1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Sbíhavost a její seřízení (4)
slavek
27/10/2009 17:21:42
Tak jsem provedl na svém trabíkovi seřízení pomocí tyče. Vše jsem prováděl v čisté dílně s rovnou betonovou a barvou natřenou podlahou. Měření jsme prováděl vždy ve stejném místě ráfku, které jsem si označil. Pneumatiky řádně předpisově nahuštěný vozidlo poctivě propérované a několikrát s ním bylo pojeto aby vše řádně sedělo. měření jsem dělal u nezatíženého vozu.
Potom jsem si ji nechal na STK kámošem přeměřit a byla seřízená správně. Takže po zkušenostech mohu prohlásit, že správně provedené měření tyčí stačí a není třeba dávat peníze servisům.
Pavel JHB Profil uživatele
27/10/2009 09:16:31
slavek>trosku moc o tom premyslys. Nejjednodusi mereni je tzv. nuzkami. Ja
merim 2x poprve "normalne" a pak projistotu s pootocenim o 180st. Serizuji
na 0 az 1mm rozbihavossti. Mas rozmezi 2 mm, takze mas porad dost prstoru
pro pripadnou hazivost rafku. Mereni tyci je bida, to je jen tak orientacni
po nejake rane. Tyc totiz nikdy neudrzis presne v rovine.
slavek
25/10/2009 15:58:07
Tak jsem jiiž zjistil, že při seřizování geometrie v servisu nejdříve provedou kontrolu házivosti diksu a pak teprve provedou seřízení. Takže mám po problému.
Ale rád bych se Vás zeptal zda a jaké máte zkušenosti se seřizováním sbíhavosti pomocí tyče. mockrát díky.
slavek
25/10/2009 12:21:52
Dobrý den Vážení Trabanťáci.
Při jedné větší opravě přišel čas i na seřízení geometrie. ¨Dle osobního průzkumu všemožných literatur a internetových zdrojů rad odborníků jsem zjistil, že seřízení má být nejlépe na radiálkách 0-2mm na nezatíženém vozidle. (tímto se vedju tolerancí do většiny uváděných a zjištěných údajů) Jsou dvě možnosti jak se řídit sbíhavost:
1. Dle šlehofera vyrobit přesnou tyč a přesným měřením si to seřídit sám.
2. navštívit odborný servis a nechat si jej udělat na laseru.
Pokud opomeneme základní klady a zápory obou metod cena kontra přesnost.
Přišel jsem k dilema které mi vrtá hlavou.
"Házivost disků" pochybuji, že se mohu spolehnout že trabant má disky na desetiny milimetru 100% přesné (což při seřizování na toleranci dvou milimatrů by tato přesnost byla vhodná), některé diksy možná bodou mít problém být i přesné na milimetry.
Při dílenském přesně provedeném postupu dle šlehofera se eliminuje házivost disků jejich označením v místě měření a jejich pootočením a opět se měří ve stejném místě disku. Při přesném provedení v ideálních podmínkách by toto měření mělo být přesné.
Pokud ale dám trabího na moderní měřící zařízení. Tak se na disky připevní nějaké měřící zařízení a jelikož se připevňují na dvou či více bodech vždy dojde k přenesí házivosti disku do měření a není tedy toto měření přesné. Nepomůže ani pootečení diksů protože měřící zařízení je umístěno na dvou či více bodech. Jediný způsob který mě napadá jak tuto chybu u moderního zařízení eliminovat je provést toto měření minimálně 3x vždy s disky pootečenými o jednu třetinu a všeczny výsledky musí sedět v toleranci. Popřípadě pokud se rozmezí měření nevejde do tolerence vypočítat si průměrnnou střední hodnotu a tu seřídit do dané tolerance. A to jistě uznáte že v žádném servisu kde toto zařízení mají, jsem neviděl provádět to měření ani dvakrát za sebou.
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Sbíhavost a její seřízení

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist