1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

SPZ do depozitu (353)
habr Profil uživatele
15/9/2018 12:16:35
Ne, další poplatky nevznikají, jen zase za rok zajdete oznámit, že status vozidla se nezměnil, opět doplatíte poplatek a zase bude rok klid. Je úřad od úřadu, úředník od úředníka, někde jsou benevolentní a jinde až moc aktivní, pokud by jste roční návštěvu depozitu delší dobu ignorovala, pak by se mohlo stát, že by Vám vozidlo v depozitu zaniklo i proti Vaší vůli. Zaniklé vozidlo nejde prodat na díly (hlavně ty číslované) a papíry nejsou prodejné už vůbec.
 
Ano, existuje podobná databáze, ale není veřejně přístupná, slouží pouze pro potřeby státních orgánů. Dokonce ani pojišťovny do ní nemají přístup, ty mají přístup pouze do databází pojištěných vozidel, podle RZ mohou zjistit, jestli je vozidlo pojištěno a u koho + podrobnosti ze smluv, pokud vozidlo podle RZ nenajdou, tak není pojištěno nikde, ale už nevědí, jestli vozidlo je v depozitu, jestli nezaniklo nebo jestli je majitel jen neplatič pojistného. Do registru vozidel mají přístup strážníci, policie a soudy, případně soudní exekutoři.
Veronika
14/9/2018 20:34:41
Dobrý den, děkuji za odpověď.
Měla jsem auto v depozitu rok a přišla jsem po roce oznámit, kde se auto nachází a doplatila poplatek 50 Kč za prodloužení na dobu neurčitou Vznikají za ty roky ještě jiné poplatky? A poslední otázka. Je někde na internetu internetu seznam, kde by bylo možné zjistit zda je auto vyřazené či ne?
habr Profil uživatele
13/9/2018 23:38:38
Nepsat, nemají povinnost odpovědět, protože si neověří komu odpovídají. Pokud se tam ale dostavíte osobně a s TP, pak jsou povinni Vás informovat o stavu ve kterém se vůz nachází, je ale současně možné, že budou chtít zaplatit poplatek za dobu po kterou vůz už v depozitu je.
Veronika
11/9/2018 23:36:38
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, když mám značky v depozitu několik let, ale žádný dopis nebo zpráva mi z úřadu nepřišla, mám k nim napsat sama zda moje auto vyřadili nebo se raději nepřipomínat?
Děkuji.
habr Profil uživatele
10/9/2018 14:49:32
Zdravím, bez TP (velký technický průkaz) nemůže být auto ani zděděno, ani přepsáno a ani zlikvidováno a bez TP nemůže auto zlikvidovat ani majitel kdyby se osobně dostavil s vrakem k likvidaci. Bez TP nic nevyřídíte, takže ho nejprve najděte, potom ho třeba i dodatečně zahrňte do dědictví a až budete mít v ruce potvrzení od notáře, že jste vůz právoplatně zdědila, pak jej nepřepisujte ale rovnou zlikvidujte, budete na to potřebovat: OP, TP, ORV, obě RZ, notářský zápis, úmrtní list a doklad o ekologické likvidaci, na úřadě už jen vypíšete žádost o trvalé vyřazení z evidence mot. vozidel. Vše by mělo být bez poplatů.
 
Přepis na sebe nedělejte, je to zbytečné, opravdu by jste musela dopravit (na podvalníku, protože na silnici vůz nesmí) na STK kde by Vám za polatek min 200,- Kčudělali evivednční kontrolu, s tím dokladem by jste za další poplatek 800,- Kč + s novým pojištěním již na své jméno vyřídila přepis, poplatek za ekologickou likvidaci by Vám jako dědici byl odpuštěn - pokud doposud není zaplacen. Po přepisu již můžete vůz zlikvidovat nebo prodat, to už je na Vás.
 
Pokud je vozidlo v evidenci (i kdyby třeba už neexistovalo fyzicky) tak jako dědic přešla povinnost platit pojistné na Vás a to až do doby, než vozidlo zanikne nebo se prodá. Byla by možnost dát vozidlo bez přepisu do depozitu, to by jste platit pojistné nemusela, pak se o ně dva roky nestarat a ono v depozitu zanikne samovolně - pokud se do té doby zase něco nezmění, jenže i v tomto případě potřebujete TP. Vyndat potom vozidlo z depozitu je ale velmi složité!
Marie
3/9/2018 21:48:07
Dobry den, je mi 70 let, nikoho nemam. Zemrel mi manžel, jsem jediny dědic. Mam mimo jiné zdědit auto po manzelovi, ktere nechci provozovat, nemam ani řidičák, zaroven ho nemuzu nechat zlikvidovat, neni na me prepsane. Presto povinne ručení musim platit. Jak ho mam na sebe nechat prepsat, a pote nechat zlikvidovat, kdyz musim dolozit ne vic jak 30 dni starou technickou kontrolu. Rovnez si nejsem jista, kde mel manzel technicky prukaz atd.,
Dekuji za radu M.Lanska
Ivan
19/7/2018 21:29:37
Dobrý den mám několik vozidel v depozitu. Některá před červnem 2016 - depozit 30.6.2015/13.12.2004 - oznámení o vyřazení zapsáno v TP 8.1.2016/ depozit 25.6.2015 Poté už ne. Dále mám jedno vozidlo uloženo depozit 9.8.2016 a jedno vozidlo uloženo depozit 28.4.2017..... neprodlužoval jsem ani jedno po roce. Jakou mám nyní prosím situaci. Co mohu ještě tzv. zachránit? Zaniklo něco? nebo po jaké době mi zanikají doklady? Co mohu dnes 20.7.2018 udělat . děkujiDěkuji Ivan 736627239 non stop nebo email dovozceaut@post.cz
Ivan
19/7/2018 21:24:27
Dobrý den mám několik vozidel v depozitu. Některá před červnem 2016 - ta jsem v červnu 2016 prodloužil.Poté už ne. Dále mám jedno vozidlo uloženo 9.8.2016 a jedno vozidlo uloženo28.4.2017.....neprodlužoval jsem ani jedno po roce. Jakou mám nyní prodím situaci. Co mohu ještě tzv. zachránit? Děkuji Ivan
habr Profil uživatele
20/6/2018 07:50:35
Nejprve si dotazem v depozitu zjistěte, zda vozidlo opravdu zaniklo a je již vyřazeno z evidence, pokud ne, tak stále budete potřebovat protokol o ekologické likvidaci. Dokud nebudete mít 100% jistotu, že je vozidlo vyřazeno, tak se nepouštějte do žádného dobrodružství, zadělal by jste si na dlouhodobé problémy.
Jakub
19/6/2018 18:05:47
Zdravím.
Jak postupovat, když mám auto v depozitu, 26. 11. 2015 bylo vyřazení prodlouženo (platil jsem tehdy 50,-), a chci auto prodat na náhradní díly (tzn. nebudu mít doklad o likvidaci auta), ale přitom již nechci být veden jako majitel tohoto auta v depozitu. Nebo protože to je déle jak 2 roky, tak auto již "zaniklo"? Díky. (Omlouvám se, jestli se v této otázce opakuji).
Zdeněk
19/4/2018 17:18:57
Stk je ještě platná. Docela mi spadl kámen ze srdce už jsem si představoval jak jí budu prodávat po dílech. Děkuji za odpověď a přeji hezký den.
habr Profil uživatele
18/4/2018 23:25:26
Důležitým údajem je, zda má motocykl doposud platnou STK, či nikoliv. Pokud je platná, vozidlo zaniknout nemůže, ale to asi nebude tento případ, že? Každý úřad se chová jinak, proto doporučuji zajít přímo do depozitu a tam se informovat na konkrétní vozidlo. Nejhorší varianta je, nic nedělat a čekat, to může nakonec vést jak k zániku vozidla, tak ale současněi k vyčíslení dluhu na poplatcích a to až za několik let zpětně. No a kdyby se zaniklé vozidlo nebo jeho evidovaná část posléze objevila v provozu tak by to byl opravdu velký problém.
Zdeněk
17/4/2018 22:42:17
Dobrý den, dne 6.2.2017 jsem uložil spz od motocyklu do depozitu. O prodloužení uložení jsem bohužel nepožádal bude možné motorku ještě v budoucnu provozovat nebo "zanikla"? Děkuji.
Nabídka půjček peněz mezi soukromou osobou marinkalowyck@gmail.c
16/4/2018 17:46:43
Nabídka půjček peněz mezi soukromou osobou marinkalowyck@gmail.com
WhatsApp: 0033 755 123 822
nabízíme jednoduchý, rychlý a spolehlivý peněžní úvěr v rozmezí od 1 000,00 EUR do 1 000 000,00 EUR vážným a upřímným lidem
kteří potřebují peníze s úrokovou sazbou 3% ročně. Pro více informací kontaktujte mě pouze emailem:
marinkalowyck@gmail.com
Přílohy:  24.jpg (18,5 kB)
habr Profil uživatele
24/3/2018 07:34:20
Na tom není nic k nepochopení, zákon jasně stanoví, že pokud máš značky, musíš mít i pojištění a pro takové případy jako je ten tvůj, zákonodárce zřídil "depozit" do kterého značky uložíš abys nemusel po dobu neprovozování vozidla za ně platit pojistné, takže podle zákona máš legální možnost jak se placení pojistného vyhnout bez postihu. Druhá a podstatná věc je, že vložení značek do depozitu je velice ošidné až nebezpečné, vložením vzniká povinnost o depozit pečovat tím, že každoročně doložíš, že vozidlo stále existuje a depozit oprávněně trvá, pokud to nedoložíš, vozidlo ze zákona zanikne, za depozit se také platí, ale velmi málo. Další úskalí depozitu nastane při vyndávání značek z depozitu ven, v takovém případě budou značky vydány jen pokud předložíš platnou zelenou kartu a především doklad o platné technické pro dané vozidlo, stačí, když platnost obou dokladů bude i na jeden den v době žádosti o vydání značek.
 
Za dva roky co jsi pojištění neplatil nedostaneš pokutu, tu bys dostal jen v případě, že tě PČR nachytá při jízdě s nepojištěným vozidlem. Zanedlouho začne opět fungovat ČKP a ta po tobě bude chtít doplatit dlužné pojistné a k tomu patřičné penále které může být větší než pokuta, to záleží na výši pojistného a počtu nezaplacených dnů. Jízda s nepojištěným vozidlem je přestupek a náleží k tomu pokuta, neplacení pojistného není přestupek ale dluh a k tomu náleží penále, navíc je riziko, že jako dlužník se dostaneš do seznamu dlužníků a to má další nevýhody.
 
Ve tvém případě to asi nehrozí, ale úplně nejhorší situace by nastala, kdyby se vozidlo třebas i na značkách, ale bez platného pojištění stalo účastníkem nehody, i nezaviněné, například do zaparkovaného nepojištěného vozu jiný nabourá. Bez platného pojištění nemá vozidlo na veřejné komunikaci co dělat a i parkoviště je takovou komunikací.
Tom
22/3/2018 08:56:55
Nechápu to.. jedno auto je po bouračce, auto už se nedá opravit, je rozřezané a použité na náhradní díly toho druhého. ( bylo mi pouze líto zlikvidovat papíry, třeba by se mi ještě mohli hodit). Na druhém autě se stále dělá, ale co jsem obě odhlasil, zrušil pojištění, tak mám důkazy o tom, že ani jedno nemohlo vjet na silnici. A stále ještě nemůžou..
Takže mám platit alespoň pojištění, i když ještě nějaký pátek nevyjedou. A ty dva roky co to pojištěný nebylo, nejspíš zaplatím pokutu jo?
habr Profil uživatele
21/3/2018 23:02:45
Horozí, hrozí ti postih za provozování nepojištěného vozidla (vozidel). Každé registrované vozidlo i bez platné STK musí být povinně ze zákona pojištěno. Je pouze jediná možnost, jak vlastnit přihlášené auto a přitom neplatit (třeba po dobu rekonstrukce) povinné ručení a to je depozit, jenže i to má své úskalí. Dáš RZ a ORV do depozitu, nemusíš sice platit POV, ale zpět vše dostaneš jen s velkými potížemi, navíc se platí depozit a hrozí zánik v depozitu při tvé nečinnosti, vozidlo nesmí být na veřejné komunikaci. Doporučuji jiné pěkné řešení. Najdi si pojišťovnu (ČPP?), která dává tzv. sezónní pojištění a tam si sjednej pojištění na nejkratší možnou dobu, obvykle 3 měsíce v roce. Ve výsledku to znamená, že ti zůstanou jak RZ tak i ORV, vozidlo může parkovat na veřejné komunikaci celoročně, ale k jízdě lze využít výhradně v pojištěném období (sezóně)., ale takhle můžeš udržet vozidlo bez depozitu a zbytečných represí i několik let na značkách a za přijatelné pojistné, bývá to často max 1/4 ročního pojistného, ale něco se ti vrátí tím, že neplatíš depozit.
 
U neplacení pojistného se vystavuješ pokutě a penalizaci, je to nejméně výhodné (ač velmi pohodlné) řešení, postih tě může dostihnout i po několika letech a pak půjde už o dost vysokou částku.
Tom
21/3/2018 10:02:29
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat. Už druhým rokem dělám dvě stejná auta, jedno je na tom hůř než druhé. Když jsem je zakoupil, pouze jedno bylo pojízdné, jezdilo chvíli. Pak se zrušilo pojištění a od základu se začalo rekonstruovat. Tudíž ani jedno auto není na veřejné komunikaci, ale ani nemám značky v depozitu. Hrozí mi něco?
Michal
21/2/2018 14:36:34
Moc vam dekuji za odpoved a za radu... skoda ze jsou lide tak nepoucitelni, kvuli par minutam casu s odevzdanim znacek si radeji zadelaji na poradny problem...
Jeste jsem se chtel zeptat jestli kdyz jste tedy dluznikem u nejake pojistovny se da zjistit (treba v registru dluzniku) ze opravdu dluzi a kolik, nebo to zalezi na pojistovne jestli to posle na prislusnou centralu na evidenci dluzniku..
jasne muzu zavolat primo na tu pojistovnu ale tim je upozornim na pripadny problem... a jaka je vlastne promlceci lhuta?? jeste jednou dekuji
habr Profil uživatele
20/2/2018 22:34:09
Pozor na problémy! Vozidlo které je na značkách tak ze zákona musí být pojištěno, kdyby byly značky v depozitu, pak by pojištěno být nemuselo, ale zase by nesmělo bez značek stát na veřejné komunikaci. Podle tvého popisu se tedy strýc dopustil přestupku - neplacení povinného ručení a je tak dlužníkem své pojišťovně a to včetně penalizací. Pojišťovna nemá právo sama od sebe rušit pojištění, tím by porušila zákon, , takže dokud jsou na voze RZ, musí být vozidlo pojištěné a to se musí platit, pokud se neplatí, je to vymahatelný průser. Pojišťovna nemá zájem posílat výzvy a upomínky, proč by to dělala, pro ni je výhodnější, když je vlastník dlužníkem a současně mu nabíhají penále. Ze zkušeností členů našeho klubu je patrné, že se pojišťovna ozve vlastníkovi až těsně před promlčecí dobou, takže pak už jde o pojistné včetně penále v řádu až desítek tisíc a to už vymáhají exekucí. Strejda je dobrodruh a podle mne má zaděláno na pěkný problém. Abys to vyřešil nějak bezbolestně, tak musíš být sobec. Sepiš se strejdou kupní smlouvu která může být i na nula korun, ale musí mít nějaké datum od kterého přebíráš odpovědnost za vše kolem vozidla, pak absolvuj pouze registrační kontrolu, ne celou technickou, pak na již své jmého zaplať nové pojistné a běž vůz přehlásit na sebe (se strejdou nebo jeho plnou mocí). Nevydají ti ORV, protože vůz nemá technickou, ale dostaneš TP kde budeš zapsaný jako vlastník, zůstanou ti původní RZ a už máš zaplacené pojištění. Jezdit ale nesmíš, smíš jen parkovat na veřejné komunikaci. Poprvé se regulérně svezeš až vůz projde STK a registrační úřad ti vydá ORV. Do té doby by vůz měj jezdit jen na podvalníku. Tímto způsobem na sebe nepřeneseš strejdův dluh a penalizaci, když bude strejda mít štěstí, jeho pojišťovna na to zapomene, ale obávám se, že po něm budou dříve nebo později chtíp uhradit všechny nedoplatky. Nejhorší co můžeš udělat, je situace, kdy ti strejda přes podepsanou smlouvu prodá vůz bez přepisu. To se dopustíte dalšího přestupku (oba) na který se váže vysoká pokuta a navíc na tebe přejdou strejdovy dluhy. Ojebat se to nedá, poslední zapsaný v TP odpovídá za vše, nyní je to strejda a pokud jej chceš nahradit, tak vem rozum do hrsti.
 
Na dotaz ti odpověděl předseda AK Trabant Brno M. Hanus / Habr
Michal
20/2/2018 17:54:26
dobry den. stryc ma venku na parkovisti jiz 2 roky auto na kterem jsou stale SPZ ale neplati povinne ruceni (nebylo ani zruseno,jen prestal platit). Rozhodl jsem se tedy vzit vse do vlastnich rukou. jak mam postupovat a jake pokuty hrozi?? a jak je to s tim povinnym rucenim?? bylo zruseno automaticky?? da se to dohledat? dekuji za odpoved
Ladislav Holub Profil uživatele
28/1/2018 00:13:06
Ok děkuji mockrát za odpověď
habr Profil uživatele
27/1/2018 07:53:43
Každý úředník má svoje vlastní pravidla, takže je těžké popsat co bude následovat. O zaniknutí vozidla by měl depozit informovat vlastníka, vyznačit mu to do TP a přitom si vyžádat doplatek za úschovu v depozitu. Úřady se ale nechovají jednotně, takže na tuto část dotazu neumím odpovědět.
Ladislav Holub Profil uživatele
26/1/2018 13:14:49
Tak to je vpohode motor tam byl už jiný a číslo kastle mám doma vyříznutý z podlahy takže jen platit ten depozit . Jedtli to chápu dobře,ale kde se dozvím kolik a kdy mám platit když budu v tichosti čekat na vyřazení nebo mi to pak sečtou?
habr Profil uživatele
25/1/2018 23:43:11
Doklady se nedají zrušit "nějak", ale jen na základě protokolu o likvidaci konkrétnímo vozidla. Takový doklad nejspíš nemáte, takže ani nemáte možnost vozidlo nechat vyřadit z evidence a tak Vám nezbývá, než vozidlo ponechat v depozitu (pochopitelně jen jeho doklady) a dělat delší dobu mrtvého brouka. Po delší době (dva a více let podle aktivit depozitu) Vaší nečinnosti vozidlo úředně zanikne. Má to ale dva háčky, tím menším je skutečnost, že uložení do depozitu je zpoplatněno a tím větším je hrozba, že neexistující vozidlo nebo jeho evidované části (motor, karoserie) někdy někde vyplavou na povrch, zvlášť pokud se objeví jako náhradní díl na nějaké havárce, při trestné činnosti a podobně. Nechat věci dojít do takové situace je docela adrenalinovou záležitostí s doćela nejasným možným koncem, protože veškerá odpovědnost jde za posledním zapsaným vlastníkem.
na začátek předchozí  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15  další další

Odepsat na: SPZ do depozitu

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2018 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist