1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

SPZ do depozitu (369)
Fábo
26/6/2015 08:44:09
Petr...depozit pred rokem 2009? Pokud ano, mam tuseni, ze se EKO zmrdsrvo neplati pri prepisu. A na otazku pripadneho prevodu, lze provest v depozitu, muj takhle resen byl, nebot ma prorezly podvozek a neprosel STK. Hlavne jednat, radsi vyresit pred 30.6
petr
23/6/2015 12:36:37
Dobrý den,
prosil bych o radu. Mám dlouhá léta automobil v depozitu ještě z doby kdy se za to nic neplatilo. Nyní jsem ho chtěl nechat ekologicky zlikvidovat ale napadlo mě ho nabídnout na prodej. Je o něj zájem sběrateli ale chtějí to bez TP (je nepojízdný a předrenovační stav). Takže jsem si řekl že by to neměl být problém jelikož když nenahlásím do konce roku na úřadě co je s tímto vozem tak automaticky zanikne. Ovšem pak se ke mě dostala zpráva že v případě že to tak udělám tak že po mě zpětně bude úřad požadovat doklad o tom že jsem ho ekologicky zlikvidoval a v případě že ho mít nebudu tak hrozí pokuta až 50 tisíc korun. Je to pravda? A prodávat automobil s uloženými SPZ je nereálné a z důvodu eko daně a stavu v jakém je tak nelze doklady ani vyzvednout jelikož samozřejmě neprojde STK.
Zdeněk
4/5/2015 15:31:52
Já tomu vubec nerozumím mám v depozitech spz od motocyklu simson a nemužu vozidlo zlikvidovat nemužu sehnat papír o likvidaci stoho duvodu protože sem prodal součastky ze Simsona a zustala mě jen kostra a ted čtu na internetu že vozidla co sou v depozitech dele se musí zlikvidovat a vyzvednout z deposit nebo hrozí pokuta 50000kč to je trochu sila,poradí někdo?děkuju
habr Profil uživatele
14/3/2015 23:03:12
Záleží na tom, co očekáváš. Pokud chceš mít klídek a pohodičku, tak nic nedělej a neřeš, do června ti nic nehrozí a od července už taky ne, to ti auto bude jen vyřazeno jako zaniklé a už nikdy nikdo je nepřihlásí a ani číslované díly z něj. Protože to máš v polopřevodu, tak magistrát o tobě neví, nemůže ti dát vědět, vůz nemá vlastníka, ale pokud bude někdo s vozem nebo číslovaným komponentem přistižena na silnici, tak je to za 50 000 kaček (až). Pokud se chceš auta nenávratně zbavit, tak tohle je ideální řešení. Pokud chceš auto udržet, musíš dokončit polopřevod v depozitu pomocí evidenční kontroly a poplatků, pokud chceš i jezdit, tak k evidenčce musí být i platná technická a zelená karta.
Krouger
14/3/2015 21:56:24
Chlapi je to teď po tom novým vládním nesmyslu když mám auto v polopřevodu a eště v depozitu? Je to velkjej průser nebo to zrušej a kdy?
habr Profil uživatele
23/2/2015 12:12:54
Honzo, není to tak jednoduché jak si představuješ. Při vkladu do depozitu podepisuješ prohlášení, že vozidlo nebude stát na veřejné komunikaci a tou je bohužel každá komunikace schválená k provozu motorových a nemotorových vozidel, tedy i parkoviště. Pokud tvoje auto stojí kde nemá, tak je to z tvojí strany vědomý úmysl a podvod, podepsal jsi to, těžko najdeš vhodnou výmluvu! Auto bez značek bude přímo být do očí, navíc se říká mezi lidmi, že magistrát (depozit) předává údaje o deponovaných vozidlech městské policii která se v rámci prevence kriminality náhodou prochází nebo projíždí kolem adresy majitele deponovaného vozidla a má z případného nálezu pokutový zlatý důl. A je to i logické, městská policie odvádí pokuty městu, tedy magistrátu. Kdyby tě náhodou napadlo řešení, že tedy postavíš auto mimo komunikaci, třeba někde na hlínu kde to moc nevadí, tak opět chyba - pokud to není tvůj pozemek nebo pozemek majitele který souhlasí s umístěním vozidla, tak jde opět o pořádkový přestupek, tentokrát nepovolený zábor veřejného místa, pokuta by byla asi levnější než na komunikaci, ale je zde ještě jedna věc a tou je poškozování přírody případně možným (předpokládaným) únikem provozních kapalin. Proto v bazarech pod každým i novým autem mají ty plechy na pečení masa. Ve všech těchto případech půjde o pořádkovou pokutu až do výše 5000 korun při blokovém vyřízení, v komisi až 20000 korun. Studentské slevy se neposkytují ani v případě že jde o muzeální kousek.
 
Ve druhé části otázky je odpověď ještě snadnější. Bez RZ a platné STK a pojištění není vozidlo způsobilé provozu na veřejné komunikaci. Žádná vyjímka třeba o odtahu do Kovošrotu na likvidaci nebo do servisu případně pak k STK na laně nebo ručním tlačením nepřipadá do úvahy, jedině odtahovka, plaťák a podobně. Při tažení na laně je přestupcem jak řidič který táhne, tak i tažený, pokuta je od 1.1.2015 stanovena na až 50 000 korun a to pro každého přestupce, tedy nikoli, že se potáhne víc aut za sebou a bude množstevní sleva, přestupci se na tu padesátku složí. Zde je navíc jako bonus (hlavně při šetření u komise) udílen až dvouletý zákaz řízení . Další bonus může být za použití nepojištěného vozidla v provozu. Zde nic moc nenachytračíš.
 
Nejlevněji tě vyjde uhradit povinné ručení a nestrkat vůz do depozitu, získat zpět jej nemusí být snadné, i zde se stále víc utahují pravidla. Po zaplacení ti RZ zůstanou, stát můžeš kdekoli kde není zákaz, ale bez platné STK cesta do servisu a na STK po vlastní ose je opět přestupek. Dnes má PČR takové vybavení, že ještě dříve než tě zastaví tak ví, do kdy je platná STK, do kdy pojistné a u které pojišťovny.
Jenda
22/2/2015 18:28:08
To je furt nemíním platit nemíním platit.. když máš kobylu, musíš mít na oves. Jezdi vlakem a je to v suchu.
Honza
22/2/2015 14:36:23
Zdravím, mám auto, které nemá od poloviny října 2014 platnou STK. Doposud jsem platil pojistku ačkoli jsem nejezdil. Auto není ve stavu STK projít. Nicméně mám už domluvenou opravu v dílně cca za měsíc. První týden v březnu musím zaplatit pojistku na celý rok a nemám na to peníze (student) a tak bych chtěl dát značky do depozitu, abych si odložil placení pojistky na autě, kterým nejezdím do vyhotovení opravy a udělání STK + nejlíp to natáhnout až na letní měsíce, kdy mám přece jen víc peněz a můžu si pojistku každý rok bezstarostně zaplatit. Má to 2 háčky. Auto nemám možnost odstavit mimo veřejnou komunikaci, protože bydlíme v bytě. Jak to řešit? Lhát v prohlášení, že auto stojí mimo? Co z toho může být za problém? Dá se parkoviště, byť veřejné považovat za prostor mimo veřejnou pozemní komunikaci? Stálo by tak asi 3-4 týdny, než pojede na opravu. Mimochodem nám jedno auto bez SPZ stojí před bytem... :D Druhý háček. Jak mám auto bez SPZ a STK dostat do dílny cca 15 km možná ani ne...? Nemíním platit nějaký odtahovky apod... Smí se auto bez SPZ a STK táhnout? Že bych řekl někomu ze známých, jestli by mě do dílny na laně odtáhl. Děkuji za rady! :) Jak auto bude po opravě, hned půjde na technickou a zaplatí se pojistka, vytáhnou SPZ z depozitu a zase se bude jezdit. :)
Lubomír
16/2/2015 02:05:34
Povinnost dohlásit všechna auta, která jsou v polopřevodu do 30.6.2015 vyplývá ze zákona č. 56/2001 ve znění účinném od 1.1.2015 (tedy z novelizace označené jako zákon 239/2013 Sb.). Konkrétně v části první, článku druhém v přechodných ustanoveních se jako 4. odstavec bod b) uvádí:
4. Silniční vozidlo, které je ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona trvale vyřazené z registru silničních vozidel, se považuje za silniční vozidlo zaniklé. Silniční vozidlo se dále považuje za zaniklé, pokud ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona
b) není u tohoto vozidla zapsán v registru silničních vozidel jeho vlastník a do 6 měsíců ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona není podána žádost o zápis vlastníka silničního vozidla do registru.
Co je to ten "zánik" pak popisuje §13, zjednodušeně řečeno jde o stav, kdy je vozidlo zničeno a není již možné jej ekologicky zlikvidovat. Takže ano, vozidla v polopřevodu zaniknou, aniž by byla ekologicky zlikvidována a u mnoha z nich nemá smysl jej dohlašovat a hradit tak "ekopoplatek".
 
Zákon 239/2013 je již platný, tzn. schválený a jeho text neměnný a účinným se stane 1. ledna příštího roku.
Lubomír
16/2/2015 02:04:50
Co udělat s odhlášenými auty
 
Auta, která budou k 1. 1. 2015 v „polopřevodu“ (původní vlastník se odhlásil a nový nenahlásil):
 
do 30. 6. 2015 je nutné přihlásit vlastníka a doložit, že auto je technicky způsobilé k provozu, prošlo evidenční kontrolou a je pojištěné. Jinak bude vůz vyřazen z registru, tedy považován za zaniklý a už jej nepůjde nikdy přihlásit. Pokud s ním bude někdo jezdit, hrozí mu pokuta v řádu desetitisíců a sebrání řidičského průkazu na půl roku.
 
Auta, která budou k 1. 1. 2015 v „depozitu“ (dočasně odhlášená s odevzdanými SPZ):
 
doba dočasného vyřazení méně než 18 měsíců: vlastník nemusí dělat nic, po 31. 12. 2015 se vůz automaticky v registru překlopí do režimu „vyřazeno z provozu“, což je obdoba dnešního depozitu (auto bude úředně existovat, ale bude mít odevzdané značky, nebude se s ním smět jezdit a nebude se na ně muset platit povinné ručení)
doba dočasného vyřazení přesáhla 18 měsíců: vlastník musí do konce roku 2015 nahlásit obecnímu úřadu, kde auto stojí a jak je hodlá využívat. Pak se z dnešního depozitu překlopí do režimu „vyřazeno z provozu“ (viz předchozí bod). Pokud toto vlastník nenahlásí, auto bude definitivně vyřazeno, úředně zanikne a už nebude možné je znovu přihlásit.
habr Profil uživatele
8/2/2015 15:59:23
Radku a nevíš proč ve stejné novele je zmínka až o 50 000 Kč pokutě? Já to zatím nevím, a doufám, že význam a účel této pokuty budu mít jen z doslechu.
Radek
7/2/2015 19:52:14
Martine.Vůbec bych si s tím nelámal hlavu.Jelikož vozidla,která jsou v depozitu delší dobu jak 18 měsíců úřad vyřadí z evidence do jednoho roku od nabytí zákona a novela začala platit 1.1.2015.
habr Profil uživatele
5/2/2015 11:03:33
Zatim je to presne jak popisuje Jara, ovsem jiz brzy bude nutnost platne technicke po celou dobu depozitu zavedena zakonem! Depozit neni hrbitov vraku ale sezonni uschovna pojizdnych vozidel. Je jen otazka casu, kdy k tomu stat pristoupi, navrh uz existuje a uz se i projednaval, ale byl stazen pro nektere nejasnosti.
jara
4/2/2015 23:34:46
nemusí, platná TK je nutná spolu s pojištěním ppro vyzvednutí z depozita. Pozor! depo není Trvalé vyřazení, jen dočasné, tzn. není to alternativa trvalého vyřazení! Jednou budete muset TK udělat a znovu vyjmout.
Szczypka.lubomir
4/2/2015 23:19:23
chci odevzdat značku do depozitu,bylo mi zděleno že při odevzdani musim mit platnou technickou prohlídku,ale já chci značky odevzdat právě proto že to technickou nemá,co z tim bez odevzdani mi nezruši pojistku zakonnou
Eda Profil uživatele
20/1/2015 20:37:17
V zákoně je zmínka až 50 000 Kč, kolik na co není určeno, bude asi záležet na libovůli úředníka, možná vyjde nějaký předpis kolik za co, ale stát potřebuje peníze stále.
Martin
20/1/2015 14:07:47
A v jakém cenovém rozmezí se pokuty pohybují asi nevíte, že ? A čas na vyřešení mám tedy do konce tohoto roku nebo do pololetí ? Jinak díky za odpověď.
Eda Profil uživatele
19/1/2015 08:09:54
Dneska nedá protokol o ekolikvidací bez auta nikdo. Pořizuje se fotodokumentace, zakládají čísla karoserie. Musíš zajít na úřad, požádat o trvalé vyžazení z evidence a bez protokolu o ekolikvidací bude asi nějaká pokuta od strany zelených.
Kdybys měl alespoň karoserii, tak některé likvidují nekompletní vraky, tam za chybějíci díly musíš zaplatit jejich poplatek.
Jinak ekolikvidace je zdarma, někde si přijedou pro vrak a ještě zaplatí podle váhy.
Veškeré problémy Vám vznikají z lenivosti něco řešit, ono to sice dopadne taky dobře (vozidlo se zruší), ale bude to něco stát a neřešené problémy se musí dořešit
Martin
18/1/2015 13:37:05
No vypadá to tak, ale doufám, že to půjde nějak vyřešit, myslím, že nic tak hroznýho jsem neudělal. Spousta lidí to tak udělala, avšak stihli to vyřešit ještě než začala platit ta novela zákona. Já v podstatě neměl jinou možnost, přišel jsem o auto a ještě mám platit za EKO likvidaci ? Jedinou možností byl depozit a následný rozprodání, to byla chyba no, sám jsem to poznal, ale zpět už to nevrátím. Původně jsem měl v plánu ho zkusit opravit a proto jsem o likvidaci prostě neuvažoval a když něco nechci likvidovat a mám jen další možnost a to STK+pojistka (zprovoznit nezprovoznitelné) tak se mi to celkově zdá postavené na hlavu. Prosím někoho znalejšího, kdo by s tím měl případně nějakou zkušenost o radu a taktéž o odpověď na můj předešlý dotaz.
 
Ještě jednou díky.
fejk
18/1/2015 13:21:46
Malinko průsírek, co? Taky jak Vás může napadnout auto Dočasně vyřadit a mezitím ho rozebrat? ? ? Zkuste pohledat v diskusi tady, odpovď tu stopro najdete : )
Martin
18/1/2015 13:10:31
Zdravím, měl bych takovej dotaz. Dejme tomu před 4-mi lety jsem měl autonehodu, auto jsem poté dal do depozitu, kde je do současnoti. Auto již nemám, protože, když jsem při nehodě přišel o auto, tak jsem si ho aspoň rozebral a rozprodal na díly, papíry a všechno od něj mám, pouze auto již není. Pokud bych ted šel na úřad, tak po mě budou chtít zaplatit ty 3 roky, které je auto v depozitu navíc + dokument bud o ekologické likvidaci pro odebraní z depozitu nebo platnou STK a pojistku že ? Avšak to je docela problém, když to auto už v podstatě neexistuje. Jediná možnost je si nějak zkusit ten doklad o ekologické likvidaci obstarat, jinak by mohl být nějáký problém že ? Například pokuta nebo já nevím co tam všechno hrozí. Chápu také spravně, že na vyřešení této situace mám čas do konce roku 2015 ? A nevíte někdo kolik cca stojí ta ekologická likvidace ?
 
Díky všem za odpovědi
vojtěch
17/1/2015 16:52:13
zdravím potřebuji prodat automobil který je v depozitu je to možné aniž bych ho musel z depozitu vytáhnout
Radka
8/1/2015 19:39:46
DOBRÝ DEN,chtěla bych dát spz do depozitu.ale nemam technickou?vezmou mi ho? A kolik se plati za vlozeni do depozitu.
jara
6/1/2015 22:07:43
vcelku správně, ale máš hokej v těch datech...
Victor
5/1/2015 10:41:22
"S vozidly, které byly do 30. června 2013 dočasně vyřazeny z provozu (v takzvaném depozitu). Jejich majitelé musí do konce letošního roku (2014) příslušnému úřadu nahlásit, k jakému účelu je vozidlo využíváno, jinak hrozí vozidlu administrativní zánik."
 
Proti automatickému administrativnímu zániku bych nic nenamítal , ale tuším že tam bude další háček .
Pro trvalé vyřazení z registru vozidel se po 10.2013 už vyžadoval vždy dokument o ekologické likvidaci .... A pokud jste tento dokument nevlastnili , nemoho dojít k administrativnímu zániku . To mne bude nyní stát nutit , abych doložil dokument o ekologické likvidaci , i když mám své staré auto bez provozních kapalin již několik let v garáži na soukromém pozemku ?
Zásadní otázkou je , zda mne stát může svévolně nutit k ekologické likvidaci mého majetku , který ze zjevného důvodu likvidovat nechci .
předchozí předchozí  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15  další další

Odepsat na: SPZ do depozitu

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist