1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

SPZ do depozitu (345)
habr Profil uživatele
20/6/2018 07:50:35
Nejprve si dotazem v depozitu zjistěte, zda vozidlo opravdu zaniklo a je již vyřazeno z evidence, pokud ne, tak stále budete potřebovat protokol o ekologické likvidaci. Dokud nebudete mít 100% jistotu, že je vozidlo vyřazeno, tak se nepouštějte do žádného dobrodružství, zadělal by jste si na dlouhodobé problémy.
Jakub
19/6/2018 18:05:47
Zdravím.
Jak postupovat, když mám auto v depozitu, 26. 11. 2015 bylo vyřazení prodlouženo (platil jsem tehdy 50,-), a chci auto prodat na náhradní díly (tzn. nebudu mít doklad o likvidaci auta), ale přitom již nechci být veden jako majitel tohoto auta v depozitu. Nebo protože to je déle jak 2 roky, tak auto již "zaniklo"? Díky. (Omlouvám se, jestli se v této otázce opakuji).
Zdeněk
19/4/2018 17:18:57
Stk je ještě platná. Docela mi spadl kámen ze srdce už jsem si představoval jak jí budu prodávat po dílech. Děkuji za odpověď a přeji hezký den.
habr Profil uživatele
18/4/2018 23:25:26
Důležitým údajem je, zda má motocykl doposud platnou STK, či nikoliv. Pokud je platná, vozidlo zaniknout nemůže, ale to asi nebude tento případ, že? Každý úřad se chová jinak, proto doporučuji zajít přímo do depozitu a tam se informovat na konkrétní vozidlo. Nejhorší varianta je, nic nedělat a čekat, to může nakonec vést jak k zániku vozidla, tak ale současněi k vyčíslení dluhu na poplatcích a to až za několik let zpětně. No a kdyby se zaniklé vozidlo nebo jeho evidovaná část posléze objevila v provozu tak by to byl opravdu velký problém.
Zdeněk
17/4/2018 22:42:17
Dobrý den, dne 6.2.2017 jsem uložil spz od motocyklu do depozitu. O prodloužení uložení jsem bohužel nepožádal bude možné motorku ještě v budoucnu provozovat nebo "zanikla"? Děkuji.
Nabídka půjček peněz mezi soukromou osobou marinkalowyck@gmail.c
16/4/2018 17:46:43
Nabídka půjček peněz mezi soukromou osobou marinkalowyck@gmail.com
WhatsApp: 0033 755 123 822
nabízíme jednoduchý, rychlý a spolehlivý peněžní úvěr v rozmezí od 1 000,00 EUR do 1 000 000,00 EUR vážným a upřímným lidem
kteří potřebují peníze s úrokovou sazbou 3% ročně. Pro více informací kontaktujte mě pouze emailem:
marinkalowyck@gmail.com
Přílohy:  24.jpg (18,5 kB)
habr Profil uživatele
24/3/2018 07:34:20
Na tom není nic k nepochopení, zákon jasně stanoví, že pokud máš značky, musíš mít i pojištění a pro takové případy jako je ten tvůj, zákonodárce zřídil "depozit" do kterého značky uložíš abys nemusel po dobu neprovozování vozidla za ně platit pojistné, takže podle zákona máš legální možnost jak se placení pojistného vyhnout bez postihu. Druhá a podstatná věc je, že vložení značek do depozitu je velice ošidné až nebezpečné, vložením vzniká povinnost o depozit pečovat tím, že každoročně doložíš, že vozidlo stále existuje a depozit oprávněně trvá, pokud to nedoložíš, vozidlo ze zákona zanikne, za depozit se také platí, ale velmi málo. Další úskalí depozitu nastane při vyndávání značek z depozitu ven, v takovém případě budou značky vydány jen pokud předložíš platnou zelenou kartu a především doklad o platné technické pro dané vozidlo, stačí, když platnost obou dokladů bude i na jeden den v době žádosti o vydání značek.
 
Za dva roky co jsi pojištění neplatil nedostaneš pokutu, tu bys dostal jen v případě, že tě PČR nachytá při jízdě s nepojištěným vozidlem. Zanedlouho začne opět fungovat ČKP a ta po tobě bude chtít doplatit dlužné pojistné a k tomu patřičné penále které může být větší než pokuta, to záleží na výši pojistného a počtu nezaplacených dnů. Jízda s nepojištěným vozidlem je přestupek a náleží k tomu pokuta, neplacení pojistného není přestupek ale dluh a k tomu náleží penále, navíc je riziko, že jako dlužník se dostaneš do seznamu dlužníků a to má další nevýhody.
 
Ve tvém případě to asi nehrozí, ale úplně nejhorší situace by nastala, kdyby se vozidlo třebas i na značkách, ale bez platného pojištění stalo účastníkem nehody, i nezaviněné, například do zaparkovaného nepojištěného vozu jiný nabourá. Bez platného pojištění nemá vozidlo na veřejné komunikaci co dělat a i parkoviště je takovou komunikací.
Tom
22/3/2018 08:56:55
Nechápu to.. jedno auto je po bouračce, auto už se nedá opravit, je rozřezané a použité na náhradní díly toho druhého. ( bylo mi pouze líto zlikvidovat papíry, třeba by se mi ještě mohli hodit). Na druhém autě se stále dělá, ale co jsem obě odhlasil, zrušil pojištění, tak mám důkazy o tom, že ani jedno nemohlo vjet na silnici. A stále ještě nemůžou..
Takže mám platit alespoň pojištění, i když ještě nějaký pátek nevyjedou. A ty dva roky co to pojištěný nebylo, nejspíš zaplatím pokutu jo?
habr Profil uživatele
21/3/2018 23:02:45
Horozí, hrozí ti postih za provozování nepojištěného vozidla (vozidel). Každé registrované vozidlo i bez platné STK musí být povinně ze zákona pojištěno. Je pouze jediná možnost, jak vlastnit přihlášené auto a přitom neplatit (třeba po dobu rekonstrukce) povinné ručení a to je depozit, jenže i to má své úskalí. Dáš RZ a ORV do depozitu, nemusíš sice platit POV, ale zpět vše dostaneš jen s velkými potížemi, navíc se platí depozit a hrozí zánik v depozitu při tvé nečinnosti, vozidlo nesmí být na veřejné komunikaci. Doporučuji jiné pěkné řešení. Najdi si pojišťovnu (ČPP?), která dává tzv. sezónní pojištění a tam si sjednej pojištění na nejkratší možnou dobu, obvykle 3 měsíce v roce. Ve výsledku to znamená, že ti zůstanou jak RZ tak i ORV, vozidlo může parkovat na veřejné komunikaci celoročně, ale k jízdě lze využít výhradně v pojištěném období (sezóně)., ale takhle můžeš udržet vozidlo bez depozitu a zbytečných represí i několik let na značkách a za přijatelné pojistné, bývá to často max 1/4 ročního pojistného, ale něco se ti vrátí tím, že neplatíš depozit.
 
U neplacení pojistného se vystavuješ pokutě a penalizaci, je to nejméně výhodné (ač velmi pohodlné) řešení, postih tě může dostihnout i po několika letech a pak půjde už o dost vysokou částku.
Tom
21/3/2018 10:02:29
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat. Už druhým rokem dělám dvě stejná auta, jedno je na tom hůř než druhé. Když jsem je zakoupil, pouze jedno bylo pojízdné, jezdilo chvíli. Pak se zrušilo pojištění a od základu se začalo rekonstruovat. Tudíž ani jedno auto není na veřejné komunikaci, ale ani nemám značky v depozitu. Hrozí mi něco?
Michal
21/2/2018 14:36:34
Moc vam dekuji za odpoved a za radu... skoda ze jsou lide tak nepoucitelni, kvuli par minutam casu s odevzdanim znacek si radeji zadelaji na poradny problem...
Jeste jsem se chtel zeptat jestli kdyz jste tedy dluznikem u nejake pojistovny se da zjistit (treba v registru dluzniku) ze opravdu dluzi a kolik, nebo to zalezi na pojistovne jestli to posle na prislusnou centralu na evidenci dluzniku..
jasne muzu zavolat primo na tu pojistovnu ale tim je upozornim na pripadny problem... a jaka je vlastne promlceci lhuta?? jeste jednou dekuji
habr Profil uživatele
20/2/2018 22:34:09
Pozor na problémy! Vozidlo které je na značkách tak ze zákona musí být pojištěno, kdyby byly značky v depozitu, pak by pojištěno být nemuselo, ale zase by nesmělo bez značek stát na veřejné komunikaci. Podle tvého popisu se tedy strýc dopustil přestupku - neplacení povinného ručení a je tak dlužníkem své pojišťovně a to včetně penalizací. Pojišťovna nemá právo sama od sebe rušit pojištění, tím by porušila zákon, , takže dokud jsou na voze RZ, musí být vozidlo pojištěné a to se musí platit, pokud se neplatí, je to vymahatelný průser. Pojišťovna nemá zájem posílat výzvy a upomínky, proč by to dělala, pro ni je výhodnější, když je vlastník dlužníkem a současně mu nabíhají penále. Ze zkušeností členů našeho klubu je patrné, že se pojišťovna ozve vlastníkovi až těsně před promlčecí dobou, takže pak už jde o pojistné včetně penále v řádu až desítek tisíc a to už vymáhají exekucí. Strejda je dobrodruh a podle mne má zaděláno na pěkný problém. Abys to vyřešil nějak bezbolestně, tak musíš být sobec. Sepiš se strejdou kupní smlouvu která může být i na nula korun, ale musí mít nějaké datum od kterého přebíráš odpovědnost za vše kolem vozidla, pak absolvuj pouze registrační kontrolu, ne celou technickou, pak na již své jmého zaplať nové pojistné a běž vůz přehlásit na sebe (se strejdou nebo jeho plnou mocí). Nevydají ti ORV, protože vůz nemá technickou, ale dostaneš TP kde budeš zapsaný jako vlastník, zůstanou ti původní RZ a už máš zaplacené pojištění. Jezdit ale nesmíš, smíš jen parkovat na veřejné komunikaci. Poprvé se regulérně svezeš až vůz projde STK a registrační úřad ti vydá ORV. Do té doby by vůz měj jezdit jen na podvalníku. Tímto způsobem na sebe nepřeneseš strejdův dluh a penalizaci, když bude strejda mít štěstí, jeho pojišťovna na to zapomene, ale obávám se, že po něm budou dříve nebo později chtíp uhradit všechny nedoplatky. Nejhorší co můžeš udělat, je situace, kdy ti strejda přes podepsanou smlouvu prodá vůz bez přepisu. To se dopustíte dalšího přestupku (oba) na který se váže vysoká pokuta a navíc na tebe přejdou strejdovy dluhy. Ojebat se to nedá, poslední zapsaný v TP odpovídá za vše, nyní je to strejda a pokud jej chceš nahradit, tak vem rozum do hrsti.
 
Na dotaz ti odpověděl předseda AK Trabant Brno M. Hanus / Habr
Michal
20/2/2018 17:54:26
dobry den. stryc ma venku na parkovisti jiz 2 roky auto na kterem jsou stale SPZ ale neplati povinne ruceni (nebylo ani zruseno,jen prestal platit). Rozhodl jsem se tedy vzit vse do vlastnich rukou. jak mam postupovat a jake pokuty hrozi?? a jak je to s tim povinnym rucenim?? bylo zruseno automaticky?? da se to dohledat? dekuji za odpoved
Ladislav Holub Profil uživatele
28/1/2018 00:13:06
Ok děkuji mockrát za odpověď
habr Profil uživatele
27/1/2018 07:53:43
Každý úředník má svoje vlastní pravidla, takže je těžké popsat co bude následovat. O zaniknutí vozidla by měl depozit informovat vlastníka, vyznačit mu to do TP a přitom si vyžádat doplatek za úschovu v depozitu. Úřady se ale nechovají jednotně, takže na tuto část dotazu neumím odpovědět.
Ladislav Holub Profil uživatele
26/1/2018 13:14:49
Tak to je vpohode motor tam byl už jiný a číslo kastle mám doma vyříznutý z podlahy takže jen platit ten depozit . Jedtli to chápu dobře,ale kde se dozvím kolik a kdy mám platit když budu v tichosti čekat na vyřazení nebo mi to pak sečtou?
habr Profil uživatele
25/1/2018 23:43:11
Doklady se nedají zrušit "nějak", ale jen na základě protokolu o likvidaci konkrétnímo vozidla. Takový doklad nejspíš nemáte, takže ani nemáte možnost vozidlo nechat vyřadit z evidence a tak Vám nezbývá, než vozidlo ponechat v depozitu (pochopitelně jen jeho doklady) a dělat delší dobu mrtvého brouka. Po delší době (dva a více let podle aktivit depozitu) Vaší nečinnosti vozidlo úředně zanikne. Má to ale dva háčky, tím menším je skutečnost, že uložení do depozitu je zpoplatněno a tím větším je hrozba, že neexistující vozidlo nebo jeho evidované části (motor, karoserie) někdy někde vyplavou na povrch, zvlášť pokud se objeví jako náhradní díl na nějaké havárce, při trestné činnosti a podobně. Nechat věci dojít do takové situace je docela adrenalinovou záležitostí s doćela nejasným možným koncem, protože veškerá odpovědnost jde za posledním zapsaným vlastníkem.
Ladislav Holub Profil uživatele
25/1/2018 09:13:00
Dobrý den mám dotaz. Mám auto v depozitu od poloviny roku 16 ale teď už auto nemám. Dají se nějak zrušit doklady nebo je mám v depozitu nechat ležet ?Děkuji za odpověď
habr Profil uživatele
27/12/2017 07:54:33
To bude problém v obou případech, protože vždy bude potřeba především TP a pokud jej nemáte, musíte nejprve vyřídit duplikát. Nejschůdnější je, jednat s novým majitelem, případně mu vůz zabavit, protože dokud je vůz napsán na Vás, tak plně odpovídáte za vše, nepojištění, provoz bez technické, nehody, újezd od benzinky bez placení. Samozřejmě, že se dá dokázat, že jste třeba nehodu nezpůsobil Vy, ale už jsou kolem toho starosti. Pokud Vás napadne si auto vzít třebas i pomocí odtahovky, tak to není krádež, jde přece o Vaše vlastní auto.
Mrna
25/12/2017 21:49:12
Dobry den. Mam dotaz, je to asi 2 roky co jsem prodal auto, novy majitel slyboval ze auto prepiseme ze mi posle veskere dokumenty ale z tohp nic nebylo a dnes uz ani nekominukje a nejsem si jisty co zmuzu, nabizej se mi 2 varianty, bud nahlasym ztratu RZ necham si vydat nove a auto po tom necham zaniknout v depozitu, nebo zkusim pouzit novy zakon ktery je v platnosti od 6 mesice 2017. K cemu by jste se priklaneli ? Dekuji za radu
Radek
22/12/2017 19:28:23
Dobrý den potřeboval bych radu,koupil jsem auto někdy 18.5 2016.auto je od 17.8.2016 v depozitu,jak tam muže být dlouho,aby ho nezrušili.Auto jsem opravoval a vyvařoval,ted v lednu 2018,chci udělat stk a přepsat to na sebe,na netu jsem našel,že auto papíry ,muže být v depozitu rok a pul díky naschle.
habr Profil uživatele
7/10/2017 02:44:02
Zákony a vyhlášky, případně prováděcí pokyny by měly platit celoplošně, tedy v celé ČR od Aše do Třince, ale praxe ukazuje, že co úřad a úředník, to jiný výklad zákona. Na tvoji otázku asi tolik, "vyhnití" by mělo být 100% a platit po celé ČR, protože je to v zájmu ministerstva dopravy, to ale nevylučuje nějaké aktivity pitomce za okénkem některého úřadu.
Karel
6/10/2017 12:23:01
ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli to vyhnití v depozitu je stoprocentní?Díky za radu
habr Profil uživatele
27/8/2017 19:25:17
No, tak jednoduché to zase není. Auto do depozitu můžeš dát kdykoliv, s palatnou i bez platné technické, ovšem jednou ročně musíš depozitu hlásit, že vůz ještě máš a budeš jej v budoucnosti provozovat, jinak ti jej depozit ze zákona vyřadí "zaniknutím vozidla". Když dáš auto do depozitu, tak nesmí stát na veřejné komunikaci ani veřejném pozemku, vyndat z depozitu půjde jedině s platnou technickou a po zaplacení poplatku za depozit včetně zaplaceného povinného ručení. Z tohoto pohledu se depozit jeví jako krajně nevýhodný a ve skutečnosti je to past na likvidaci "nepohodlných" vozidel. Protože zákon není dokonalý, tak doporučuji jiný postup. Vůz do depozitu nedávej, sjednej povinné ručení u ČPP jen jako sezónní na dva měsíce (nebo na minimální možnou dobu, i tak bude poplatek zhruba shodný s poplatkem v depozitu) a vůz nechej stát na komunikaci nebo v dílně podle tvojí potřeby a nemůže se ti stát, že ti jej někdo "zanikne" a nemusíš nikomu nic hlásit, ale vozidlo se nesmí po komunikaci pohybovat jinak, než na podvalníku!!! Zatím stále platí, že platná technická je potřeba k užívání vozidla a ne k jeho parkování na veřejné komunikaci. Až to úředníkům docvakne, tak to zákonem (vyhláškou) změní, ale zatím můžeš na komunikaci parkovat pokud máš RZ a zaplacené povinné ručení.
Aleš
27/8/2017 10:19:56
Vážení,
 
jak se věci mají ke dnešnímu dni 8/2017 ?
Mám auto s platnou STK, je možné jej, ke konci platnosti STK, schovat do garaže,
značky dát do depozitu a v garaži jej opravovat, opečovavát a tak.
Prý už je možné mít auto v depozitu neomezeně dlouhou dobu.
Tak třeba za 10 let je možné jej opět zprovoznit, projít STK a obnovit ručení a tradáá na výlety ?
Děkuji za tipy, rady...jinými slovy si chci auto ponechat na památku..
I kdyby STK neprošlo je možné si jej ponechat na zahradě, v garaži ?
na začátek předchozí  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14  další další

Odepsat na: SPZ do depozitu

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2018 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist