protože je vůz v depozitu a zůstane tam i po přepisu na Vás, tak nepotřebujete pojištění, poplatek bude jen za reg. kontrolu + 800 přepis + úložné v depozitu za otce. Majitel který to od Vás koupí už také nebude platit ekopoplatek, ale musí přepis stihnout do konce srpna 2013, později už bude platit jiný zákon a tam by musel ekopoplatek uhradit. Nový majitel, pokud vůz také nechá v depozitu musí předložit opět registrační kontrolu ale zase na svoje jméno!!! Běžne se to praktikuje tak, že se vyřídí obě registračky na jedno najetí vozidla do STK, ovšem každá na jiné jméno. Pokud bude chtít později po přepisu vůz vyzvednout z depozitu, tak pak doloží protokol o úspěšné celé STK + doklad o pojištění, pokud chce vyzvednout vůz rovnou při přepisu, tak předloží protokol o STK (nestačí jen RK) na své jméno kde je zárověň i RK a předloží rovnou i doklad o pojištění a bude mu vystaveno nové ORV a RZ, ty mu mohou být ponechány i původní, pokud jde o převod v rámci jednoho kraje. Pokud se vše odehraje v depozitním stavu, ušetří se mnoho poplatků a papírování. Vy jste povinen uhradit poplatek za uložení v depozitu za otce i za sebe, nový majitel při vyzvednutí již jen za období po které byl majitelem on. Nevím přesné datum a nechce se mi je hledat, ale vychází úprava zákona která by již již neumožnila novému majiteli provést přepis na sebe bez doplacení ekopoplatku, má to být od září nebo října.
CEON
1/8/2013 09:19:30
Dobrý den. V dědickém řízení po zemřelém otci jsem se stal majitelem starší felicie. Značky měl otec několik let v depozitu. Nyní bych chtěl auto za symbolickou cenu prodat sestřenici. Jaký postup zvolit? Auto už si odtáhla do servisu, proběhly u něj nutné servisní úkony a auto prošlo technickou kontrolou. Jaký byste doporučili další postup? Děkuji za odpověď.
milan
12/7/2013 19:38:11
sehnat raznice, zbrousit číslo a přerazit. jedinné řešení, pokut originál zapsaný motor chybí.
Eda Profil uživatele
11/7/2013 18:50:54
Omlouvám se, nepřečetl jsem že je v depozitu. Jinak platí co píše Habr
habr Profil uživatele
10/7/2013 23:46:43
Edo, vozidlo je v depozitu 3 roky, tedy nejméně rok má propadlou technickou. Nevím jak jinde, ale v Brně by rozhodně technik barvu bez technické nebo aspoň registračky nepřepsal a na technické rovnou zapíší neplatný motor. Pokud bude v závadách B jiná barva a bude uvedena jaká, tak pohoda, ale pokud tam bude uvedeno že nesouhlasí motor, potom technik výmaz neprovede a ani podle prováděcí vyhlášky nesmí. Jinde je to možná jinak, ale zde by na protokolu z STK trvali.
Eda Profil uživatele
10/7/2013 20:23:09
Při změně barvy je třeba požádát o výmaz čísla motoru, stačí upozornit u okénka a pracovník úřadu to udělá.
Na STK, pokud nepasuje číslo motoru uvedené v tech. průkazu to zapiše technik jako závadu B, schopen provozu na měsíc. Při opakované kontrole po výmazu čísla motoru tato závada je odstraněná.
habr Profil uživatele
10/7/2013 18:54:16
Změnu barvy Vám zapíší do protokolu jako závadu a uvedou správnou barvu, to potom předložíte na registračním místě a po uvedení správné barvy v dokladech znovu absolvujete opakovanou technickou, nejlépe do měsíce.
 
Horší to bude s motorem, pokud nebyl udělaný výmaz čísla motoru před depozitem. Pokud byl výmaz udělaný a dal jste motor stejného typu, pak žádný problém a nic se nehlásí. Pokud ale nebyl výmaz čísla udělaný a Vy přistavíte na STK vůz s jiným motorem než je zapsaný v TP tak máte závadu kvůli které bude vůz muset na opakovanou. Budou chtít vidět v autě motor který je podle čísla zapsaný v dokladech, až ho tam uvidí, tak zapíší typ motoru, vy na registračním místě požádáte o výmaz čísla, bude dál evidovaný jen typ a pak si můžete měnit motory obden - ale jen stejného typu.
 
Tak nějak odhaduji, že výmaz není a vtom případě Vás čeká pěkný mazec v garáži či dílně, na STK i na úřadě.
David
7/7/2013 20:27:28
Dobrý den, koupil jsem od kamaráda auto. značky jsou v depozitu 3 roky. Měnil jsem motor a barvu, musím to jít do velkého techničáku přepsat před STK nebo po STK ? díky za odpověd.
habr Profil uživatele
14/6/2013 22:07:16
Franto, je to trochu jinak. Původní majitel masí na magistrátě nebo kde má vůz v evidenci nejprve udělat polopřevod na Vás. Současně si doplatí poplatky za depozit a čísla zpět nedostane, jen bude do TP o tomto proveden zápis. Vy máte pak dvě možnosti.
1) vozidlo zůstává dál v depozitu - v takovém případě Vám k dokončení registrace na Vás stačí protokol o registrační kontrole ovšem již na Vaše jméno. Vůz musí na STK na plaťáku, ne po ose! Pojištění a celou STK nepotřebujete, RZ a ORV Vám nebudou vydány a v TP bude poznámka o depozitu již na Vás.
2) vozidlo chcete provozovat - v tomto případě musíte absolvovat nejprve ME (emise) a pak na STK úplnou technickou prohlídku jejímž obsahem je i registrační kontrola. Pokud technická dopadne dobře, tak musíte vozidlo pojistit a s protokolem o úspěšné (nebo neúspěšné) TP a dokladem o pojištění dokončíte přihlášení na Vás. Pokud byla technická úspěšná máte na dva roky vystaráno, pokud ne, tak Vám bude vylepena známka jen podle úspěšnosti (závady "B" známka na 30 dnů, závady "C" jsou bez známky). RZ a ORV Vám bude vydáno. I v tomto případě je nutné vůz na STK a zpět přepravovat na plaťáku (i když je technicky způsobilé do provozu, tak ještě musí mít platné pojištění a RZ).
 
Neznám zatím žádný případ, kdy by se pomocí depozitu dalo vyhnout zaplacení ekopoplatku. Toho lze dosáhnout pouze dvojitým přepisem, nejprve na osobu vlastnící průkaz ZTP a pak z této osoby na Vás. To vyžaduje dvojí pojištění a dvojí RK, vždy na jméno nabyvatele vozidla. Nejkratší možné pojištění lze sjednat na 1 měsíc.
předchozí předchozí  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15  další další

Odepsat na: SPZ do depozitu

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2018 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist